przczepka do Vespy - jak zrobić?

O wszystkim co jest związane z Vespą
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 86
Rejestracja: 28 marca 2014, 04:50
Lokalizacja: Zabrze
[I]:
ET2 50
[II]:
Cosa 1 200
Post: 04 kwietnia 2018, 08:37
Witam Was,
szukam i szukam, i nie umiem znaleźć jakiegoś poradnika jak zrobić przyczepkę do Vespy.
Zastanawiam się czy warto? Jakie są regulacje prawne?

Mam w głowie pomysł jak ją zrobić z kołem za przyczepka natomiast chciałbym wykonać ja w klimacie tak jak poniższe zdjęcie, czyli karoseria z Vespy i koło w niej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Reklama

Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1723
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 06 kwietnia 2018, 08:15
a nie lepiej kupić?
są gotowe, jeden z modeli był kiedyś opisywany w Świecie Motocykli
http://tematy.swiatmotocykli.pl/temat/s ... do+skutera
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 86
Rejestracja: 28 marca 2014, 04:50
Lokalizacja: Zabrze
[I]:
ET2 50
[II]:
Cosa 1 200
Post: 09 kwietnia 2018, 12:53
widziałem ten artykuł. Nie interesuje mnie zakup, gdyż po pierwsze mam karoserie gołą z LX. A dwa że chętnie bym sam coś zmajstrował. Chciałem zrobić ja taką jak zdjęcie powyżej, ale nie wiem czy mi się uda oraz czy warto robić z kółkiem " w środku" czy nie lepiej dla większej ilości miejsca oraz łatwiejszej budowy wyrzucić koło za karoserię.

2017
2017
Posty: 153
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34
Lokalizacja: Lublin
[I]:
ET4 125 Not Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
[III]:
Cosa 2 200
Post: 09 kwietnia 2018, 20:30
Pewnie nie, ponieważ wtedy będziesz miał większy nacisk na tylną oś Vespy (a tego zapewne nasze prawo nie reguluje).
Myślę, że łatwiej będzie użyć tylnej części oryginału (z zawieszeniem) i zastosować systemowe mocowanie do skutera z atestem (wtedy przynajmniej takich kłód nikt nie będzie rzucał pod nogi przy rejestracji.
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1171
Rejestracja: 23 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 160GS 1962
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PK50XL 1987-93
[IV]:
PX80 1983-93
Post: 09 kwietnia 2018, 21:00
Przyczepki motocyklowe nie podlegają rejestracji.
Zaczep możesz podpatrzeć np. z czechosłowackich przyczepek PAV.
Zawieszenie- myślę, że trzeba wyspawiać prostą ramę z wleczonym wahaczem i np. Vespowym amortyzatorem.
Przerabianie tyłu budy starej Vespy może fajnie wyglądać ale z LXa to nie wiem czy wyjdzie coś zgrabnego.
Pzdr!
Ostatnio zmieniony 09 kwietnia 2018, 21:19 przez ameb, łącznie zmieniany 1 raz
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów

2017
2017
Posty: 153
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34
Lokalizacja: Lublin
[I]:
ET4 125 Not Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
[III]:
Cosa 2 200
Post: 09 kwietnia 2018, 21:18
Z zaczepem poszukałbym jednak czegoś z atestem a reszta poniżej (może w czymś pomoże, a w razie - nie daj Boże - wypadku obali pierwszą linię obrony ubezpieczyciela)

http://motocykle.kielce.com.pl/forum/in ... opic=969.0

https://www.arslege.pl/ciagniecie-przyczep/k168/a22314/
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 86
Rejestracja: 28 marca 2014, 04:50
Lokalizacja: Zabrze
[I]:
ET2 50
[II]:
Cosa 1 200
Post: 10 kwietnia 2018, 09:20
Przemyslaw pisze:Z zaczepem poszukałbym jednak czegoś z atestem a reszta poniżej (może w czymś pomoże, a w razie - nie daj Boże - wypadku obali pierwszą linię obrony ubezpieczyciela)

http://motocykle.kielce.com.pl/forum/in ... opic=969.0

https://www.arslege.pl/ciagniecie-przyczep/k168/a22314/


dzięki za linki, rozjaśniłeś sprawy prawne. Wychodzi na to, że dopóki nie przekroczę DMC oraz 4m długości zespołu pojazdów, to mogę jeździć z takową naczepką. Druga sprawa czy ubezpieczyciel uwzględni to w razie gdyby coś się stanęło.

W najgorszym przypadku mogę zrobić coś na kształt znajomego z UK, który zrobił przyczepkę tak jak poniżej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1723
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 10 kwietnia 2018, 14:35
Ubezpieczyciel uwzględni jeżeli włączysz odpowiednią klauzulę
Bo nie daj Boże jakby się urwała i np walnęła w Aston Martina ...
Szkoda na 50 tys zł a ubezpieczyciel umywa ręce
Czyli odpowiedzialność cywilna kierowcy ....
Strach pomyśleć


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 40
Rejestracja: 10 czerwca 2018, 21:23
Lokalizacja: Warszawa/Marki
[I]:
Granturismo 125L (GT)
[II]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 26 lipca 2018, 23:09
rocker pisze:Witam Was,
szukam i szukam, i nie umiem znaleźć jakiegoś poradnika jak zrobić przyczepkę do Vespy.
Zastanawiam się czy warto? Jakie są regulacje prawne?

Mam w głowie pomysł jak ją zrobić z kołem za przyczepka natomiast chciałbym wykonać ja w klimacie tak jak poniższe zdjęcie, czyli karoseria z Vespy i koło w niej.



I jak Twoja przyczepka??

Wróć do Ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron