Wymiana seryjnych hamulcy na Brembo?

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Awatar użytkownika
Posty: 17
Rejestracja: 20 sierpnia 2019, 13:26
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
GTS300 ie Super Sport 2010
Post: 20 sierpnia 2019, 13:45
Hej,
jako, że nie znalazłem takiego wątku, chciałem Was zapytać, czy jest wśród nas osoba, która wymieniła seryjne hamulce (przednie) na jakiś akcesoryjny zestaw?

Wydajność hamowania jest moim zdaniem dość przeciętna w moim skuterze (GTS 300, 2016 r., 3800 km). Noszę się z pomysłem wymiany przedniego hamulca na coś efektywniejszego. Pomysł padł na Brembo. Nie jest to jednak tania sprawa więc chciałem zapytać czy ktoś z Forumowiczów korzysta z takiego rozwiązania? Jakie są Wasze odczucia, czy różnica jest znacząca?

Reklama

Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 49
Rejestracja: 31 lipca 2015, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Post: 26 sierpnia 2019, 08:14
A jaki jest koszt takiego zestawu Brembo?
Vespa GTS
Awatar użytkownika
Posty: 17
Rejestracja: 20 sierpnia 2019, 13:26
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
GTS300 ie Super Sport 2010
Post: 27 sierpnia 2019, 08:20
Tanio nie jest, w internecie ich zakup to ok 300€. Ale miałem okazje je przetestować i różnica w skuteczności hamowania, w porównaniu do serii, jest olbrzymia. Montaż już wkrótce;)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 49
Rejestracja: 31 lipca 2015, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Post: 28 sierpnia 2019, 17:41
To nie ma tragedii z cena, a gdzie kupowales?
Vespa GTS
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 28 sierpnia 2019, 18:44
Czy są z abs?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Posty: 17
Rejestracja: 20 sierpnia 2019, 13:26
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
GTS300 ie Super Sport 2010
Post: 29 sierpnia 2019, 11:46
Są wersje dla wersji z ABS i bez ABS. Jak już zamontuje u siebie to zdam relacje ;)
Awatar użytkownika
Posty: 17
Rejestracja: 20 sierpnia 2019, 13:26
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
GTS300 ie Super Sport 2010
Post: 11 września 2019, 22:28
Do tej pory zrobiłem ok. 200 km na Brembo. Hamuce mają cztero tłoczkowych zacisk i większą powierzchnia tarcia na tarczy. Moje odczucia są bardzo pozytywne. Skuter hamuje zdecydowanie lepiej, hamowanie przodem jest bardziej efektywne a sama dźwignia pracuje nieco „lżej”.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1304
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 17 września 2019, 07:56
podziwiam za determinacje zmiany hamulców. w klubie raczej jest tendencja do zwiększania szybkości. na pytanie 'jak tam hamulce' odpowiada się 'nie wiem, nigdy nie używałem'. wiadomo, kto hamuje ten przegrywa

a na serio, jakoś nigdy w moim gts250abs nie myślałem o zmianie układu hamulcowego. shimmy tak, wydech może, amory jak najbardziej. gts to raczej nie baza na custom, ale fora w uk temu troche przeczą.

aby twoje hamowanie było zawsze skuteczne :)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 17 września 2019, 10:56
Dawniej jak chłopcy jeździli na harleyach które słynęły ze słabych hamulców na pytanie o to odpowiadali :
Po co się zatrzymywać ?
Poza tym były bardzo awaryjne więc mówiło się że wszyscy harleyowcy się znają bo:
Spotykają się codziennie w serwisie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 49
Rejestracja: 31 lipca 2015, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Post: 20 lutego 2020, 19:09
A gdzie ten zestaw kupiles, bo tez jestem chetny ? W kazdym sezonie musi byc jakis mod :)
Vespa GTS

Posty: 11
Rejestracja: 25 grudnia 2019, 12:31
Lokalizacja: Rybnik
[I]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 14 marca 2020, 10:12
Ja zmieniłem tarcze na galfera, do tego organiczny klocek tez galfer, modyfikacja zamyka się w 550zl za kpl przód i tył. Przepaści nie ma, ale jest odczuwalnie lepiej, a i tarcza zdecydowanie przyjemniejsza dla oka :D

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika