Poznańska PK50 XL Rush

Nasze Vespy - opisy techniczne pojazdów, opisy tras, przygody na dwóch kółkach
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 16
Rejestracja: 15 maja 2016, 10:01
Lokalizacja: Poznań, Stare Miasto
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 26 maja 2016, 18:01
Kontynuacja tematu: http://forum.vespaclub.org.pl/topic12727.html

Jako że wątek powitalny trochę się rozrósł - kontynuuję temat vespy (z przeklejeniem początku) tu ;)||

///Od niecałego tygodnia jestem właścicielem swojej pierwszej (i coś czuję, że nie ostatniej) vespy 8)

Wcześniej ponad 2 lata przejeździłem na absolutnie bezawaryjnym i jeszcze bardziej bezpłciowym Piaggio Zipie, teraz przesiadłem się na głośniejszą, wolniejszą, starszą, w gorszym stanie, ale - mimo tego - znacznie fajniejszą - vespę PK 50 XL rush :mrgreen: Radość z jazdy - nieporównywalna!

Kupiłem całkiem przypadkowo - vespy szukałem od dawna, ale te na które mnie stać nie podobały mi się, poza tym szukałem 125ccm...
Wtem! Jadąc przez miasto zobaczyłem znajomego na PK50. Dogoniłem, pozwolił mi się przejechać na bocznej uliczce i... wpadłem ;) Po 2 dniach, zebrawszy pieniądze - kupiłem, nie za bardzo wiedząc nawet co :lol: Teraz powoli szukam w internetach informacji, uczę się jeździć z ręczną skrzynią, od czego zacząć działania usprawniające :wink:

Na zdjęciach pierwsze spotkanie (widać piaggio zipa - obecnie na sprzedaż) i vespa obecnie - umyta i bez przedniego bagażnika.///


Vespa w stanie pierwotnym - mniej więcej wtedy podejmowałem decyzję o zakupie :wink:

Obrazek

Stan obecny:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Reklama

Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 16
Rejestracja: 15 maja 2016, 10:01
Lokalizacja: Poznań, Stare Miasto
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 26 maja 2016, 18:17
Olio wymieniony!

I tu pojawia się pytanie - w jakie narzędzia powinienem się zaopatrzyć (zakładając, że mam pusty garaż, poza kilkoma śrubokrętami i losowymi kluczami z których żaden-do-niczego-nie-pasuje) żeby móc dokonywać podstawowych napraw/wymian w vespie? Czy są potrzebne jakieś specyficzne, nietypowe narzędzia/wymiary?



IMG_6690.JPG


IMG_6688.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1274
Rejestracja: 08 grudnia 2004, 17:38
Lokalizacja: Beuthen
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 50N 1989-90
[II]:
PX80 1983-93
Post: 26 maja 2016, 21:15
klucze nasadkowe z grzechotką, ściągacz do magneta klucz do kranika, nie pamiętam czy do sprzęgła nie trzeba też ściągacza jak do pxa, jak cos to ten mam, ogólnie może się udać że ktoś się podzieli tymi nietypowymi też.
Masz 3 czy 4 biegi? Brakuje Ci mocy prędkości czy pytasz na zapas? :)
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 16
Rejestracja: 15 maja 2016, 10:01
Lokalizacja: Poznań, Stare Miasto
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 26 maja 2016, 23:27
Dzieki za porady narzędziowe!

toots pisze:Masz 3 czy 4 biegi? Brakuje Ci mocy prędkości czy pytasz na zapas? :)


Mam 4 biegi, 70ccm, sporo momentu i fajne brzmienie na niskich obrotach a jazgot na wysokich. V-max ok 65-70kmh, ale wydaje mi się, że ograniczony jest obrotami a nie mocą, i dłuższe przełożenie główne (czy jak toto w vespie działa?) nie zaszkodziłoby mocno przyśpieszeniu a mogłoby pomóc z v-maxem i ukulturalnić brzmienie przy prędkościach 50kmh+ :) Aż tak mocno to nie przeszkadza, ale "w przyszłości", w zależności od skomplikowania i ceny takiej operacji chciałbym taką przekładkę przeprowadzić.

Póki co pilniejsze są hamulce, bo oba dość mocno biją przy hamowaniu, poza tym przód łapie nieliniowo - tj. najpierw za słabo, chwilę później za mocno, trudno trafić w optymalną moc hamowania.

Po zmianie przełożenia i wyregulowaniu (wymianie?) hamulców zacznę myśleć o upiększaniu vespy, póki co zachwyca za każdym razem kiedy ją widzę 8)
Ostatnio zmieniony 28 stycznia 2017, 23:24 przez antolll, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 86
Rejestracja: 26 listopada 2015, 20:46
Lokalizacja: Śrem Wlkp.
[I]:
Cosa 2 200
Post: 29 maja 2016, 11:15
witam
może mała ustawka pod stadionem w czwartek?
jak pogoda pozwoli oczywiście wlecę cosie
pzdrawiam
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 47
Rejestracja: 04 stycznia 2014, 20:44
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK80S Elestart
[II]:
P80X 1981-83
Post: 01 czerwca 2016, 05:50
Witam kolejnego rycerza na PKasaki :)

Jeśli chodzi o hamulce to przesmaruj linki. Cięgna muszą gładko chodzić w pancerzach. Inaczej może być właśnie taki efekt jak opisujesz. Ewentualnie wymiana pancerzy jeśli są gdzieś załamane (tutaj życzę cierpliwości i polecam relanium :D).

Wymiana przełożenia to nie jest takie se O ! Hop siup :). Wiąże się to z rozpoławianiem silnika więc nie pakuj się w to w sezonie bo szkoda czasu/pogody. Do zimy wyjdą jeszcze jakieś "klocki" które na spokojnie sobie ogarniesz wtedy. Będziesz do tego czasu też bardziej świadomy i pojawią się dodatkowe pytania. Jak przesadzisz z przełożeniem to szybko się okaże ze jednak vmax ogranicza moc :).

Z narzędzi które wożę do ogarnięcia PKasaki: klucze płaskie 7 i 8 do linek/baryłek,10,13,14, nasadki 8,10,11,13,17,19,24 - do 11 na 1/4 cala grzechotkę, 13 na 3/8 i 17 w góre na 1/2. Przedłużki na 1/4 i jedna na 3/8. Jakiś płaski i krzyżak żeby dostać się do kierownicy. Kombinerki i boczne obcegi. Ściągacz do koła magnesowego i sprzęgła(warto mieć chociaż nie do napraw na drodze). Zapasowa linka sprzęgła i gazu. Może być z rowerowego linka hamulcowa i przerzutek. Po lekkich modyfikacjach/kombinacjach może uratować dupe.
Nic na siłę, wszystko młotkiem.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 16
Rejestracja: 15 maja 2016, 10:01
Lokalizacja: Poznań, Stare Miasto
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 01 czerwca 2016, 20:05
kubagurdek pisze:może mała ustawka pod stadionem w czwartek?


Nie zdążę raczej w ten czwartek

Kopruch pisze:Jeśli chodzi o hamulce...


Dziękuję za kolejne porady! 8)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 86
Rejestracja: 26 listopada 2015, 20:46
Lokalizacja: Śrem Wlkp.
[I]:
Cosa 2 200
Post: 02 czerwca 2016, 14:56
trochę burzowo się zrobiło a kawałek mam więc też pasuję
za 2 tygodnie jestem
pozdrawiam
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 16
Rejestracja: 15 maja 2016, 10:01
Lokalizacja: Poznań, Stare Miasto
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 07 czerwca 2016, 21:41
Prawe lusterko, w związku z wieloletnim zmęczeniem materiału dokonało żywota i ułamało się na którejś z dziur... więc wymieniłem na planowane "na kiedyś" chromy. Wiem, nie tak jak w oryginale z 1988, ale ta "nieprawda" mi się podoba :wink:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 16
Rejestracja: 15 maja 2016, 10:01
Lokalizacja: Poznań, Stare Miasto
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 28 stycznia 2017, 23:31
Sprzedana! :(

Na szczęście zostaje w Poznaniu, u dalekich znajomych :)

Zostały mi foty z ostatniej sesji w jakiej brała udział ;)

Obrazek

Wróć do Nasze Vespy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron