pk50xl 91r

Dział poświęcony drobnym ogłoszeniom klubowym co kto ma na zbyciu. (wszystko co związane jest z silnikiem)

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 45
Rejestracja: 15 maja 2013, 20:02
Lokalizacja: Goleniów
[I]:
PK50XL2 1990-
Post: 15 maja 2013, 20:31
Witam posiadam Vespe PK50XL z 91r. i chciał bym żeby mi troszkę szybciej pojechała jedzie około 50-55 km/h . Czy dało by sie coś z nią zrobić po małych kosztach ? :>
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 15 maja 2013, 21:08
Jeździć z górki :D:D:D

Pierwsze i najważniejsze pytanie to co to są "małe koszty", musiałbyś określić kwotę jaką dysponujesz.

Sama wymiana cylindra w przypadku Vespy niewiele pomaga. W twoim przypadku prędkość ogranicza przede wszystkim przełożenie. Ono samo w sobie bardzo drogie nie jest, ale aby je wymienić trzeba otworzyć silnik, a to wymaga trochę pracy i zgłębienia tematu.

Aby jeździć "troszkę szybciej" czyli 60-65km/h plan minimum to przełożenie 67/18 zębów (3,72) cylinder 75ccm i zmiana dyszy w gaźniku.

Jeśli masz gaźnik 16.15 lub 16.16 to możesz się pokusić o przełożenie 3.0 i kit 85ccm-102ccm, bo ten gaźnik jeszcze je jakoś wykarmi. Cena praktycznie ta sama co przy poprzednim zestawie, a prędkości już do 75-80km/h.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 15 maja 2013, 22:51
b00lwa pisze:Jeździć z górki :D:D:D

Pierwsze i najważniejsze pytanie to co to są "małe koszty", musiałbyś określić kwotę jaką dysponujesz.

Sama wymiana cylindra w przypadku Vespy niewiele pomaga. W twoim przypadku prędkość ogranicza przede wszystkim przełożenie. Ono samo w sobie bardzo drogie nie jest, ale aby je wymienić trzeba otworzyć silnik, a to wymaga trochę pracy i zgłębienia tematu.

Aby jeździć "troszkę szybciej" czyli 60-65km/h plan minimum to przełożenie 67/18 zębów (3,72) cylinder 75ccm i zmiana dyszy w gaźniku.

Jeśli masz gaźnik 16.15 lub 16.16 to możesz się pokusić o przełożenie 3.0 i kit 85ccm-102ccm, bo ten gaźnik jeszcze je jakoś wykarmi. Cena praktycznie ta sama co przy poprzednim zestawie, a prędkości już do 75-80km/h.

Nie do końca. O ile 85 ccm jest kitem niskoobrotowym i spokojnie daje rade na seryjnym gaźniku i wydechu, o tyle 102 już nie bardzo.
Między Dr 75 na krótkim przełożeniu,a DR 85 na długim praktycznie nie ma różnicy w prędkości. Jedynie mamy spokojny silnik do pyrkania ( DR 85) vs. silnik, który lubi się wysoko kręcić ( DR 75). I oba pojadą max 70-75 km/h.
Kity 102 pojadą 80-85 km/h,ale wymagają już wymiany gaźnika z króćcem dolotowym i wydechu.
Wszystkie 3 opcje wymagają wymiany przełożenia.
Opcje w kolejności od najtańszej.
1.Wymiana samego kitu na DR 75 i dyszy głównej gaźniku.Reszta seryjna. Prędkość max 60 km/h, silnik strasznie wyżyłowany, skrzynia tak krótka,że można ruszać z 2 i od razu zapinać 4<- sumie bez sensu.
2. Wymiana przełożenia głównego ( konieczność rozbiórki całego silnika) i kitu na DR85 lub DR 75, dopasowanie dyszy w gaźniku, reszta seria. <- niezły stosunek prędkośc do ceny.
3. Wymiana kitu na 102, przełożenia, gaźnika i wydechu. Najdroższe,ale i największa prędkość i dynamika jazdy.
Nieznośna lekkość butów

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 45
Rejestracja: 15 maja 2013, 20:02
Lokalizacja: Goleniów
[I]:
PK50XL2 1990-
Post: 16 maja 2013, 08:31
Witam jeszcze jedno potrzebuje tylnie kolo i felge do niego link czymoze ktos ma bardzoprosze o jaks kontakt lub link do strony bardzo proszek
Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 790
Rejestracja: 06 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
PX125EFL 1983-97
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PX200E 1982-97
Post: 16 maja 2013, 09:15
powitania-f15.html
Vespa-famiglia
OSA M-52 police '63
VESPA P80X Benelux #4450 '81
HEINKEL 150 type:14.00 '62
LAMBRETTA LI150 mk3 '63
VESPA GS150 '57
VESPA PX125EFL italiano '85
VESPA PX200EFL '84
Awatar użytkownika
2014
2014
Posty: 723
Rejestracja: 14 września 2008, 21:41
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 4

[I]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[II]:
PX125EFL 1983-97
[III]:
PK50XL2 1990-
[IV]:
ET2 50
Post: 16 maja 2013, 10:04
Maniak pisze:http://forum.vespaclub.org.pl/powitania-f15.html


I to jest słuszna koncepcja :)
Vespa additced
Moja PK 50 pali Obrazek
PX pali tyle ile wleję.
http://vespa-garage.blogspot.com
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 16 maja 2013, 12:57
kacpa9 pisze:Witam jeszcze jedno potrzebuje tylnie kolo i felge do niego link czymoze ktos ma bardzoprosze o jaks kontakt lub link do strony bardzo proszek


Jak przywitasz się ładnie w dziale "powitania" i napiszesz kilka słów o sobie użytkownicy podejdą do ciebie bardziej przyjaźnie.

Co rozumiesz przez "tylne koło"? bęben, felga, dętka, opona ? Czego potrzebujesz.
Nie napisałeś jakim w końcu budżetem dysponujesz.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 45
Rejestracja: 15 maja 2013, 20:02
Lokalizacja: Goleniów
[I]:
PK50XL2 1990-
Post: 16 maja 2013, 14:10
mam około 1500 zł bęben i felga

Wróć do Manuale - silnik

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron