Serwis po zakupie a przed pierwszą jazdą

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.

Posty: 15
Rejestracja: 25 czerwca 2018, 14:54

[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 03 lipca 2018, 15:01
Witam, w końcu stałem się posiadaczem Vespy! 2001, ET4, 124ccm...jutro ją odbieram i czeka mnie pierwsza jazda w trasie 90km. Zanim ruszę chciałbym wymienić olej bo nie był wymieniany. Jaki olej lejecie do swoich Vesp i jaki filtr występuje w tym modelu? Coś jeszcze powinienem zrobić przed pierwszą jazdą? Jakieś porady od doświadczonych vespiarzy? :d

P.s. jak odróżnić silnik leader od not leader?

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 33
Rejestracja: 07 września 2014, 18:05

[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 03 lipca 2018, 15:18
Hej
Olej 5w40 filtr musisz kupic do et4
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Posty: 15
Rejestracja: 25 czerwca 2018, 14:54

[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 04 lipca 2018, 22:06
Dzięki! Olej wymieniony i pierwsze 100km zrobione! :D

Czy do przekładni lać ten sam olej? Czy typowy przekładniowy?
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2185
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 05 lipca 2018, 13:30
Oczywiście przekładniowy o odpowiedniej gęstości


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Posty: 15
Rejestracja: 25 czerwca 2018, 14:54

[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 05 lipca 2018, 17:20
Dzięki, czytając jakiś temat natknąłem się na informację, że ktoś leje do przekładni ten sam olej co do silnika...no ale może to o innny model skutera chodziło
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 140
Rejestracja: 18 grudnia 2014, 22:44
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
Granturismo 125L (GT)
[II]:
PX125 MY 2001
Post: 21 lipca 2018, 07:12
Masz rację, cześć skuterów ma zalecany olej silnikowy do przekładni w mej Hondzie jest to 10W30 :) dziwne, wiem ale tak jest.

Jednak do Vesp leje się przekładniowy.

Poszukaj w necie manualna do swego modelu, przydatna sprawa, masz tam wszystko opisane włącznie z tym jaki przekładniowy lać.


Wysłane z iNokia 6210
Benek

Posty: 11
Rejestracja: 06 sierpnia 2018, 12:23
Lokalizacja: Toruń
[I]:
ET4 125 Not Leader
Post: 08 sierpnia 2018, 17:54
Silnik Et4 124 powinien jeździć na syntetyku 20W50

Posty: 15
Rejestracja: 25 czerwca 2018, 14:54

[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 10 sierpnia 2018, 09:19
20w50 to zdaje się olej mineralny

Posty: 7
Rejestracja: 17 października 2018, 22:02
Post: 19 października 2018, 22:15
Witam. Jeśli mogę podepnę się do tematu. Piaggio ape serwis przed pierwszą jazdą co sprawdzić, jaki olej do przekładni , jaki olej do mieszanki. Ma ktoś doświadczenie z takim sprzętem. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 199
Rejestracja: 29 czerwca 2014, 18:02
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
[I]:
Vespa 125 1961-62
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PX125 2012-
[IV]:
Post: 20 października 2018, 11:21
jeśli chodzi o oleje to przekładniówki sprawdzasz poziom czy jest właściwy na bagnecie, a olej do mieszanki to nie wiem jak w ape ale w regularnych 2t jest albo oczko szklane jako punkt kontrolny(ma być pełne) albo jak oczka nie ma to masz kontrolkę od oleju na konsoli

w razie czego
oliwa do przekładni:
https://www.scooter-center.com/en/36200 ... er=3620004

może być droższa i/lub bardziej markowa ale o tych parametrach SAE30 GL3

a do mieszanki po oryginale wychodzi:
https://www.scooter-center.com/en/33313 ... er=3331363

Posty: 7
Rejestracja: 17 października 2018, 22:02
Post: 20 października 2018, 12:12
Witam. Nie mam dozownika oleju do mieszanki. Trzeba robić we własnym zakresie, jakie proporcje najlepiej? Ewentualnie czy można stosować olej jak do rometa, rocznikowo pojazdy zbliżone. Olej sae30 to jak do kosiarki patrzeć na specyfikację i ok? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1188
Rejestracja: 23 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 160GS 1962
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PK50XL 1987-93
[IV]:
PX80 1983-93
Post: 20 października 2018, 13:52
sae30, najzwyklejszy Trawol jest ok, inny powszechnie dostępny niby dedykowany do motocykli jest Repsol.

Mieszanka 2% czyli 1:50. Olej najlepiej półsyntetyczny lub syntetyczny. Kup taki na jaki Cię stać. Do pewnego pułapu im droższy tym lepszy. Budżetowo różowy semisynthetic z Orlenu (zwany Malinką) jest ok. Są też oleje zapachowe np. truskawkowy Ipone. Do wyboru do koloru. Każdy ma jakieś własne teorie i preferencje ale generalnie wszystko co w miarę przyzwoite jakościowo będzie ok.

5!
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów

Posty: 7
Rejestracja: 17 października 2018, 22:02
Post: 26 października 2018, 13:27
Ja myślałem że z tym olejem truskawkowym to był żart, a w sklepie nawet innego nie miał.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2185
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 26 października 2018, 17:46
Dobre
Nie wiedziałem że takie oleje są
Człowiek się uczy cały czas


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron