Project RED :)

Nasze Vespy - opisy techniczne pojazdów, opisy tras, przygody na dwóch kółkach

2016
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11
Lokalizacja: Rycerka Górna
[I]:
PK50XL2 1990-
[II]:
PK50XL 1987-93
Post: 13 lutego 2015, 08:05
I mniejwiecej juz sie rozeznałem i przy okazjii podszkoliłem włoski:)
wybór to najprawdopodobniej 102 rms i przełożenie 2, 86. Jeszcze nie mam dokladnej listy zakupow bo ciezko tak w pracy...
wiec pewnie w niedzielne popołudnie bede ogarnial zeby za przesylke nie placic zbyt wiele.
Jak zwykle mam pytania:)

Mocniejsza sprezyna sprzegla- mysle nad zestawem zeby juz bylo jak trza. Ile talerzy tam powinno byc?

Dysze- jaki zakres polecacie?

Chyba jeszcze sie skusze przy tej okazji na amorki przód/tył kpl za 35 € no i zestsw linek. Jak tylko ogarne liste zakupow to sie pochwale, ale kiedy uda mi sie to zamowic to pozniej sie ookaże. ..
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1274
Rejestracja: 08 grudnia 2004, 17:38
Lokalizacja: Beuthen
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 50N 1989-90
[II]:
PX80 1983-93
Post: 13 lutego 2015, 08:24
dysze
http://sfs.alexander-hepp.de/
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 13 lutego 2015, 09:00
ADI pisze:3.00 powinno być całkiem niezłe,aczkolwiek ja bym wybrał 2,86.


@ADI - ja wiem, że 3.00 niby gwiżdże, ale trzeba też pamiętać, ze Rycerka leży w środku Beskidów wiec może jednak krótsze przełożenie było by lepsze z uwagi na wszechobecne podjazdy. Ciężka to decyzja, ja kupiłem 3,00 i będę zakładał na wiosnę więc dam znac jak się sprawuje.

@Red - 3 tarcze wystarczą, ja mam teraz 3tarcze + wzmocniona sprężyna na DR102 i zero uślizgu. Przy większej ilości tarcz może się słabo wysprzęglać. Dysza pewnie coś między 68-78.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

2016
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11
Lokalizacja: Rycerka Górna
[I]:
PK50XL2 1990-
[II]:
PK50XL 1987-93
Post: 13 lutego 2015, 09:23
Hmmm.. no to moze z przełożeniem jeszcze chwilke sie wstrzymam. Moze wypowie sie ktos kto ma podobny zestaw. Az tak sie nie pali zebym mial dzis zamawiac;) napewno liste zakupow będę konsultował z wami wiec wspolnymi silami cos wykombinujemy.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 13 lutego 2015, 09:40
Ymil mo DR102 na 2,86 z gaźnikiem 19 i wydechem Polini i coś w tym zestawie jest nie tak. Na biegach 1-3 jest ok, ale na 4ce nie jedzie dużo szybciej niż ja na 75 z 3,72. Nasze przypuszczenia to albo za krótka faza ssania, albo za długie przełożenie do tego setupu (ten wydech woli pracę na wyższych obrotach, na które nie potrafi się już na 4ce wkręcić).

Na standardowym wydechu powinno to iść w miarę, bo one dają dużo większy moment na niskich obrotach ale za to nie kręcą się za wysoko.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 13 lutego 2015, 09:49
b00lwa pisze:Ymil mo DR102 na 2,86 z gaźnikiem 19 i wydechem Polini i coś w tym zestawie jest nie tak. Na biegach 1-3 jest ok, ale na 4ce nie jedzie dużo szybciej niż ja na 75 z 3,72. Nasze przypuszczenia to albo za krótka faza ssania, albo za długie przełożenie do tego setupu (ten wydech woli pracę na wyższych obrotach, na które nie potrafi się już na 4ce wkręcić).

Na standardowym wydechu powinno to iść w miarę, bo one dają dużo większy moment na niskich obrotach ale za to nie kręcą się za wysoko.

Może u Ymila jest właśnie kwestia tego wydechu. Seria jest bardzo elastyczna w Pk.
Nieznośna lekkość butów
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 13 lutego 2015, 10:10
@ADI - tak podejrzewamy

@tryba83 - zapomniałem jeszcze o jednym, dokup sobie jeszcze kolanko wydechu o większej średnicy! I jeśli jeszcze nie masz to ściągacz magneta i ściągacz sprzęgła, u włocha dostaniesz za grosze.

http://www.ebay.it/itm/COLLETTORE-SCARICO-MARMITTA-VESPA-50-SPECIAL-PK-S-/400263204510?pt=Ricambi_automobili&hash=item5d318bce9e
http://www.ebay.it/itm/ESTRATTORE-VOLANO-28-MM-FILETTO-EST-VESPA-125-150-200-PX-/351107352193?pt=LH_DefaultDomain_101&hash=item51bfa10681
http://www.ebay.it/itm/ESTRATTORE-FRIZIONE-VESPA-50-SPECIAL-R-L-N-PK-S-125-ET3-PRIMAVERA-CONO-19-/351112530733?pt=Ricambi_e_Accessori_Moto&hash=item51bff00b2d
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

2016
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11
Lokalizacja: Rycerka Górna
[I]:
PK50XL2 1990-
[II]:
PK50XL 1987-93
Post: 13 lutego 2015, 10:24
No to sprawa naprawy szpilek w kolanku z glowy:) do magneta używam standardowy sciagacz do kół prasowych (blizej znanych jako szajby:)) a do sprzegla nie doszłem wiec nie wiem jak pójdzie. Jak dojde do sprzegla to sprawdze gwint i w razie W dorobie w pracy taki sprzęt.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 13 lutego 2015, 11:08
Jak masz gdzie dorobić, to nie będzie problemu. Dorób sobie od razu komplet sprzegło+magneto, bo ciągaczem do kół możesz wyszczerbić magneto.

Tu masz rysunki wykonawcze, z tym że ściągacz sprzęgła ma mieć średnicę zew. 30 a nie 32, bo inaczej nie wchodzi :)

http://forum.vespaclub.org.pl/post104091.html?hilit=%C5%9Bci%C4%85gacz*#p104091
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1224
Rejestracja: 01 marca 2009, 19:00
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
PX150E 78-83
[II]:
PK50XL2 1990-
Post: 13 lutego 2015, 15:00
Co do setupu to ja przy gaźniku 19.19 z dolotem mam dyszę 85 (na szito+) i jest może minimalnie zbyt ciemna. Przy mniejszym gaźniku będziesz musiał dać większą dyszę. Nie zdziwiłbym się jeżeli trzeba będzie wrzucić 90-100 żeby to na tym kicie jeździło optymalnie (jeszcze kwestia seryjnego wydechu, ale to już sam sprawdzisz).
Kiss french, ride italian
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 13 lutego 2015, 15:38
Wookash pisze:Co do setupu to ja przy gaźniku 19.19 z dolotem mam dyszę 85 (na szito+) i jest może minimalnie zbyt ciemna. Przy mniejszym gaźniku będziesz musiał dać większą dyszę. Nie zdziwiłbym się jeżeli trzeba będzie wrzucić 90-100 żeby to na tym kicie jeździło optymalnie (jeszcze kwestia seryjnego wydechu, ale to już sam sprawdzisz).

Różnie to bywa z setupami. Znam pk z Dr102, seryjnym gaznikiem 16.16 i seryjnym wydechem z dyszą 70.
90-100 jest w tej konfiguracji raczej mało prawdopodobne.
Nieznośna lekkość butów
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 13 lutego 2015, 17:35
Ja mam aktualnie chyba 74 i jest git, 78 była za bogata.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

2016
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11
Lokalizacja: Rycerka Górna
[I]:
PK50XL2 1990-
[II]:
PK50XL 1987-93
Post: 20 lutego 2015, 22:18
no i ciąg dalszy...
ściągacze dorobione i jeden nawet przetestowany:) dzięki za rysunki. Niestety lakiernik robi lekkie opóźnienia ale innej roboty mam dość
Obrazek
takie czyściutkie to było
Obrazek
po drodze....
Obrazek
powiedzmy ze koniec
podejrzewam ze jeszcze przy rozbiórce silnika będę czyścił jeszcze jakieś zakamarki...
Co do szkiełkowania karterów- chyba się z tym wstrzymam, po przeczytaniu kilku waszych opinii.
Jako że tłok będzie zmieniany, darowałem sobie czyszczenie cylindra. Jak się doliczyłem, mała zębatka ma 15 ząbków więc standardowa, jak się okazało.
Obrazek
zaległa odpowiedź dla ADI-ego: szkiełkowane będą felgi i pedał hamulca a piaskowane elementy typu pokrywa magneta, centralna nóżka i jeszcze jakieś rupiecie...
plan na kolejne dni: wydech-powrót do świetności, organizacja piaskowania i szkiełkowania, malowanie mniejszych elementów. W międzyczasie nękanie lakiernika:) To chyba tyle puki co do zakupów części to dopiero po odbiorze ramy i określeniu budżetu...
Pozdrawiam

2016
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11
Lokalizacja: Rycerka Górna
[I]:
PK50XL2 1990-
[II]:
PK50XL 1987-93
Post: 23 lutego 2015, 12:22
Sorki ze post pod postem ale mam pytanko: czy elementy typu centralna nóżka, mocowanie kola zapasowego laga itp warto malowac lakierami samochodowymi czy lepiej czymś typu hammerite? Dziś udalo mi sie odebrac te elementy z piaskowania i pasowałoby je w miarę szybko zabezpidczyc.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 23 lutego 2015, 14:47
Jeśli chodzi o zabezpieczenie to oba zabezpieczą jednakowo. Wiadomo, że pomalowanie pistoletem wygląda dużo lepiej, ale też kosztuje więcej kasy i czasu.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 127
Rejestracja: 08 września 2012, 10:05
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 23 lutego 2015, 16:54
Ja na te elementy użyłem ocynku w spray-u z wytrzymałością do 650st.C jak również pomalowałem wydech tą farbą. Koszt spray-u ok 50PLN.
Full Manetas - Nie ma takiego boczku, którego nie da się zarysować!!

2016
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11
Lokalizacja: Rycerka Górna
[I]:
PK50XL2 1990-
[II]:
PK50XL 1987-93
Post: 05 marca 2015, 07:36
Conieco sie działa i zmienia. Lakiernik nadal opóźnia termin:/ w najblizszym wolnym czasie będę próbował dobrać sie do licznika. Szybka troszkę brudna od środka i metalowa obwódka wymaga malowania. Jak to rozebrac?? Próbowałem sie do tego dobrac ale bezskutecznie, a nie chce tez czegos narobić:(

2016
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11
Lokalizacja: Rycerka Górna
[I]:
PK50XL2 1990-
[II]:
PK50XL 1987-93
Post: 05 marca 2015, 17:32
Ok. list do świętego Mikołaja napisany i poprawiony :oops:

przełożenie 24/72
http://www.ebay.it/itm/CAMPANA-FRIZIONE ... 2c647883cb

tłok 102 (poprawiony)
http://www.ebay.it/itm/GRUPPO-TERMICO-R ... 2c6b348561

sprzęgło 4 tarcze (poprawiony nie znalazłem 3-tarczowego)
http://www.ebay.it/itm/DISCHI-FRIZIONE- ... 2ec4f13405

dysze 70-92 (inny sklep)
http://www.ebay.it/itm/Set-cicler-10-ge ... 419165ead6

linki kpl. (poprawiony)
http://www.ebay.it/itm/KIT-FILI-E-GUAIN ... 53f498d48f

uszczelki
http://www.ebay.it/itm/SERIE-GUARNIZION ... 53fa7f34ff

kolanko
http://www.ebay.it/itm/COLLETTORE-SCARI ... 20d04ff498

Jeśli mógłby ktoś to przeglądnąć byłbym wdzięczny. Sugestie mile widziane :)
Ostatnio zmieniony 05 marca 2015, 18:51 przez tryba83, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 05 marca 2015, 18:16
Źle!

Cylinder z linka to 85ccm (średnica 50mm), a mówiłeś, że weźmiesz 102 (średnica 55mm).

Dysze będą raczej za duże, potrzebujesz coś z zakresu 70-80 a nie 80-98.

Tarcze z linka są do nowego sprzęgła XL2 a ty masz w XL1 stary tym czyli takie jak w V50.

Linki są do PX, będą za długie do PK.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

2016
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11
Lokalizacja: Rycerka Górna
[I]:
PK50XL2 1990-
[II]:
PK50XL 1987-93
Post: 05 marca 2015, 18:52
poprawiony mój poprzedni post z częściami;)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 06 marca 2015, 00:43
Dysze - nie wiem czy zauważyłeś, ale sprzedający nie wysyła do PL. Może taką pierdołę lepiej kupić w niemcach, przesyłka kosztuje 5EUR wiec tragedii nie ma. Niestety nie ma jakiegoś idealnego zestawu. Prawdę mówiąc to te wartości które ci podałem opieram na moich doświadczeniach z gaźnikiem 19mm. Nie wiem jak to się będzie miało do mniejszego gaźnika. Jak masz dwa skutery o różnych pojemnościach, to chyba warto wziąć dwa zestawy które starczą na lata:
http://www.scooter-center.com/de/product/2599114/Hauptduesenset+BGM+PRO+fuer+Dellorto+5mm+50+72?meta=2599114*scd_ALL_de*s18983025423488*dusen%205mm*7*7*1*16
http://www.scooter-center.com/de/product/2599115/Hauptduesenset+BGM+PRO+fuer+Dellorto+5mm+75+98?meta=2599115*scd_ALL_de*s18983025423488*dusen%205mm*6*6*1*16

Linki - te znowu są do speciala. Wszystkie powinny mniej więcej pasować, ale linka hamulca przedniego będzie zwykła a ty potrzebujesz chyba taką z kawałkiem śruby/gwintu od strony bębna. Prawdę mówiąc i tak będziesz musiał te linki poprawiać, bo nie będą idealne. Ja kupiłem kiedyś komplet dedykowany do PK, ale linki biegów musiałem skrócić o jakieś 10cm a linka gazu (fabrycznie zarobiona z 2 stron) miała za długi pancerz w stosunku do linki i nie dało się jej zamontować. W tej sytuacji jesteś na z góry przegranej pozycji.

Sprzęgło - legenda głosi, że 4 tarcze słabo wysprzęglają. Niestety ja używam 3 więc nie jestem w stanie tego potwierdzić. Myślę, ze za ta cenę warto zaryzykować. Jak nie będziesz zadowolony to dokupisz zestaw 3 tarczowy i w godzine.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

2016
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11
Lokalizacja: Rycerka Górna
[I]:
PK50XL2 1990-
[II]:
PK50XL 1987-93
Post: 06 marca 2015, 18:26
Więc przełożenie, kit 102, uszczelki i kolanko mam rozumieć ze jest ok?
Problem z tym sprzęgłem :( mam rozumieć ze spasuje mi z v50 tak? czyli coś takiego? http://www.ebay.it/itm/1700-SERIE-KIT-D ... 5d50f238c5
czy raczej to:
http://www.ebay.it/itm/DISCHI-FRIZIONE- ... 5d4e41eed0
Jak już dopasuje to nieszczęsne sprzęgło to linki dorzucę do tej samej paczki. Jeśli natomiast znów strzeliłem bubla to proszę o pomoc w postaci linka do tego co muszę zamówić:/
ps: mam nadzieje ze nie zostanę wyrzucony z klubu za nieznajomość modeli :(
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 07 marca 2015, 09:55
W tym zestawie masz znów same tarcze korkowe. O ile tarcze gładkie pewnie będziesz mógł założyć stare (jeśli tylko są płaskie) to brakuje najważniejszego, czyli wzmocnionej sprężyny. Kup to 4 tarczowe i się zobaczy jak będzie.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

2016
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11
Lokalizacja: Rycerka Górna
[I]:
PK50XL2 1990-
[II]:
PK50XL 1987-93
Post: 07 marca 2015, 17:52
No i ciąg dalszy: otwarcie serducha. zrobiłem kilka fotek części godnych uwagi które chciałbym zostawić/wymienić w zależności od potrzeby:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
no i jak zwykle wisienka na torcie ;( co z tym fantem zrobić: wkręcić śrubkę na jakimś uszczelniaczu czy też próbować zaspawać/zakleić
Obrazek

W wolnej chwili będę czyścił środek. Zapomniałem jeszcze zrobić zdjęcia sprzęgła. Wydaje mi się ono na mało zużyte, no ale to pokaże później
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 08 marca 2015, 09:04
Ja bym dał zaspawać, tylko wcześniej porządnie o czyścić i najlepiej podszlifować.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
PoprzedniaNastępna

Wróć do Nasze Vespy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika