Do Nowych Klubowiczów !

"... podstawowe zasady higieny, to jak się wchodzi to się puka ..."

Posty: 14
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 12:28
Post: 30 sierpnia 2012, 13:02
Witam wszystkich , jestem na forum nowy. W tym tygodniu kupiłem z Włoch Vespe ET4 50 . Przy okazji napiszcie jaki olej kupić do silnika? Z góry wielkie dzięki
Awatar użytkownika
Posty: 7
Rejestracja: 06 września 2012, 11:52
Lokalizacja: Piastów
[I]:
Granturismo 125L (GT)
Post: 10 września 2012, 18:05
Witam, najlepszym rozwiązaniem powinien być dla Ciebie Mobil 1 Racing 4T 15W-50.
Pzdr.
Awatar użytkownika
Posty: 1
Rejestracja: 21 września 2012, 19:35

[I]:
PX80 1983-93
[II]:
ET2 50
Post: 21 września 2012, 19:38
Witajcie :) właśnie stałem sie posiadaczen Vespe ET2 50 z roku 1999, myśle ze dowiem sie wszystkieg o tym skutere pozdrawiam
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 42
Rejestracja: 29 sierpnia 2012, 09:46
Lokalizacja: Gdańsk
[I]:
LXV125 i.e.
Post: 23 września 2012, 16:15
VespaMen pisze:Witajcie :) właśnie stałem sie posiadaczen Vespe ET2 50 z roku 1999, myśle ze dowiem sie wszystkieg o tym skutere pozdrawiam


Witaj! Miłego latania :)
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 124
Rejestracja: 05 października 2012, 06:59
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
PK50SS / PK50S Lusso 1983-87
Post: 15 października 2012, 11:48
Witam wszystkich,
Niektorzy sposrod klubowiczow mnie lepiej lub gorzej znaja. Jestem tym czlowiekiem, ktory kupil od Kunty PK kilka miesiecy temu.
Powody? Interesuje sie motoryzacja w ogole, w tym rowniez i jednosladami. Zawsze chcialem miec motocykl (ale tez i setki innych maszyn) i co wiosne cierpie na chorobe, ktorej objawy to jeczenie dziewczynie ze trudno mi patrzec na przemykajacych w korku motocyklistow gdy ja sobie stoje i siedze rownoczesnie, a do tego niezmiernie sie nudze w samochodzie.
Tylko ze to nie owocowalo zadnymi konkretami, jako ze zajmowanie sie na raz zakupem kompletnego wyposazenia, robieniem prawka A, ktorego nie posiadam i - "last bat not list" - zakupem samego jednosladu to bylo za duzo na moja glowe. Zeby to jakos przeskoczyc postanowilem zakupic najpierw motorower, ale taki, ktory a) bedzie mial biegi b) bedzie mial mozliwosc rozbudowy c) bedzie mi sie podobal d) bedzie sie nadawal do normalnej jazdy Trasa Lazienkowska w ruchu miejskim z nielekkim facetem na pokladzie. To nielatwe, bo fanem motorowerow, a juz skuterow zwlaszcza nie jestem. Tu kworczyl Adi i jego sila perswazji oraz przykladu. Vespa okazala sie odpowiedzia na moje potrzeby. Pod wieloma wzgledami przypomina mi Garbusa - nietuzinkowy projekt, ktory okazal sie strzalem w dziesiatke i zaludnil caly swiat, prosta, solidna konstrukcja, olbrzymi rynek czesci seryjnych i nieseryjnych, lata doswiadczen setek ludzi w przerabianiu, owocujace przetarciem szerokich sciezek w dziedzinie rasowania mechaniki. Do tego majac nominalnie 50tke, moge miec wieksza moc. No i mam biegi.
Nastepnym krokiem bylo znalezienie odpowiedniego egzemplarza i tu z pomoca przyszedl Kuntakinte. Za cene trucheł z allegro, wygrzebanych ze smietnika i sprzedawanych jako "kultowa vespa w stanie nic nie puka nic nie stuka igielka" dostalem najbardziej bezproblemowy uzywany pojazd jaki kiedykolwiek kupilem. Jak czesto kupuje sie stary motorower, ktory naprawde jezdzi od samego poczatku i sprawuje sie potem bezproblemowo przez caly sezon? Rzeczy, ktore przy nim robilem ograniczaja sie do zmiany opon, jednej linki (mialem wymienic profilaktycznie wszystkie, ale skonczylo sie na tej sprzegla a na reszte jakos brak czasu), dokrecenia gaznika na kolektorze. Kilka razy stanalem w trasie.... z powodu braku benzyny.
Sam skuter znacie, to PK z '86 z kitem 80 Polini. Skrzynia jest ciut za dluga do tego silnika, przez co odjazd ze swiatel nie jest tak szybki jak we wspolczesnych motorowerach, ale pozniej jest juz bardzo przyjemnie i predkosc maksymalna jest jak na tego typu sprzet bardzo przyzwoita. Ogolnie to jest szybko, latwo, przyjemnie, moge zaspac, trwonic czas pod prysznicem, stracic czas na wyciaganie skutera z garazu a i tak jestem w robocie szybciej. No i tankowanie do pelna kosztuje 25 zl :)
Tak ze Vespe kupilem ze wzgledow czysto racjonalnych. Przy okazji przepraszam tez z gory, ze przy okazji zakupu skutera nie zmienilem zainteresowan muzycznych, a kultura modsow mnie niezbyt mnie fascynuje. Mam nadzieje ze to nie jest obowiazkowe ;)

Obrazek
Obrazek
Death to the mortals!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2185
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 15 października 2012, 12:05
ładna białaska :)
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3565
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 15 października 2012, 12:06
Powiem tak PKawka jak PKawka ale kaszlak na Żoliborskich starych blachach to już mega rzadki widok :):):)
Ale czy przypadkiem nie parkujesz swojej PKawki na Żwirkach w Locie przed wjazdem na teren techniki???
Hm co do stylu i muzy MODs nie jest to obowiązkowe ale jeśli Adi Ciebie wkręcił w temat vespowania to najlepsza rekomendacja :)
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 124
Rejestracja: 05 października 2012, 06:59
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
PK50SS / PK50S Lusso 1983-87
Post: 15 października 2012, 12:15
Cipiór pisze: kaszlak na Żoliborskich starych blachach to już mega rzadki widok :):):)

To jest powod, dla ktorego zaden z poprzednich wlascicieli nie przerejestrowal tego samochodu.
Cipiór pisze:Ale czy przypadkiem nie parkujesz swojej PKawki na Żwirkach w Locie przed wjazdem na teren techniki???

Tak to ja
Death to the mortals!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 15 października 2012, 16:45
Kit masz DR 85,a nie 80 Polini :wink:
Nieznośna lekkość butów
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3565
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 15 października 2012, 20:12
ADI pisze:Kit masz DR 85,a nie 80 Polini :wink:

Ale Adi + fufla, że nie wstawia nam kitów...

A czy DR czy Polini to taka drobna różnica...:) ważne, że Vespa :) a Vespa Vespie nie równa bo każdy kocha/dopieszcza swój pojazd inaczej i dzięki temu ... jest ... indywidualny ?
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1812
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 16 października 2012, 09:07
Witaj Kuba :-) Az cieplo w sercu sie robi widzac znow ta mala ;-)
Ciesze sie bardzo ze PKawka smiga bez problemow.
Co do porownania przyspieszenia automatow z manualami, niestety techniczne roznice powoduje, ze manuale nasze nie pracuja caly czas na obrotach, w ktroych silnik ma maksymalna moc.
Jest manual, jest automatyczny usmiech
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 124
Rejestracja: 05 października 2012, 06:59
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
PK50SS / PK50S Lusso 1983-87
Post: 16 października 2012, 17:28
ADI pisze:Kit masz DR 85,a nie 80 Polini :wink:


Wiedzialem ze jak nie zajze do notatek, to cos pomyle. Ale to, ze nie wiem co tkwi w srodku mojego sprzeta, swiadczy o nim najlepiej. Nie musze.

kuntakinte pisze:Witaj Kuba :-) Az cieplo w sercu sie robi widzac znow ta mala ;-)
Ciesze sie bardzo ze PKawka smiga bez problemow.
Co do porownania przyspieszenia automatow z manualami, niestety techniczne roznice powoduje, ze manuale nasze nie pracuja caly czas na obrotach, w ktroych silnik ma maksymalna moc.


Witaj :)
Smiga smiga. Jedyne co zawodzi to ja, bo jak pogoda jest taka jak teraz za oknem, to PeK zostaje w garazu. Miekki jestem.
BTW - Nie wierze w przewage CVT nad manualem w kwestiach innych niz wygoda. Gdyby CVT dawal dobre osiagi, to by byl uzywany w sporcie. Nie wiem jak z jednosladami, ale w przypadku dwusladow probowal tego do tej pory chyba tylko DAF, z wiadomym skutkiem.
Po prostu skrzynia w moim PeKu jest skonfigurowana do wyscigow plaskich (dluga jedynka, dobrze zestopniowana reszta), a nie do sprintow ;)
Death to the mortals!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 16 października 2012, 18:40
Faktem jest,że na naprawdę płaskiej drodze ta PK niewiele ustępuje w prędkości mojej PX 125 w prędkości przelotowej. Różnica pojawia się przy przyspieszaniu,ale przedewszytkim pod górę, gdzie pojemność zaczyna mieć duże znaczenie.
Nieznośna lekkość butów
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3565
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 16 października 2012, 20:20
ADI pisze:Różnica pojawia się przy przyspieszaniu,ale przedewszytkim pod górę, gdzie pojemność zaczyna mieć duże znaczenie.

zmienić...
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 124
Rejestracja: 05 października 2012, 06:59
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
PK50SS / PK50S Lusso 1983-87
Post: 17 października 2012, 20:24
Cipiór pisze:
ADI pisze:Różnica pojawia się przy przyspieszaniu,ale przedewszytkim pod górę, gdzie pojemność zaczyna mieć duże znaczenie.

zmienić...
pzdr!


O, co to to nie. Zmienianie czegos, co dobrze dziala to proszenie sie o klopoty. Mam skuter do ktorego podchodze i kopie dwa razy jak jest zimny lub raz jak jest cieply i jade - wygodnie i bez kaprysow. Byloby glupio cos w tym zmieniac. To co bede musial zrobic to zawieszenie, ktore jest zuzyte i miekkie (dyskutuje z Adim jakie konkretnie kupic), ale silnika nie mam zamiaru tykac.
Death to the mortals!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3565
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 18 października 2012, 07:06
No Adi teraz ma doświadczenie w amorkach. Tak sobie myślę, że np. YSS do PKawki może być za twarde...
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
Posty: 1
Rejestracja: 05 listopada 2012, 06:53
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
Granturismo 125L (GT)
Post: 16 listopada 2012, 00:04
Witam serdecznie,

Niedawno nabyłem swój pierwszy osobisty pojazd mechaniczny. Na początku poszukiwań miała być to Honda CBF600 ale z powodów które długo by opisywać jest to śliwkowa Vespa GT 125L z 2006r. Jeszcze do niedawna kulała się po uliczkach Paryża, teraz będzie miała okazję pozwiedzać bliższe i dalsze zakątki Warszawy.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2185
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 16 listopada 2012, 11:40
no i dobry wybór
jednak skuter a skuter to vespa ;)
szczególnie w mieście i po okolicy :)
a CBF-ka ... bez obrazy, strasznie dobry i ... nudny sprzęt ;)
życzę miłego vespowania
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Posty: 1
Rejestracja: 02 lipca 2013, 16:59
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
LX50 2T
Post: 02 lipca 2013, 17:07
Witajcie! Jestem nowym użytkownikiem Vespy LX 50 2T z 2009 roku w kolorze czerwonym. Jestem z Warszawy więc mam nadzieję że chociaż z częścią z Was poznam się bliżej. Mam mnóstwo pytań związanych z Vespa. Jest to pierwszy skuter a nie ukrywam że serwisować i dłubać wolę samemu niż oddawać komuś ;). Do zobaczenia na drodze ;)
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1224
Rejestracja: 01 marca 2009, 19:00
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
PX150E 78-83
[II]:
PK50XL2 1990-
Post: 02 lipca 2013, 17:27
bądź jutro o umówionej porze w umówionym miejscu.
Kiss french, ride italian

Posty: 4
Rejestracja: 19 lipca 2013, 09:23
Lokalizacja: Lublin
[I]:
ET2 50
Post: 19 lipca 2013, 13:47
Witam wszystkich ! :) Nie jestem zwolennikiem zakładania nowych watków (zaśmiecania forum) wieć podpinam pod gotowca. Zakpiłem Vespe ET50 z 1997 r całą w kolorze srebrnym :) Nawet się nie targowałem. Zobaczyłem, sprawdziłem, odjechałem. Zmęczyły mnie wcześniejsze wypady i obdukcje kilku Vesp od sprzedawców "nic nie wiedzących" kłamczuchów. Od dłuzszego czasu przymierzałem do skuterka do miasta i spradyczne dłuższe wypady. Oglądałem innych producentów, ale jedynie Vespa okazała sie najbardziej charakterna i oryginalna :) Mój egzemplarz wymaga napraw kosmetycznych, narazie jednak do niej nie zabieram, żeby nie popsuc gorzej. Mam nadzieje że z czasem, czyli nabytą wiedzą powoli doprowadze do ładu.
Jednoczesnie przez ETkę mam apetyt na 125 lub PXa. Robie w tym celu (dopiero!) kat A ;)
W poniższym linku mój egzemplarz, zaraz za czerwoną

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater







https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 846
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 19 lipca 2013, 14:24
Witaj mercer. Uzupełnij w takim razie profil - Bracie ETkowy.
Srebrna tys pikna. Hej.
Pozdro - Oskar Shon MVP M365 Development 11/24r, 3xMCC
Forum moderator: answers.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
VBATools.pl Rozwiązania i dodatki dla Outlooka, Worda i Excela
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1719
Rejestracja: 11 stycznia 2008, 12:02
Lokalizacja: Warszawa Ochota
[I]:
PX80 1983-93
Post: 19 lipca 2013, 20:14
mercer pisze:Witam wszystkich ! :) Nie jestem zwolennikiem zakładania nowych watków (zaśmiecania forum) wieć podpinam pod gotowca. Zakpiłem Vespe ET50 z 1997 r całą w kolorze srebrnym :) Nawet się nie targowałem. Zobaczyłem, sprawdziłem, odjechałem. Zmęczyły mnie wcześniejsze wypady i obdukcje kilku Vesp od sprzedawców "nic nie wiedzących" kłamczuchów. Od dłuzszego czasu przymierzałem do skuterka do miasta i spradyczne dłuższe wypady. Oglądałem innych producentów, ale jedynie Vespa okazała sie najbardziej charakterna i oryginalna :) Mój egzemplarz wymaga napraw kosmetycznych, narazie jednak do niej nie zabieram, żeby nie popsuc gorzej. Mam nadzieje że z czasem, czyli nabytą wiedzą powoli doprowadze do ładu.
Jednoczesnie przez ETkę mam apetyt na 125 lub PXa. Robie w tym celu (dopiero!) kat A ;)
W poniższym linku mój egzemplarz, zaraz za czerwoną

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater







https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater



fajnie, że udało Ci się zarejestrować :)
jesteś z Lublina?
W takim razie szykuj się na 13-15.09 - zlot VCP w Warce :!:
Obrazek

Posty: 4
Rejestracja: 19 lipca 2013, 09:23
Lokalizacja: Lublin
[I]:
ET2 50
Post: 22 lipca 2013, 13:47
Profil uzupełniony. Tak jestem z Lublina. Mam nadzieje ze dopisze pogoda. Długi dystans jak na malutką Vespe ;)
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1719
Rejestracja: 11 stycznia 2008, 12:02
Lokalizacja: Warszawa Ochota
[I]:
PX80 1983-93
Post: 22 lipca 2013, 13:50
tylko ok 130 km od Ciebie :)

ale kilka osób jest z Lublina więc przyjechałbyś w towarzystwie :)
Obrazek
PoprzedniaNastępna

Wróć do ** Powitania **

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika