vespa + sidecar duna ( pannonia)

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.

Posty: 8
Rejestracja: 28 lipca 2018, 13:22
Post: 18 września 2019, 22:22
Tak jak w tytule planuję połączyć vespe sprint 125 z gondolą od pannoni. Powodów jest kilka: bardzo miło wspominam niedzielne wypady z kolegami w K750 z bocznym koszem, było to z 10-15 lat temu :). Teraz chcę podobny kosz przyczepić do swojej vespy i jeździć ze swoimi dziećmi.
Wybór padł na dunę od pannoni dokładnie z dwóch powodów. Pierwszy to, że według mnie pasuje stylistycznie, a drugi to że duna jest lekka bo z aluminium.
Gondola ma być u mnie w sobotę, okaże się czy jest dużo za duża czy tylko troszkę :).
Planuję to zrobić na nowej ramie, przednim kole od sprinta (zawieszenie przednie też chyba wykorzystam), błotnik sam nie wiem czy przedni, czy szukać uszkodzonej karorerii i użyć tylny, czy kupić np laminat od motolotni z allegro?To co już wiem to, że trzeba robić "na sztywno" bo "system wahliwy" się nie zmieści.
Z pomocy na którą mogę liczyć to tata jest lakiernikiem, troche zna się na mechanice i spawa.
Jak ktoś ma jakieś pomysły i sugestie to proszę o odpowiedz, ewentualnie pw.

Reklama


Posty: 8
Rejestracja: 28 lipca 2018, 13:22
Post: 13 października 2019, 18:39
Nikt mi nie odpisuje to sam sobie odpiszę. Gondola już jest ( myślałem że będzie większa, a jest ok), kupiłem też błotnik od samolotu, przednie zawieszenie z primavery i koło udało się zdobyć z 946 ( właśnie jedzie z UK). Teraz pora na rury ( może jakiś szablon zrobię wcześniej), gdzieś wyczytałem że rama do wózków junaków robią z rur precyzyjnych bezszfowych o ściance 4mm...
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 14 października 2019, 14:38
Może być fajnie
Jeździłem ruskiem z przyczepą to ciągnęło w prawo i łapy bolały
Ale Vespa lżejsza to mam nadzieję że lepiej się będzie prowadziła
Kolega jeździł Goldasem sidecar ale ciekawostką było to, że miał w przyczepce dwa miejsca a motocykl zarejestrowany na 4 osoby
Ale sprzedał i teraz ma zwykłego Goldasa
Sidecar fajny jest
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Posty: 8
Rejestracja: 28 lipca 2018, 13:22
Post: 06 kwietnia 2020, 20:02
To znowu sobię odpiszę: rama jest gotowa, udało się zmieścić mocowanie wahliwe, nie było łatwo. Wszystko już jeździ i bardzo fajnie się prowadzi. Podczas jazdy nie ma żadnych problemów z prowadzeniem, jedynie trudniej zawraca się na postoju. Teraz czas pracy nad gondolą. Wstępnie jest obspawana. Siedzenie tylne z audi tt 8j, częściowo już dopasowane. Błotnik z samolotu był sporo za mały, ale też już jest wydłużony i poszerzony... Szkoda że nie potrafię dodać zdjęć bo bym się pochwalił :)

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 32
Rejestracja: 13 czerwca 2019, 13:13
Lokalizacja: Łódź
[I]:
Vespa 150GS 1955
[II]:
Vespa 125 Primavera 1967-83
[III]:
Primavera 125 3V 2014-
Post: 07 kwietnia 2020, 06:54
Właśnie szkoda że fotek nie wrzucisz:(
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 171
Rejestracja: 29 czerwca 2014, 18:02
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
[I]:
PX125 2012-
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 07 kwietnia 2020, 09:27
dawaj foty dawaj

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika