Odblokowanie i modernizacja sprzétowa.

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Awatar użytkownika
Posty: 4
Rejestracja: 29 czerwca 2017, 16:25
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
LX50 2T
Post: 07 października 2017, 21:47
Witam.

Posiadam Vespe Lx50 2T z 2008r. Jest to początek mojego niespełnionego marzenia o odrestaurowaniu starej, klasycznej 50'tki. Pierwszy raz jako młody chłopak przejechałem sie Osą we Włoszech i od razu się w Niej zakochałem. Postanowiłem, że kiedyś sobie taka kupie i przywrócę do stanu świetności.

Ze względu na brak czasu obecnie i e jest to mój pierwszy skuter wybrałem LX 50 z automatyczna skrzynią. Kupiłem go w do ładnym stanie. Wymieniłem podstawowe rzeczy eksploatacyjne jak filrty, oleje, płyny, pęknięty kierunkowskaz, polerkę lakieru wraz z powłoką teflonową. Doinwestowałem do niego wysoką pleksi oraz bagażnik na tył. Chciałbym aby wygladał jak najbardziej oryginalnie bez zbędnej tandety.

Poczytałem trochę o tzw. "Odblokowaniu". W Rzeszowie, gdzie mieszkam jest jeden autoryzowany serwis Piaggio. Ściągnęli mi tam 3 "blokady" i wymieniono pasek napędowy. ale doradzono mi również wymianę gaźnika na większy oraz zmianę tłumika, który u mnie jest dziwnie wypalony i zużyty. Ja również wyczytałem o zmianie rolek na lżejsze.

Cz byłby mi ktoś wstanie zasugerować/doradzić co wybrać?

Ja znalazłem nastepujące produkty (Powiedzcie mi czy warto):

*https://sklep.mieloch.pl/czesci-do-skuterow-50cc/gaznik-dellorto-phva-ed-175mm-gilera-piaggio-do-ssania-automatycznego.html?marka=VESPA&model=01_VESPA_LX_50

*https://sklep.mieloch.pl/produkt/wydech-tecnigas-silent-pro-vespa-et2-lx-lxv-primavera-e.html

*rolek nie znalazłem:(

Prosze o pomoc i rade.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Reklama

Awatar użytkownika
2014
2014
Posty: 234
Rejestracja: 13 stycznia 2009, 10:38
Lokalizacja: Łódź
[I]:
ET2 50
[II]:
P80X 1981-83
Post: 11 października 2017, 14:39
Witam.

Vespa LX to dobry pomysł na pierwszy skuter ... tani, zwinny, stosunkowo bezobsługowy.
Po kilku wizytach na zlotach/spotach szybko nakręcisz się na starą manualną Vespę, być może nie tylko 50-tkę - przynajmniej u mnie tak było :)

Wracając do Lx-a:
1) Sprawdź czy nie masz już gaźnika Dellorto PHVA 17,5" ... część LX-ów miała je montowane. Jeśli masz mniejszy to faktycznie warto go wymienić na 17,5.
2) Wydech w 2T warto wymienić, poprawi przyśpieszenie i prędkość maksymalną. Jeżeli szukasz nie wyróżniającego się, stosunkowo cichego wydechu poprawiającego osiągi to Tecnigas Silient Pro jest dobrym wyborem. Podobno trochę rdzewieją, ale to zależy czy się skuter trzyma w garażu czy na ulicy.
Do wyboru z podobnych masz też: Yasuni Eco, LeoVince Touring, LeoVince SP3, Stage6 Street, Giannelli Go itp. Przy zmianie wydechu na jeden z powyższych do gaźnika montujesz dyszę ok. 5% większą + regulacja gaźnika. Poza tym trzeba wyregulować rolkami wariator, a i w zależności od charakterystyki wydechu czasami wstawić twardsze sprężynki do sprzęgła żeby był dobry start..
3) Rolki musisz sprawdzić jakie masz w wariatorze, w LX-ie prawdopodobnie 19x15,5 ok. 7,5g. Przy wymianie wydechu warto kupić zestaw testowych i popróbować z różnymi wagami aby dobrać idealne. Prawdopodobnie odrobinę lżejsze ... ale to zależy przy jakich obrotach nowy wydech będzie miał maksymalna moc.

Ja mam w ET-ce 2T 50 wydech LeoVinca Touring, gaźnik Dellorto 17,5mm , wariator Stage6 SportPro i chodzi to naprawdę fajnie już od kilku lat.
Na seryjny cylinder 50 to wg mnie jedna z mocniejszych sensownych konfiguracja.

Mam nadzieję że rozjaśniłem, a nie skomplikowałem.
Pozdrawiam.
Vespa ... bo lubię :)
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 264
Rejestracja: 14 czerwca 2013, 20:41
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
ET2 50
[II]:
PX125 ME 1998
Post: 11 października 2017, 21:00
I na takim zestawie ile leci Twoja ETka? :D Drze papę ten wydech?
Awatar użytkownika
Posty: 4
Rejestracja: 29 czerwca 2017, 16:25
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
LX50 2T
Post: 12 października 2017, 08:32
@Piterson wielkie dzięki za odpowiedź i rade. Na pewno skorzystam. Części już zamówione a termin warsztat/servis zarezerwowany. Mam nadzieje, że to będzie trochę lepiej śmigać. Wpisze tu co dokładnie zrobiłem i czy są jakieś efekty a gra jest warta świeczki. !
Awatar użytkownika
2014
2014
Posty: 234
Rejestracja: 13 stycznia 2009, 10:38
Lokalizacja: Łódź
[I]:
ET2 50
[II]:
P80X 1981-83
Post: 12 października 2017, 10:49
rammst54 pisze:I na takim zestawie ile leci Twoja ETka? :D Drze papę ten wydech?


ET-ka osiąga na płaskim 82-83 km/h (wg licznika) i końcówka ponad 80 idzie już baardzo wolno.
Największa różnica jest w dynamice, tak do 70 km/h przyśpiesza całkiem sensownie, oczywiście jak na 50-tke.
Zdecydowanie swobodniej i przyjemniej można się poruszać po kilku pasowych jezdniach.
No i wreszcie bez stresu można wyprzedzić nie tylko autobus, ciężarówkę czy traktora :) ... ale i zwykłe pojazdy jadące 50-60.
Fakt, tylna opona zużywa się szybciej niż wcześniej, na twardszych sprężynkach sprzęgła start jest przy obrotach wyższych niż seryjnie, ale przyjemność z jazdy zdecydowanie rekompensuje ten koszt.
Na sprzęgle nie zauważyłem wyraźnych oznak zwiększonego zużycia, to jeszcze nie 70ccm.

Pozdrawiam.
Vespa ... bo lubię :)

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron