Moja PK 50 XL z 1992r

Nasze Vespy - opisy techniczne pojazdów, opisy tras, przygody na dwóch kółkach

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 75
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 19 października 2015, 11:32
nowa modyfikacja oraz najświeższa naprawa

-modyfikacja--------założenie szyby
-naprawa-----wymiana pękniętej klamki hamulca

Obrazek Obrazek

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 75
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 05 listopada 2015, 16:07
Na razie sprawa się wyjaśnia

Obrazek

jak widać brakuje króćca czy ktoś może mi powiedzieć co mam zrobić czy jest jakaś szansa ze da się kupić sam króciec.
Ostatnio zmieniony 05 listopada 2015, 17:39 przez Neon190, łącznie zmieniany 2 razy
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1188
Rejestracja: 23 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 160GS 1962
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PK50XL 1987-93
[IV]:
PX80 1983-93
Post: 05 listopada 2015, 16:59
Na zdjęciu widać, że przy mocowaniu króćca już było coś kombinowane, spawane. Jedyna opcja to chyba coś sztukować- dospawać króciec wycięty z jakiegoś innego starego wydechu. Mam jakiś stary niepotrzebny wydech od SF więc mógłbym Cię poratować ale jestem zagranico, wracam dopiero w marcu. Kiedyś to był taki wydech?:
Obrazek

pzdr!
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 75
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 05 listopada 2015, 17:37
dzięki ameb kolega od wydechu okazało się klubowicz zadzwonił i powiedział ze coś ogarnie wiec spox bo już się martwiłem co tu rzeźbić na razie sprawa trochę się wyjaśniła. Ale jak by co bede się odzywał

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 75
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 06 listopada 2015, 11:34
Oki zaczynamy przygodę z rozbieraniem Vespy. Wczoraj zakończyłem definitywnie sezon PK w garażu postawiona nie mogłem się oprzeć żeby nie wypróbować ściągacza do koła magnesowego :-) koło zdjęte klin podkładka i nakrętka w bezpiecznym miejscu. Dalsze prace demontażowe (wyjecie silnika) będą prowadzone w weekend. W sobotę pojadę kupić profile zamknięte co by pospawać stojak na silnik i zacznie się właściwy proces rozmontowywania silnika. powoli gromadzę narzędzia i części.Pierwsze w kolejności będzie zakup kompletu łożysk i ich wymiana i tu pytanie: czy ktoś ma wiedze dokładnie jakie łożyska gdzie idą co by nie kupować drogiego zestawu z ebay`a czy lepiej tam kupić ?? Na tym kończę dzisiejsze opowieści z krypty :-)


P.S. Plan jest taki

http://www.ebay.pl/itm/310809663735?_tr ... EBIDX%3AIT

przełożenie

http://www.ebay.pl/itm/400413988336?_tr ... EBIDX%3AIT

w tej chwili nie stać mnie na nic innego po zamontowaniu dotarciu itp zamierzam na kołach dojechać na II Zlot na śląsku 13-15.05.2016
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1058
Rejestracja: 17 września 2010, 09:32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
LML STAR 125 2T
[III]:
Bajaj Chetak 150 Classic
Post: 06 listopada 2015, 13:01
Obrazek

Pozdro!
Obrazek
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 06 listopada 2015, 20:53
Łożyska i simery do PK:

-ośka koła: 6204 20x47x14mm
-igiełkowe ośki koła (jeśli uszkodzone lub pordzewiałe): 4121A (HK1612) 16x22x12mm
-kosz sprzęgła: 16005 25x47x8mm
-mała choinka: 6200 10x30x9mm
-wał od sprzęgła: 6303 C3 17x47x14mm
-wał od magneta: 6204 C3 20x47x14mm

-simer ośki koła: 27x37x07mm
-simer wał od sprzęgła: 22x47x07mm
-simer wał od magneta: 20x32x07mm

Łożyska jakieś firmowe, FAG, SKF, NTN. Ja używam głównie FAG (bo troche tańsze). Najlepiej weź gołe, bo kryte będziesz musiał otwierać i wyczyścić ze smaru. Simerów nie bierz czarnych tylko te granatowe (czarne puchną od benzyny).

Na stojak wystarczą nawet kątowniki, nie muszą być koniecznie profile. Nie wiem czym będziesz spawał, ale kątowniki łatwiej pochytać elektrodą bo są grubsze. W profilach łatwo dziury popalić jak sie spawać nie potrafi (ja tak miałem). Polecam wizytę na "ajzie" czyli skupie złomu :) Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać? Jeśli chodzi o kształt, to ten nasz jest trochę przekombinowany. Myślę, ze coś takiego ci wystarczy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 75
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 06 listopada 2015, 21:35
A możesz podac jakies wymiary stojaka ??
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 06 listopada 2015, 21:47
Nie mogę bo na zdjęciu to nie mój stojak. A mojego też nie zmierzę bo w najbliższym czasie nie będę w garażu. Jak już wyjmiesz silnik to sobie zrobisz na miarę, tak jest najlepiej :)
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 75
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 06 listopada 2015, 22:00
nooo właśnie tak myslałem zeby zrobic jak wyjme heheh ale dzieki za łożyska

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 75
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 22 lutego 2016, 22:06
A więc!!!! NIE ZACZYNA SIĘ ZDANIA OD A WIĘC....


łożyska zakupione uszczelniacze zakupione, cylinder DR102 zakupiony nie mam jeszcze uszczelek coby to moje cudowne serduszko pozamykać :-) strasznie się ciesze ze to wszystko mam zakupione i jestem gotowy do składania :-D

OGROMNE PODZIĘKOWANIA DLA KOLEGO b00lwa za pomoc przy zakupach i obrobienie kosza sprzegłowego 3,00 specjalnie pod moje 6 sprężynkowe sprzegło :-D fotki w najbliższy weekend moze zaczne juz składac jak wszystko dojdzie. :-D aleeeeeee sie cieszęęęęęęę
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1058
Rejestracja: 17 września 2010, 09:32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
LML STAR 125 2T
[III]:
Bajaj Chetak 150 Classic
Post: 23 lutego 2016, 14:23
Pamiętaj, żeby dobrą strona simmeringi ponabijać :)

Powodzenia!
Obrazek

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 75
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 23 lutego 2016, 17:56
spox zgodnie z filmikami na YT ;-)

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 75
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 27 lutego 2016, 21:25
pierwsze doświadczenia z łożyskami w skuterze za mną niestety uszkodziłem łożysko wału od strony magneta, jak a no tak nabiłem łożysko potem zacząłem wbijać wał korba podeszła mi nie tu gdzie trzeba i sie zwichrowało jak dobiłem do końca luz na wale był ze 2-3mm no niestety. W pon jade kupić nowe ;-) może na wszelki wielki ze 2 hehehe reszta łożysk weszła jak ta lala sagery pozakładana uszczelniacz tez dobra stroną :-) nooo i czekam na reszte części.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1158
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 28 lutego 2016, 17:13
Jak już osadzisz łożysko w karterze to możesz je podgrzać a wał zamroź. Ja zostawiałem na noc w zamrażrce a potem traktowałem "mrozem" w sprayu - dużo łatwiej wchodzi :)
☆ ★ CHULIGAN PX 177 CORSA ★ ☆
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1812
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 04 marca 2016, 16:31
Wybic ostroznie wal mlotkiem mozna ale NIGDY!!!! sie wala nie wbija, lecz robi sie to tak jak Dzidek napisal
Jest manual, jest automatyczny usmiech

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 75
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 04 marca 2016, 21:06
ups czyli co bedzie ?? kiszka z wału ?? w sumie wbijałem go młotkiem gumowo plastikowym wiec raczej go nie uszkodziłem mam nadziej bo jak tak to koniec tego projektu będzie :-(
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1812
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 04 marca 2016, 22:20
Nie koniecznie i prawdopodobnie bedzie ok ale przez wbijanie mlokiem mozesz skrzywic wal lub silnik pozniej bedzie mial wibracje. Zerknij na zdjecie i zrozumiesz dlaczego sie nie wbija
Obrazek
Jest manual, jest automatyczny usmiech

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 75
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 26 marca 2016, 20:44
Vespa poskładana silnik cyka nic nie kapie nic nie cieknie jest ok aleee mam kłopot z biegami niestety mam luz 2-3-4 brak mi jedynki kto z warszawy pomoże w regulacji ??
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1058
Rejestracja: 17 września 2010, 09:32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
LML STAR 125 2T
[III]:
Bajaj Chetak 150 Classic
Post: 26 marca 2016, 23:22
Masz biegi na drucie czy na linkach?

Pozdr.
Obrazek

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 75
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 26 marca 2016, 23:41
drut skoczek mówi ze tam nie ma regulacji ani nic. Na sucho bez linki biegi są ewidetnie wyczuwam jedynke potem mam luz a potem 2-3-4


OK po problemie biegi ustawione :-)
Poprzednia

Wróć do Nasze Vespy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron