Po rocznej przygodzie z ET'ką 150, postanowiłem przesiąść się na coś szybszego. Oczywiście wybór padł na Vespę GTS 250ie. Trafiła mi się w dobrych pieniądzach, bo była uszkodzona z przodu. Postanowiłem zmienić kolor na czerwony Red Dragon 894, bo wiadomo, co czerwone, to szybsze Przy ogromnym wsparciu kolegi Kacpra (robił blacharkę, malował, a jego żona Justyna robiła dobrą kawę), w ubiegły weekend skończyłem ją składać i postanowiłem podzielić się z Wami fotkami.
https://goo.gl/photos/q843RMXxC149GEX59
Miłego dnia !
Drugie życie Vespy GTS 250ie
Posty: 50
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Ostatnio zmieniony 22 lutego 2017, 14:47 przez jaroalfa, łącznie zmieniany 1 raz
|
|
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
ładna
będzie żyć... W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
Lady in red... No ładne cacko.
|
|
Kupa roboty - fajnie wyszło.
Gratulacje. Pozdro - Oskar Shon MVP M365 Development 11/24r, 3xMCC
Forum moderator: answers.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA VBATools.pl Rozwiązania i dodatki dla Outlooka, Worda i Excela |
|
Posty: 9
Rejestracja: 15 lutego 2017, 16:20 Lokalizacja: Wrocław [I]: GTS125 4T ie Super |
Zajebista
|
Dziękuję za opinie. Zastanawiam się, co jeszcze by tu ulepszyć. Czytam Wasze wpisy i rozmyślam
Póki co, w silniku słyszę jakieś dziwne stuki, czy to przypadkiem nie rolki wariatora ? Może ktoś już to przerobił ? |
|
Niemowlak
Posty: 98
Rejestracja: 01 listopada 2016, 19:41 Lokalizacja: Bydgoszcz [I]: PX125E 1981-84 [II]: Vespa 150 1958-60 |
miód malina
|
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
Trudno ulepszać coś co jest doskonałe... A rolki co 10 tys km trzeba zmieniać Pas napędowy co 15 tys Tak prawi manual W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
No to wymienię i pas i rolki, bo cholera wie kiedy i czy w ogóle były wymieniane.
|
|
2019
Posty: 214
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34 Lokalizacja: Lublin [I]: ET4 125 Not Leader [II]: GT250 ie 60 (Euro 3) M451M [III]: Cosa 2 200 [IV]: GTS300 ie Super Sport 2010 |
Hej
Ja właśnie kończę podobną operację (z tym, że obeszło się bez lakierowania całości - tylko połowa). Też miałem "stuki" w silniku - wariator "w kawałkach". Wymieniliśmy cały napęd - jest OK. Z "ubrania" Vespy - został mi jeszcze przedni bagażnik (bo crash bary zamówiłem w UK i czekam aż przyjdą - różnica mega w cenie - z jakością zobaczymy) i pozakładanie tego, co do tej pory kupiłem. Na razie czekamy na bardziej plusową temperaturę z polerką lakieru Z tłumikiem miałem niestety mniej szczęścia niż Ty, bo mój po wypiaskowaniu wyglądał raczej słabo i trzeba go było pospawać. Teraz - po nałożeniu wysokotemperaturowego systemu malarskiego powinien długo posłużyć |
super sprawa, wiadomo ze czerwone sa szybsze a jeszcze GTS250ie pozdrowienia od mojej GTS250ie ABS dragon red
|
|
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
No i jeszcze .... ślizgi rolek Ale to tanie rzeczy są... Tylko pas trochę droższy Ja osobiście nie kombinuję ale kupuje fabryczne RoboGo, Mieloch czy inni W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
Witam,
Czy te stuki są na wolnych obrotach , czy przy dodaniu gazu? Poza rolkami, ślizgami i paskiem są jeszcze rzeczy do wymiany. Sama wymiana rolek w wariatorze i paska nic nie da jeśli sprzęgło jest w kiepskim stanie. Jeśli masz wypalony dzwon trzeba go wymienić, do tego trzeba sprawdzić tak jak pisałem czy sprzęgło jest w dobrym stanie, grubość tarczy i sprężyna. Jak już zdejmujesz pokrywę to sprawdziłbym to, koszt wymiany nieduży. Co do stuków to są jeszcze łożyska, jedno w pokrywie ( przy dodaniu gazu to ono pierwsze daje znak o sobie. To mniejsze na piaście sprzęgła jest bardziej wytrzymałe, ale też po ok 20tyś trzeba je wymienić .
Meravigliosa Creatura - Vespa
|
|
Stuki słychać tylko na wolnych obrotach. Wczoraj nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem małą przejażdżkę, podczas jazdy nie słychać niepokojących dźwięków.
Jeszcze jej nie rozebrałem, więc nie wiem co jest grane. Jak będę wiedział na pewno się podzielę informacją. |
|
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
Rolki stukają jak się lekko Doda gazu przy ruszaniu i zaczynają się przemieszczać albo jak z średnio wysokich obrotów podczas jazdy nagle zdejmiesz gaz na zero
Przynajmniej u mnie tak było je słychać jak się skończyły W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
2019
Posty: 214
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34 Lokalizacja: Lublin [I]: ET4 125 Not Leader [II]: GT250 ie 60 (Euro 3) M451M [III]: Cosa 2 200 [IV]: GTS300 ie Super Sport 2010 |
U mnie z kolei rolki było słychać (stukanie) tylko na wolnych obrotach.
Przy ruszaniu wszystko "cichło" jak "ręką odjął", a po rozebraniu napędu okazało się że rolki wyglądają jak skrzyżowanie elipsy z kwadratem w przekroju. Wymieniłem na Malossi (mam nadzieję, że - jak to ktoś kiedyś pisał - zestaw jest z kryptonitu a nie z gównolitu ) i ten sezon pokaże, czy warto było. |
No to tak, jak u mnie.
|
|
2019
Posty: 214
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34 Lokalizacja: Lublin [I]: ET4 125 Not Leader [II]: GT250 ie 60 (Euro 3) M451M [III]: Cosa 2 200 [IV]: GTS300 ie Super Sport 2010 |
Próba rozruchu bez pokrywy raczej skończy się tragicznie (akurat punkt łożyskowania w pokrywie dostaje największe uderzenie w trakcie rozruchu / bendiks).
Zerknij na link poniżej (i posłuchaj - goście nagrali to "stukanie") - może w czymś pomoże. http://forum.burgmania.net/topic/22533- ... wariatora/ |
No tak... Stukanie mam takie samo. Nikt jednak pod tym linkiem nie stwierdził co to jest. J.Costa mam od jakiś 5000 km. Pasek na oko ok, nie mam go dłużej niż 5000 km. Znalazłem jednak w manualu jego minimalną szerokość - 19,2 mm. Sprawdzę. Dziękuję za wskazanie linku.
dwa koła w karierze:
Simson SR2, Jawka Typ20, Simson S51, Junak M10, MZ TS250, Saxonette Sachs 301/A, Suzuki Burgman 400, Vespa GT200 (2003) |
|
Ja dziś bawiłem się z szybą. Ponieważ moja oryginalna była uszkodzona, kupiłem Fabbri bez uchwytow. Mocowanie, które mi zostało przerobilem, aby dopasować do nowej owiewki.
|
|
Oglądałem galerię zdjęć remontu Twojej Vespy - szacunek! Czy robiłeś to samodzielnie? Tylko kolega pomagał? Domyślam się, że "tylko" koordynowałeś te wszystkie roboty. Słowo TYLKO jest trochę uszczypliwe Zrobić coś takiego właściwie od podstaw - podziwiam. Gdzie znalazłeś tzw. złote rączki?
Szybka ładna - jeszcze brak jakichkolwiek zmatowień. Z pewnością się przyda. Sam założyłem małą... trochę żałuję bo za większą jest znacznie ciszej w kasku. Mocowanie masz chyba wzmocnione na dole. Może szybka nie będzie drżała przy doganianiu TIR-a dwa koła w karierze:
Simson SR2, Jawka Typ20, Simson S51, Junak M10, MZ TS250, Saxonette Sachs 301/A, Suzuki Burgman 400, Vespa GT200 (2003) |
|
Nie ma co przesadzać, to nie był remont od podstaw, tylko blacharka i malowanie, choć przyznam szczerze , że wcześniej nie miałem o takich pracach pojęcia. Dopiero mój kumpel, który zajmuje się renowacją pojazdów, pokazał mi jak się to robi i dużo mi pomógł. To była moja pierwsza przygoda z takimi pracami. W zasadzie tylko rozebrałem Vespę, zmatowiłem części (i tak kolega po mnie poprawiał ) i na koniec ją złożyłem. Całą resztę, czyli blacharkę i malowanie wykonał kolega. Teraz tylko ją dopieszczam. W międzyczasie robimy innemu koledze ET'kę i bierzemy się za następnego GTS'a, bo jedziemy na wakacje i chcemy zabrać Vespy ze sobą. Myślę, że następną moją przygodą będzie prawdziwe restaurowanie , tym razem, jakiegoś klasycznego egzemplarza z lat 60 lub 70. To będzie dopiero dla mnie wyzwanie.
|
|
Posty: 50
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika