PK 50 XL'86

Nasze Vespy - opisy techniczne pojazdów, opisy tras, przygody na dwóch kółkach
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 22 lipca 2013, 16:29
Witamy wszystkich na naszym nowym poście, w którym oprócz opisywania problemów technicznych będziemy mogli się pochwalić (mam nadzieję) efektami naszych prac.

Pisze w dwóch osobach :) bo ja czyli małżonka tego projektu uparłam się żeby ją rok temu kupić i wmanewrowałam w to oczywiście 2 połówkę tego związku do prac technicznych, aczkolwiek sama wykonuję część napraw.

Jak już niektórzy użytkownicy forum zdążyli zauważyć do kapitalnego remontu zachęciła nas "niewielka" awaria :D a skoro już i tak trzeba było rozebrać to dlaczego nie na części pierwsze.
Vespa odkupiona była w Polsce stan wizualny wydawał się nie najgorszy ale chyba głównie tylko z powodu srebrnej masy nałożonej na oryginalny lakier.

Efekt pierwszych prac widoczny jest na zdjęciach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 22 lipca 2013, 16:32
Po szlifie pięknego srebrnego fluidu wyszło trochę rdzy i dziurek, połamanych damskich paznokci :lol:
i tu jeszcze fotki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 22 lipca 2013, 16:46
Najłatwiejsza część sądzę za nami
Pozostał niestety remont silnika i tu chylę czoła: Boolwa szacun. Jeszcze Afro nie miał czasu ale po weselisku zmolestuję go o pracę nad silnikiem no i poskładanie PK w całość
Osobiście z nudów straciłam paznokcie nad odrdzewianiem chromów metody użyte rozmaite (cif, pasta polerska, Cilit bang) niestety nie wszystko dało się wyciągnąć ze względu na odbicia lakieru i zbyt duże wżery.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 22 lipca 2013, 21:09
Widziałem i potwierdzam, poprzedniemu właścicielowi nawet tylnej lampy się nie chciało do "malowania" odkręcić, szkoda gadać... Dobrze że się za to porządnie wzięliście, będzie spokój z buda na lata!

Ta druga pekawa która kupiliście to automat?
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 22 lipca 2013, 22:34
Super, że taki kompleksowy remont tej pk robicie :D
Wbrew pozorom to rozebrać całość i złożyć jest najbardziej praco i czasochłonne. Silnik to pestka :D
Jeśli to 50-ka, to przy remoncie od razu warto założyć jej kit 75 i przełożenie co najmniej 3,72. Będzie o wiele lepiej jeździła :D
Powodzenia, trzymam kciuki :D
Nieznośna lekkość butów
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 23 lipca 2013, 10:50
Tak ta druga to automatica, naczytaliśmy się, że jest sporo problemów z tymi silnikami ale cóż :) wyzwanie. Już zrobiliśmy na niej trochę km dla sprawdzenie no to mamy z nią taki sam problem jak ty Boolwa na początku. Smok paliwożerca. Afro na razie podregulował gaźnik i jest dużo lepiej bo pod górkę jedzie 35 a nie 10 i metoda flinstona. Od wczoraj miałam pełny bak wlany, zrobiłam na niej ok 35 km przez dwa dni i mam może pół baku na oko oczywiście. Będziemy z nią walczyć jak wyremontujemy XL-kę
Wrażenia z jazdy nieporównywalne :) I love XL w manualu jedyne co mi się podoba w Sce to el. starter i nic poza tym. Tylko dla tego bo jak kopki używam zawsze mam siniaki na nodze.
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 183
Rejestracja: 13 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
ET2 50
[II]:
ET4 125/150 Leader
[III]:
LX50 2T
Post: 23 lipca 2013, 21:38
kolego powodzenia przy pracach idziesz podobną drogą jak ja;) tylko że ja silnik mam nietknięty ale moje et to inna trochę bajka. Jak będzie już gotowa w 100% na ten sezon to się pochwale jak narazie jest dopieszczana;) szczerze to powiem tak jeśli wszystkie elementy pasowały przed renowacją to wszystko ładnie się składa, ja lakieruje osobiście i szczerze powiem lepiej polakierować bok samochodu jak skuter;) ale efekt końcowy jest warty poświęceń. Zakonserwuj ją sobie pocieszysz się dłużej;) w razie pytań odnośnie lakierowania, prac przygotowawczych czy wykończeniowych służę pomocą ;) choć to mój zawód wyuczony nie jest ale od 12 lat bawię się tego typu pracami;)
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 11 sierpnia 2013, 10:32
Pierwszy etap "bryła musi być"... Nie ma to jak dobrze spożytkować czas urlopu np. skręcając PK do kupy :) na szczęście pierwsze efekty już widać. Zdarte znaczki - odświeżone a elementy pomalowane beznadziejną, czarną, odpadającą farbą przynajmniej w 10% przypominają chrom. Czekamy na trochę części z SIP i czeka nas lekki przestój, chyba że jest ktoś chętny podjechać do nas i pomóc w poskładaniu silnika :drunken:
DSC_0335.jpg

Bardzo ciekawą zabawą było powciskanie wszystkich kabli do kierownicy. Po poskładaniu okazało się że trzeba wcisnąć jeszcze kostkę z kierunków :) tak więc żeby nie rozbierać wszystkiego na nowo trzeba było coś odlutować
DSC_0338.jpg

W poniedziałek znowu coś pogrzebiemy osoby chętne zapraszamy od pn-śr możemy upichcić coś na grillu pod garażem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 13 sierpnia 2013, 09:41
KOLEJNY DZIEŃ i progres. Niestety na tym wyczerpał się na razie nasz zapał :) kilka nowych fotek i oczekiwanie na części
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 548
Rejestracja: 15 stycznia 2010, 19:47
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
Wiatka WP 150
[II]:
Vespa 50 Special 1972-75
[III]:
Vespa 200 Rally 1972-79
[IV]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 13 sierpnia 2013, 13:40
Prace idą pełną parą :D , w której dzielnicy srs jesteście bo może mam was "za płotem" :D
i chętnie was poznam :D
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 13 sierpnia 2013, 18:49
na twojej starej dzielni mamy garaż :)
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2172
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 14 sierpnia 2013, 15:50
Dobra robota, fajny moplik z tego bedzie!

Pozdrawiam,
JIM
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 183
Rejestracja: 13 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
ET2 50
[II]:
ET4 125/150 Leader
[III]:
LX50 2T
Post: 25 sierpnia 2013, 08:23
Robota cały czas idzie do przodu! Tak trzymać!
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 224
Rejestracja: 27 lipca 2013, 15:46
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
[I]:
Acma 125N
[II]:
LX50 2T
Post: 25 sierpnia 2013, 10:21
Fajnie się czyta jak ktoś tyle serca i poświęcenia wkłada w swój projekt. Powodzenia :)
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 23 października 2013, 18:04
Nareszcie prace ruszyły z miejsca. Silnik poskładany do kupy dzięki wsparciu :)
Brakuje nam tylko 4 śrub, które przypadkiem zostały przykręcone do innego cylindra ale wykopiemy je spod ziemi.

Kilka fotek na otarcie łez
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 131
Rejestracja: 13 marca 2012, 19:16
Lokalizacja: Katowice
[I]:
PX80 1983-93
Post: 24 października 2013, 07:48
afrotel pisze:Nareszcie prace ruszyły z miejsca. Silnik poskładany do kupy dzięki wsparciu :)
Brakuje nam tylko 4 śrub, które przypadkiem zostały przykręcone do innego cylindra ale wykopiemy je spod ziemi.


Proponuje zapytać blond wsparcie o te cztery brakujące śruby, być może szybko się odnajdą :-)
To tak z własnej autopsji.
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 24 października 2013, 13:34
Śruby znalezione. Noc zarwana. Duży wybór, polecam sklep Jurob w Zabrzu. Pozdrawiam
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 25 października 2013, 18:31
Exodus.

Mamy nadzieję, że pozostała nam kosmetyka :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 846
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 27 października 2013, 23:17
Bardzo ładna PKwka
Pozdro - Oskar Shon MVP M365 Development 11/24r, 3xMCC
Forum moderator: answers.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
VBATools.pl Rozwiązania i dodatki dla Outlooka, Worda i Excela
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 14 stycznia 2014, 20:44
Zastanawialiśmy się jakiś czas czy kontynuować ten wątek czy zacząć nowy. Uznaliśmy, że by nie zaśmiecać forum nowym postem będziemy kontynuować naszą przygodę związaną z remontem naszej drugiej PKwki właśnie tutaj.

Druga PK 50 S z przełomu 84/85 sprawi nam na pewno zasadniczy problem z silnikiem.
Po pozytywnym teście jaki przeszliśmy przy PK XL czas na coś trudniejszego :)


u dołu zdjęcia do porównania jak wyglądała przed rozebraniem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 15 stycznia 2014, 13:40 przez afrotel, łącznie zmieniany 1 raz
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 14 stycznia 2014, 21:04
Z racji braku czasu i ogrzewania na garażu proste prace zostały przeniesione do kuchni :), a że wg mężczyzn kuchnia to miejsce dla kobiety to w tej kwestii pola też nie oddałam.

W przypadku budy i innych elementów zastanawiamy się nad piaskowaniem. Mamy wstępnie dwie oferty do przemyślenia ale może ktoś zna jakąś dobrą firmę która może to przeprowadzić w okolicach Katowic to w ramach postu zarzućcie adresy lub na priva.

Fakt będziemy to robić na samym końcu jak już będziemy wiedzieć co z silnikiem. Tłok, gaźnik i cylinder na OKO raczej są ok. na pewno elektryka do poprawy no i zastanawiam się jak wyciągnąć z niej coś więcej ponieważ prędkość maksymalna to 30 km :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 15 stycznia 2014, 09:09
Link do fotek mi nie działą :(
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 15 stycznia 2014, 13:31
hm pewnie coś zawaliłam :) ale rzucę screena pod spodem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 275
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Bytom
[I]:
PK50N PLURIMATIC 1989-90
[II]:
PK80S AUTOMATICA 1982-86
Post: 12 marca 2014, 16:02
Jeśli wariator nie jest wytarty, to remont silnika nie powinien sprawić problemu :)
Jedynie trudniej jest kupić łożysko wału, w którym zamiast kulek są rolki. Oryginalne łożysko ma otworek na smarowanie olejem z mieszalnika, ale bez tego otworka silnik też bez problemu działa.
Pozdrawiam

Wróć do Nasze Vespy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron