Przesiadka z małej na dużą :)

O wszystkim co jest związane z Vespą
Awatar użytkownika
2015
2015
Posty: 140
Rejestracja: 03 sierpnia 2014, 12:42
Lokalizacja: Piastów
[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 19 lutego 2019, 12:24
Witajcie,

mamy ostatnio z żoną dylemat. Otóż posiadamy dwie Vespy, ona "jeździ" na ET2 50 (od Robogo), a ja na ET4 125 (od lat w klubie). Vespa przez żonę coraz rzadziej używana, więc zastanawiamy się nad sprzedażą. Do głowy wpadł mi pomysł, aby sprzedać obie Vespy i kupić jedną w większym gabarycie, aby wygodniej było nam się poruszać w dwie osoby. Oczywiście ograniczeniem jest prawo jazdy kat. B, więc pojemność 125 to max.

Co myślicie o takiej przesiadce, a przede wszystkim jakie modele najwygodniejsze będą dla dwóch osób? GTS 125? Może starszy GT? Widziałem GTS "ie", ale nie wiem jaka jest różnica w modelu z tym oznaczeniem.

Lubimy pojechać poza Warszawę :) Zdecydowanie zależy mi na sprzęcie mało awaryjnym. Oczywiście w grę wchodzi sprzęt używany - nówka jest poza naszym zasięgiem finansowym. Będę wdzięczny za podpowiedzi klubowiczów.

Pozdrawiam
Paweł
Give your life a little Vespa!

Reklama

Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1191
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 19 lutego 2019, 14:33
podpowiadam, weź GTS125 w Robogo :) generalnie pomysł masz dobry, optymalizacja idzie w dobrą stronę. a najlepiej to zrób kat.A i przejdz na GTS250/300. chociaż z drugiej strony mówią że ET to były ostatnie prawdziwe Vespy ;)

oczywiście nadejdzie pytanie z którego roku, bo to duża różnica. obecne GTS różnia się od tych z 2005.

powiem tak, ja mam GTS250ABS z 2005 i po wszystkich przygodach nie oddam go za chiny ludowe. znam go bardzo dobrze, wszystkie choroby przeszedł, jeździ świetnie. każdy model ma jakieś mankamenty (odpowiadając na zdanie o sprzecie mało awaryjnym). ale jak kupisz w Robogo to chłopaki naświetlą ci różnice oraz zady i walety :)
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 690
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 20 lutego 2019, 18:42
Wysoki jesteś, a ile ważysz?

GTS to 50KG więcej i szersza jak i wyższa rama, która nie jest dla każdego. Tzn może być, ale będziesz się czuł prowadzony przez motor zamiast czuć że masz nad nią kontrolę.

Nie jestem zwolennikiem jazdy na miotle, bo tak czuje się na ETce a na GTSie czuje sie o wiele lepiej. Dla mnie większa rama, która ma większy silnik, więc lepiej się prowadzi: szybciej mogę uciec w korku, łatwiej wyprzedzić. Do tego lepsze i większe koła co ma znaczenie. Na deszczu w trasie to dość ważne. Awaryjność automatów jak każda vespa (nie liczyć PX automatica) = żadna, tzn trzeba mieć świadomość że jak każdy pojazd wymaga od czasu do czasu czyszczenia czy wymiany paru szpejów (olej co roku a pasek, bateria, klocki gumy jak i amor co 3 lata) i tyle. Robi się to zwykle przed sezonem.

2018-10-13_14-26-58.JPG


Jak GX napomknął, istotne jest abyś zrobił sobie prawko. Większa rama to też inne wyzwania i fajnie byłoby polecieć gdzieś za granicę. Na karcie rowerowej nie pojedziesz, a prawko na auto też odpada. W innych krajach EU na 125 też potrzebujesz mieć papier, a po co 125-tką się ciągnąć na końcu. 250 to już filatelistyka, 300 to jedyny model w obrocie pierwotnym (a więc wtóry również będzie miał ich coraz więcej). Pomyśl o tym i proponujemy aby w tą stronę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Pozdrawiam - Oskar Shon MVP Office Sys/Dev 11/19r, 3xMCC
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Rozwiązania i dodatki dla Excela, Outlooka, Worda: VBATools.pl
Awatar użytkownika
2015
2015
Posty: 140
Rejestracja: 03 sierpnia 2014, 12:42
Lokalizacja: Piastów
[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 22 lutego 2019, 08:50
180 cm wzrostu, 78kg wagi.

Tak sądziłem, że przesiadka z Et-ki na GTSa oprócz większego gabarytu daje też lepsze ogólne osiągi, poprawia bezpieczeństwo i komfort jazdy. Znacznie bardziej od jeżdżenia "prawdziwą Vespą" w oczach stylowych klubowiczów, zależy mi oczywiście na bezpieczeństwie, tym bardziej, że plecaczkiem będzie moja wspaniała żona :)

Bardzo dziękuję Wam za podpowiedzi. Czas zatem przygotować nasz biało-czerwony team do sprzedaży.
Give your life a little Vespa!

Wróć do Ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron