Szyba - jaka będzie pasować?

Dział poświęcony drobnym ogłoszeniom klubowym co kto ma na zbyciu. (karoseria, elektryka, zawieszenie, hamulce)
Awatar użytkownika
Posty: 9
Rejestracja: 03 września 2014, 21:37
Lokalizacja: Triest, Włochy
[I]:
LXV125
Post: 15 września 2014, 11:33
Witajcie,
Kupiłem moją LXV125 wraz z zamontowaną szybą "wysoką", oryginalną Vespa.

Niestety, tu gdzie mieszkam, jeżdżenie z taką szybą jest bardzo groźne, a jeszcze groźniejsze jest pozostawienie z nią skutera na parkingu. Słynna BORA wywraca skutery jak zabawki, pierwsze porywy zaczynają się we Wrześniu!!!

Więc jeźdżę bez żadnej szyby.
Dotychczas było fajnie, ale teraz zimno zaczyna doskwierać.

Oryginalna szyba, a raczej "szybka" od LXV125 (nie dostałem jej w zestawie) ma zaledwie 8 cm powyżej krawędzi reflektora (Piaggio part# 624991) i wygląda raczej jak ozdoba a nie praktyczna owiewka.
Muszę znaleźć coś pośredniego pomiędzy oryginalną małą i oryginalną wysoką.

Mam w związku z tym pytanie:
Czy ktoś z Was orientuje się, czy powszechnie dostepne szyby Vespa do LX albo do GTS (mam na oku średnią part# 605108M) pasowałyby do LXV?

LXV niestety ma "kierownicę od roweru" i z niej wystające dwa krótkie wspawane wąsy do montażu małej szybki - nie posiada tych standardowych w LX i innych modelach gniazd wciskowych do pałąków mocowania szyby.
Obrazek
Poza tym same wąsy mają 10mm średnicy. Nie wiem jakiej średnicy są te metalowo-gumowe uchwyty w szybach do LX i GTS, może ktoś mógłby podać?

Coś czuję, że będzie mission impossible....
Ostatnio zmieniony 15 września 2014, 12:49 przez Piwex69, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1325
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 15 września 2014, 12:40
może być kiepsko. rzuciłem na szybko okiep w SIP i mają tylko wersję wysoką oraz tą 8cm. innych szybek brak :(

myślałeś może o zamocowaniu średniej szyby LX na drutach od wysokiej LXV? nie wiem jak z rozstwem mocowań ale może by zadziałało.... gumy powinny być standardowe, grubość drutów mocowań również, nie sądzę aby piaggio zmieniało to pod lxv
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 795
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Stare Miasto
[I]:
Vespa 50 Special 1969-72
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
S125 4T
[IV]:
GTV125 4T 2007
Post: 15 września 2014, 14:08
Żadne kombinacje z mocowaniem szyby od LX, czy GT nie mają sensu. Po prostu to się nie sprawdzi
i kiepsko będzie wyglądać na LXV :-(
Jeżeli nie podoba ci się mała owiewka - bo to gadżet.
Duża jest za duża z uwagi na wiatr i przewrotki skuterów to pozostaje takie wyjście - kupić dużą i ją dociąć na rozmiar, który Ciebie zadowoli - pośredni rozmiar.
Zrobisz szablon, żeby było równo wszędzie z lewej i prawej strony i tniesz dremelkiem (ewentualnie komuś zlecasz).
W tej opcji zyskujesz jeszcze finansowo - nie kupuj nowej dużej szyby tylko używaną połamaną po jakimś szlifie, czy właśnie "bora". Cena powinna być dużo niższa.
Co prawda to inny model Vespy, zerknij sobie na moją szybę w postach - zakładka nasze vespy. Tylko wybierz białą vespę, bo jest też moja druga niebieska. Do Ski też nie ma pośredniej szyby i zrobiłem taki patent z docieńciem dużej połamanej. Wygląda spoko i polecam :)
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - jedyny wybór Vespa!
1. Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
2. Vespa Special /Polini-85ccm/ '72
3. Vespa GTV '06
4. Vespa 90 '64
Awatar użytkownika
Posty: 9
Rejestracja: 03 września 2014, 21:37
Lokalizacja: Triest, Włochy
[I]:
LXV125
Post: 15 września 2014, 15:05
Pułapko>
Jeżeli twoja eska to ta biała z czerwonym siedzeniem, w myjni, to wygląda świetnie.

To ciekawe rozwiązanie z tym docinaniem, to samo mi zaproponował gość ze sklepu.
A że akurat ta moja duża szyba jest po przytarciu i nawet ma pęknięcie, to będę miał na czym wprowadzic koncepcję przycięcia w życie.

Nic tylko udać się do sklepu po dremel tool. Zawsze udawało się znaleźć wymówkę aby go nie kupować, no ale teraz to się nie obędzie. Wiatr w natarciu a jeździć się chce "nawet po papierosy na róg" chociaż nie palę, ale dla frajdy....This Is VESPA!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 795
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Stare Miasto
[I]:
Vespa 50 Special 1969-72
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
S125 4T
[IV]:
GTV125 4T 2007
Post: 16 września 2014, 07:24
Nie bardzo wiem, o której vespie piszesz? Moja jest biała, ale z czarną kanapą.
- dlatego podrzucam link: topic11280.html
Do Ski też nie ma średnich szyb (tylko duża, albo mała owiewka).
Moja, ta na fotce jest docięta z połamanej dużej (była złamana na górze-róg, i bok przy klamce hamulca). Po docięciu szyba ma rozmiar 3/4.
Mam 182 cm wzrostu i zakrywa mnie podczas jazdy. Jednoczesnie dobrze wygląda i nie jest taka "ściana".
Żeby szybę dociąć musisz zrobić sobie szablon i symetrycznie odnieść markerem na szybie ślad cięcia.
Tniesz dremelem bardzo, lekko idzie. Na koniec papierkiem spolerować. I gotowe :-)
Jeżeli nie masz dremelka, to chyba taniej będzie komuś to zlecić?
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - jedyny wybór Vespa!
1. Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
2. Vespa Special /Polini-85ccm/ '72
3. Vespa GTV '06
4. Vespa 90 '64
Awatar użytkownika
Posty: 9
Rejestracja: 03 września 2014, 21:37
Lokalizacja: Triest, Włochy
[I]:
LXV125
Post: 17 września 2014, 11:03
Kupiłem podróbkę dremela (na dwa użycia w roku wystarczy), mam tarczki diamentowe do ciecia i ścierne do polerowania. W przyszłym tygodniu wezmę się za robotę i jak będzie ładny efekt, wrzucę jakieś zdjęcia.

W międzyczasie zajmuję się zabezpieczeniem poobijanej i porysowanej karoserii po ostatniej glebie. Na razie odrdzewiacz dwie warstwy na rysy, jak wyschnie popsikam płynnym podkładem. Przeszlifuję na mokro i położę lakier kolor z puszki. Zobaczymy jak to wyjdzie, takie lakierowanie bez klepania, tylko żeby zabezpieczyć do późniejszej profesjonalnej roboty.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 795
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Stare Miasto
[I]:
Vespa 50 Special 1969-72
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
S125 4T
[IV]:
GTV125 4T 2007
Post: 17 września 2014, 11:55
Tylko zrób sobie szablon z papieru (najlepiej miękki żeby łatwo odrysować przy szybie).
Szablon zginasz w pół i docinasz w osi symetrycznie nożyczkami.
Na zaznaczonym śladzie na szybie jedziesz dremelem. I polerka na koniec.
Jak zdejmiesz szybę ze skutera dobrze ją zabezpiecz do cięcia. Wibruje dość mocno przy cięciu.
Dobrze też podłożyć coś miękkiego żeby nie narobić rys.
Jeszcze jedna rada:
jak robisz szablon zrób z ciemnego papieru i gotowy wzór przyklej taśmą do szyby jeszcze na skuterze
- na tym etapie możesz jeszcze modyfikować krzywe profili. Jak utniesz to koniec :cry:
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - jedyny wybór Vespa!
1. Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
2. Vespa Special /Polini-85ccm/ '72
3. Vespa GTV '06
4. Vespa 90 '64
Awatar użytkownika
Posty: 1
Rejestracja: 12 lipca 2022, 04:19
Post: 12 lipca 2022, 04:23
virtual phone
he then shot a very last-spherical 76 on the carmel, ind., path on wednesday to finish in a tie for 2nd with a 4-over 220, 4returned of winner john marshall butler.i played super,” daly ii advised the indianapolis megastar. “itd had been cool to win, however i still have time. just a couple horrific 3-putts each days, however apart from that i played incredible.

Wróć do Automaty - Karoseria

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron