I mniejwiecej juz sie rozeznałem i przy okazjii podszkoliłem włoski:)
wybór to najprawdopodobniej 102 rms i przełożenie 2, 86. Jeszcze nie mam dokladnej listy zakupow bo ciezko tak w pracy...
wiec pewnie w niedzielne popołudnie bede ogarnial zeby za przesylke nie placic zbyt wiele.
Jak zwykle mam pytania:)
Mocniejsza sprezyna sprzegla- mysle nad zestawem zeby juz bylo jak trza. Ile talerzy tam powinno byc?
Dysze- jaki zakres polecacie?
Chyba jeszcze sie skusze przy tej okazji na amorki przód/tył kpl za 35 € no i zestsw linek. Jak tylko ogarne liste zakupow to sie pochwale, ale kiedy uda mi sie to zamowic to pozniej sie ookaże. ..
Project RED :)
Posty: 94
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11 Lokalizacja: Rycerka Górna [I]: PK50XL2 1990- [II]: PK50XL 1987-93 |
|
2016
Posty: 1274
Rejestracja: 08 grudnia 2004, 17:38 Lokalizacja: Beuthen [I]: Vespa 50N 1989-90 [II]: PX80 1983-93 |
|
@ADI - ja wiem, że 3.00 niby gwiżdże, ale trzeba też pamiętać, ze Rycerka leży w środku Beskidów wiec może jednak krótsze przełożenie było by lepsze z uwagi na wszechobecne podjazdy. Ciężka to decyzja, ja kupiłem 3,00 i będę zakładał na wiosnę więc dam znac jak się sprawuje. @Red - 3 tarcze wystarczą, ja mam teraz 3tarcze + wzmocniona sprężyna na DR102 i zero uślizgu. Przy większej ilości tarcz może się słabo wysprzęglać. Dysza pewnie coś między 68-78. FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11 Lokalizacja: Rycerka Górna [I]: PK50XL2 1990- [II]: PK50XL 1987-93 |
Hmmm.. no to moze z przełożeniem jeszcze chwilke sie wstrzymam. Moze wypowie sie ktos kto ma podobny zestaw. Az tak sie nie pali zebym mial dzis zamawiac;) napewno liste zakupow będę konsultował z wami wiec wspolnymi silami cos wykombinujemy.
|
Ymil mo DR102 na 2,86 z gaźnikiem 19 i wydechem Polini i coś w tym zestawie jest nie tak. Na biegach 1-3 jest ok, ale na 4ce nie jedzie dużo szybciej niż ja na 75 z 3,72. Nasze przypuszczenia to albo za krótka faza ssania, albo za długie przełożenie do tego setupu (ten wydech woli pracę na wyższych obrotach, na które nie potrafi się już na 4ce wkręcić).
Na standardowym wydechu powinno to iść w miarę, bo one dają dużo większy moment na niskich obrotach ale za to nie kręcą się za wysoko. FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12 Lokalizacja: Warszawa [I]: P200E 1977-82 [II]: [III]: |
Może u Ymila jest właśnie kwestia tego wydechu. Seria jest bardzo elastyczna w Pk. Nieznośna lekkość butów
|
@ADI - tak podejrzewamy
@tryba83 - zapomniałem jeszcze o jednym, dokup sobie jeszcze kolanko wydechu o większej średnicy! I jeśli jeszcze nie masz to ściągacz magneta i ściągacz sprzęgła, u włocha dostaniesz za grosze. http://www.ebay.it/itm/COLLETTORE-SCARICO-MARMITTA-VESPA-50-SPECIAL-PK-S-/400263204510?pt=Ricambi_automobili&hash=item5d318bce9e http://www.ebay.it/itm/ESTRATTORE-VOLANO-28-MM-FILETTO-EST-VESPA-125-150-200-PX-/351107352193?pt=LH_DefaultDomain_101&hash=item51bfa10681 http://www.ebay.it/itm/ESTRATTORE-FRIZIONE-VESPA-50-SPECIAL-R-L-N-PK-S-125-ET3-PRIMAVERA-CONO-19-/351112530733?pt=Ricambi_e_Accessori_Moto&hash=item51bff00b2d FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11 Lokalizacja: Rycerka Górna [I]: PK50XL2 1990- [II]: PK50XL 1987-93 |
No to sprawa naprawy szpilek w kolanku z glowy:) do magneta używam standardowy sciagacz do kół prasowych (blizej znanych jako szajby:)) a do sprzegla nie doszłem wiec nie wiem jak pójdzie. Jak dojde do sprzegla to sprawdze gwint i w razie W dorobie w pracy taki sprzęt.
|
Jak masz gdzie dorobić, to nie będzie problemu. Dorób sobie od razu komplet sprzegło+magneto, bo ciągaczem do kół możesz wyszczerbić magneto.
Tu masz rysunki wykonawcze, z tym że ściągacz sprzęgła ma mieć średnicę zew. 30 a nie 32, bo inaczej nie wchodzi http://forum.vespaclub.org.pl/post104091.html?hilit=%C5%9Bci%C4%85gacz*#p104091 FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
Co do setupu to ja przy gaźniku 19.19 z dolotem mam dyszę 85 (na szito+) i jest może minimalnie zbyt ciemna. Przy mniejszym gaźniku będziesz musiał dać większą dyszę. Nie zdziwiłbym się jeżeli trzeba będzie wrzucić 90-100 żeby to na tym kicie jeździło optymalnie (jeszcze kwestia seryjnego wydechu, ale to już sam sprawdzisz).
Kiss french, ride italian
|
|
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12 Lokalizacja: Warszawa [I]: P200E 1977-82 [II]: [III]: |
Różnie to bywa z setupami. Znam pk z Dr102, seryjnym gaznikiem 16.16 i seryjnym wydechem z dyszą 70. 90-100 jest w tej konfiguracji raczej mało prawdopodobne. Nieznośna lekkość butów
|
Ja mam aktualnie chyba 74 i jest git, 78 była za bogata.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11 Lokalizacja: Rycerka Górna [I]: PK50XL2 1990- [II]: PK50XL 1987-93 |
Sorki ze post pod postem ale mam pytanko: czy elementy typu centralna nóżka, mocowanie kola zapasowego laga itp warto malowac lakierami samochodowymi czy lepiej czymś typu hammerite? Dziś udalo mi sie odebrac te elementy z piaskowania i pasowałoby je w miarę szybko zabezpidczyc.
|
Jeśli chodzi o zabezpieczenie to oba zabezpieczą jednakowo. Wiadomo, że pomalowanie pistoletem wygląda dużo lepiej, ale też kosztuje więcej kasy i czasu.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
Ja na te elementy użyłem ocynku w spray-u z wytrzymałością do 650st.C jak również pomalowałem wydech tą farbą. Koszt spray-u ok 50PLN.
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!
|
|
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11 Lokalizacja: Rycerka Górna [I]: PK50XL2 1990- [II]: PK50XL 1987-93 |
Conieco sie działa i zmienia. Lakiernik nadal opóźnia termin:/ w najblizszym wolnym czasie będę próbował dobrać sie do licznika. Szybka troszkę brudna od środka i metalowa obwódka wymaga malowania. Jak to rozebrac?? Próbowałem sie do tego dobrac ale bezskutecznie, a nie chce tez czegos narobić:(
|
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11 Lokalizacja: Rycerka Górna [I]: PK50XL2 1990- [II]: PK50XL 1987-93 |
Ok. list do świętego Mikołaja napisany i poprawiony
przełożenie 24/72 http://www.ebay.it/itm/CAMPANA-FRIZIONE ... 2c647883cb tłok 102 (poprawiony) http://www.ebay.it/itm/GRUPPO-TERMICO-R ... 2c6b348561 sprzęgło 4 tarcze (poprawiony nie znalazłem 3-tarczowego) http://www.ebay.it/itm/DISCHI-FRIZIONE- ... 2ec4f13405 dysze 70-92 (inny sklep) http://www.ebay.it/itm/Set-cicler-10-ge ... 419165ead6 linki kpl. (poprawiony) http://www.ebay.it/itm/KIT-FILI-E-GUAIN ... 53f498d48f uszczelki http://www.ebay.it/itm/SERIE-GUARNIZION ... 53fa7f34ff kolanko http://www.ebay.it/itm/COLLETTORE-SCARI ... 20d04ff498 Jeśli mógłby ktoś to przeglądnąć byłbym wdzięczny. Sugestie mile widziane Ostatnio zmieniony 05 marca 2015, 18:51 przez tryba83, łącznie zmieniany 1 raz
|
Źle!
Cylinder z linka to 85ccm (średnica 50mm), a mówiłeś, że weźmiesz 102 (średnica 55mm). Dysze będą raczej za duże, potrzebujesz coś z zakresu 70-80 a nie 80-98. Tarcze z linka są do nowego sprzęgła XL2 a ty masz w XL1 stary tym czyli takie jak w V50. Linki są do PX, będą za długie do PK. FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11 Lokalizacja: Rycerka Górna [I]: PK50XL2 1990- [II]: PK50XL 1987-93 |
poprawiony mój poprzedni post z częściami;)
|
Dysze - nie wiem czy zauważyłeś, ale sprzedający nie wysyła do PL. Może taką pierdołę lepiej kupić w niemcach, przesyłka kosztuje 5EUR wiec tragedii nie ma. Niestety nie ma jakiegoś idealnego zestawu. Prawdę mówiąc to te wartości które ci podałem opieram na moich doświadczeniach z gaźnikiem 19mm. Nie wiem jak to się będzie miało do mniejszego gaźnika. Jak masz dwa skutery o różnych pojemnościach, to chyba warto wziąć dwa zestawy które starczą na lata:
http://www.scooter-center.com/de/product/2599114/Hauptduesenset+BGM+PRO+fuer+Dellorto+5mm+50+72?meta=2599114*scd_ALL_de*s18983025423488*dusen%205mm*7*7*1*16 http://www.scooter-center.com/de/product/2599115/Hauptduesenset+BGM+PRO+fuer+Dellorto+5mm+75+98?meta=2599115*scd_ALL_de*s18983025423488*dusen%205mm*6*6*1*16 Linki - te znowu są do speciala. Wszystkie powinny mniej więcej pasować, ale linka hamulca przedniego będzie zwykła a ty potrzebujesz chyba taką z kawałkiem śruby/gwintu od strony bębna. Prawdę mówiąc i tak będziesz musiał te linki poprawiać, bo nie będą idealne. Ja kupiłem kiedyś komplet dedykowany do PK, ale linki biegów musiałem skrócić o jakieś 10cm a linka gazu (fabrycznie zarobiona z 2 stron) miała za długi pancerz w stosunku do linki i nie dało się jej zamontować. W tej sytuacji jesteś na z góry przegranej pozycji. Sprzęgło - legenda głosi, że 4 tarcze słabo wysprzęglają. Niestety ja używam 3 więc nie jestem w stanie tego potwierdzić. Myślę, ze za ta cenę warto zaryzykować. Jak nie będziesz zadowolony to dokupisz zestaw 3 tarczowy i w godzine. FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11 Lokalizacja: Rycerka Górna [I]: PK50XL2 1990- [II]: PK50XL 1987-93 |
Więc przełożenie, kit 102, uszczelki i kolanko mam rozumieć ze jest ok?
Problem z tym sprzęgłem mam rozumieć ze spasuje mi z v50 tak? czyli coś takiego? http://www.ebay.it/itm/1700-SERIE-KIT-D ... 5d50f238c5 czy raczej to: http://www.ebay.it/itm/DISCHI-FRIZIONE- ... 5d4e41eed0 Jak już dopasuje to nieszczęsne sprzęgło to linki dorzucę do tej samej paczki. Jeśli natomiast znów strzeliłem bubla to proszę o pomoc w postaci linka do tego co muszę zamówić:/ ps: mam nadzieje ze nie zostanę wyrzucony z klubu za nieznajomość modeli |
W tym zestawie masz znów same tarcze korkowe. O ile tarcze gładkie pewnie będziesz mógł założyć stare (jeśli tylko są płaskie) to brakuje najważniejszego, czyli wzmocnionej sprężyny. Kup to 4 tarczowe i się zobaczy jak będzie.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
Ja bym dał zaspawać, tylko wcześniej porządnie o czyścić i najlepiej podszlifować.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
Posty: 94
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika