Stuki w silniku

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 22
Rejestracja: 19 września 2014, 19:09
Lokalizacja: Piła
[I]:
PX80 1983-93
Post: 19 listopada 2019, 18:30
Witajcie.

Jest mi ktoś w stanie podpowiedzieć co może być przyczyną stuków w silniku z filmiku poniżej:
https://youtu.be/bm8lKVu_odA

Zębatka rozrusznika nożnego nowa, dźwięk dochodzi prawdopodobnie z okolic tłoka/cylindra. Pierścienie na swoim miejscu. Na filmie wykręcona jest świeca, więc nie ma możliwości by tłok uderzał o głowicę. Przy zdjęciu głowicy dźwięk występuje również.

Niestety nie znam przeszłości tego silnika, wiem tylko, że posiada on cylinder D.R 135 ccm, głowica Malossi 139...

Z góry wielkie dzięki za pomoc.
PX80 @DR135
Obrazek

Reklama

Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 109
Rejestracja: 26 listopada 2015, 20:46
Lokalizacja: Śrem Wlkp.
[I]:
Cosa 2 200
Post: 21 listopada 2019, 18:10
Ja miałem kiedyś podobnie
https://youtu.be/BB7s-dTrZkA
Czyli jak na filmiku. Co prawda pk 102 cm ale puka podobnie. Zużyty cylinder próg na góże . Silnik się wkręcał na obroty ale na wolnych klekotał jak by coś się miało urwać. Ten silnik działa?
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 22
Rejestracja: 19 września 2014, 19:09
Lokalizacja: Piła
[I]:
PX80 1983-93
Post: 21 listopada 2019, 20:41
kubagurdek pisze:Ja miałem kiedyś podobnie
https://youtu.be/BB7s-dTrZkA
Czyli jak na filmiku. Co prawda pk 102 cm ale puka podobnie. Zużyty cylinder próg na góże . Silnik się wkręcał na obroty ale na wolnych klekotał jak by coś się miało urwać. Ten silnik działa?


Tak, silnik jestem w stanie uruchomić. Chodzi równo i właśnie "klekot" cichnie po dodaniu gazu, z tymże u mnie takich luzów nie ma tłok jak u Ciebie, ale dla pewności sprawdzę jeszcze raz.
PX80 @DR135
Obrazek

2019
2019
Posty: 193
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34
Lokalizacja: Lublin
[I]:
ET4 125 Not Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
[III]:
Cosa 2 200
Post: 22 listopada 2019, 21:59
Ja bym go rozpołowił i obejrzał korbowód plus łożyskowanie wału.
Jedno lub drugie, a może nawet kumulacja. …. ale jedna robota
Dla pewności zdejmij koło przed operacją i obejrzyj czy przez przypadek nie ma śladu na cewkach

Oczywiście to tylko moja subiektywna opinia i na pewno bardzo daleko mi do prawdziwych speców od prawdziwych silników :)

Na pewno posłuchaj Kuby :)

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika