nowa modyfikacja oraz najświeższa naprawa
-modyfikacja--------założenie szyby
-naprawa-----wymiana pękniętej klamki hamulca
Moja PK 50 XL z 1992r
Posty: 46
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Na razie sprawa się wyjaśnia
jak widać brakuje króćca czy ktoś może mi powiedzieć co mam zrobić czy jest jakaś szansa ze da się kupić sam króciec. Ostatnio zmieniony 05 listopada 2015, 17:39 przez Neon190, łącznie zmieniany 2 razy
|
|
Na zdjęciu widać, że przy mocowaniu króćca już było coś kombinowane, spawane. Jedyna opcja to chyba coś sztukować- dospawać króciec wycięty z jakiegoś innego starego wydechu. Mam jakiś stary niepotrzebny wydech od SF więc mógłbym Cię poratować ale jestem zagranico, wracam dopiero w marcu. Kiedyś to był taki wydech?:
pzdr! https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów |
|
dzięki ameb kolega od wydechu okazało się klubowicz zadzwonił i powiedział ze coś ogarnie wiec spox bo już się martwiłem co tu rzeźbić na razie sprawa trochę się wyjaśniła. Ale jak by co bede się odzywał
|
|
Oki zaczynamy przygodę z rozbieraniem Vespy. Wczoraj zakończyłem definitywnie sezon PK w garażu postawiona nie mogłem się oprzeć żeby nie wypróbować ściągacza do koła magnesowego koło zdjęte klin podkładka i nakrętka w bezpiecznym miejscu. Dalsze prace demontażowe (wyjecie silnika) będą prowadzone w weekend. W sobotę pojadę kupić profile zamknięte co by pospawać stojak na silnik i zacznie się właściwy proces rozmontowywania silnika. powoli gromadzę narzędzia i części.Pierwsze w kolejności będzie zakup kompletu łożysk i ich wymiana i tu pytanie: czy ktoś ma wiedze dokładnie jakie łożyska gdzie idą co by nie kupować drogiego zestawu z ebay`a czy lepiej tam kupić ?? Na tym kończę dzisiejsze opowieści z krypty
P.S. Plan jest taki http://www.ebay.pl/itm/310809663735?_tr ... EBIDX%3AIT przełożenie http://www.ebay.pl/itm/400413988336?_tr ... EBIDX%3AIT w tej chwili nie stać mnie na nic innego po zamontowaniu dotarciu itp zamierzam na kołach dojechać na II Zlot na śląsku 13-15.05.2016 |
|
2019
Posty: 1058
Rejestracja: 17 września 2010, 09:32 Lokalizacja: Warszawa [I]: Vespa 50 Special 1975-83 [II]: LML STAR 125 2T [III]: Bajaj Chetak 150 Classic |
Pozdro! |
Łożyska i simery do PK:
-ośka koła: 6204 20x47x14mm -igiełkowe ośki koła (jeśli uszkodzone lub pordzewiałe): 4121A (HK1612) 16x22x12mm -kosz sprzęgła: 16005 25x47x8mm -mała choinka: 6200 10x30x9mm -wał od sprzęgła: 6303 C3 17x47x14mm -wał od magneta: 6204 C3 20x47x14mm -simer ośki koła: 27x37x07mm -simer wał od sprzęgła: 22x47x07mm -simer wał od magneta: 20x32x07mm Łożyska jakieś firmowe, FAG, SKF, NTN. Ja używam głównie FAG (bo troche tańsze). Najlepiej weź gołe, bo kryte będziesz musiał otwierać i wyczyścić ze smaru. Simerów nie bierz czarnych tylko te granatowe (czarne puchną od benzyny). Na stojak wystarczą nawet kątowniki, nie muszą być koniecznie profile. Nie wiem czym będziesz spawał, ale kątowniki łatwiej pochytać elektrodą bo są grubsze. W profilach łatwo dziury popalić jak sie spawać nie potrafi (ja tak miałem). Polecam wizytę na "ajzie" czyli skupie złomu Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać? Jeśli chodzi o kształt, to ten nasz jest trochę przekombinowany. Myślę, ze coś takiego ci wystarczy. Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu. FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
A możesz podac jakies wymiary stojaka ??
|
|
Nie mogę bo na zdjęciu to nie mój stojak. A mojego też nie zmierzę bo w najbliższym czasie nie będę w garażu. Jak już wyjmiesz silnik to sobie zrobisz na miarę, tak jest najlepiej
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
nooo właśnie tak myslałem zeby zrobic jak wyjme heheh ale dzieki za łożyska
|
|
A więc!!!! NIE ZACZYNA SIĘ ZDANIA OD A WIĘC....
łożyska zakupione uszczelniacze zakupione, cylinder DR102 zakupiony nie mam jeszcze uszczelek coby to moje cudowne serduszko pozamykać strasznie się ciesze ze to wszystko mam zakupione i jestem gotowy do składania OGROMNE PODZIĘKOWANIA DLA KOLEGO b00lwa za pomoc przy zakupach i obrobienie kosza sprzegłowego 3,00 specjalnie pod moje 6 sprężynkowe sprzegło fotki w najbliższy weekend moze zaczne juz składac jak wszystko dojdzie. aleeeeeee sie cieszęęęęęęę |
|
2019
Posty: 1058
Rejestracja: 17 września 2010, 09:32 Lokalizacja: Warszawa [I]: Vespa 50 Special 1975-83 [II]: LML STAR 125 2T [III]: Bajaj Chetak 150 Classic |
Pamiętaj, żeby dobrą strona simmeringi ponabijać
Powodzenia! |
spox zgodnie z filmikami na YT
|
|
pierwsze doświadczenia z łożyskami w skuterze za mną niestety uszkodziłem łożysko wału od strony magneta, jak a no tak nabiłem łożysko potem zacząłem wbijać wał korba podeszła mi nie tu gdzie trzeba i sie zwichrowało jak dobiłem do końca luz na wale był ze 2-3mm no niestety. W pon jade kupić nowe może na wszelki wielki ze 2 hehehe reszta łożysk weszła jak ta lala sagery pozakładana uszczelniacz tez dobra stroną nooo i czekam na reszte części.
|
|
Jak już osadzisz łożysko w karterze to możesz je podgrzać a wał zamroź. Ja zostawiałem na noc w zamrażrce a potem traktowałem "mrozem" w sprayu - dużo łatwiej wchodzi
☆ ★ CHULIGAN PX 177 CORSA ★ ☆
|
|
Wybic ostroznie wal mlotkiem mozna ale NIGDY!!!! sie wala nie wbija, lecz robi sie to tak jak Dzidek napisal
Jest manual, jest automatyczny usmiech
|
|
ups czyli co bedzie ?? kiszka z wału ?? w sumie wbijałem go młotkiem gumowo plastikowym wiec raczej go nie uszkodziłem mam nadziej bo jak tak to koniec tego projektu będzie
|
|
Nie koniecznie i prawdopodobnie bedzie ok ale przez wbijanie mlokiem mozesz skrzywic wal lub silnik pozniej bedzie mial wibracje. Zerknij na zdjecie i zrozumiesz dlaczego sie nie wbija
Jest manual, jest automatyczny usmiech
|
|
Vespa poskładana silnik cyka nic nie kapie nic nie cieknie jest ok aleee mam kłopot z biegami niestety mam luz 2-3-4 brak mi jedynki kto z warszawy pomoże w regulacji ??
|
|
2019
Posty: 1058
Rejestracja: 17 września 2010, 09:32 Lokalizacja: Warszawa [I]: Vespa 50 Special 1975-83 [II]: LML STAR 125 2T [III]: Bajaj Chetak 150 Classic |
Masz biegi na drucie czy na linkach?
Pozdr. |
drut skoczek mówi ze tam nie ma regulacji ani nic. Na sucho bez linki biegi są ewidetnie wyczuwam jedynke potem mam luz a potem 2-3-4
OK po problemie biegi ustawione |
|
Posty: 46
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika