wydech w GTS
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
dzięki wszystkim za rady, wsparcie i pomysły !!
pzdr
***Olas*** |
|
Witam,
przerabiałem ostatnio temat uszczelki w moim czarnym gts250 i oto krótkie podsumowanie. Uszczelka jest wykonana jako tuleja z materiału typu sprasowany grafit na siatce z drutu stalowego materiał bardzo kruchy. Moja uszczelka została wydmuchana przy 2200 km z powodu wadliwego fabrycznego montażu. Próbowałem zastąpić ją kocem azbestowym oklejonym cienką taśmą miedzianą i było ok do momentu kiedy nie wypadłem na autostradę i podciągnąłem do 110 po 30 km było po sprawie. Zadzwoniłem do Pana Opałki z zapytaniem o cenę i zmiękłem 180pln nowa. Po chwili negocjacji i jako stały klient dostałem ją za 120 pln. Przyszła na 2 dzień i tu zoonk. Teraz już wiem dla czego wydmuchało starą i montaż fabryczny był zły. Uszczelka ma za dużą średnicę w stosunku do tłumika i nie da się jej wcisnąć do otworu bo się skruszy. Rozgiąłem końcówkę rury ale uszczelka weszła tylko do połowy a powinna wejść z pół centymetra poza otworki nawiercone ten kto widział tłumik wie o co chodzi. Te rozmiary do siebie nie pasują i fabrycznie pewnie też tak cisną na chama i nie do końca po czym ją wydmuchuje na tych otworkach. Wziąłem uszczelkę delikatnie papierem z fazowałem na stożek i dopiero teraz uszczelka została dobrze osadzona w łożu. Nie polecam wbijać na siłę tej uszczelki bo się źle to skończy. Innym sposobem było by wykonanie takiej tulei z miedzi na tokarce, która była by wykonana dokładnie pod wymiar. |
|
@Wysoki strasznie przepłaciłeś !!!!
w sklepach niemieckich lub holenderskich kosztuje do 18 Eur. Pominę już fakt, że będąc swoim GTS na VWD w Zell wymienili mi tą uszczelkę z robocizną za 6 Eur. czyli same sklepy zarabiają na niej jakieś 400 %, a Pan @Opałka dokleił jeszcze swoje całkiem nie małe pieniądze. Co do jej zamontowania : Vespa Servicio zamontowało mi tą uszczelkę w sposób podobny do Twojego, czyli naruszyli strukturę uszczelki, powiększając jej wewnętrzny rozmiar. Wytrzymała naprawdę krótko Zamontowałem kolejną uszczelkę samodzielnie. Rozgięcie mocowania tłumika, włożenie uszczelki ( weszła do 3/4 wysokości), następnie drewienko, delikatne wbicie uszczelki do końca, troszkę było pracy przy nałożeniu tłumika na kolektor wydechowy, i teraz śmiga jak należy. pozdrawiam P.S. a jak wygląda sprawa tylnej czerwonej lampy do GT, miałeś się odezwać |
|
No fakt strasznie przepłaciłem 18euro x 4,1 = 73pln plus z 5 euro za transport i tydzień może 2 czekania daje 93 ,5 pln a tu za 120 z transportem w 24h.
Panowie czasami trzeba wspierać rodzimy rynek w granicach rozsądku nie wszystko warto ściągać. Ci goście tu płacą podatki a nie za granicą i miałem to od ręki. |
|
No za 20 zł to byś kupił jeszcze etui z gekoniej skóry do tej uszczelki. ;D
|
|
Właśnie z przezorności zakupiłem sobie uszczelkę bo nie miałem pewności czy podczas demontażu tłumika moja uszczelka się nie rozpadnie. Na szczęście zachowała się w całości i nie było konieczności wymieniania jej na nową. Koszt zakupu to 30 PLN + przesyłka
USZCZELKA TŁUMIKA PIAGGIO X8 X9 XEVO VESPA GTS LX (7019895457) http://allegro.pl/uszczelka-tlumika-pia ... ippingInfo |
|
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Wróć do Baza wiedzy technicznej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika