nie wiem jak z tyłem, bo u mnie shimmy pojawia się przy kufrze, ale bez pasażera
bez kufra nie ma lub jest minimalne
ale jak będę robił to jednak chyba oba koła wyważę
jak serwis ściągnie wreszcie ośkę do Vespy bo ciągle z tym problem w moim Town
Efekty shimmy w GT/GTS
Posty: 119
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
Z tego co wiem, Warszawska nie ma ośki, ale gdzieś to robią. Wymieniali mi oponki jakiś miesiąc temu i nie zauważyłem spcjalnie niepokojących zjawisk.
|
|
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
Jest problem w Kielcach z tym...
W MotoParku mają mieć za dwa tygodnie Ale w przyszłym tygodniu może mi zrobi Rally Team (dawny Cersanit Rally) oni mają wszystko Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
Zrobione
Wyważone dwa koła Brak shimmy bez kufra Z kufrem oczywiście jest Przy około 60 km/h tylko więc muszę jeździć szybciej Jednak trzeba wyważać kołeczka, z przodu poszło 25g a z tylu 30g, czyli felgi po przebiegu 16 tys km zbyt równe nie są ... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
Posty: 16
Rejestracja: 27 czerwca 2015, 19:42 Lokalizacja: Toruń [I]: Granturismo 125L (GT) |
o kurcze trochę to nie dziwne że z kufrem dalej masz shimmy? Ja śmigam 100% z kufrem i po wyważeniu 100% shimmy znikło...
|
@mały z kufrem bedziesz miał większą szansę na shimmy. wsadzasz coś do kufra, odciążasz przód i efekt gotowy |
|
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
Od nowości tak mam
Ale shimmy tylko jak puszczę kierę Jak mam na niej łapy to nie ma, wystarczy położyć nawet jedną rękę i jest spokój I tylko w zakresie 50-60 km/godz Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
Temat już stary i długi. Ale... czy myśleliście o wymianie tulei wahacza silnika? Jej zużycie objawia się wyraźnym pogorszeniem prowadzenia skutera w zakrętach i na nierównościach. Miałem to kiedyś w Burgmanie. Było fatalnie. Przez białe pasy na drodze miałem strach przejechać...
Tuleja Vespy jest na aukcji RoboGo: http://allegro.pl/tuleja-wahacza-silnik ... 36429.html dwa koła w karierze:
Simson SR2, Jawka Typ20, Simson S51, Junak M10, MZ TS250, Saxonette Sachs 301/A, Suzuki Burgman 400, Vespa GT200 (2003) |
|
@Obserwator, wymieniałem wszystko co możliwe, również tuleję. Ostatecznie największą zmianę zaobserwowałem po zmianie gumek na Pirelli GTS (miałem Michelin). Ostateczna diagnoza jest taka, że padł w moim GTS przedni amor. To spowodowało nierównomierne zjadanie gumek. Jak wymieniłem już amory i inne dobra, skuter na starych gumach oczywiście nie mógł działać. Ostateczna zmiana gumek doprowadziła efekt shimmy do minimum.
Po wszystkich zmianach mogę powiedzieć, że ten model tak ma. Shimmy praktycznie zginęło ale uraz w głowie pozostał Dbajmy o gumki, prawda stara jak świat. |
|
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
Niedługo wymieniam amory na nowe
Wszystkie trzy Przebieg około 18 tys km Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
Z perspektywy czasu gdy to czytam, faktycznie nie wierzyłem w siebie jak i swoje umiejętności, a teraz żałuję, że tak późno się zdecydowałem Egazmin zdany, co prawda już rok temu, bo w lipcu i to dwie kategorie jednego dnia i obie za pierwszym razem. Faktycznie nie ma się co bać, gdy się umie i ma się odrobinę szczęścia to ciężko nie zdać. Ale dopiero samodzielna jazda na czymś większym przyprawia o stres na drodze egzamin to dziecinna igraszka do "samodzielnego życia na drodze" Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Benek
|
|
Hmm. Zachodzę w głowę i nie mogę pojąć : po jakiego licha puszczać kierownicę podczas jazdy. . .
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka |
|
Pirelli GTS + wywazenie.
|
|
[quote="jaroalfa"]Hmm. Zachodzę w głowę i nie mogę pojąć : po jakiego licha puszczać kierownicę podczas jazdy. . .
Jeśli ramę, lagę etc masz prostą to jeśli przy 50-60km/h na prostej puścisz kierownice to vespa idzie jak po sznurku jest to prosty test a daje od razu odpowiedz czy wszystko gra. Jeśli stwierdzisz że kółko przednie ściąga to sprawdź na maszynie cZy felga prosta i doważ koło i jeszcze raz test przeprowadź z puszczeniem kierki. Miałem kiedyś przekoszonefo nieco lx-a i puszczenie kierki nie wchodziło w grę, dało sie puścić ale trzeba było ja zaraz chwytać jednym słowem oblał test i okazało sie ze jakies 4cm był przekoszony w prawo co wyszło jak ja wrzuciłem do znajomego który ma ramę do współczesnych vesp. |
|
A to jeśli tylko do testu, to ok. W najbliższym czasie sprawdzę.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka |
|
To dobry test, sam niedawno tak próbowałem i jesli jest ok to powinna iść jak po szynach, oczywiscie w granicach V jw. i po rownej drodze.
|
|
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
Ale niestety GTS lubi szarpać kierownicą
Mój jak był nowy szedł pięknie Teraz przy 17 tys km wali na kierownice Wyważenie Ok nowe opony teraz jeszcze łożyska sprawdzę i wymienię amorki Zobaczymy... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
2019
Posty: 214
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34 Lokalizacja: Lublin [I]: ET4 125 Not Leader [II]: GT250 ie 60 (Euro 3) M451M [III]: Cosa 2 200 [IV]: GTS300 ie Super Sport 2010 |
Ja tez się tego bałem, ale na szczęście nie mam tego zjawiska w swoim GTS-ie.
Ma już prawie 19,5 tys ... i shimmy nie występują. Sprawdzałem w zakresie do licznikowych 130. Jeżdżę z dużym kufrem (+ największe ciężarki na kierę), najwyższą szybą i przednim bagażnikiem. Założone mam micheliny (zastanawiałem się nad Pirelli, ale mi to zaprzyjaźniony mechanik wyperswadował). Przyznam szczerze, że nie sprawdzałem bez całego "ubranka" na Vespie. Niestety dziś zaczął mi się za to problem ze stopką centralną (postawienie jej nic nie daje, bo Vespa "leci" na bok zamiast się oprzeć na niej - tak jakby była za wysoko - pewnie tuleje). |
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
Przy okazji... shimmy to nie tylko Vespy problem
Miałem BMW F650, przy kufrach bocznych przy 110-130 kierownicę wyrywało z rąk Honda Paneuropen też miała tą przyjemność w standardzie Nie czujny się wyjątkowi Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
No i sprawdziłem, jak poradziliście. Ściąga na prawo, he. Jednak nie będę z tym nic robił.
|
|
Czyli puściłeś kierownicę przy 50 km/godz. Ja tak długo nie pojadę. Tylko chwilę prosto, bo po puszczeniu manetki silnik tak hamuje, że z powodu małej prędkości zaraz chwytam kierownicę. dwa koła w karierze:
Simson SR2, Jawka Typ20, Simson S51, Junak M10, MZ TS250, Saxonette Sachs 301/A, Suzuki Burgman 400, Vespa GT200 (2003) |
|
No tak, przy tej prędkości puściłem kierownicę. To trwało chwilę, ale mnie ściągnęło. Raczej mnie to nie męczy, bo na jazdę nie wpływa, dobrze się prowadzi.
Pzdr |
|
Temat trochę odgrzewam ale to moje pierwsze dni z GTS 250 i zaobserwowałem efekt shimmy przy puszczonej kierownicy, chyba głównie w przedziale 50-60km/h - jeszcze nie zdążyłem szczegółowo przetestować pelnego zakresu prędkości. Poczytałem trochę w Internetach i jest kilka sposobow żeby efekt zredukować...Mam pytanie do Użytkowników GTS jakie opony polecacie (pirelli GTS raczej nie są już dostępne) oraz czy ktoś z forumowiczów miałby może pożyczyć na jazdę próbą cięższe ciężarki na kierownice ?
|
|
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
Ciężarki jak masz kufer, ale ... słabo pomagają
Opony Michelin city Grip mam już 3 komplet Shimmy niestety jest i koniec Szkoda czasu na walkę Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
Posty: 119
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Wróć do Baza wiedzy technicznej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika