Odblokowanie i modernizacja sprzétowa.

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.

Posty: 16
Rejestracja: 29 czerwca 2017, 16:25
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
LX50 2T
Post: 07 października 2017, 21:47
Witam.

Posiadam Vespe Lx50 2T z 2008r. Jest to początek mojego niespełnionego marzenia o odrestaurowaniu starej, klasycznej 50'tki. Pierwszy raz jako młody chłopak przejechałem sie Osą we Włoszech i od razu się w Niej zakochałem. Postanowiłem, że kiedyś sobie taka kupie i przywrócę do stanu świetności.

Ze względu na brak czasu obecnie i e jest to mój pierwszy skuter wybrałem LX 50 z automatyczna skrzynią. Kupiłem go w do ładnym stanie. Wymieniłem podstawowe rzeczy eksploatacyjne jak filrty, oleje, płyny, pęknięty kierunkowskaz, polerkę lakieru wraz z powłoką teflonową. Doinwestowałem do niego wysoką pleksi oraz bagażnik na tył. Chciałbym aby wygladał jak najbardziej oryginalnie bez zbędnej tandety.

Poczytałem trochę o tzw. "Odblokowaniu". W Rzeszowie, gdzie mieszkam jest jeden autoryzowany serwis Piaggio. Ściągnęli mi tam 3 "blokady" i wymieniono pasek napędowy. ale doradzono mi również wymianę gaźnika na większy oraz zmianę tłumika, który u mnie jest dziwnie wypalony i zużyty. Ja również wyczytałem o zmianie rolek na lżejsze.

Cz byłby mi ktoś wstanie zasugerować/doradzić co wybrać?

Ja znalazłem nastepujące produkty (Powiedzcie mi czy warto):

*https://sklep.mieloch.pl/czesci-do-skuterow-50cc/gaznik-dellorto-phva-ed-175mm-gilera-piaggio-do-ssania-automatycznego.html?marka=VESPA&model=01_VESPA_LX_50

*https://sklep.mieloch.pl/produkt/wydech-tecnigas-silent-pro-vespa-et2-lx-lxv-primavera-e.html

*rolek nie znalazłem:(

Prosze o pomoc i rade.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
2014
2014
Posty: 239
Rejestracja: 13 stycznia 2009, 10:38
Lokalizacja: Łódź
[I]:
ET2 50
[II]:
P80X 1981-83
Post: 11 października 2017, 14:39
Witam.

Vespa LX to dobry pomysł na pierwszy skuter ... tani, zwinny, stosunkowo bezobsługowy.
Po kilku wizytach na zlotach/spotach szybko nakręcisz się na starą manualną Vespę, być może nie tylko 50-tkę - przynajmniej u mnie tak było :)

Wracając do Lx-a:
1) Sprawdź czy nie masz już gaźnika Dellorto PHVA 17,5" ... część LX-ów miała je montowane. Jeśli masz mniejszy to faktycznie warto go wymienić na 17,5.
2) Wydech w 2T warto wymienić, poprawi przyśpieszenie i prędkość maksymalną. Jeżeli szukasz nie wyróżniającego się, stosunkowo cichego wydechu poprawiającego osiągi to Tecnigas Silient Pro jest dobrym wyborem. Podobno trochę rdzewieją, ale to zależy czy się skuter trzyma w garażu czy na ulicy.
Do wyboru z podobnych masz też: Yasuni Eco, LeoVince Touring, LeoVince SP3, Stage6 Street, Giannelli Go itp. Przy zmianie wydechu na jeden z powyższych do gaźnika montujesz dyszę ok. 5% większą + regulacja gaźnika. Poza tym trzeba wyregulować rolkami wariator, a i w zależności od charakterystyki wydechu czasami wstawić twardsze sprężynki do sprzęgła żeby był dobry start..
3) Rolki musisz sprawdzić jakie masz w wariatorze, w LX-ie prawdopodobnie 19x15,5 ok. 7,5g. Przy wymianie wydechu warto kupić zestaw testowych i popróbować z różnymi wagami aby dobrać idealne. Prawdopodobnie odrobinę lżejsze ... ale to zależy przy jakich obrotach nowy wydech będzie miał maksymalna moc.

Ja mam w ET-ce 2T 50 wydech LeoVinca Touring, gaźnik Dellorto 17,5mm , wariator Stage6 SportPro i chodzi to naprawdę fajnie już od kilku lat.
Na seryjny cylinder 50 to wg mnie jedna z mocniejszych sensownych konfiguracja.

Mam nadzieję że rozjaśniłem, a nie skomplikowałem.
Pozdrawiam.
Vespa ... bo lubię :)
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 291
Rejestracja: 14 czerwca 2013, 20:41
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
ET2 50
[II]:
PX125 ME 1998
Post: 11 października 2017, 21:00
I na takim zestawie ile leci Twoja ETka? :D Drze papę ten wydech?

Posty: 16
Rejestracja: 29 czerwca 2017, 16:25
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
LX50 2T
Post: 12 października 2017, 08:32
@Piterson wielkie dzięki za odpowiedź i rade. Na pewno skorzystam. Części już zamówione a termin warsztat/servis zarezerwowany. Mam nadzieje, że to będzie trochę lepiej śmigać. Wpisze tu co dokładnie zrobiłem i czy są jakieś efekty a gra jest warta świeczki. !
Awatar użytkownika
2014
2014
Posty: 239
Rejestracja: 13 stycznia 2009, 10:38
Lokalizacja: Łódź
[I]:
ET2 50
[II]:
P80X 1981-83
Post: 12 października 2017, 10:49
rammst54 pisze:I na takim zestawie ile leci Twoja ETka? :D Drze papę ten wydech?


ET-ka osiąga na płaskim 82-83 km/h (wg licznika) i końcówka ponad 80 idzie już baardzo wolno.
Największa różnica jest w dynamice, tak do 70 km/h przyśpiesza całkiem sensownie, oczywiście jak na 50-tke.
Zdecydowanie swobodniej i przyjemniej można się poruszać po kilku pasowych jezdniach.
No i wreszcie bez stresu można wyprzedzić nie tylko autobus, ciężarówkę czy traktora :) ... ale i zwykłe pojazdy jadące 50-60.
Fakt, tylna opona zużywa się szybciej niż wcześniej, na twardszych sprężynkach sprzęgła start jest przy obrotach wyższych niż seryjnie, ale przyjemność z jazdy zdecydowanie rekompensuje ten koszt.
Na sprzęgle nie zauważyłem wyraźnych oznak zwiększonego zużycia, to jeszcze nie 70ccm.

Pozdrawiam.
Vespa ... bo lubię :)

Posty: 16
Rejestracja: 29 czerwca 2017, 16:25
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
LX50 2T
Post: 23 października 2017, 11:10
Postanowiłem wprowadzić w moją Vespe takie modyfikacje.. zobaczymy co z tego wyjdzie. Może ktoś z Was miał już doczynienia z takimi przeróbkami?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 23 października 2017, 11:16 przez sokol, łącznie zmieniany 1 raz

Posty: 16
Rejestracja: 29 czerwca 2017, 16:25
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
LX50 2T
Post: 23 października 2017, 11:13
Czytałem, że powinno to ze sobą fajnie współgrać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
2014
2014
Posty: 239
Rejestracja: 13 stycznia 2009, 10:38
Lokalizacja: Łódź
[I]:
ET2 50
[II]:
P80X 1981-83
Post: 26 października 2017, 14:52
Witam.

Wygląda to dość sensownie (cylinder+gaźnik+wydech).
Ciekawe jaką ma charakterystykę i wykonanie ten Airsal.
Nie wiem czy jednak nie wolałbym sprawdzonego DR-a, albo dołożyć do Malossi/Pollini
Trzeba będzie to tylko dobrze wyregulować (zestaw dysz do gaźnika, zestaw rolek do wariatora).
Nie wiem jak ten cylinder+wydech ma z mocą od dołu ... prawdopodobnie trzeba będzie też wstawić twardsze sprężynki do sprzęgła.
Patrząc jaką moc może osiągnąć taki zestaw prawdopodobnie do wymiany będzie też sprężyna centralna żeby pasek się za bardzo nie ślizgał.
Ale to tylko przypuszczenia.
Można się też zastanowić nad wydłużeniem przełożenia.
No i od razu wymieniłbym pasek napędowy na nowy (chyba że dopiero co zmieniałeś).
Przy takim zestawie warto też ocenić wał i łożyska ... bo to już będzie znacznie większe obciążenie.

Pozdrawiam,
Piorek
Vespa ... bo lubię :)
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1409
Rejestracja: 21 września 2007, 13:31
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Post: 26 października 2017, 15:31
Przepraszam, że ja z nieco innego punktu widzenia, ale zakładam że jesteś pełnoletni i prawdopodobnie masz prawo jazdy. Te modyfikacje, które proponujesz będą dość drogie w połączeniu z ceną samego skutera. Dostaniesz.... szybką 50-tkę (no, 70-tkę), a 2008 rok jeszcze się na klasyka nie łapie niestety...
To wszystko i więcej będziesz miał ze zwykłej 125tki.
Jeżeli chodzi Ci o zajawkę i brudzenie rąk - super, jeżeli tylko o osiągi - są tańsze i skuteczniejsze opcje ;)
Just because I don't care doesn't mean I don't understand...

Posty: 16
Rejestracja: 29 czerwca 2017, 16:25
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
LX50 2T
Post: 26 października 2017, 17:12
Konik pisze:Przepraszam, że ja z nieco innego punktu widzenia, ale zakładam że jesteś pełnoletni i prawdopodobnie masz prawo jazdy. Te modyfikacje, które proponujesz będą dość drogie w połączeniu z ceną samego skutera. Dostaniesz.... szybką 50-tkę (no, 70-tkę), a 2008 rok jeszcze się na klasyka nie łapie niestety...
To wszystko i więcej będziesz miał ze zwykłej 125tki.
Jeżeli chodzi Ci o zajawkę i brudzenie rąk - super, jeżeli tylko o osiągi - są tańsze i skuteczniejsze opcje ;)


Zdecydowanie to zajawa. Coś pogrzebać, coś podrasować... a przy okazji mam nadzieje ze będzie większa satysfakcja z jazdy. Od czegoś trzeba zacząć;)

Posty: 16
Rejestracja: 29 czerwca 2017, 16:25
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
LX50 2T
Post: 26 października 2017, 17:19
Piterson pisze:Witam.

Wygląda to dość sensownie (cylinder+gaźnik+wydech).
Ciekawe jaką ma charakterystykę i wykonanie ten Airsal.
Nie wiem czy jednak nie wolałbym sprawdzonego DR-a, albo dołożyć do Malossi/Pollini
Trzeba będzie to tylko dobrze wyregulować (zestaw dysz do gaźnika, zestaw rolek do wariatora).
Nie wiem jak ten cylinder+wydech ma z mocą od dołu ... prawdopodobnie trzeba będzie też wstawić twardsze sprężynki do sprzęgła.
Patrząc jaką moc może osiągnąć taki zestaw prawdopodobnie do wymiany będzie też sprężyna centralna żeby pasek się za bardzo nie ślizgał.
Ale to tylko przypuszczenia.
Można się też zastanowić nad wydłużeniem przełożenia.
No i od razu wymieniłbym pasek napędowy na nowy (chyba że dopiero co zmieniałeś).
Przy takim zestawie warto też ocenić wał i łożyska ... bo to już będzie znacznie większe obciążenie.

Pozdrawiam,
Piorek



Zdecydowałem się na ten cylinder ze względu na dobre opinie i relatywnie dobrą cenę do jakości. Podobno jest wytrzymały i solidnie wykonany. Produkowany w całości w Hiszpanii a nie w Chinach czy w Tajlandii. Na tych cylindrach goście Mieloch Racing Team wygrywali dwukrotnie Rajdy w Niemczech więc to tez o czymś musi znaczyć.
Pasek wymieniłem na nowy przy odblokowaniu. Zobaczymy co z tego wyjdzie i jakie bedą efekty.
Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 846
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 27 października 2017, 09:07
Chciałbym zaznaczyć że jak zapijesz robaka i nie daj Boże stracisz na chwilę prawko, to przerobiona vespa to następny kłopot. Na 50CC możesz jeździć bez uprawnień, co w okresie dobrej passy pogodowej może uchronić cię od przystanku komunikacji miejskiej.

2015-04-12_04-29-13-PM.jpg


Zastanów się czy słowa kolegi o odpukaniu paru złotych i zainwestowaniu w 125cc nie da ci więcej frajdy przy podobnym koszcie. Przemyśl też czy nie stać cię na pozostawienie 50-tki właśnie pod kontem niespodziewanej katastrofy drogowej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Pozdro - Oskar Shon MVP M365 Development 11/24r, 3xMCC
Forum moderator: answers.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
VBATools.pl Rozwiązania i dodatki dla Outlooka, Worda i Excela
Awatar użytkownika
2014
2014
Posty: 239
Rejestracja: 13 stycznia 2009, 10:38
Lokalizacja: Łódź
[I]:
ET2 50
[II]:
P80X 1981-83
Post: 27 października 2017, 16:36
Ej no tak z góry "katastrofy drogowej" to bym nigdy nie zakładał, to nie jest dobry pretekst do trzymania 50-tki w garażu.

Ale trzeba przyznać, że finansowo bardziej opłaca się kupić 125ccm 4T niż modyfikować 50-tke ET/LX.
To zadanie tylko dla pasjonata lub osoby mentalnie związanej z posiadanym pojazdem.
No chyba że ktoś jest fanem 2T ... tak jak ja.

Ja ze swoją ET już poprzestałem na wykonanych modyfikacjach.
Osiągi są już dobre, a zmiana cylindra na 70-tkę pociągnęłaby tylko kolejne modyfikacje.
Vespa ... bo lubię :)
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 291
Rejestracja: 14 czerwca 2013, 20:41
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
ET2 50
[II]:
PX125 ME 1998
Post: 28 października 2017, 13:24
Zabawniejszego wytłumaczenia pozostawienia 50siątki nigdy nie słyszałem. Jak ma się hajs i czas, to nic nie broni tjunować skuterka, ale czy przerejestruje go na wyższą pojemność, to inna sprawa. Papierologia i latanie po urzędach nie będzie warte tego wpisu, a i tak nikt się nie spostrzeże że tam siedzi całe 20cm3 więcej.
A najlepszym sposobem na zachowanie prawka jest po prostu nie łączenie jazdy i alko.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 28 października 2017, 15:02
Ale jak sąd wyda zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych to chyba też dotyczy motorowerów
Jedynie rowery można prowadzić
Tak mi się wydaje ale może się mylę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 28
Rejestracja: 24 sierpnia 2017, 19:49
Lokalizacja: wa-wa
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 180 Rally 1968-73
Post: 29 października 2017, 23:37
:roll: :lol: :roll: :lol: :roll: :lol:
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 30 października 2017, 21:54
Jednak moje podejrzenie potwierdziło się
http://prawnikow.pl/porady-prawne/prawo ... karny.html
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 846
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 30 października 2017, 22:46
No to widać przepisy się zmieniły, bo nieraz zwracałem na to uwagę (o takiej furtce, dla celebrytów).
Ale cóż - nie próbowałem i pewnie nie będę sprawdzał, ale dodatkowy pretekst zawsze w cenie.

No_Parking.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Pozdro - Oskar Shon MVP M365 Development 11/24r, 3xMCC
Forum moderator: answers.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
VBATools.pl Rozwiązania i dodatki dla Outlooka, Worda i Excela
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1409
Rejestracja: 21 września 2007, 13:31
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Post: 31 października 2017, 08:37
Już nie mogę tego czytać. O czym Wy, u licha, piszecie? Przeczuwam, że sokol nie ma w zwyczaju walenia wódy przed jazdą, więc po co ta dziwna dyskusja? To wątek o modyfikacji pojazdu!
Just because I don't care doesn't mean I don't understand...
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 31 października 2017, 08:52
Masz rację
Trzeba by założyć osobny
O pijących za kierownicą
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 28
Rejestracja: 24 sierpnia 2017, 19:49
Lokalizacja: wa-wa
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 180 Rally 1968-73
Post: 31 października 2017, 17:53
i znowu tomekmajesty błysnął wiedzą, inteligencją, elokwencją, obyciem i znajomością zagadnienia.

Posty: 16
Rejestracja: 29 czerwca 2017, 16:25
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
LX50 2T
Post: 17 listopada 2017, 18:06
Zdecydowanie nie siadam za „kółko” po spożyciu. Czasem rower (tu też sprowadziłem i odrestaurowała sobie strasz Bianchi, ale też zrobiłem bardziej customowy niż pierwowzór. Ale faktycznie tu przy Vespe trochę poćwiczę przed prawdziwym klasykiem..

https://drive.google.com/file/d/1EE2IFxnZWtsEwcnRiitUIG2_gM8EKhxb/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/14cdGKMKA2GEKYdp5xPXJ_y8qYGQZUHEh/view?usp=sharing
Ostatnio zmieniony 20 grudnia 2017, 02:40 przez sokol, łącznie zmieniany 3 razy

Posty: 16
Rejestracja: 29 czerwca 2017, 16:25
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
LX50 2T
Post: 24 listopada 2017, 02:27
Odebrałem dzisiaj Skuter od mechanika, który dokręcał i składał pod moim nadzorem te modyfikacje. Choć tłok jeszcze nie dotarty to dzisiaj na prostej raz sie nim bujnąłem i zamknął prawie budzik. Dzięki wydechowi w końcu brzmi jak 125 a nie jak pierdzikółko. Oponki super... niestety zużycie paliwa przy wyczuwalnej mocy (wcześniej 65km/h max teraz 75 w mgnieniu oka sie nakreca.
Jestem zadowolony. Teraz p[ozostaje mi tylko polakierować proszkowo osłone silnika i obszycie kanapy oraz manetek kierownicy/ Macie jakiegoś sp[eca? Ps. Szukam w Krakowie kogoś od regulacji i Hamowni dla Vespy

Poniżej efekty pracy:
https://drive.google.com/open?id=1rkB6y0RjhVe70lnm-lde-mXwsszFhUmP

Posty: 16
Rejestracja: 29 czerwca 2017, 16:25
Lokalizacja: Rzeszów
[I]:
LX50 2T
Post: 19 stycznia 2018, 22:45
Czy możecie mi doradzić jakiś wariator z firmy melossi do tych modyfikacji?
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 183
Rejestracja: 13 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
ET2 50
[II]:
ET4 125/150 Leader
[III]:
LX50 2T
Post: 19 stycznia 2018, 23:23
W tamtym sezonie przerabiałem 50 w lx na ''70''tak jak koledzy powyżej piszą najtaniej i najlepiej kupić 125 ( najlepiej całą i zrobić tzw SWAPA;p:)
Ja wymieniłem:
-Cylinder , MAlossi 70
- Gaźnik dellorto 17.5
- Wariator MAlossi Multivar
- Tłumik Sito
- Sprzęgło

Trochę zabawy z regulacją ( sprężynki, sprężyna centralna, rolki) i Vespa może być nieco żwawsza ;)
Następna

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron