2 lata na Vespie 300 hpe GTS Supertech

Nasze Vespy - opisy techniczne pojazdów, opisy tras, przygody na dwóch kółkach
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 29
Rejestracja: 28 czerwca 2019, 18:53
Lokalizacja: Łódź
[I]:
GTS300 ie Super Sport 2010
Post: 13 października 2021, 09:22
Buon giorno
Chciałbym się z Wami podzielić uwagami na temat dwuletniej eksploatacji Vespy 300 GTS Supertech. Vepspę kupiłem nową, chciałem coś dobrego z wyższej półki, a przesiadłem się z moto na skuter ogólnie ze względu na stan zdrowia i możliwość przemieszczania się praktycznie wszędzie niewiele przy tym łamiąc przepisy ruchu drogowego ( chodzi o jazdę wszędzie tam gdzie ani motocyklem ani samochodem nie da rady dojechać). Drugą zaletą jest silnik, którego osiągi są naprawdę dobre. I to chyba wszystkie zalety mojej Vespy. Być może patrzę tu przez pryzmat rasowych moto ale mam za to jakąś skalę porównawczą.
I. Oryginalne opony Michelin nie nadają się do jazdy po mieście z połatanymi drogami i po 200km wymieniłem na michelin zimowe 130/70 z przodu i z tyłu takie same-różnica ogromna.
II. Wymieniłem tłumik na akcesoryjny Leovince Gran turismo, ten oryginalny to jakaś porażka . Ten brzmi basowo bardziej jak moto co chociaż do 50km/h robi jakąś frajdę bo przy większej prędkości to i tak go nie słyszę.
III. Amortyzator z przodu!!! Po przejechaniu ok. 1000km. Do wymiany. Siadła sprężyna tak, że zwoje obijały się o siebie. Okazało się, że amorek spisuje się dobrze ale dla kierowcy do 75kg. Ważę 90kg. i cały czas jeżdżę solo. Amortyzator wymieniłem na BGM z regulacją sprężyny siły dobicia i odbicia.
Trochę czasu zajęła mi regulacja, ale teraz Vespa płynie po tej zasranej Łodzi. Różnica ogromna to tak jak inny pojazd nie z tej bajki. To trochę dziwne bo amorki z tyłu z regulacją sprężyny są naprawdę ok.
IV. Przy okazji wymiany amorka zdecydowałem sie na wymianę zacisków z przodu na czterotłoczkowe tajwańskie Frando i klamek z regulacją. Hamulec działa od delikatnego dotknięcia jednym palcem i nie trzeba walić po heblach. Jest różnica i to duża, a przy Vespie, która rozpędza się błyskawicznie do 50 czy 70 jadąc w korkach i mijając innych użytkowników to naprawdę ważne.
V. Do wad zaliczam kolor bagnetów oleju i przekładni. Nie wiem dlaczego zrobiono je z czarnego tworzywa tak aby chyba utrudnić sprawdzenie poziomu oleju. Poza tym umiejscowienie bagnetu oleju to też porażka. Kupiłem miskę olejową z wziernikiem oleju i mam to z głowy. Dziwi mnie to, że można akcesoryjnie takie rzeczy kupić to dlaczego producent tego nie robi? Przecież sprawdzenie oleju to podstawa przy każdej jeździe. Tak samo jak poziom płynu hamulcowego, malutkie oczka w których niewiele co widać, w starych Vespach było to bardziej widoczne, a tu żeby dostać się do zbiorników i np. odpowietrzyć to trzeba pół przodu rozebrać.

To chyba tyle z tych ważniejszych rzeczy, które mnie denerwują. Vespę kupiłem golasa dlatego nie uważam za wadę brak bagażników, kufra to sobie dokupiłem extra tak jak siodło singla i szybę.
Moim zdaniem inżynierowie z Piaggio poszli na łatwiznę i jadą tylko na marce, bo skoro akcesoryjne rzeczy są dostępne w takiej jakości, że można naprawdę z Vespy zrobić super skuter to robią dziadostwa i śmiem twierdzić, że chińczyki już przeganiają europejską technologię.
Np. można porównać oryginalne vario Vespy ( niechlujnie pospawane temu kto je spawał to w Polsce uprawnienia by zabrali) z vario akcesoryjnym- to są dwa światy (na szczęście przy 10kkm wymienię).
Myślę, że kupując Vespę kierowałem się sercem i nawet jak wyzdrowieję to kupię sobie MG V85 TT albo jak mnie będzie stać to HD Pan Americę bo o tym marzę, a Vespę mimo wszystko i tak zostawię bo mimo tych 6 dych na karku tego zdrowia kiedyś znowu zabraknie i wtedy Vespa będzie jak znalazł.
Do zobaczyska na szlaku.
A jeszcze jakby co to sezonu nie kończę.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 54
Rejestracja: 30 grudnia 2008, 21:27
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 13 października 2021, 13:22
Kolego,zdrówka życzę i do zobaczenie na drodze.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 29
Rejestracja: 28 czerwca 2019, 18:53
Lokalizacja: Łódź
[I]:
GTS300 ie Super Sport 2010
Post: 14 października 2021, 03:58
Dzięki za życzenia, Tobie też dużo zdrowia życzę.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 95
Rejestracja: 19 sierpnia 2023, 06:18
Lokalizacja: Toruń
Post: 05 września 2024, 09:44
Matti pisze:(...)

I. Oryginalne opony Michelin nie nadają się do jazdy po mieście z połatanymi drogami i po 200km wymieniłem na michelin zimowe 130/70 z przodu i z tyłu takie same-różnica ogromna.

(...)


Chciałem zapytać na jaki model zimówki Kolega wymienił?
Vespa Elettrica KLIKNIJ ==> "Vespa Prowokator"
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2206
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 08 września 2024, 09:37
Dziwne te przygody …
Mam 10 lat od nowości GTS 300 i :
Zawsze opony Michelin City Grip i są extra ( po Kielcach dość dziurawych )
Amor z przodu używałem 3 lata i mimo że był dobry wymieniłem na akcesoryjny
Akumulator dwa razy przez 10 lat wymieniany zawsze Yuassa i nie ładuje w czasie albo po zimie
Padł mi ostatnio przerywacz kierunkowskazów
Żadnych innych problemów nie bierze oleju ani grama


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Wróć do Nasze Vespy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron