Poradnik ustawienie zapłonu

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Awatar użytkownika
Posty: 13
Rejestracja: 04 sierpnia 2014, 19:39
Lokalizacja: Kościan
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 20 kwietnia 2018, 19:44
Witam poszukuję poradnika, który kiedyś był dostępny na stronie głównej na temat ustawiania i regulacji zapłonu. Może ktoś ma go zapisanego na dysku i się podzieli ? :)
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 472
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
Vespa 125 1959-61
[IV]:
Vespa 125 Primavera 1967-83
Post: 22 kwietnia 2018, 14:01
haj, w przypadku P125 lub PX nie ma potrzeby szczególnej regulacji zapłonu / na karterze i statorze masz znaki.
jeżli masz wczesną wersję ducati z przerywaczem zamiast czujnika hala konieczne jest odpowiednie ustawienie szczeliny najlepiej połączone w wywaleniem przerwyacza i cewki i zastąpieniem ich nowymi elementami (ca 50 pln)
:)
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
douglas 152l2 (VNA1T) 1960
primavera 125 1980
Awatar użytkownika
Posty: 13
Rejestracja: 04 sierpnia 2014, 19:39
Lokalizacja: Kościan
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 25 kwietnia 2018, 15:41
Dzięki za odpowiedź :)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1058
Rejestracja: 17 września 2010, 09:32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
LML STAR 125 2T
[III]:
Bajaj Chetak 150 Classic
Post: 25 kwietnia 2018, 16:30
Strona główna wróciła http://www.vespaclub.org.pl/technika/32 ... wic-zaplon :)

Pozdr.
Obrazek
Awatar użytkownika
Posty: 13
Rejestracja: 04 sierpnia 2014, 19:39
Lokalizacja: Kościan
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 30 kwietnia 2018, 16:15
8) tego właśnie szukałem. Wielkie dzięki :D
Awatar użytkownika
Posty: 13
Rejestracja: 04 sierpnia 2014, 19:39
Lokalizacja: Kościan
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 28 maja 2018, 18:38
simone pisze:haj, w przypadku P125 lub PX nie ma potrzeby szczególnej regulacji zapłonu / na karterze i statorze masz znaki.
jeżli masz wczesną wersję ducati z przerywaczem zamiast czujnika hala konieczne jest odpowiednie ustawienie szczeliny najlepiej połączone w wywaleniem przerwyacza i cewki i zastąpieniem ich nowymi elementami (ca 50 pln)
:)


Simone właśnie mam stary przerywacz Vespa P125X z 1981 roku. Możesz mi dokładnie napisać co wywalić i czym zastąpić ?
Co może powodować, że zapłon skacze jak na załączonym filmiku ? Czy tak ma to wyglądać ?

https://sendvid.com/8h6ryrd0

Problem mam taki, że przy ok. 60-70 km/h strzela mi w gaźnik, wymieniłem na nowe cewkę zapłonową, przerywacz i kondensator. Gaźnik przeczyściłem.

Zapłon ustawiłem zgodnie z opisem na stronie głównej i nadal nic się nie polepszyło.

Co może być tego przyczyną ?

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 33
Rejestracja: 07 września 2014, 18:05

[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 28 maja 2018, 20:55
Nie bijcie, ale czy w ET4 też się ustawia zapłon?
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 472
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
Vespa 125 1959-61
[IV]:
Vespa 125 Primavera 1967-83
Post: 31 maja 2018, 08:37
Bone3 pisze:
simone pisze:haj, w przypadku P125 lub PX nie ma potrzeby szczególnej regulacji zapłonu / na karterze i statorze masz znaki.
jeżli masz wczesną wersję ducati z przerywaczem zamiast czujnika hala konieczne jest odpowiednie ustawienie szczeliny najlepiej połączone w wywaleniem przerwyacza i cewki i zastąpieniem ich nowymi elementami (ca 50 pln)
:)


Simone właśnie mam stary przerywacz Vespa P125X z 1981 roku. Możesz mi dokładnie napisać co wywalić i czym zastąpić ?
Co może powodować, że zapłon skacze jak na załączonym filmiku ? Czy tak ma to wyglądać ?

https://sendvid.com/8h6ryrd0

Problem mam taki, że przy ok. 60-70 km/h strzela mi w gaźnik, wymieniłem na nowe cewkę zapłonową, przerywacz i kondensator. Gaźnik przeczyściłem.



Zapłon ustawiłem zgodnie z opisem na stronie głównej i nadal nic się nie polepszyło.

Co może być tego przyczyną ?


kurcze ciekawe....
a strzela przy podanej predkosci czy tez na kazdym biegu wykręconym do końca?
jaką masz ustawioną szczeline na przerywaczu?
probowałeś jeździć z odłączonym killswitch-em?
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
douglas 152l2 (VNA1T) 1960
primavera 125 1980
Awatar użytkownika
Posty: 13
Rejestracja: 04 sierpnia 2014, 19:39
Lokalizacja: Kościan
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 31 maja 2018, 10:50
Przerwę mam ustawioną na 0,4mm. Strzelanie zaczyna się przy prędkości 60-70km/h. Tylko strzela na czwartym biegu. Na mniejszej prędkości jedzie normalnie. Wydech też założyłem inny i jest to samo.
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 472
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
Vespa 125 1959-61
[IV]:
Vespa 125 Primavera 1967-83
Post: 04 czerwca 2018, 20:38
a sprobuj odpiac przewod od gaszenia jak pisalem powyzej.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
douglas 152l2 (VNA1T) 1960
primavera 125 1980
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 07 czerwca 2018, 06:25
Ja bym obstawiał kondensator.
Nieznośna lekkość butów
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1812
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 07 czerwca 2018, 09:48
ADI pisze:Ja bym obstawiał kondensator.

Ja tez, normalnie to standardowy objaw nawalonego kondensatora. Ogolnie bym doradzil (jesli chcesz nia dlugo i na codzien jezdzic) kupic uzywany elektroniczny komplet zaplonu z jakiegos starego PX-a. Ciekawostka: WSZYSTKIE PX 80 mialy elektroniczny zaplon juz wtedy, kiedy 125 i 150 jeszcze sprzedawali ze starym.
Jest manual, jest automatyczny usmiech
Awatar użytkownika
Posty: 13
Rejestracja: 04 sierpnia 2014, 19:39
Lokalizacja: Kościan
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 07 czerwca 2018, 20:01
Ok, dzięki za informacje. Będę dalej walczyć :twisted:
Awatar użytkownika
Posty: 13
Rejestracja: 04 sierpnia 2014, 19:39
Lokalizacja: Kościan
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 09 czerwca 2018, 12:23
kuntakinte pisze:
ADI pisze:Ja bym obstawiał kondensator.

Ja tez, normalnie to standardowy objaw nawalonego kondensatora. Ogolnie bym doradzil (jesli chcesz nia dlugo i na codzien jezdzic) kupic uzywany elektroniczny komplet zaplonu z jakiegos starego PX-a. Ciekawostka: WSZYSTKIE PX 80 mialy elektroniczny zaplon juz wtedy, kiedy 125 i 150 jeszcze sprzedawali ze starym.


kuntakinte jak zmienię ten zapłon na elektroniczny to jaki kąt zapłonu ustawić 21* czy 18* ?
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 472
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
Vespa 125 1959-61
[IV]:
Vespa 125 Primavera 1967-83
Post: 09 czerwca 2018, 12:26
a tak z innej beczki jak wyglada twoje okablowanie od statora? przelutowałeś kable na nowe?
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
douglas 152l2 (VNA1T) 1960
primavera 125 1980
Awatar użytkownika
Posty: 13
Rejestracja: 04 sierpnia 2014, 19:39
Lokalizacja: Kościan
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 09 czerwca 2018, 15:19
Tak przelutowałem na nowe. Jak wymieniałem przerywacz i kondensator.

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron