moja "nowa" S

Nasze Vespy - opisy techniczne pojazdów, opisy tras, przygody na dwóch kółkach
Awatar użytkownika
Post: 17 maja 2014, 10:56
Klasyczny tail bag. Wg mnie, zakłada się go na siedzenie za kierowcą (lub zadupek - w przypadku motocykli). Sprawdza się na Vespie super. Kłopot przy tankowaniu. Trzeba sprawnie zdemontować. Po jakimś czasie dochodzi się do wprawy. Mam taki Oxford. Przejechał ze mną trasę na Bałkany. Spisał się xtra.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Reklama

Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 702
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Powiśle
[I]:
S125 4T
[II]:
GTV125 4T 2007
[III]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 17 maja 2014, 11:00
zapomniałem jeszcze o tym....
W dalszej kolejności, ale to już w zimę zrobię: cylinder 190 Malossi, przełożenie i większy gaźnik.
Na razie jeżdżę tym co jest, bo sezon się skończy, którego i tak nie ma :cry:
Na tą chwilę jest: wariator Malossi multivar + rolki 12g. Pasek kevlar Dayco. Stożek Malossi i dysza gł. 88.
Oraz wydech PM Tuning.
Było od licha roboty z wyregulowaniem gaźnika, dopasowaniem dyszy. Dziesiątki razy zakładanie, przymiarka i zdejmowanie. I tak w kółko z dyszą do gaźnika, regulacją i wagą rolek.
A nawet sensownym założeniem stożka.
I tak zostaje póki co bo chcę jeździć :wink:
Osiągi są następujące: V-max bez zmian. Przyspieszenia w każdym zakresie prędkości o wiele, wiele lepsze. Niezależnie od tego, czy jadę sam, czy 2os. czy nawet pod górkę.
Dla porównania mój sąsiad posiada stare GT 200 i zmierzyliśmy się pewnego dnia.
Wynik jest taki: idziemy równo do 80km/h. Potem on mi odjeżdża..... :(
Po tygodniu jazd spalanie szacuję na bardzo przyzwoitym poziomie 3,6 L. (zapewne dlatego, że zauważalnie wzrosła dynamika i nie muszę pałować manetką w zakresie 0-full)
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - wybieram Vespę
Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
Vespa Special /Polini-102ccm/ '72
Vespa GTV '06
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 247
Rejestracja: 14 czerwca 2013, 20:41
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
ET2 50
[II]:
PX125 ME 1998
Post: 17 maja 2014, 12:14
Jezu Chryste, da się przerobić pięćdziesiątkę na 190cc? :shock: :shock: :shock: Czy małe kółka S'ki ogarną takie prędkości na polskich - dziurawych drogach?
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 702
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Powiśle
[I]:
S125 4T
[II]:
GTV125 4T 2007
[III]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 17 maja 2014, 15:44
rammst54 pisze:Jezu Chryste, da się przerobić pięćdziesiątkę na 190cc? :shock: :shock: :shock: Czy małe kółka S'ki ogarną takie prędkości na polskich - dziurawych drogach?

Hej. Obecnie, czyli od 2 lat to nie jest 50ccm, tylko 125ccm.
Założyłem 2 lata temu cały nowy silnik, i w nim robię modyf.
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - wybieram Vespę
Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
Vespa Special /Polini-102ccm/ '72
Vespa GTV '06
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1443
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 17 maja 2014, 20:41
przerejestrowałeś na motocykl? jakie formalności się z tym wiążą?
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 702
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Powiśle
[I]:
S125 4T
[II]:
GTV125 4T 2007
[III]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 17 maja 2014, 21:00
ushi pisze:przerejestrowałeś na motocykl? jakie formalności się z tym wiążą?

Nie zaprzątałem sobie tym głowy, serio.
Jest jak jest już 2 lata, i przejechane ponad 10 tys.km - z czego bardzo dużo w trasach. Po mieście trudno nakręcić tyle km.
Wiem, wiem opier..... zbiorę
Formalności zasadniczo są żadne. Przynajmniej na pierwszym etapie. Z tego co wiem wystarczy pojechać na stację diagnostyczną i w ramach przeglądu okazać diagnoście fakturę zakupu silnika, którą oczywiście posiadam.
On sobie porówna nr silnika z FV, z tym co jest na skuterze i tyle. Na tym etapie to żaden problem, i tak trzeba zrobić przeglądy rejestr.
Diagnosta wystawia dokument, z którym idzie się do wydz.komunikacji i trzeba przerejstrować skuter. Z tym się wiąże opłata jak za rejestrację. I właśnie z tego powodu, czyli lenistwo i czas odpuściłem sobie.
Nie bijcie mnie tylko, proszę.
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - wybieram Vespę
Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
Vespa Special /Polini-102ccm/ '72
Vespa GTV '06
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 83
Rejestracja: 14 stycznia 2012, 23:25
Lokalizacja: Wawa
[I]:
ET4 125/150 Leader
[II]:
PK50XL2 1990-
Post: 18 maja 2014, 19:46
rammst54 pisze:Jezu Chryste, da się przerobić pięćdziesiątkę na 190cc? :shock: :shock: :shock: Czy małe kółka S'ki ogarną takie prędkości na polskich - dziurawych drogach?


ogarną ogarną :)

ja śmigam et4 zrobioną na 190 i jest ok, choć czasem hamulce mogłyby być mocniejsze :)

La trappola - większy gaźnik praktycznie dużo nie da, to nie 2T. Jest taki wątek na modernvespa gdzie przerabiany jest zip i tam dokładnie jest opisane co wpływa w jaki sposób. Więcej dałaby inna głowica (Albo portowanie obecnej), 2 zawory to jednak za mało aby silnik swobodnie oddychał.
Awatar użytkownika
Post: 18 maja 2014, 20:05
LA TRAPPOLA pisze:
ushi pisze:przerejestrowałeś na motocykl? jakie formalności się z tym wiążą?

Jest jak jest już 2 lata, i przejechane ponad 10 tys.km - z czego bardzo dużo w trasach. Po mieście trudno nakręcić tyle km.


A autostrady i drogi szybkiego ruchu?
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 702
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Powiśle
[I]:
S125 4T
[II]:
GTV125 4T 2007
[III]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 18 maja 2014, 20:43
4tunateboy pisze: A autostrady i drogi szybkiego ruchu?

Nie jeżdżę po takich drogach, żadna przyjemność :(
Moim celem było sprawne przemieszczanie się na trasie. Używam raczej lokalnych dróg na trasie.
Cel zamierzony osiągnąłem. Obecnie mam sprawną w każdym zakresie prędkość 0 - 90km/h.
Realna stała przelotowa V to właśnie 90km/h (skuter co prawda rozpędzi się jeszcze do setki, ale to już z wysiłkiem, i o tej prędkości nie mówię).
Vespa jest wygodna na trasie, nikt mnie nie spycha z drogi i sobie jadę :wink:
Zmiany, które zrobiłem nie wniosły nic więcej innego niż właśnie dynamika. Vmax dalej jest jak w serii 125.
Jednocześnie po testach mam bardzo przyzwoite spalanie 3,6 litra.
Zaplanowane na zimę prace na 190ccm są raczej moją fanaberią i dążeniem ideału :D :wink:
bardzo jestem ciekaw jak zagra ten cylinder i przełożenie z wydechem PM...
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - wybieram Vespę
Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
Vespa Special /Polini-102ccm/ '72
Vespa GTV '06
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 702
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Powiśle
[I]:
S125 4T
[II]:
GTV125 4T 2007
[III]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 18 maja 2014, 20:49
Owca pisze: ogarną ogarną :) ja śmigam et4 zrobioną na 190 i jest ok, choć czasem hamulce mogłyby być mocniejsze :)
La trappola - większy gaźnik praktycznie dużo nie da, to nie 2T. Jest taki wątek na modernvespa gdzie przerabiany jest zip i tam dokładnie jest opisane co wpływa w jaki sposób. Więcej dałaby inna głowica (Albo portowanie obecnej), 2 zawory to jednak za mało aby silnik swobodnie oddychał.

Hej. Kiedy jeździmy? Mieliśmy się jakoś zgrać.
Proponuję następny tydzień, w tym jestem zaje...ny nad specialem którego chcę skończyć :wink:
chyba, że tak na szybki śmig na powiślu jakoś wieczorem.
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - wybieram Vespę
Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
Vespa Special /Polini-102ccm/ '72
Vespa GTV '06
Awatar użytkownika
Post: 18 maja 2014, 21:04
LA TRAPPOLA pisze:
4tunateboy pisze: A autostrady i drogi szybkiego ruchu?

Nie jeżdżę po takich drogach, żadna przyjemność :(


Ja nie o przyjemność pytam?

Czyli jak? Jak wyruszasz w trasę, to wykluczasz z niej ekspresowe i autostrady, na które motorowerem nie można wjeżdżać? Na trasie Głogów Poznań jest bardzo krótki odcinek ekspresowej- niczym się nie różni od odcinka przed i po, tylko znakami na drodze. Co wtedy? Innej sensownej drogi nie ma. Masz małą rejestrację, więc wjechać Ci nie można.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 702
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Powiśle
[I]:
S125 4T
[II]:
GTV125 4T 2007
[III]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 18 maja 2014, 21:34
Akurat tam nie byłem. Ale zawsze znajdzie się jakaś alternatywna droga.
Często nawet dłuższa, ale lokalna. Nie ma na niej natężonego ruchu. I tak sobie jadę :wink:
Zawsze wykluczam z planu dr.expresowe i autostrady
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - wybieram Vespę
Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
Vespa Special /Polini-102ccm/ '72
Vespa GTV '06
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 60
Rejestracja: 07 sierpnia 2014, 12:50
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
LX50 2T
Post: 28 października 2014, 13:56
Ty te wszystkie modyfikacje robisz sam?!
Awatar użytkownika
Posty: 11
Rejestracja: 12 października 2014, 20:22
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
Primavera 125 3V 2014-
Post: 28 października 2014, 22:47
Czy mi się wydaje, czy twoja lampa świeci na kolor jasnobłękitny?
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 702
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Powiśle
[I]:
S125 4T
[II]:
GTV125 4T 2007
[III]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 29 października 2014, 08:08
Primavera pisze:Czy mi się wydaje, czy twoja lampa świeci na kolor jasnobłękitny?

Wydaje Ci się. Zwykła, seryjna żarówka.
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - wybieram Vespę
Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
Vespa Special /Polini-102ccm/ '72
Vespa GTV '06
Awatar użytkownika
Posty: 11
Rejestracja: 12 października 2014, 20:22
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
Primavera 125 3V 2014-
Post: 29 października 2014, 20:35
W mojej Primaverce LED-y dziwnie wyglądają w połączeniu z okrągłą lampą świecącą ciepłym żółtym światłem. Zastanawiałem się nad wymianą, na taką właśnie jasnoniebieską, którą wydawało mi się, że masz:)
Awatar użytkownika
Posty: 3
Rejestracja: 18 maja 2014, 10:50
Lokalizacja: Praga - Północ
[I]:
S50 2T
Post: 13 lutego 2015, 22:37
LA TRAPPOLA, mam pytanie - czy swap robiłeś własnymi siłami, czy u kogoś? Czy mógłbyś polecić kogoś w Warszawie lub okolicach, kto mógłby pomóc w czymś podobnym?
Awatar użytkownika
Posty: 3
Rejestracja: 18 maja 2014, 10:50
Lokalizacja: Praga - Północ
[I]:
S50 2T
Post: 17 lutego 2015, 23:17
LA TRAPPOLA, dziękuję bardzo za odpowiedź (niestety nie mogę odpowiedzieć przez PM)!
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 702
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Powiśle
[I]:
S125 4T
[II]:
GTV125 4T 2007
[III]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 25 maja 2015, 14:31
Moja S-ka przechodzi kolejną metamorfozę :wink:
Skuter jest ze mną od początku, czyli 2009r i systematycznie coś się dzieje.
Tym razem miałem pomysł na zmianę koloru, obecnie jest biała perła (z domieszką złotego), właśnie świeże fotki.
Prawy bok zmienił się nie do poznania, wspawałem kratkę od Speciala i uzyskałem efekt prawie GTS 8)
Z przodu naklejka Fred Perry, która została przykryta dodatkowo bezbarwnym lakierem.
Tak to się prezentuje :D :D :D
Żółto-rdzawy kolor na zdjęciach to zabezpieczenie antykorozyjne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2015, 18:16 przez LA TRAPPOLA, łącznie zmieniany 2 razy
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - wybieram Vespę
Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
Vespa Special /Polini-102ccm/ '72
Vespa GTV '06
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 702
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Powiśle
[I]:
S125 4T
[II]:
GTV125 4T 2007
[III]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 25 maja 2015, 14:49
Wkrótce montaż "wnętrzności", i tam też zmiany.
- nowy cylinder 150ccm (seria),
- filtr powietrza Malossi
- pasek Polini
- przełożenie końcowe Polini - 17/44
- sprzęgło z dzwonem Polini
- rozrząd
- hamulce: tył Malossi, przód Polini
Wariator Malossi multivar i wydech PM Tuning już był w ubiegłym roku, i to zostaje.
Z gadżetów kupiłem chromowaną klapkę rewizyjną do świecy i chromowany korek wlewu paliwa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - wybieram Vespę
Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
Vespa Special /Polini-102ccm/ '72
Vespa GTV '06
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 702
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Powiśle
[I]:
S125 4T
[II]:
GTV125 4T 2007
[III]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 25 maja 2015, 18:08
Zapomniałem jeszcze napisać, że "zalegalizowałem" sprawy formalne.
Vespa jest już na dużą blachę :wink:
Sprawa była banalnie prosta: pojechałem na Okręgową Stację pokazałem skuter, fakturę na silnik i oświadczenie dystrybutora. I po chwili miałem już gotowe badanie tech., z którym udałem się do wydziału komunikacji.
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - wybieram Vespę
Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
Vespa Special /Polini-102ccm/ '72
Vespa GTV '06
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 996
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Post: 26 maja 2015, 06:39
Zapowiada się zacnie :D masz tak jak ja, ciągle byś coś grzebał i zmieniał żeby nie było takiej drugiej, a przy automatach to trudna sztuka ;)
☆ ★ CHULIGAN PX 177 CORSA ★ ☆
Awatar użytkownika
2015
2015
Posty: 1206
Rejestracja: 02 lutego 2007, 08:10
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Post: 26 maja 2015, 06:45
super wyglada:)
nie jestem jednak przekonany do chromow w automatach ;)
Obrazek

Vespa Sport 1000
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 220
Rejestracja: 04 sierpnia 2013, 15:20
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 30 maja 2015, 11:33
Świetna jest:)

2016
2016
Posty: 325
Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 21:10
Lokalizacja: Warszawa Bródno
[I]:
Post: 03 czerwca 2015, 14:27
Powiem ci Bracie, zacnie wygląda.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Nasze Vespy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika