Pytania po zakupie

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.

Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2018, 11:01
Post: 16 maja 2018, 13:25
Witam.
Zakupiłem motorek Vespa cosa.
i mam kilka pytań.
1. Jaki to w ogóle model dokładnie?
2. brak klaksonu (klakson sprawdzony działa, napięcia jakie sie pojawia to około 5v)
3. wyciek oleju? kapie z tylnej osłony silnika oraz w okolicach hamulca (nie jest to płyn hamulcowy)
4. Czy można zamontować do niego akumulator?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2018, 13:30 przez paweld0203, łącznie zmieniany 1 raz

Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2018, 11:01
Post: 16 maja 2018, 13:28
Motor zakupiony w niemczech i po oznaczeniu wnioskuje ze jest to wersja niemiecka 10ps.
Motorek z 1991r. silnik bodajże 1990
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 76
Rejestracja: 24 lipca 2016, 12:01
Lokalizacja: Lublin
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
Vespa 90 1963-81
Post: 16 maja 2018, 15:15
Cześć.
1. Vespa Cosa 200. Rok produkcji mógłbym ci podać jeśli pokażesz numer ramy.
2. Klakson - elektryka do przejrzenia (ciągłość przewodów, konektory, masy, przełącznik)
3. Silnik należałoby wyremontować. Jeśli leje się z niego to na pewno całość wymaga atencji.
4. Aku - można ale wymaga to nieco pracy/przeróbek - pytanie po co?
Pozdrawiam!
Marcin

Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2018, 11:01
Post: 16 maja 2018, 16:05
przepatrzone i przemierzone przewody wszystko wydląda na ok. połączenia poprawione wyczyszczone.
włącznik robi tak jakby cały czas zwarcie niezależnie od pozycji.

aku. chce założyć aby światła świeciły cały czas jednakowo a nie falowały z obrotami. a w przyszłości może rozrusznik?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 472
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
Vespa 125 1959-61
[IV]:
Vespa 125 Primavera 1967-83
Post: 20 maja 2018, 10:20
paweld0203 pisze:
aku. chce założyć aby światła świeciły cały czas jednakowo a nie falowały z obrotami. a w przyszłości może rozrusznik?


nic to nie da i tak beda "falować" bo w tych motorach światła zasilane są ze statora a nie z akumulatora...
rozrusznik???? a po co ?
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
douglas 152l2 (VNA1T) 1960
primavera 125 1980
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1188
Rejestracja: 23 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 160GS 1962
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PK50XL 1987-93
[IV]:
PX80 1983-93
Post: 20 maja 2018, 18:15
Z moich doświadczeń (miałem cosę bez Aku) wynika, że w tym modelu akumulator ma sens. Kranik paliwa i ssanie jest sterowane elektrycznie więc nie mając Aku prąd jest tylko w chwili w"kopania". Po długim postoju i przy niskiej temperaturze zdarzało się, że musiałem się trochę nakopać. Co do przygasających świateł to nie miałem takiego problemu, może elektrownia Ci dogorywa.

Btw w czytelni jest fajne opracowanie jeśli jeszcze nie trafiłeś:
http://cipiur74.webd.pl/organizacyjne/Book/Vespa_Cosa_Kriss3m.pdf
Pzdr!
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów

Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2018, 11:01
Post: 01 czerwca 2018, 06:43
Co do cieknącego oleju winna była uszczelka pod ta obudowa gaźnika bo była rozerwana.
ale teraz coś motor mi zwariował. po odpaleniu i dodaniu gazu najpierw się dławi a później sam wkręca sie na 8tys. obrotów (przepustnica jest zamknięta)
cały gaźnik rozbierałem i czyściłem ale nic to nie pomogło.
czy ktoś podpowie jak wyregulować bądź co może być przyczyna?
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 472
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
Vespa 125 1959-61
[IV]:
Vespa 125 Primavera 1967-83
Post: 01 czerwca 2018, 07:16
przyczyna jest uszkodzony uszczelniacz walu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
douglas 152l2 (VNA1T) 1960
primavera 125 1980
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 112
Rejestracja: 26 listopada 2015, 20:46
Lokalizacja: Śrem Wlkp.
[I]:
Cosa 2 200
[II]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 01 czerwca 2018, 09:06
Raczej.
I pewnie syczy z odpowietrznika

Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2018, 11:01
Post: 01 czerwca 2018, 18:07
czyli to nie będzie raczej wina gaźnika? i podczas regulacji śrubkami nic sie nie dzieje, praktycznie brak reakcji.
i do regulacji czego służy śrubka 1 a do czego 2?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 112
Rejestracja: 26 listopada 2015, 20:46
Lokalizacja: Śrem Wlkp.
[I]:
Cosa 2 200
[II]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 01 czerwca 2018, 20:46
1 obroty
2 mięszanka

Możesz odkręcić odpowietrznik ze zdjęcia drugiego i zaślepić szczelnie otwór ale to tylko potwierdzi diagnozę Simone

Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2018, 11:01
Post: 02 czerwca 2018, 10:45
czyli po zatkaniu odpowietrznika obroty beda normalne to winny bedzie uszczelniacz?
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 112
Rejestracja: 26 listopada 2015, 20:46
Lokalizacja: Śrem Wlkp.
[I]:
Cosa 2 200
[II]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 02 czerwca 2018, 11:15
Tak będzie
Przerabiałem to w mojej cosie
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 472
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
Vespa 125 1959-61
[IV]:
Vespa 125 Primavera 1967-83
Post: 02 czerwca 2018, 21:33
albo nie bedzie bo od strony kola zamachowego jest kolejny uszczelniacz.
konkluzja jest taka- jak chcesz to normalnie i bezproblemowo eksploatować trzeba rozebrać silnik i zrobić remont
niestety....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
douglas 152l2 (VNA1T) 1960
primavera 125 1980

Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2018, 11:01
Post: 05 czerwca 2018, 14:16
a jeszcze takie pytanie jak z dostępnością części do tego modelu? uszczelniacze, uszczelki? na co zwrocic uwagę przy remoncie co warto wymienić?
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1188
Rejestracja: 23 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 160GS 1962
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PK50XL 1987-93
[IV]:
PX80 1983-93
Post: 05 czerwca 2018, 21:16
Do wymiany łożyska, uszczelniacze i uszczelki. Reszta do weryfikacji.
Wszystkie części mechaniczne są dostępne i bez problemu znajdziesz w sklepach internetowych:
scooter-center.com
sip-scootershop.com
Części karoseryjnych szukaj używanych. Poza plastikową dokładką pod podłogę i lusterkami z cosa 1 wszystko jest w miarę tanie i łatwe do znalezienia.
5!
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 06 czerwca 2018, 00:41
Łożyska i uszczelniacze dostaniesz bez problemu w Polsce. Kupując je na SIP/SCK zazwyczaj przepłacasz.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 472
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
Vespa 125 1959-61
[IV]:
Vespa 125 Primavera 1967-83
Post: 06 czerwca 2018, 07:34
b00lwa pisze:Łożyska i uszczelniacze dostaniesz bez problemu w Polsce. Kupując je na SIP/SCK zazwyczaj przepłacasz.


a gdzie??? pytam z ciekawosci


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
douglas 152l2 (VNA1T) 1960
primavera 125 1980
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1188
Rejestracja: 23 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 160GS 1962
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PK50XL 1987-93
[IV]:
PX80 1983-93
Post: 06 czerwca 2018, 13:08
https://tge.com.pl/
tu jest spoko :)
5!
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1812
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 07 czerwca 2018, 09:42
Nie rozkrecalbym silnika zanim nie jestem pewny 100% ze to uszczelniacze na wale. Spusc olej ze skrzyni. Jesli jego bedzie bardzo malo, znaczy ze wciaga przez uszczelniacz i silnik musisz rozpoliwic. Jesli olej pachnie benzyna, znaczy tez ze uszczeniacz do wymiany. Piszesz ze objawy pojawily sie po wymianie uszczelki przy gazniku i ich wczesniej nie bylo. Nie masz moze nieszczelnego miejsca przy silniku/wannie/gazniku?
Jest manual, jest automatyczny usmiech

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron