Efekty shimmy w GT/GTS

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.

Posty: 6
Rejestracja: 10 lutego 2020, 15:25
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
GTS250
Post: 01 marca 2020, 18:50
Co do ciężarków widziałem filmik na zagranicznym forum, jak ktoś zmienił tylko ciężarki przy kierownicy i efekt piorunujący. Nie twierdze ze w tym przypadku tak będzie, ale zawsze warto spróbować :).

Reklama

Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 01 marca 2020, 19:00
Można próbować
U mnie z kufrem jest shimmy
Bez kufra nie ma
Ale zawsze z ciężarkami


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 01 marca 2020, 19:01
Podjedz do robogo
Może ci wypożyczy za kaucją bo ugodowy gość jest
A montaż to 3 minuty


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Posty: 6
Rejestracja: 10 lutego 2020, 15:25
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
GTS250
Post: 01 marca 2020, 20:37
Dzięki. Pewnie w ostateczności tak zrobię i dam znać jeśli uda się uporać z tym.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 01 marca 2020, 20:39
Sprawdzaj zawsze ciśnienie w oponach
Ja daje trochę więcej niż w manualu
Mniejsze shimmy
Na za małym trzepie kierą


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1304
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 02 marca 2020, 07:39
tak sobie rozmawiamy o ciężarkach, oczywiście zakładacie większe ciężarki które przychodzą z kufrem? tak sprawdzam bo może to nie jest oczywiste
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 02 marca 2020, 07:43
Dokładnie tak
Ale ja kufer często zdejmuję bo mam ten oryginał na jedną śrubę motylkową mocowany i na szynach bagażnika
Przy założonym kufrze ciężarki zmniejszają mi shimmy ale jak zdejmę kufer to prawie znikają
Ale zauważyłem że przy ciśnieniu opon wyższym niż prawidłowe shimmy jeszcze się zmniejsza
Pompuję więc o 0,2 bara więcej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1304
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 02 marca 2020, 07:57
Zawsze dorzucam 0,2 w gratisie. zależy też co wozimy w kufrze (kurde sz pasuje). Taka dźwignia może zmniejszyć nacisk na przód (lekko).

2019
2019
Posty: 206
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34
Lokalizacja: Lublin
[I]:
ET4 125 Not Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
[III]:
Cosa 2 200
Post: 02 marca 2020, 08:12
Ja walczyłem z tym u siebie długo i namiętnie.

Duże ciężarki "złagodziły" efekt, bez kufra shimmy nie było.

Dużą zmianę (i w zasadzie brak shimmy na kilka tysięcy kilometrów) daje wymiana opon - z tego co pamiętam są nawet pirelli dedykowane do GTS-a, które radzą sobie z telepaniem kierą :)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 02 marca 2020, 08:44
opony zmieniam co 5 tys km
tylnia mi się ząbkuje bo ruszam spod świateł jak porsche
;)
ale na shimmy nie ma wpływu u mnie zmiana opon
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 89
Rejestracja: 13 maja 2015, 12:05
Post: 05 marca 2020, 14:14
Co sezon opony zmieniasz ?;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 05 marca 2020, 15:02
Ostatnio słabe przebiegi mam
Bo na drugim motorku zasuwam
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 05 marca 2020, 15:03
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Poprzednia

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika