SIP Road 2.0 VS SIP Road XL

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1126
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Post: 27 listopada 2017, 22:54
Temat wydechów jest jak studnia bez dna. Zastanawiam się czy jest jakiś sens wkładania do seryjnej PX 150 wydechu SIP Road XL. Czy jest on przy takim silniku lepszy od zwykłego SIP Road 2.0? Ja rozumiem taką wielką puchę przy cylindrze 177 Polini, Pinasco, Parma, czy innym Kłatrini ale czy przy serii da zauważalnie więcej mocy?
☆ ★ CHULIGAN PX 177 CORSA ★ ☆

Reklama

Awatar użytkownika
2014
2014
Posty: 239
Rejestracja: 13 stycznia 2009, 10:38
Lokalizacja: Łódź
[I]:
ET2 50
[II]:
P80X 1981-83
Post: 28 listopada 2017, 14:57
Do seryjnego silnika 150 wydaj mi się że SIP Road 2 będzie optymalny.
Zakup "większego" wydechu pokroju SIP Road XL lub BGM BigBox Sport ma bardziej sens przy planowanych modyfikacjach silnika.
Dla porównania masz wykres na seryjnym PX200 12PS wydechów SIP Road 1, SipRoad 2 i BGM BigBox (chyba wersja 1) i drugie porównanie SipRoad 2 i BGM Big BOx Touring ale już na Quattrinim.
Ewentualnie bym się jeszcze zastanowił nad BGM Big Box Touring do serii.

Obrazek

Obrazek
Vespa ... bo lubię :)
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 398
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
Post: 30 listopada 2017, 12:52
ja stary mogę tylko zwrócić uwagę na fakt że wydech "seryjny" piaggio jest ten sam do 80ki 125ki i 150ki - ten sam, nie ma extra wydechu do 150cc. co za tym idzie -> 125 jest lekko przymulona na seryjnym wydechu (tego zresztą nikt nie ukrywa - nawet w specyfikacji jego parametrów w sip czy SC jest to napisane) do dopiero więc 150-ka. nie wiem jaki ma sens sportowy wydech w seryjnym silniku - pewnie niewielki. ja kupiłem przypadkowo podróbę oryginału i poza tym że pewnie po 2 latach się rozsypie same plusy:)
simone

VESPA P80X 1982 / VESPA 90 mk1 1965
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1126
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Post: 30 listopada 2017, 23:09
Piterson, dzięki za podpowiedź, generalnie uważam, że duża puszka może nie mieć sensu i moje pytanie wywodzi się z ciekawości.
Simone, no cóż, w mojej wiedzy mam spore braki ale w 2T podobno wydech ma duże znaczenie.
I tak przy seryjnej 125 zastosowanie SIP Road 2.0 spowodowało lepszy start i lepsze przyśpieszenie. V-max się nie zmienił.
☆ ★ CHULIGAN PX 177 CORSA ★ ☆
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 398
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
Post: 01 grudnia 2017, 21:13
SuperDzidek pisze:Piterson, dzięki za podpowiedź, generalnie uważam, że duża puszka może nie mieć sensu i moje pytanie wywodzi się z ciekawości.
Simone, no cóż, w mojej wiedzy mam spore braki ale w 2T podobno wydech ma duże znaczenie.
I tak przy seryjnej 125 zastosowanie SIP Road 2.0 spowodowało lepszy start i lepsze przyśpieszenie. V-max się nie zmienił.


tak dokładnie nie wiem czy 1:1 wynika to z mojego bełkotu powyżej ale więcej nie ma się co spodziewać....
co zaś sip-owych wydechów niestety na niemieckim forum jest X postów ze zdjęciami tych właśnie wydechów po roku lub 2 eksploatacji rozciętych na pół - w środku... no cóż:) wszystko lata
simone

VESPA P80X 1982 / VESPA 90 mk1 1965
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 2121
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 02 grudnia 2017, 17:19
SIP Road jest optymalnym wyborem. Kosztuje tyle co seria Piaggio a daje lepszy performance. Co do jakości nie zgadzam się, jeździłem 4 sezony i nic mi się w nim nie oberwało.
Wydechów z prawdziwego zdarzenia z solidną puchą rezonansową nie ma sensu zakładać do seryjnych cylindrów, te przy swoich rachitycznych kanałach dolotowych i małych gaźnikach nie przepalą tego co taki wydech może wyssać.

PS odkopcie te testy wydechów ze Scooteringu co wrzucałem, tam jest benchmark różnych wydechów dla serii i zakitowanych silników i widać różnice (lub jej brak).

Pozdro,
JIM
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1126
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Post: 03 grudnia 2017, 17:40
Nie wiem czy uda się odzyskać te testy ze strony głównej, też za nimi tęsknię.
Powiedzmy że moja ciekawość zostła troszeczkę zaspokojona :)
☆ ★ CHULIGAN PX 177 CORSA ★ ☆
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 3494
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 04 grudnia 2017, 12:31
Spokojnie wszystko jest do odzyskania
pzdr!
Marek
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 222
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 08:28
Lokalizacja: Otwock
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[IV]:
PK125 1982-85
Post: 06 grudnia 2017, 00:23
Zakładałem kupę różnych tłumików i generalnie ciężko jest mówić o znaczących zmianach osiągów jeżeli wraz z wymianą tłumika nie zmieni się reszty elementów silnika tak aby były one zgrane pod wymaganą charakterystykę.
Przykladowo setup polini 177 dobrze gra z włoską rurą i gaznikiem 26mm, a LML150 z SipRoad i gaznikiem 24mm.
Do tego jeszcze porty i odpowiednie przełożenie.

Fakt że standardowy SipRoad v2.0 na pewno nie zaszkodzi, daje odrobinę lepsze osiągi, adekwatne do ceny.

No jeszcze są ludzie zdolni którzy potrafią zmodyfikować fabryczne części tak aby dawały więcej radości ale tu już nie ma zasady plug&play
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 222
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 08:28
Lokalizacja: Otwock
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[IV]:
PK125 1982-85
Post: 06 grudnia 2017, 00:29
Kurde miałem napisać SipRoad V2.0 i tyle
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 3494
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 06 grudnia 2017, 09:02
Ja tam się nie znam .... wydaje mi się to co Piter napisał kwestia spasowania wszystkiego prawidłowo.
Czasami jak czytam o dedykowanych setupach albo co gorsza gotowych setupach dostępnych w necie to aż żal d* ściska .... Wszystko kwestia co chcemy uzyskać i jakim kosztem a później zastanowić się czy naprawdę jest to nam potrzebne do codziennego turlania się po mieście ... Chyba, że plany są znacznie inne ale to już nie tylko silnik 3ba zmodyfikować, warto pomyśleć o sprzęgle, skrzyni, przełożeniu i chyba najmniej ważne... hamulce. Chociaż jak wujek Metus mawia kto hamuje ten przegrywa.

Dzidek tu masz link do testów porównań wydechów Big Boxów
https://www.scootering.com/the-vespa-bi ... aust-test/

pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron