Vespa GTS Supertech 300 hpe

O wszystkim co jest związane z Vespą
Awatar użytkownika
Posty: 7
Rejestracja: 28 czerwca 2019, 18:53
Lokalizacja: Łódź
Post: 17 lipca 2019, 06:29
Witam,
Jestem od niedawna posiadaczem Vespy GTS Supertech 300 hpe i zastanawiam się nad parametrami technicznymi i doszedłem do wniosku, że wszystko zostało obliczone na styk. Ale od początku:
Po przejechaniu od nowości 250km złapałem kichę w tylnym kole (małe szkiełko, trójkącik 5mm od butelki ?!) i oczywiście laweta itd. Tylna opona Michelin 130/70/12 62 P wzmocniona – nośność 265kg, Vmax 150km/h. Vespa waży 160kg, DMC 340kg. Ja ważę 96kg i powiedzmy pasażer ok 70kg. Czyli Vespa + kierowca +pasażer= ok. 326kg. Przy nośności opony 265kg! Rozumiem, że ciężar rozkłada się również na przednie koło (120/70/12 51 P) ale mimo wszystko to chyba już na granicy wytrzymałości i chyba bezpieczniej jest podróżować bez (z szacunkiem) plecaka.
Nie wiem czy się ze mną zgodzicie, ale uważam, że Michelin to opony za miękkie na Vespę i na takie obciążenia. Nie szaleję na skuterze, ale akurat tę Vespę bez problemu przy 30km/h można postawić jeszcze na koło i tu działa na szczęście ASR.
Czy w Waszych Vespach również te parametry zostały tak obliczone, na styk? Nie wiem czy to dobry pomysł, ale ze względu na to, że podróżuję tylko po Łodzi (ulice to katastrofa) zamierzam zmienić oponę przednią na rozmiar 130. Może macie jakieś doświadczenia, czy w ogóle to ma sens.
Pozdrawiam i do zobaczyska na szlaku.
Matti

Reklama

Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1878
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 17 lipca 2019, 13:16
Cóż, moja GTS300 ma za sobą dwie wymiany opon
Mam 90 kg i często zabieram żonę i kufer
Jeździłem też dodatkowo obciążony bagażami
Kilka lat żadnych gum
Jedyny problem to ząbkująca się tylna opona ze względu na to że ruszam zawsze ze świateł na maksa
:)
Opony Michelin City Grip w tym rozmiarze i nie tylko są chyba nr 1 na rynku
Natomiast polecam Ci wymianę amortyzatorów na Malossi
Mam z przodu i tylu i naprawdę zwiększają komfort i prowadzenie a ponadto mają pełną regulację a przednia płynną
Ogólnie śmiało możesz zapakować GTS dwoma osobami i bagażami i ruszać w świat
;)
Twoja guma to przypadek
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Posty: 7
Rejestracja: 28 czerwca 2019, 18:53
Lokalizacja: Łódź
Post: 17 lipca 2019, 15:52
Dzięki za odpowiedź. Trochę mnie uspokoiłeś, ale od ponad 30 lat jeżdżę motocyklami (od niedawna skuterem) i nigdy coś takiego mi się nie przytrafiło. Poza tym myślę, że mimo wszystko wsadzę z przodu gumę 130 może trochę komfort będzie lepszy, a o amorku przednim pomyślę jak już trochę pojeżdżę, na razie jest nowy i chyba nie ma co zmieniać. Biorąc pod uwagę, że to Vespa, marka przecież nie byle jaka to producent powinien już wsadzić jakieś upside down.
Matti
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1878
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 17 lipca 2019, 15:54
Nowy amorek z przodu wytrzyma tak z 10 -15 tys km
:)
Przynajmniej u mnie po takim przebiegu już był słaby
Jeszcze by pochodził pewnie ale wolałem dać Malossi
Inna klasa


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Wróć do Ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron