You're sooo Special...

Nasze Vespy - opisy techniczne pojazdów, opisy tras, przygody na dwóch kółkach
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 02 grudnia 2015, 09:36
Vespa 50 Special '81, ofiara wiejskiego oprawcy. Aktualnie leczona zmywaczem powłok lakierniczych i acetonem. Kolor zidentyfikowany jako Azzurro metallizzato P 5/2.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1158
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 02 grudnia 2015, 09:50
Fajna, ja bym lakier chyba zostawił, tylko zalakierował bezbarwnym :)
☆ ★ CHULIGAN PX 177 CORSA ★ ☆
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1058
Rejestracja: 17 września 2010, 09:32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
LML STAR 125 2T
[III]:
Bajaj Chetak 150 Classic
Post: 02 grudnia 2015, 17:54
b00lwa pisze:Vespa 50 Special '81, ofiara wiejskiego oprawcy


Hehe :D

Co planujesz wsadzić do środka? :)

Pozdr!
Obrazek
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1188
Rejestracja: 23 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 160GS 1962
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PK50XL 1987-93
[IV]:
PX80 1983-93
Post: 02 grudnia 2015, 18:50
dobra sztuka! :)
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1812
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 02 grudnia 2015, 21:00
No to sie naglaskales Vespy :-) Efekt super!
Jest manual, jest automatyczny usmiech
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 795
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Stare Miasto
[I]:
Vespa 50 Special 1969-72
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
S125 4T
[IV]:
GTV125 4T 2007
Post: 03 grudnia 2015, 20:20
Dobra baza do roboty. A ori kolor taki jak mój special :wink:
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - jedyny wybór Vespa!
1. Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
2. Vespa Special /Polini-85ccm/ '72
3. Vespa GTV '06
4. Vespa 90 '64
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 04 grudnia 2015, 07:26
finoccio pisze:Hehe :D

Co planujesz wsadzić do środka? :)

Pozdr!


Liczę na to, że skuter posłuży do nauki jazdy dla moje żony, DR75 powinien na początek wystarczyć.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 12 grudnia 2015, 21:27
gratuluje i życzę szybkiej reanimacji ! ;)


Billy
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 17 stycznia 2016, 21:20
Powoli do przodu:

-przedział silnika odrdzewiony i zabezpieczony, na resztę karoserii z braku czasu i chęci poleci Owatrol
Obrazek
-ranty podłogi wyprostowane przy użyciu specjalistycznych narzędzi :)
Obrazek
Obrazek
-kranik wykręcony magicznym kluczem - bak wymaga lekkiego przeczyszczenia
Obrazek
Obrazek
-porty w cylindrze lekko otwarte
Obrazek
Obrazek
-tłok spasowany z cylindrem
Obrazek
Obrazek
-boost port w tłoku spasowany z cylindrem
Obrazek
-cylinder spasowany z karterem
Obrazek
Obrazek
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1812
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 18 stycznia 2016, 10:05
Pieknie to robisz Boolwa. Mam nadzieje ze zona docenia jak bardzo ja kochasz :-)
Jest manual, jest automatyczny usmiech
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 54
Rejestracja: 30 grudnia 2008, 21:27
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 18 stycznia 2016, 15:19
Cieszę się z Twojego pomysłu,będę kibicował ,trzymam kciuki.Taką postawę popieram.Życzę mało spadających kluczy i wielu miłych chwil przy składaniu.Złożony Special "Bezcenny ":)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 21 stycznia 2016, 10:12
kuntakinte pisze:Pieknie to robisz Boolwa. Mam nadzieje ze zona docenia jak bardzo ja kochasz :-)


Póki co entuzjazm jest średni ale liczę, że wzrośnie jak skończę.

Planowany setup:
-DR75F1 podniesiony + porting
-wydech Proma Cannon
-gaźnik PHBG20 na króćcu SHB19
-wał Mazzu Racing mały stożek
-przełożenie 3,72 + skrzynia standard 4 biegi
-zapłon elektroniczny + instalacja 12V
-magneto z elestarta PKs

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 18 lutego 2016, 00:18
Buda prawie poskładana:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 105
Rejestracja: 16 lutego 2013, 20:30
Lokalizacja: WLKP
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 18 lutego 2016, 15:35
Widzę ,że pozbyłeś się warstwy lakieru , rozumiem ,że zostawiasz lakier taki jaki jest? Na ile ją wyceniasz,po poskładaniu ? +-
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 18 lutego 2016, 19:19
Zmyłem tylko czarny lakier który nałożył poprzedni właściciel. Ten niebieski to lakier oryginalny, w takim stanie w jakim się zachował zakonserwowany inhibitorem rdzy.

Nie wiem ile jest warty, dla mnie jest bezcenny :)
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 40
Rejestracja: 11 lutego 2013, 17:17
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
PX125 2011
Post: 18 lutego 2016, 21:55
Ale zgrabne są te 50tki :-)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 795
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Stare Miasto
[I]:
Vespa 50 Special 1969-72
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
S125 4T
[IV]:
GTV125 4T 2007
Post: 19 lutego 2016, 09:36
Pięknie, kawał dobrej roboty. Bardzo mi się podoba!
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - jedyny wybór Vespa!
1. Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
2. Vespa Special /Polini-85ccm/ '72
3. Vespa GTV '06
4. Vespa 90 '64
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 01 marca 2016, 08:39
Wał "Racing" Mazzuchelli przed i po obróbce. Faza ssania wydłużona z 110°>50°=160° do 128°->58°=186°.

Przed:
Obrazek
Po:
Obrazek

Próba wyważenia.

Przed:
Obrazek
Po pierwszym cięciu (z prawej wał PK80):
Obrazek
Po otwarciu okna w przeciwwadze (z prawej wał PK80):
Obrazek

Wał wrócił do swojego początkowego położenia.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 02 marca 2016, 09:05
Kartery poskładane:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 03 marca 2016, 07:58
Podkładka pod cylinder z blachy alu 2mm:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z dwoma uszczelkami z Gambitu 2,57mm
Obrazek
Obrazek

Spasowanie z cylindrem:
Obrazek

Po podniesieniu cylindra transfery całkiem odkryte:
Obrazek
Obrazek

Kompresja spadła drastycznie:
Obrazek
Obrazek

Trzeba ją odzyskać:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pomiar cyną - jest git :):
Obrazek
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1158
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 04 marca 2016, 07:15
Ja jestem cały czas pod wrażeniem o_O
☆ ★ CHULIGAN PX 177 CORSA ★ ☆
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1325
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 04 marca 2016, 09:16
kurde magia
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1058
Rejestracja: 17 września 2010, 09:32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
LML STAR 125 2T
[III]:
Bajaj Chetak 150 Classic
Post: 08 marca 2016, 10:00
B00lwa, uwielbiam Twoje projekty :) Jak to będzie jeździło? Czy to jest jakiś specjalny DR75? Mi się ostał po Adim DR75 i zastanawiam się co z nim zrobić, ale na pierwszy rzut oka nie wygląda tak jak Twój.

Elo.
Obrazek
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 08 marca 2016, 20:48
Sam nie wiem jak będzie jeździło. Podejrzewam, że słabo z dołu ale na wysokich obrotach w miare: moc = moment x obroty :) Na pewno pojedzie wolniej niż 130cc P&P ale przynajmniej jest zabawa :)

DR75 występuje w 4 wersjach:
-standardowy 3 porty
-standardowy 6 portów (grzebyk jak w 102 i 133)
-F1 ze zwykłym oknem wydechowym
-F1 z dodatkowymi kanałami wydechowymi

W razie gdybyś chciał się pobawić tu masz opis sprawdzonego setupu z GSF:
https://wiki.germanscooterforum.de/index.php/DR_75
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1058
Rejestracja: 17 września 2010, 09:32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
LML STAR 125 2T
[III]:
Bajaj Chetak 150 Classic
Post: 09 marca 2016, 10:59
To mój jest chyba 3 portowy... Może kiedyś trafi się jakaś 50 to się wsadzi :)

Jak dajesz podkładkę pod cylinder to wyżej się kręci a jak pod głowę to ma lepszy dół? Dlaczego tak jest?

Podziwiam Twoją odwagę w działaniu, mi starczyło tylko na powiększenie kanałów.

Pozwodzenia!
Obrazek
Następna

Wróć do Nasze Vespy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika