Tył lata , nie pewne prowadzenie w zakrętach

Dział poświęcony drobnym ogłoszeniom klubowym co kto ma na zbyciu. (karoseria, elektryka, zawieszenie, hamulce)
Awatar użytkownika
Posty: 22
Rejestracja: 12 września 2013, 18:08
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 09 czerwca 2014, 16:53
Witam zauważyłem ze vespa nerwowo czasem zarzuci tyłem w zakrętach, wydaje mi sie ze jest to spowodowane luzem na mocowaniu silnika, i jeśli tak to czy tulejki na mocowaniu silnika się wymienia czy cały wahacz?

Reklama

Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 3509
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 09 czerwca 2014, 21:07
1. poduszka górna pod amorem
2. amor
3. źle dokręcony amor na dole vel góra
4. wybite silentblocki na silniku ale to już na maxa musiała by być agonia
5. źle przykręcony silnik do budy
6. luz na bębnie ham tył
7. nie dokręcona felga (z GX ostatnio po kilku piwach dokręcałem efekt na spota dojechałem na 2ch nakrętkach)
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 2136
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 09 czerwca 2014, 21:47
może być jeszcze krzywa felga ...albo wyrobiony wieloklin w bębnie. mam to u siebie, czekam właśnie na bęben
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
2014
2014
Posty: 722
Rejestracja: 14 września 2008, 21:41
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 4

[I]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[II]:
PX125EFL 1983-97
[III]:
PK50XL2 1990-
[IV]:
ET2 50
Post: 09 czerwca 2014, 21:54
W ET4 częsta przypadłość - odpowiedzialne za to są zużyte silentbloki w wahaczu, do niedawna trzeba było wymieniać wahacz ale jakiś czas temu widziałem że są dostępne same gumy i można sobie na prasie wbić nowe.

W PX tak jak koledzy pisali wyżej, najczęściej to łącznik metalowo - gumowy pod budą łączący amorek z ramą.

A może masz po prostu mało luftu w dętce ?
Vespa additced
Moja PK 50 pali Obrazek
PX pali tyle ile wleję.
http://vespa-garage.blogspot.com
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 527
Rejestracja: 15 stycznia 2010, 19:47
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PX125EFL 1983-97
[II]:
Vespa 50 Special 1972-75
[III]:
Vespa 200 Rally 1972-79
Post: 09 czerwca 2014, 22:01
I jeszcze najgorsza wersja, wygnita buda przy mocowaniu amora :(

2016
2016
Posty: 327
Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 21:10
Lokalizacja: Warszawa Bródno
[I]:
Granturismo 125L (GT)
Post: 09 czerwca 2014, 22:15
Moja ET2 była nerwowa w zakrętach, wymiana łożyska w sterach pomogła jej i uspokoiła mnie :)
Awatar użytkownika
Posty: 22
Rejestracja: 12 września 2013, 18:08
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 10 czerwca 2014, 21:11
Ok to tak buda prosta sama vespa bez trzymania kiery leci prosto, felgi też proste, samo tylne koło nie ma luzów, ciśnienie w kołach wzorowe, to uciekanie koła występuje jak ostro wchodzę w zakręt albo najadę na wzdłużna nierówność , byłem dziś w serwisie ze skuterami i koleś stwierdził ze vespy tak maja ale ja bym stawiał na te gumowe łączniki na wahaczu ewentualnie ta guma miedzy amorem a buda , klucze w łapę i będę działał. dzięki za sugestie
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1163
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 10 czerwca 2014, 21:53
obstawiam wahacz. ostatnio miałem tak w GTS, po wymianie gum i łożysk chodzi pięknie

a nie zachowuje się gorzej np w prawoskrętach?
Awatar użytkownika
Posty: 22
Rejestracja: 12 września 2013, 18:08
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 12 czerwca 2014, 07:26
Raczej nie ma znaczenia w która stronę zakręt, jeśli chodzi o te tuleje wahacza to chodzi o te gumy ?
http://allegro.pl/gilera-vespa-piaggio- ... 00294.html
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1163
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 12 czerwca 2014, 09:34
hej, myślałem raczej o tym elemencie:

http://www.sip-scootershop.com/en/products/engine+swing+arm+pivot+piaggio+_pi56204r

sprzedawany jest w całości, ale jak znasz kody poszczególnych gum, poduszek, łożysk to możesz zamówić oddzielnie
Awatar użytkownika
Posty: 22
Rejestracja: 12 września 2013, 18:08
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 24 czerwca 2014, 17:42
Dzięki wszystkim za odpowiedzi , winna była tulejka amortyzatora dolna , wymiana pomogła!

Wróć do Automaty - Karoseria

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika