
Poradnik ustawienie zapłonu
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Witam poszukuję poradnika, który kiedyś był dostępny na stronie głównej na temat ustawiania i regulacji zapłonu. Może ktoś ma go zapisanego na dysku i się podzieli ?
![]() |
|
haj, w przypadku P125 lub PX nie ma potrzeby szczególnej regulacji zapłonu / na karterze i statorze masz znaki.
jeżli masz wczesną wersję ducati z przerywaczem zamiast czujnika hala konieczne jest odpowiednie ustawienie szczeliny najlepiej połączone w wywaleniem przerwyacza i cewki i zastąpieniem ich nowymi elementami (ca 50 pln) ![]() simone
VESPA P80X@125T5 1982 VESPA 90 mk1 1964 motoVESPA PK75Xl 1987 |
|
Dzięki za odpowiedź
![]() |
|
![]() 2019 ![]()
Posty: 1042
Rejestracja: 17 września 2010, 09:32 Lokalizacja: Warszawa [I]: Vespa 50 Special 1975-83 [II]: LML STAR 125 2T [III]: Bajaj Chetak 150 Classic |
Vespa Garage Ursynów
|
![]() ![]() |
|
Simone właśnie mam stary przerywacz Vespa P125X z 1981 roku. Możesz mi dokładnie napisać co wywalić i czym zastąpić ? Co może powodować, że zapłon skacze jak na załączonym filmiku ? Czy tak ma to wyglądać ? https://sendvid.com/8h6ryrd0 Problem mam taki, że przy ok. 60-70 km/h strzela mi w gaźnik, wymieniłem na nowe cewkę zapłonową, przerywacz i kondensator. Gaźnik przeczyściłem. Zapłon ustawiłem zgodnie z opisem na stronie głównej i nadal nic się nie polepszyło. Co może być tego przyczyną ? |
|
![]() Niemowlak ![]()
Posty: 25
Rejestracja: 07 września 2014, 18:05 [I]: ET4 125/150 Leader |
Nie bijcie, ale czy w ET4 też się ustawia zapłon?
|
kurcze ciekawe.... a strzela przy podanej predkosci czy tez na kazdym biegu wykręconym do końca? jaką masz ustawioną szczeline na przerywaczu? probowałeś jeździć z odłączonym killswitch-em? simone
VESPA P80X@125T5 1982 VESPA 90 mk1 1964 motoVESPA PK75Xl 1987 |
|
Przerwę mam ustawioną na 0,4mm. Strzelanie zaczyna się przy prędkości 60-70km/h. Tylko strzela na czwartym biegu. Na mniejszej prędkości jedzie normalnie. Wydech też założyłem inny i jest to samo.
|
|
a sprobuj odpiac przewod od gaszenia jak pisalem powyzej.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk simone
VESPA P80X@125T5 1982 VESPA 90 mk1 1964 motoVESPA PK75Xl 1987 |
|
![]() 2019 ![]()
Posty: 2298
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12 Lokalizacja: Warszawa [I]: P200E 1977-82 [II]: [III]: ![]() |
Ja bym obstawiał kondensator.
Nieznośna lekkość butów
|
Ja tez, normalnie to standardowy objaw nawalonego kondensatora. Ogolnie bym doradzil (jesli chcesz nia dlugo i na codzien jezdzic) kupic uzywany elektroniczny komplet zaplonu z jakiegos starego PX-a. Ciekawostka: WSZYSTKIE PX 80 mialy elektroniczny zaplon juz wtedy, kiedy 125 i 150 jeszcze sprzedawali ze starym. Jest manual, jest automatyczny usmiech
|
|
Ok, dzięki za informacje. Będę dalej walczyć
![]() |
|
kuntakinte jak zmienię ten zapłon na elektroniczny to jaki kąt zapłonu ustawić 21* czy 18* ? |
|
a tak z innej beczki jak wyglada twoje okablowanie od statora? przelutowałeś kable na nowe?
simone
VESPA P80X@125T5 1982 VESPA 90 mk1 1964 motoVESPA PK75Xl 1987 |
|
Tak przelutowałem na nowe. Jak wymieniałem przerywacz i kondensator.
|
|
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Wróć do Baza wiedzy technicznej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika