wydech w GTS

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 674
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 13 czerwca 2010, 15:03
No i stało się... poszła mi uszczelka w wydechu...
przy okazji jej wyminy planuje pomalowac tłumik.
Wszelkie wskazówki dotyczące zdjęcia, malowania i założenia wydechu mile widziane :lol:
pzdr
***Olas***
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 54
Rejestracja: 16 września 2009, 09:21
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
ET2 50
Post: 13 czerwca 2010, 16:57
ja malowałem sprayem czarnym matowym wysokotemperaturowym z Auchan. nic się nie pali itp.oczywiście wcześniej szczotą druciana i odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjną
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 674
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 13 czerwca 2010, 18:04
najbardziej przeraża mnie to szczotkowanie :)
pzdr
***Olas***
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 521
Rejestracja: 14 lipca 2008, 16:09
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 13 czerwca 2010, 18:43
aaa widzisz dopiero tutaj przeczytałem co chcesz zamówić w innym wątku...

sprawa BAAARDZO prosta...

1. odkręcasz tłumik od silnika
2. montujesz w imadełko
3. czyścisz wiertara/papierem/szczotą drucianą
4. rozłaczasz tłumik od pierwszej częsci (tam jest uszczelka)
5. malujesz
6. składasz

w sumie masz chyba 2 śruby na silniku do odkręcenia...

P.S. tak jak pisałem uszczelkę chętnie pożyczę, oddasz taką samą jak zamówisz...
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 674
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 13 czerwca 2010, 18:49
czyli powinienem dać radę.... moze to dobry prestekst do warsztatów w środku tygodnia? :twisted:
pzdr
***Olas***
Post: 13 czerwca 2010, 18:55
Co do warsztatów wchodzę w to muszę u Gośki porządnie zamontować wydech aby na kolejnym wyboju gdzieś przed grabina nPilicą znowu nie spadł:)
pzdr! jestem ZA!
Ps Prima.... to też jest okazja aby Aśka Hindusa przymierzyła się do PK
pzdr!
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 674
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 13 czerwca 2010, 19:35
no to zapraszam na Rakowiec
jutro pewnie zakupie roszte potrzebnych rzeczy i zacznę rozkręcać we wtorek przed wieczorem
pzdr
***Olas***
Awatar użytkownika
Post: 13 czerwca 2010, 21:31
hehe, trzymam kciuki Olas :)
jak zacząłem to robić, to po 4 dniach wyszedłem z garażu. Szczotki na wiertarce, pilniki, kwas fosforowy, a najwięcej młotkiem zeszło. Nadal nie wierzę, że to był mój tłumik, chyba w serwisie mi zamienili na jakiś mocno używany :P
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 674
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 14 czerwca 2010, 20:28
nie mogłem wytrzymać i już dziś zawitałem do garażu :twisted:
ustawiłem Vespę, ułożyłem dywanik co by sie siedzeć na betonie
ułożyłem skrzyneczki z narzedziami i....

...i nie miałem klucza do odkręcenia 3 zakichanych śrub :evil:
szybka wizyta w praktikerze, przy okazji zakup nowego kompletu śrubokretów i innyś średnio potrzebnych w tym momencie rzeczy :D i powrót do garażu
odkręciłem 2 śruby i pomyslalrm, że odkręcę chromowaną osłonę wydechu i fuck !!! ukręciłem jedną śrubę :evil:

ma ktoś pomysł jak ją teraz wykręcić? :scratch:

wydech zdjęty, pierścienia z materiału niewiadomego pochodzenia w ogole nie stwierdziłem... może go wydmuchalo całego? przy okazji zepsułem lampę warsztatową... ogólnie zadowolony i wkuriony zarazem

cd jutro...
pzdr
***Olas***
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1158
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 14 czerwca 2010, 20:49
mógłbyś użyć do wykręcenia ukręconej śruby lewoskrętnego wkręta do wykręcania ukręconych śrub :wink:
nie wiem jak to się nazywa ale sam takich używam, niestety ten najmniejszy się spier*** a ten byłby potrzebny, i nie mam jak poratować :(
możesz też rozwiercić otwór i nagwintować na większy gwint.
pozdro!
Post: 14 czerwca 2010, 22:22
rozwiercić i kontrolnie poprawić gwintownikiem a jak nie pomoże to sprężynkę helicoli (jakby co mam zestaw do M6) 3ma zajebiście
pzdr!
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 674
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 15 czerwca 2010, 07:12
dzięki za info - dziś na spokojnie spróbuję
pzdr
***Olas***
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 521
Rejestracja: 14 lipca 2008, 16:09
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 15 czerwca 2010, 11:03
bo ta uszczelka niewiadomego materiału znajduje się pomiędzy sądą lambda a resztą wydechu... tam gdzie taki pierścien

http://www.hot.jpg.pl/113127
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 674
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 15 czerwca 2010, 11:05
wiem wiem... nic nie było...
może naprawdę się rozpadła?
pzdr
***Olas***
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 521
Rejestracja: 14 lipca 2008, 16:09
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 15 czerwca 2010, 11:09
hmmm no może... a lata coś w tłumiku? a może tak bardzo się zapiekła, że jej nie można rozróżnić? sprawdź średnicę czy wchodzi nowa?


aaaa co do gwintu to ja bym rozwiercił, a potem naładował poxipolu i wkrecił śrubę... jak zachnie będzie z gwintem (złapanym od śruby) i będziesz mógł norlanie wykręcać...
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 15 czerwca 2010, 11:15
Co za pomysł :D
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 674
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 15 czerwca 2010, 11:23
to cholernie mała śruba, nie wiem czy to złapie...
dziś coś pokombinuje, bo musze to zrobić przed malowaniem
pzdr
***Olas***
Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 790
Rejestracja: 06 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
PX125EFL 1983-97
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PX200E 1982-97
Post: 15 czerwca 2010, 11:42
zetnij całkowicie ten łepek z gwintem... i przyspawaj w to miejsce normalną nakrętke M5-M6 jak tam wygodniej... do tego krótka śrubka i bra... będzie większa to sie juz nie zapiecze...
Vespa-famiglia
OSA M-52 police '63
VESPA P80X Benelux #4450 '81
HEINKEL 150 type:14.00 '62
LAMBRETTA LI150 mk3 '63
VESPA GS150 '57
VESPA PX125EFL italiano '85
VESPA PX200EFL '84
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 674
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 15 czerwca 2010, 11:45
o spawaniu trochę wiem, ale... po spawaniu zwykle jestem strasznie głodny...

:twisted:
pzdr
***Olas***
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 631
Rejestracja: 11 sierpnia 2008, 01:22
Lokalizacja: Wawa / Urzut
[I]:
Vespa 125 1961-62
[II]:
P200E 1977-82
[III]:
Cosa 1 200
Post: 15 czerwca 2010, 14:38
ja zawsze po zdjęciu okularów spawalniczych :lol: mam ochotę na coś słodkiego :shock:
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 674
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 15 czerwca 2010, 14:39
tak tak... snikers przyjacielaem spawacza
pzdr
***Olas***
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 674
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 17 czerwca 2010, 19:03
no i dałem radę... w sumie 3 dni po godzinke, dwie dziennie
- demontaz i przygotowanie
- szlifowanie, szlifowanie, szlifowanie, szlifowanie, szlifowanie, odtłuszcznie, lakierowanie, lakierowanie, lakierowanie
- montaz i test :twisted:

nigdy nie była tak cicha, więc w zasadzie od zakupu jeździłem ze spieprzoną uszczelką
pzdr
***Olas***
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 631
Rejestracja: 11 sierpnia 2008, 01:22
Lokalizacja: Wawa / Urzut
[I]:
Vespa 125 1961-62
[II]:
P200E 1977-82
[III]:
Cosa 1 200
Post: 18 czerwca 2010, 09:17
BRAWO !!!!!

taki drobiazg, a jak cieszy :D
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 674
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 18 czerwca 2010, 09:29
jakby nie było pierwsza samochdzielna naprawa :lol:
pzdr
***Olas***
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 395
Rejestracja: 07 października 2008, 22:34
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
LX50 2T
[II]:
PX80 1983-93
Post: 18 czerwca 2010, 10:21
Brawo!
"Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
mniej więcej :-)
Następna

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika