Przygotowania do sezonu!

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.

Posty: 15
Rejestracja: 25 czerwca 2018, 14:54

[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 07 kwietnia 2019, 11:07
Witam wszystkich, przed rozpoczęciem sezonu zabieram się za przygotowanie swojej vespy. Wymieniłem już oleje i filtry, teraz przyszedł czas na zdaje się poważniejsze zabiegi, bo pojawiło się parę problemów, których część występowała już rok temu.

1. Przy odpalaniu z rozrusznika słychać metaliczny dźwięk, zdaje się bendiks. Pytanie-czy można go przesmarować jakimś smarem czy pomoże tylko wymiana?
2. Przy szybkim ruszeniu słuchać ślig (wydaje mi się, że to kwestia sprzęgła), ruszając powoli nie ma tego objawu. Zresztą on czasami występuje bardziej, czasami mniej a czasami wcale. Czy może to być kwestia paska? Czy ewidentnie sprzęgło? W tym wypadku idzie to jakoś ratować czy od razu wywalać i wrzucać nowe?
3. Przy okazji jak będę rozbierał żeby dostać się do paska, sprzęgła i bendiksa, to można zastosować jakiś zabieg, który z lekka poprawi osiągi skutera?

Z góry dzięki za porady! :)

Reklama

Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 778
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 07 kwietnia 2019, 11:21
W modelu....
Najlepiej uzupełnij dane na karcie użytkownika.
Rusty Writing Normalne 2018-03-24 11 35 18.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Pozdrawiam - Oskar Shon MVP Office Sys/Dev 11/20r, 3xMCC
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Rozwiązania i dodatki dla Excela, Outlooka, Worda: VBATools.pl

Posty: 15
Rejestracja: 25 czerwca 2018, 14:54

[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 07 kwietnia 2019, 11:46
Uzupełnione :) pacjent, to Vespa Et4 125 Leader 2001 rok

Posty: 15
Rejestracja: 25 czerwca 2018, 14:54

[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 14 marca 2020, 21:47
Rok temu za dużo nie podziałałem, wymieniłem pasek, który pod koniec sezonu znowu zaczął się ślizgać.

Teraz rozebrałem swoją vespę, wymieniłem wariator na Malossi Multivar, dałem nowy przeciwtalerz, nowy pasek, osłona paska powędrowała do lakiernika.

Pytanie z innej beczki... Ile według katalogu powinno wejść oleju do 125 leader?
Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 778
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 15 marca 2020, 11:22
Litr z kawałeczkiem - lej 5W - najrzadszy.
Ważne abyś rolki wymienił, dobierając je odpowiednio. Od nich zależy jak daleko się pasek wychyli i czy będziesz miał kopa na starcie. To dość ważny element napędu.
Wymień też hamulcowy, bo się starzenie a ET ma tylko jedną tarcze więc... a tego będzie parę łyżek.
No i do zobaczenia na trasie - teraz puste drogi.
Pozdrawiam - Oskar Shon MVP Office Sys/Dev 11/20r, 3xMCC
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Rozwiązania i dodatki dla Excela, Outlooka, Worda: VBATools.pl

Posty: 15
Rejestracja: 25 czerwca 2018, 14:54

[I]:
ET4 125/150 Leader
Post: 15 marca 2020, 15:08
Dzięki za odpowiedź :) Malossi Multivar ma dwa komplety rolek w zestawie (jeden do pojemności 125) + sprężynę więc myślę, że całość jest dobrze dopasowana.
Faktycznie wymienię od razu płyn - dzięki za podpowiedź.

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika