Witajcie!

"... podstawowe zasady higieny, to jak się wchodzi to się puka ..."
Awatar użytkownika
Posty: 9
Rejestracja: 19 września 2014, 19:09
Lokalizacja: Piła
[I]:
PX80 1983-93
Post: 08 lipca 2018, 10:00
Witam wszystkich miłośników Vespy.
Do zakupu przymierzałem się dobre kilka lat, nawet na forum zarejestrowałem się kilka lat temu, żeby zaczerpnąć odpowiedniej wiedzy, ale zawsze wypadały sprawy o wyższym priorytecie, aż w końcu nadszedł ten dzień i stałem się posiadaczem PX'a 80 z 1993 roku. Jestem z północnej wielkopolski - okolice Piły i mam nadzieję, że kiedyś uda mi się dotrzeć na spotkanie chociażby do Poznania, czy też do trójmiasta.

Przy okazji, mógłby ktoś podrzucić nazwę sklepu, skąd najlepiej zamawiać części do PX'a? Mam tam trochę elementów do wymiany :mrgreen:

Pozdrawiam!

Reklama

Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 627
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 08 lipca 2018, 12:40
PX świetna sprawa. Klasyk pełną gębą. Jak nowy nabytek to może kita załóż co by przynajmniej 100c przekroczyć.

2016-09-10 08-42-12.JPG


Niemniej jednak wieczny z nimi kłopot.
Czasem plecy bolą, a czasem kolana. Do wyboru.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Pozdrawiam - Oskar Shon MVP Office Sys/Dev 11/19r, 3xMCC
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Rozwiązania i dodatki dla Excela, Outlooka, Worda: VBATools.pl
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 127
Rejestracja: 29 czerwca 2014, 18:02
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
[I]:
PX125 2012-
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 08 lipca 2018, 18:34
Ostatnie dwa zdania jakoś mnie rozbawiły i nie zgodzę się, poza tym jak ktoś lata automatami to może i tak myśli
Awatar użytkownika
Posty: 9
Rejestracja: 19 września 2014, 19:09
Lokalizacja: Piła
[I]:
PX80 1983-93
Post: 08 lipca 2018, 19:18
OShon pisze:PX świetna sprawa. Klasyk pełną gębą. Jak nowy nabytek to może kita załóż co by przynajmniej 100c przekroczyć. [...]

Na razie chcę go doprowadzić do stanu umożliwiającego jazdę. Przeszukuję internet, żeby znaleźć jakieś manuale i schematy. Muszę też wybrać jakieś opony, te założone są z 2004 roku :roll:


OShon pisze:[...]Niemniej jednak wieczny z nimi kłopot.
Czasem plecy bolą, a czasem kolana. Do wyboru.

Do grzebania jestem przyzwyczajony. Swego czasu chorowałem na motorowery polskiej produkcji :mrgreen:
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1163
Rejestracja: 23 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 160GS 1962
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PK50XL 1987-93
[IV]:
PX80 1983-93
Post: 08 lipca 2018, 19:59
Siema,
Na forum pojawiał się wątek opon. Niezłe i tanie są Heidenau k58.
Co do grzebania to pojeździsz i sam zobaczysz. Jak sprzęt jest seryjny (bez grubego tuningu) i w przyzwoitym stanie technicznym to będzie prawie bezobsługowy. W stosunku do produktów z KDL Vespy są praktycznie bezawaryjne.

Powodzenia!
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów
Awatar użytkownika
Posty: 9
Rejestracja: 19 września 2014, 19:09
Lokalizacja: Piła
[I]:
PX80 1983-93
Post: 08 lipca 2018, 22:44
ameb pisze:Siema,
Na forum pojawiał się wątek opon. Niezłe i tanie są Heidenau k58.
Co do grzebania to pojeździsz i sam zobaczysz. Jak sprzęt jest seryjny (bez grubego tuningu) i w przyzwoitym stanie technicznym to będzie prawie bezobsługowy. W stosunku do produktów z KDL Vespy są praktycznie bezawaryjne.

Powodzenia!

Wiadomo, sprzęt ma swoje lata, to siłą rzeczy wyjdą jakieś usterki po czasie :)

Na seryjne obręcze mogę założyć opony bezdętkowe, czy po prostu do K58 zakłada się dętkę?

@edit:
Już doczytałem, że da się założyć :) Zastanawiam się jeszcze nad Pirelli, lepsze od K58 czy nie kombinować?
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 127
Rejestracja: 29 czerwca 2014, 18:02
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
[I]:
PX125 2012-
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 09 lipca 2018, 12:46
na fabryczne obręcze nie założysz opon bezdętkowych gdyż felgi dwuelementowe, skręcane na śrubki i bez dętki powietrze uleci. co do heidenau k58 to bez apelacyjnie bedzie lepsza niż pirelka.
Tak że piaskuj i maluj felgi :) , kupuj porządne dętki i heidenau k58 i masz kozackie kapcie.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1693
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 09 lipca 2018, 15:26
Jest jeszcze Continental classic 59L
Fajna klasyczna opona może być z białym paskiem lub bez
Kupiłem takie do mojego Daxa
Bieżnik całoroczny


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Posty: 9
Rejestracja: 19 września 2014, 19:09
Lokalizacja: Piła
[I]:
PX80 1983-93
Post: 09 lipca 2018, 19:19
kierdollo pisze:na fabryczne obręcze nie założysz opon bezdętkowych gdyż felgi dwuelementowe, skręcane na śrubki i bez dętki powietrze uleci. co do heidenau k58 to bez apelacyjnie bedzie lepsza niż pirelka.
Tak że piaskuj i maluj felgi :) , kupuj porządne dętki i heidenau k58 i masz kozackie kapcie.


Tak, tak. Źle się wyraziłem. Byłem przekonany, że do opon bezdętkowych, nie można zakładać dętek :roll:
Wybór padnie na K58, jeden ze sprzedawców na allegro zaproponował dobrą cenę i ma też w ofercie dętki Heidenau.
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 627
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 09 lipca 2018, 19:45
kierdollo pisze:Ostatnie dwa zdania jakoś mnie rozbawiły

Mnie też bawią chłopaki ze śląska. W sumie to dobrze, bo śmiech to zdrowie, a manuale zawsze się pierdzielą na zlocie, w drodze, czy zaraz przed garażem.

2016-09-10 09-26-08.JPG

To też klasyka tylko dla znających ten fach. A skoro właściciel obeznany to tylko pogratulować i trzymać kciuki aby sobie dobrze cacko odstawił. Jeszcze raz gratuluje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Pozdrawiam - Oskar Shon MVP Office Sys/Dev 11/19r, 3xMCC
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Rozwiązania i dodatki dla Excela, Outlooka, Worda: VBATools.pl
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 127
Rejestracja: 29 czerwca 2014, 18:02
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
[I]:
PX125 2012-
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 09 lipca 2018, 22:38
Wszystko Ok i „No offence” z mojej strony tylko co na to chłopaki ze śląska(?) to ja nie wiem :)

2015
2015
Posty: 182
Rejestracja: 03 września 2014, 07:53
Lokalizacja: Beuthen
[I]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[II]:
PX125EFL 1983-97
Post: 10 lipca 2018, 05:23
Wychodzi, że Bełchatów został wcielony do Śląska lub odwrotnie :)
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem,
first make sure you are not, in fact, surrounded by ASSHOLES
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 526
Rejestracja: 15 stycznia 2010, 19:47
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
PX125EFL 1983-97
[II]:
Vespa 50 Special 1972-75
[III]:
Vespa 200 Rally 1972-79
Post: 10 lipca 2018, 08:45
Jak miło że kolejny klasyk przybył w tym gronie, witam i zapraszam na zlot klasycznych vesp w następnym roku:)
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 445
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
Post: 10 lipca 2018, 21:27
Alojz pisze:Jak miło że kolejny klasyk przybył w tym gronie, witam i zapraszam na zlot klasycznych vesp w następnym roku:)


a czemu "w następnym roku"? przecież teraz też jest rok a ze 3 osoby mają pewnie coś innego niż lx50-125...
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
motoVESPA PK75Xl 1987
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1154
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 11 lipca 2018, 09:19
Alojz pisze:Jak miło że kolejny klasyk przybył w tym gronie, witam i zapraszam na zlot klasycznych vesp w następnym roku:)


nie mogę się doczekać. ponieważ nie ma jeszcze terminu ustawiam przy tym zlocie najwyższy priorytet :)
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 47
Rejestracja: 04 stycznia 2014, 20:44
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK80S Elestart
[II]:
P80X 1981-83
Post: 11 lipca 2018, 14:04
Dokładny termin zlotu podamy w styczniu 2019, ale celujemy w przełom maja i czerwca. Szykuj sie na dwusuwowy festiwal serwisowy i pamiętaj że lepiej mieć z kim naprawiać niż nie mieć z kim jezdzić ;). pozdrawiamy. smieszki ze śląska.
Nic na siłę, wszystko młotkiem.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1154
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 17 lipca 2018, 12:50
chopoki uwielbiam z wami naprawiać, szczególnie jak dużo płynów jest do wymiany. może być gdziekolwiek, w pięknych okolicznościach przyrody czy na paletach u Alojza. będziemy intensywnie trenować to naprawianie w kanciapie u Cipióra. czego ja tam nie naprawiłem w PX....

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 78
Rejestracja: 01 listopada 2016, 19:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
[I]:
PX125E 1981-84
Post: 17 lipca 2018, 20:24
Witaj !

Swoją przygodę też rozpocząłem od zakupu PX-a w stanie nadającym się do odświeżenia karoserii,całej praktycznie maszyny :)

Uważam to za słuszne posuniecie jak na chociażby pierwszą przygodę z jednośladem,można posmakować trochę mechaniki,generalnie jak toś lubi pogrzebać przy dwóch kołach popieram.

Piła nie jest daleko od Bydgoszczy

Wróć do ** Powitania **

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron