Witam.
Zakupiłem motorek Vespa cosa.
i mam kilka pytań.
1. Jaki to w ogóle model dokładnie?
2. brak klaksonu (klakson sprawdzony działa, napięcia jakie sie pojawia to około 5v)
3. wyciek oleju? kapie z tylnej osłony silnika oraz w okolicach hamulca (nie jest to płyn hamulcowy)
4. Czy można zamontować do niego akumulator?
Pytania po zakupie
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2018, 13:30 przez paweld0203, łącznie zmieniany 1 raz
|
|
Motor zakupiony w niemczech i po oznaczeniu wnioskuje ze jest to wersja niemiecka 10ps.
Motorek z 1991r. silnik bodajże 1990 Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Cześć.
1. Vespa Cosa 200. Rok produkcji mógłbym ci podać jeśli pokażesz numer ramy. 2. Klakson - elektryka do przejrzenia (ciągłość przewodów, konektory, masy, przełącznik) 3. Silnik należałoby wyremontować. Jeśli leje się z niego to na pewno całość wymaga atencji. 4. Aku - można ale wymaga to nieco pracy/przeróbek - pytanie po co? Pozdrawiam! Marcin |
|
przepatrzone i przemierzone przewody wszystko wydląda na ok. połączenia poprawione wyczyszczone.
włącznik robi tak jakby cały czas zwarcie niezależnie od pozycji. aku. chce założyć aby światła świeciły cały czas jednakowo a nie falowały z obrotami. a w przyszłości może rozrusznik? Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
nic to nie da i tak beda "falować" bo w tych motorach światła zasilane są ze statora a nie z akumulatora... rozrusznik???? a po co ? simone
VESPA P80X@125T5 1982 VESPA 90 mk1 1964 douglas 152l2 (VNA1T) 1960 primavera 125 1980 |
|
Z moich doświadczeń (miałem cosę bez Aku) wynika, że w tym modelu akumulator ma sens. Kranik paliwa i ssanie jest sterowane elektrycznie więc nie mając Aku prąd jest tylko w chwili w"kopania". Po długim postoju i przy niskiej temperaturze zdarzało się, że musiałem się trochę nakopać. Co do przygasających świateł to nie miałem takiego problemu, może elektrownia Ci dogorywa.
Btw w czytelni jest fajne opracowanie jeśli jeszcze nie trafiłeś: http://cipiur74.webd.pl/organizacyjne/Book/Vespa_Cosa_Kriss3m.pdf Pzdr! https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów |
|
Co do cieknącego oleju winna była uszczelka pod ta obudowa gaźnika bo była rozerwana.
ale teraz coś motor mi zwariował. po odpaleniu i dodaniu gazu najpierw się dławi a później sam wkręca sie na 8tys. obrotów (przepustnica jest zamknięta) cały gaźnik rozbierałem i czyściłem ale nic to nie pomogło. czy ktoś podpowie jak wyregulować bądź co może być przyczyna? |
|
przyczyna jest uszkodzony uszczelniacz walu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk simone
VESPA P80X@125T5 1982 VESPA 90 mk1 1964 douglas 152l2 (VNA1T) 1960 primavera 125 1980 |
|
Raczej.
I pewnie syczy z odpowietrznika |
|
czyli to nie będzie raczej wina gaźnika? i podczas regulacji śrubkami nic sie nie dzieje, praktycznie brak reakcji.
i do regulacji czego służy śrubka 1 a do czego 2? Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
1 obroty
2 mięszanka Możesz odkręcić odpowietrznik ze zdjęcia drugiego i zaślepić szczelnie otwór ale to tylko potwierdzi diagnozę Simone |
|
czyli po zatkaniu odpowietrznika obroty beda normalne to winny bedzie uszczelniacz?
|
|
Tak będzie
Przerabiałem to w mojej cosie |
|
albo nie bedzie bo od strony kola zamachowego jest kolejny uszczelniacz.
konkluzja jest taka- jak chcesz to normalnie i bezproblemowo eksploatować trzeba rozebrać silnik i zrobić remont niestety.... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk simone
VESPA P80X@125T5 1982 VESPA 90 mk1 1964 douglas 152l2 (VNA1T) 1960 primavera 125 1980 |
|
a jeszcze takie pytanie jak z dostępnością części do tego modelu? uszczelniacze, uszczelki? na co zwrocic uwagę przy remoncie co warto wymienić?
|
|
Do wymiany łożyska, uszczelniacze i uszczelki. Reszta do weryfikacji.
Wszystkie części mechaniczne są dostępne i bez problemu znajdziesz w sklepach internetowych: scooter-center.com sip-scootershop.com Części karoseryjnych szukaj używanych. Poza plastikową dokładką pod podłogę i lusterkami z cosa 1 wszystko jest w miarę tanie i łatwe do znalezienia. 5! https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów |
|
Łożyska i uszczelniacze dostaniesz bez problemu w Polsce. Kupując je na SIP/SCK zazwyczaj przepłacasz.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
a gdzie??? pytam z ciekawosci Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk simone
VESPA P80X@125T5 1982 VESPA 90 mk1 1964 douglas 152l2 (VNA1T) 1960 primavera 125 1980 |
|
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów |
|
Nie rozkrecalbym silnika zanim nie jestem pewny 100% ze to uszczelniacze na wale. Spusc olej ze skrzyni. Jesli jego bedzie bardzo malo, znaczy ze wciaga przez uszczelniacz i silnik musisz rozpoliwic. Jesli olej pachnie benzyna, znaczy tez ze uszczeniacz do wymiany. Piszesz ze objawy pojawily sie po wymianie uszczelki przy gazniku i ich wczesniej nie bylo. Nie masz moze nieszczelnego miejsca przy silniku/wannie/gazniku?
Jest manual, jest automatyczny usmiech
|
|
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Wróć do Baza wiedzy technicznej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika