PX - silnik

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1504
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 20 listopada 2018, 09:19
W moim PX, ciągle mam jakieś problemy z silnikiem.
Z wyciekiem ze skrzyni, z tym że nie odpala mi czasami na gorącym itp. Silnik jest po dzwonie, spawany w okolicach kopniaka. Odechciewa się wyjeżdżać z garażu bo nie wiadomo czy mi odpali jak zostawię na chwilę - a zabawa jak nie odpali nie należy do najprzyjemniejszych. No i ciągła kontrola stanu oleju w skrzyni - odstrasza.

Mam zestaw Dr177 (kartery podłubane przez specjalistę pod ten cylinder), Si 24/24 i SIP Road i zmienione przełożenie na skrzyni.

Dylemat taki czy inwestować w ten silnik, czy sprawić sobie "nowy".
Czy ten nowy to raczej 125 z kitem, czy 200?
Nie zależy mi na super osiągach, jazda głownie po mieście, może w końcu czasami jakaś traska. Vespa do uwiezienia ma spory balast (100kg+) i to też pewnie będzie miało znaczenie.

Co doradzicie?
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24

Reklama

Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 49
Rejestracja: 10 czerwca 2018, 21:23
Lokalizacja: Warszawa/Marki
[I]:
Granturismo 125L (GT)
[II]:
PK125S 1983-84
[III]:
P125X 1978-81
Post: 22 listopada 2018, 14:18
ushi pisze:Dylemat taki czy inwestować w ten silnik, czy sprawić sobie "nowy".
Czy ten nowy to raczej 125 z kitem, czy 200?
Nie zależy mi na super osiągach, jazda głownie po mieście, może w końcu czasami jakaś traska. Vespa do uwiezienia ma spory balast (100kg+) i to też pewnie będzie miało znaczenie.

Co doradzicie?

W kwestii czy inwestować w stary czy zakup nowego raczej nie ejstem w stanie udzielić Ci podpowiedzi ale jak już inwestować to raczej w coś większego, zawsze zapas mocy może sie przydać :)
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 3529
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 26 listopada 2018, 09:55
Ushi... jak mam być szczery ... DR177 ogólnie to mało fajny kit. i czasami mam uczuciu, że 24/24 to za dużo na ten garnek jeśli 177 to poldek nie wspominam o parmie...
Ja swojego poldka 177 zamieniłem na serie 200 i powiem tak 3ba się przyzwyczaić do kultury a raczej braku kultury pracy 200tki. Zrobiłem ją na 208poldka myślałem, że to pomoże nic z tego.. Co do cieknącego silnika z reguły te silniki zawsze skądś kapią :( a to z pod korka a to z oringu na kopniaku itd...
Spawanie .... no cóż jak było dobrze zrobione i ne pociągnęło przy spawaniu to nie powinno mieć nic wspólnego z kłopotami odpalania itd. wydaje mi się, że to kwestia regulacji. gaźnika i zapłonu :(
Został bym przy 177 ale może daj komuś kto to rozłoży i spojrzy na to serducho świeżym okiem
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 448
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
Post: 26 listopada 2018, 10:44
stary, ty sobie lepiej policz jaki masz cykl otwarcia na zaworze. z tego co pamietam z naszej rozmowy (a bylo to juz dawno temu) masz zalozony jakis "racingowy" wal mazzu (ch..j wie zreszta po co??). jezli tak jest na standardowych ustawieniach zaplonu nie ma prawa to dzialac. inna sprawa jest PEWNY i to znaczacy ubytek kompresji - w przypadku zylindrow dr zalozonych bez odpowiedniego przygotowania "z pudelka" pierscienie znikaja w oczach....
wal moze sz pomierzyc ;
- demontujesz filtr
- blokujesz przepustnice w pozycji otwartej
- krecisz az zawor sie otworzy - robisz sobie jakis marker kolo - karter
- krecisz az sie zamknie
jak masz standart kolo zamachowe to 1 stopien = 0,174 cm

powodzenia :)
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
motoVESPA PK75Xl 1987
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1504
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 27 listopada 2018, 09:36
Czyli wał ma wpływ na to, że mi nie chce odpalić? To sugerujesz?
Tego DR i tak bym się pozbył, bo po pierwsze nie podoba mi się charakterystyka (nie ma dołu), a po drugie dźwięk nie należy do przyjemnych dla ucha.

Cipiur, który kit do 125 polecasz?

A może ktoś z Was poda najlepszą konfigurację dla 125 (kit, wydech, wał itp.)?
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 448
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
Post: 27 listopada 2018, 09:41
sugeruje ze jak masz wal z dlugim cyklem otwarcia a zaplon ustawiony na 21 stopni to w polaczeniu z za duzym gaznikiem i slaba kompresja podjechanego DR-a moze byc poblem z paleniem...:)
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
motoVESPA PK75Xl 1987
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1811
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 08 stycznia 2019, 00:27
Osobiscie w tym silniku wywalil bym jako pierwsze gaznik 24 i zamontowal na probe SI20. Moze to juz poprawic niezawodnosc silnika a napewno bedzie mniej palil i mial lepszy dol.

Gesendet von meinem SM-T813 mit Tapatalk
Jest manual, jest automatyczny usmiech
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 316
Rejestracja: 11 stycznia 2010, 23:04
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3

[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
Vespa 125 Primavera 1967-76
[III]:
Vespa 125 1963-64
Post: 09 stycznia 2019, 08:34
Ushi,
wpadnij do nas po sąsiedzku coś się wymyśli... np priv lub dzwoń

Pzdr

Sz
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 3529
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 10 stycznia 2019, 06:18
w pierwszej kolejności zrzuciłbym si 24/24 ...
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 316
Rejestracja: 11 stycznia 2010, 23:04
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3

[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
Vespa 125 Primavera 1967-76
[III]:
Vespa 125 1963-64
Post: 10 stycznia 2019, 12:12
Damy znać to może, w końcu wpadniesz :)

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron