Koniec sezonu?

O wszystkim co jest związane z Vespą
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1875
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 01 października 2019, 14:43
Jeździcie nadal?
Ja dzisiaj wycieczkę 50 km zrobiłem i umyłem Vespę
A teraz się zastanawiam czy już ją uśpić czy jeszcze ...
:)
Kocyk mam co prawda ale zapowiadają deszcze
:(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Reklama

Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1276
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 01 października 2019, 14:46
jeździmy. wczoraj nie zmógł mnie ni wiatr ni deszcz, a było ekstremalnie. ale nadal ciepło, 12 stopni. dopóki asfalt nie zamarza i śnieg nie sypie ja zasuwam, bez kocyka (właśnie sprzedałem). trzeba być jak Roman Bratny
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1875
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 01 października 2019, 17:25
Hehe
U mnie dzisiaj było cieplej, około 16-18
Ale w kasku Vespa PX jest cieplutko i nic nie wieje a szyba bajka
Jak jest cieplej to Momo Design a jak się robi chłodniej kask vespowy najlepszy
:)



Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkObrazek
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 84
Rejestracja: 13 maja 2015, 12:05
Post: 01 października 2019, 21:50
Co to za kask?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 51
Rejestracja: 17 listopada 2011, 01:29
Lokalizacja: North
[I]:
ET2 50
[II]:
Primavera 50 4T 2014-
Post: 01 października 2019, 22:48
Moja już raczej uspana. Za zimno, szkoda kolan i sprzętu, ba, nawet w deszcz staram się nie jeżdzić. Traktuję ją jak klasyka, więc do dyspozycji dwa auta na aurę jesienno-zimową. Na Vespę będę teraz patrzył :) Chociaż ETka posuwała niejedną zimę, to Primaverka poczeka na cieplejsze dni. Z reguły wyznacznikiem dla mnie jest okres sypania soli na drogi, mimo faktu że coraz bardziej w ostatnich latach czuć w kolanach temperaturę.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1875
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 02 października 2019, 07:07
Kask na foto
Vespa PX
Natomiast dwa czarne paski nakleił mi kiedyś na nim gość z agencji reklamowej i tak już kilka lat się trzymają
:)
A kask dobrze wykonany miły i ciepły w środku, mam do niego przypinaną długą szybę
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1276
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 02 października 2019, 12:45
tomekmajesty, chyba mnie namówiłeś. Też mam taki kask tylko jeszcze ani razu słońca nie widział. Po ostatnich przygodach z duża szybą i deszczem korci mnie zmiana na krótką szybę (bo się kurzy) i kask z szybą. może to potestuję na wiosnę i zrobię zmianę.

A jeździć trzeba, nie ma wyjścia. Pracuję w ścisłym centrum Wawy gdzie jeszcze mi remontują ulicę. Mój dylemat to jazda do pracy 20min (ale trochę zimniej i czasem mokro) czy komunikacja miejska i 55min minimum. Samochodem też można ale to podobny czas jak komunikacją miejską i dodatkowo 35PLN za parkowanie (o ile jest gdzie parkować). Pewnie będę zmuszony w zimie ruszyć auto, ale na razie Vespa, aż mi oczy zamarzną, a co.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1875
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 02 października 2019, 13:27
Dodam że ten kask oprócz tego że jest ciepły i cichy to ... włosów nie burzy
;)
A tak poważnie z dedykowaną szybą mimo, że jest nieruchoma, jeździ się komfortowo, jest długa i nawet podbródek wiaterek nie chłodzi
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 84
Rejestracja: 13 maja 2015, 12:05
Post: 02 października 2019, 15:07
Fajny ten kask. Gdzie można dorwać?
Ja tez jeszcze jeżdżę, w zeszłym roku do połowy listopada się udało...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1875
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 02 października 2019, 16:04
Pełno jest

https://allegro.pl/listing?string=Kask% ... i-1-4-1002


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 84
Rejestracja: 13 maja 2015, 12:05
Post: 02 października 2019, 21:48
Dzięki! A czy on sam w sobie jest coś warty? Chodzi mi o względy bezpieczeństwa? Widzę, ze ma homologację ale ta maja nawet kaski za 100 zł ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1875
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 03 października 2019, 13:39
Bardzo dobry i bezpieczny kask
Jakość na najwyższym poziomie
A kształt chroni uszy i częściowo szczękę, przynajmniej z boku
Stary dobry wzór


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 84
Rejestracja: 13 maja 2015, 12:05
Post: 03 października 2019, 14:28
Dodaje do ulubionych :) poczekam na zimowa promocje :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1875
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 03 października 2019, 15:17
To może być słabo
Trzyma cenę, najtaniej jak widziałem to 399 zł
Sprawdź na MielochMotocykle tam czasem mają promocje i kaski Vespy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1875
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 13 października 2019, 10:46
No i zdjąłem prześcieradło z Vespy ...
Tydzień jazdy jeszcze będzie
;)
:D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 770
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 13 października 2019, 14:09
Bardzo lubię kask PXowy. Klasyczny wygląd oraz fakt że świetnie leży na głowie, żadnych gwizdów w uszach.

  • Są jednak minusy, np taki, że szybę trzeba trzymać osobno i zakładać np zaraz przed deszczem, ponieważ stale zapięta przeszkadza w komunikowaniu się, pluciu pod wiatr itp... Oczywiście można kupić sobie jakiś mechanizm z aliexpresa który jest adapterem wyposażonym w zawiasy, no ale nie jest to szczelne i dystans adaptera też daje się we znaki.
  • Drugi minus to że nie jest wypinany środek i powiedziałbym że przez lata zachodzi od środka patyną, co nie wygląda najfajniej (jeśli skupiamy się jedynie na wyglądzie).
  • Trzeci minus to brak oddzielenia uszu od reszty wew powierzchni co przeszkadza w zamontowaniu zestawu słuchawkowego BT. Czyli miejsca na głośnik oraz szpary na pałąk z mikrofonem. Co prawda zawsze byłem przeciwny, ponieważ rozprasza i nie pozwala się skupić na odgłosach zew. Ale jednak po kilku wycieczkach, kiedy można było bez okrzyków, machań rękoma, dogadać się i uzgodnić np zmienię trasy czy miejsca postoju... bezcenne. Z drugiej strony ile fajnych tematów może do głowy przyjść gdy składasz się po zakrętach czy wspinasz na jakieś wzniesienie i wynurzając się z kaniony znajdujesz się w innej rzeczywistości.

Tu miało być zdjęcie, ale:
Przestrzeń na dysku przeznaczona na załączniki jest już zapełniona.

Te wszystkie trzy elementy wyleczyły mnie z PXa, choć szkoda bo mam do niego wielki sentyment i od czasu do czasu jak chce przewietrzyć małą ramę to ubieram go choćby na chwilę. Gdyby ten klasyczny kształt miał nową edycję z uwzględnianiem tych wszystkich pow. wad, które dla mnie zaistniały to zdecydowałbym się na takiego ponownie. Zatem jeśli jeździsz na krótkie dystanse spoglądając wpierw na pogodę, nie masz włosów i jeździsz sam, no to idealna skorupa na czaszkę :)
Pozdrawiam - Oskar Shon MVP Office Sys/Dev 11/20r, 3xMCC
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Rozwiązania i dodatki dla Excela, Outlooka, Worda: VBATools.pl
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1875
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 13 października 2019, 15:23
Aleeee
;)
W kasku Px super pracuje zestaw głośnomówiący w postaci słuchawek od iPhona
;)
Nie uciska uszek a więc słuchawki nie wypadają z nich i jest oki
A szyba... mam zapiętą jak zimno a odpinam jak słoneczko przygrzewa i chowam pod siodło
:)
Aleee, co kto lubi, jeden jarzynę drugi mięso pożera
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1875
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 14 października 2019, 14:43
No i jeździ się
:D
Rano z kocykiem co prawda
A mam oryginał Vespy na magnesy mocowany do budy, już nie produkują niestety
;)
Jutro przetestuję spodnie ochraniacz od TucanoUrbano zamiast kocyka
Kocyk ma tą przewagę, że działa pod nim ogrzewanie skutera ale czasem przy dużych prędkościach mi lekko dół łopocze
A jakie macie doświadczenia w walce z zimnem?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Posty: 14
Rejestracja: 13 czerwca 2019, 13:13
Lokalizacja: Łódź
Post: 14 października 2019, 19:22
Jeśli chodzi o mnie to jestem Hardcorowcem i zawsze motocyklem jeździłem byłe nie w śnieg i lód wiec bywało że i w -15C jeździłem co do doświadczenia to zawsze w skórach jeżdżę niezależnie czym a pod skóry im zimniej tym więcej wełny:) Nigdy nie patrzyłem na porę roku tylko czy śnieg nie leży......a skuter? kocyk , łapki......jak w aucie:)....jedyne co zawsze mnie wkurzało to zimno w nos , nie mogę jeździć z zakrytym więc pod szybą marznie i tak , chociaż mam Schberta c3 i on jest dość szczelny i nieco cieplej w zimę......
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 51
Rejestracja: 17 listopada 2011, 01:29
Lokalizacja: North
[I]:
ET2 50
[II]:
Primavera 50 4T 2014-
Post: 03 listopada 2019, 21:30
Ja kiedys wybralem sie w trase na drugi koniec miasta przy temperaturze 0 stopni, i moje zwykle rekawice dawaly ostro po kosciach. Zajechalem na stacje benzynowa i wzialem te rekawiczki przezroczyste do tankowania, i na nie zalozylem moje rekawice. O dziwo jaki efekt cieplarniany, az mi sie rece spocily.

Nie wiem jednak czy ta jazda na Vespach nam sie na stawach nie odbije w przyszlosci :( Tak jak pisalem, ja mam najwieszy problem z utrzymaniem ciepla w kolanach. A koledzy jak sobie radza?
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1276
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 04 listopada 2019, 10:52
cóż mogę powiedzieć. na nogi można założyć dodatkową warstwę, czyli spodenki ortalionowe których używa się podczas deszczu. działa podobnie jak z przezroczystymi rękawiczkami. sprawdzone wielokrotnie. co prawda dzisiaj 15 stopni wiec rano było fajnie.

a profesjonalne podejście to oczywiście termobielizna, ochraniacze, dedykowane spodnie, kołderka tucanourbano (nie lubie).
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1875
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 04 listopada 2019, 16:10
Spodnie Tucano Urbano take away
Używam
Chociaż kocyk jest cieplejszy bo wewnątrz ogrzewanie Vespy jest przecież
A co do kolan i stawów to różnie bywa
Ojciec mój będąc geologiem w warszawskim towarzystwie poszukiwań geologicznych całe lata 50,60 i 70 jeździł na WSK i Junaku przez cały rok, w zimę też, a wtedy zimy były prawdziwe
:)
Fakt, że i prędkości jakimi podróżował oscylowały między 50 a 70 km/godz
I do końca życia nie miał żadnych problemów ze stawami czy reumatyzmem
:)
Co prawda tamto pokolenie było twarde...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Wróć do Ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika