Witam
Mojego gts zakupiłem w zeszłym sezonie.2011r ,10tys przebiegu. Jak sie okazało doskwiera jej dość poważny problem. Po przejechani kilku kilometrów pasek jak by zaczynał sie slizgac,przezkakiwac.Po rozpedzeniu sie do ok 20km/h juz jedzie normalnie i mozna rozpędzić sie do max. I tak przy każdeym ruszeniu aż plaby chca wupaść.
Wymienilem:
-pasek
-rolki plus te zielone prowadnice.
-dzwon
Całość była skladana juz kilka razy i starannie odtluszczona.
Po złożeniu 10km chodzi świetnie i pozniej jest juz tylko gorzej.dzisiaj przy ruszaniu ze sprzegla bylo słychać wycie i smierdzialo palącym sie paskiem.
Jak ostygla zaczyna sie zabawa od nowa.
Ma ktos jakis pomysł?
Gts 300 szarpanie napędu podczas ruszania.
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Niemowlak
Posty: 72
Rejestracja: 28 sierpnia 2014, 19:17 Lokalizacja: Gdynia/Hannover [I]: PK50XL2 1990- [II]: Vespa 50 Special 1975-83 [III]: P80X 1981-83 |
|
2019
Posty: 214
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34 Lokalizacja: Lublin [I]: ET4 125 Not Leader [II]: GT250 ie 60 (Euro 3) M451M [III]: Cosa 2 200 [IV]: GTS300 ie Super Sport 2010 |
A sprężynę pod sprzęgłem odśrodkowym (z tyłu pod dzwonem) wymieniłeś??
Sprawdź też podkładki pomiędzy tarczami stożka, bo może za bardzo pcha pasek na zewnątrz i z tego też mogą być jaja przy ruszaniu. Przy okazji można też zerknąć na łożysko w wahaczu (akurat będziesz miał wtedy dobry dostęp) |
Niemowlak
Posty: 72
Rejestracja: 28 sierpnia 2014, 19:17 Lokalizacja: Gdynia/Hannover [I]: PK50XL2 1990- [II]: Vespa 50 Special 1975-83 [III]: P80X 1981-83 |
Z braku pomysłów moje podejrzenia padly też na sprężynę tylko że ona calkiem mocno trzyma:( no nic a wiec zamówie nowa. Co masz na mysli jesli chodzi o podkladki? https://www.sip-scootershop.com/de/ersa ... c4ec7dfba9
|
Niemowlak
Posty: 72
Rejestracja: 28 sierpnia 2014, 19:17 Lokalizacja: Gdynia/Hannover [I]: PK50XL2 1990- [II]: Vespa 50 Special 1975-83 [III]: P80X 1981-83 |
Zamówione
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
Ciekawe 10 tys km przebiegu?
I takie problemy .... Podaj czy kupiłeś od handlarza czy komisu Warto wiedzieć gdzie sprzedają z takim małym przebiegiem i takimi problemami Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
A w odpowiedzi na pytanie
Ja wymieniając pas napędowy wymieniam także rolkę na której on pracuje Tak zalecają mechanicy choć nie wszyscy Rolki co 10 tys Pas plus duża rolka co 15 tys A objawy u Ciebie wskazują na zużytą rolkę paska??? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
Niemowlak
Posty: 72
Rejestracja: 28 sierpnia 2014, 19:17 Lokalizacja: Gdynia/Hannover [I]: PK50XL2 1990- [II]: Vespa 50 Special 1975-83 [III]: P80X 1981-83 |
Kupiony od pierwszego właściciela.serwisowany od poczatku do konca w piaggio.A obecnie na liczniku mam 12 tys .
|
Niemowlak
Posty: 72
Rejestracja: 28 sierpnia 2014, 19:17 Lokalizacja: Gdynia/Hannover [I]: PK50XL2 1990- [II]: Vespa 50 Special 1975-83 [III]: P80X 1981-83 |
Podkładki pomiędzy tarczami stożka? Jakie ppdkladki masz na myslimyśli. Dzwon,pasek,sprężyna, stożki przednie + ta prowadnica za nia.wałeczki,prowadnice. Wszystko nowe a pasek jak by nadal przeskakiwal podczas ruszania . Jak u was wyglada ruszanie ?kompletnie płynnie? Moze moje 120kg wagi sa przyczyną . Juz sam nie wiem. |
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
Kolega miał z paskiem problem jak zamontował zamiennik
??? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
Niemowlak
Posty: 72
Rejestracja: 28 sierpnia 2014, 19:17 Lokalizacja: Gdynia/Hannover [I]: PK50XL2 1990- [II]: Vespa 50 Special 1975-83 [III]: P80X 1981-83 |
Wszystkie czesci oryginalne kupiłem.
|
Niemowlak
Posty: 39
Rejestracja: 13 czerwca 2019, 13:13 Lokalizacja: Łódź [I]: Vespa 150GS 1955 [II]: Vespa 125 Primavera 1967-83 [III]: Primavera 125 3V 2014- |
No i jak kolego po wymianach zaczęła jeździć bez szrpania?
|
Niemowlak
Posty: 72
Rejestracja: 28 sierpnia 2014, 19:17 Lokalizacja: Gdynia/Hannover [I]: PK50XL2 1990- [II]: Vespa 50 Special 1975-83 [III]: P80X 1981-83 |
Wymieniłem sprężynę i nic. Następnie wymieniłem sprzęgło na nowe ,to jest tą część z okladzinami,.jest poprawa ale dziś znów wyczowam drgania przy ruszaniu no i lekkie piski co jest nowością.
|
Niemowlak
Posty: 72
Rejestracja: 28 sierpnia 2014, 19:17 Lokalizacja: Gdynia/Hannover [I]: PK50XL2 1990- [II]: Vespa 50 Special 1975-83 [III]: P80X 1981-83 |
Czy ten wałek powinien poruszać się we wskazanym kierunku?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
Tak. U mnie też jest luz wzdłużny. To normalne.
U mnie z kolei podczas jazdy między 30 a 60 km/h słychać grzechotanie w napędzie. Jak odkręcę manetkę, czyli pod obciążeniem przy przyspieszaniu, nie słychać, natomiast jak delikatnie odpuszczę gaz, to terkocze, jak riksza po Piotrkowskiej w latach międzywojennych. |
|
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Wróć do Baza wiedzy technicznej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika