PX 125 '2012' wydech/odkastrowanie

O wszystkim co jest związane z Vespą

Posty: 11
Rejestracja: 14 września 2018, 17:08
Lokalizacja: Tarnów (okolice)
[I]:
GTS300 ie Super 2012
[II]:
GTV250 ie
[III]:
ET4 125 Not Leader
[IV]:
PX125 2012-
Post: 14 października 2019, 21:43
Witam

Chciałem prośic o pomoc w 'odkastrowaniu' (chociaż troszkę) mojego PXa 125 z 2012r.
Z racji tego że w sprawach blacharskich/lakierniczych/mechanicznych sobie radze niezle ale jakos grzebanie w silniku bardzo słabo ( co najwyżej sliczny wygląd zewnetrzny:) i to z każdego trupa ewentualnie jakies podstawowe sprawy)
Więc narazie chciałem zacząć od wydechu... najbardziej leży mi Sip Road 2.0, tylko pytanie czy warto kupić wersje chromowaną? troszkę "zacniej" wygląda jak standard no i do mojego PXiaka będzie pasować bo pochromowałem felgi, pokrywe wentylatora, stopke itp...
Na stronie sip'a wyczytalem ze chrom jest głosniejszy z powody braku jakiejs maty tlumiącej.
Ma ktoś jakieś doswiadczenia?
Chętnie wysłuchał bym też jakichś sugesti co jeszcze mógłbym zrobić żeby motor jechał lepiej ale bez większych ingerencji w silnik...

Pozdrawiam

Reklama


Posty: 11
Rejestracja: 14 września 2018, 17:08
Lokalizacja: Tarnów (okolice)
[I]:
GTS300 ie Super 2012
[II]:
GTV250 ie
[III]:
ET4 125 Not Leader
[IV]:
PX125 2012-
Post: 27 października 2019, 21:06
Wiec po nie doczekaniu sie na jakąkolwiek odpowiedź, odpowiem sobie sam - zamówiłem sip road 2 w chromie i ku**a w/g mnie można go sobie włożyć w d**e...
Oczywiście px do atrakcyjności +1 (wygląd), prędkość max z 85km/h wzrosła do 92-93 licznikowe czyli tez fajnie.
W przyspieszaniu też wydaje mi sie ze było sporo lepiej, a po wymianie dysz pewnie było by jeszcze fajniej tylko nie wiem na jakie...
Ale dzwięk nie do akceptacji.... puszkowaty i w piz*u za głosny w stosunku do oryginału (czyli prawie 700zl w dupe)
Może ma ktoś na sprzedaż coś co będzie osiągami jak sip road 2 chrom ale dzwiękiem bardziej zblżone do oryginału... Chętnie odkupie.
Narazie tyle w odkastorowaniu px'a.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1276
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 28 października 2019, 10:49
Zawsze mi się wydawało że tunning i dodatkowe moc powodują więcej hałasu. Sam mam sip road 2 tylko nie wiem jakie to było głośne przed założeniem. Ale ja nie szukałem cichości
Awatar użytkownika
Posty: 1
Rejestracja: 06 sierpnia 2019, 09:50

[I]:
PX125 2011
Post: 28 października 2019, 15:26
A czy wersje chrom/nie chrom będą różnić się dźwiękiem?
Pytam bo sam mam w planach wymianę wydechu
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1875
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 28 października 2019, 17:18
Będąc czasem w uk słyszę z daleka charakterystyczny metaliczny mocny dźwięk .... wiem że zbliża się Moods na Lambretta lub Vespa 2T
;)
Tak dwusuwy już dają w tuningowy tłumnik
:D
Raz jak banda takich na Lambrettach ruszyła ze świateł to myślałem że startuje pionowo Harrier
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 158
Rejestracja: 29 czerwca 2014, 18:02
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
[I]:
PX125 2012-
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 29 października 2019, 09:24
Na tym polega tunning wydechowy, że jest głośniej ale i bezpieczeństwo większe (bo elektryka nie słychać i są ciągle kolizje na pasach z nimi).
Podsumowując oryginalny wydech do tego px-a ma 3 katalizatory i przepuszcza opornie spaliny,a sip road 2.0 nie ma katów i nie ma homologacji na drogę publiczną ale jest dźwięk i jest kita. Używam takiego przy px-ie już kilka lat i nie zamieniłbym go na nic innego.
Oczywiście dyszki, a przynajmniej jedną trzeba zmienić i wtedy 100 spokojnie a z góry i 111km/h od czasu do czasu zobaczę na budziku.

Posty: 11
Rejestracja: 14 września 2018, 17:08
Lokalizacja: Tarnów (okolice)
[I]:
GTS300 ie Super 2012
[II]:
GTV250 ie
[III]:
ET4 125 Not Leader
[IV]:
PX125 2012-
Post: 29 października 2019, 17:30
kierdollo pisze:Na tym polega tunning wydechowy, że jest głośniej ale i bezpieczeństwo większe (bo elektryka nie słychać i są ciągle kolizje na pasach z nimi).
Podsumowując oryginalny wydech do tego px-a ma 3 katalizatory i przepuszcza opornie spaliny,a sip road 2.0 nie ma katów i nie ma homologacji na drogę publiczną ale jest dźwięk i jest kita. Używam takiego przy px-ie już kilka lat i nie zamieniłbym go na nic innego.
Oczywiście dyszki, a przynajmniej jedną trzeba zmienić i wtedy 100 spokojnie a z góry i 111km/h od czasu do czasu zobaczę na budziku.


A bedziesz jeszcze taki uprzejmy i napiszesz którą zmienic? :)

Pozdrawiam

Posty: 11
Rejestracja: 14 września 2018, 17:08
Lokalizacja: Tarnów (okolice)
[I]:
GTS300 ie Super 2012
[II]:
GTV250 ie
[III]:
ET4 125 Not Leader
[IV]:
PX125 2012-
Post: 29 października 2019, 17:30
Lub które i na jakie...
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 158
Rejestracja: 29 czerwca 2014, 18:02
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
[I]:
PX125 2012-
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 29 października 2019, 18:06
Zerkne w gaźnik w wolnej chwili i dam znać
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 466
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
[III]:
Vespa 125 1959-61
[IV]:
Vespa 125 Primavera 1967-83
Post: 29 października 2019, 18:53
kierdollo pisze:111km/h od czasu do czasu zobaczę na budziku.

ostro ! to musi byc jakas magiczna 125cc PX :roll:
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
douglas 152l2 (VNA1T) 1960
primavera 125 1980
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 158
Rejestracja: 29 czerwca 2014, 18:02
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
[I]:
PX125 2012-
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 30 października 2019, 19:21
Simone zastosowałeś trik rodem ze sceny politycznej wyciąłeś z kontekstu i się śmiejesz :):):):)
Ominąłeś słowo klucz „a i z góry 111km/h”
Czy przypadkiem nie kandydowałeś w ostatnich wyborach ?
Pozdrawiam ciepło ;)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 313
Rejestracja: 04 września 2013, 07:20
Lokalizacja: Dublin / Szczecin
[I]:
PX125EFL 1983-97
[II]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 01 listopada 2019, 14:26
mój sip road 2 jest tak glosny ze tata mowi zebym nie odpalał na podwórku rano bo sąsiadów pobudze,Ja tego tak nie odczuwam bo już sie chyba do tego dzwięku przyzwyczaiłem, i cichszego sobie nie wyobrażam, pewnie myślałbym ze nie chodzi hahaha,
Pit Stop Krew SC Dublin
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 313
Rejestracja: 04 września 2013, 07:20
Lokalizacja: Dublin / Szczecin
[I]:
PX125EFL 1983-97
[II]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 01 listopada 2019, 14:31
kierdollo pisze:Simone zastosowałeś trik rodem ze sceny politycznej wyciąłeś z kontekstu i się śmiejesz :):):):)
Ominąłeś słowo klucz „a i z góry 111km/h”
Czy przypadkiem nie kandydowałeś w ostatnich wyborach ?
Pozdrawiam ciepło ;)

a i z górki zawsze jest + 10 na liczniku :D
Pit Stop Krew SC Dublin
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 109
Rejestracja: 26 listopada 2015, 20:46
Lokalizacja: Śrem Wlkp.
[I]:
Cosa 2 200
Post: 02 listopada 2019, 13:54
Może jakaś końcóweczka trochę wyciszy. Coś dopasować fajnego.

Posty: 11
Rejestracja: 14 września 2018, 17:08
Lokalizacja: Tarnów (okolice)
[I]:
GTS300 ie Super 2012
[II]:
GTV250 ie
[III]:
ET4 125 Not Leader
[IV]:
PX125 2012-
Post: 03 listopada 2019, 00:11
kubagurdek pisze:Może jakaś końcóweczka trochę wyciszy. Coś dopasować fajnego.



Może kolega by troszkę rozwinął temat... byłbym bardzo wdzieczny
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 109
Rejestracja: 26 listopada 2015, 20:46
Lokalizacja: Śrem Wlkp.
[I]:
Cosa 2 200
Post: 03 listopada 2019, 09:15
Chodzi mi o dopasowanie jakiejś końcówki tłumika takiej jakie są przy rezonansowych.

Wróć do Ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika