Efekty shimmy w GT/GTS

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 06 czerwca 2016, 13:42
nie wiem jak z tyłem, bo u mnie shimmy pojawia się przy kufrze, ale bez pasażera
bez kufra nie ma lub jest minimalne
ale jak będę robił to jednak chyba oba koła wyważę
jak serwis ściągnie wreszcie ośkę do Vespy bo ciągle z tym problem w moim Town
;)
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Reklama

Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 31
Rejestracja: 07 lipca 2015, 22:13
Lokalizacja: Kielce
[I]:
GTS250
Post: 07 czerwca 2016, 22:31
Z tego co wiem, Warszawska nie ma ośki, ale gdzieś to robią. Wymieniali mi oponki jakiś miesiąc temu i nie zauważyłem spcjalnie niepokojących zjawisk.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 10 czerwca 2016, 18:54
Jest problem w Kielcach z tym...
W MotoParku mają mieć za dwa tygodnie
Ale w przyszłym tygodniu może mi zrobi Rally Team (dawny Cersanit Rally) oni mają wszystko
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 18 czerwca 2016, 14:59
Zrobione
Wyważone dwa koła
Brak shimmy bez kufra
Z kufrem oczywiście jest
:)
Przy około 60 km/h tylko więc muszę jeździć szybciej
;)
Jednak trzeba wyważać kołeczka, z przodu poszło 25g a z tylu 30g, czyli felgi po przebiegu 16 tys km zbyt równe nie są ...
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Posty: 16
Rejestracja: 27 czerwca 2015, 19:42
Lokalizacja: Toruń
[I]:
Granturismo 125L (GT)
Post: 18 czerwca 2016, 15:42
o kurcze trochę to nie dziwne że z kufrem dalej masz shimmy? Ja śmigam 100% z kufrem i po wyważeniu 100% shimmy znikło...
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1304
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 18 czerwca 2016, 21:50
Maly pisze:o kurcze trochę to nie dziwne że z kufrem dalej masz shimmy? Ja śmigam 100% z kufrem i po wyważeniu 100% shimmy znikło...


@mały z kufrem bedziesz miał większą szansę na shimmy. wsadzasz coś do kufra, odciążasz przód i efekt gotowy
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 18 czerwca 2016, 22:24
Od nowości tak mam
Ale shimmy tylko jak puszczę kierę
Jak mam na niej łapy to nie ma, wystarczy położyć nawet jedną rękę i jest spokój
:)
I tylko w zakresie 50-60 km/godz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 92
Rejestracja: 06 kwietnia 2015, 12:22
Lokalizacja: Włoszakowice
[I]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 12 kwietnia 2017, 12:10
Temat już stary i długi. Ale... czy myśleliście o wymianie tulei wahacza silnika? Jej zużycie objawia się wyraźnym pogorszeniem prowadzenia skutera w zakrętach i na nierównościach. Miałem to kiedyś w Burgmanie. Było fatalnie. Przez białe pasy na drodze miałem strach przejechać...

Tuleja Vespy jest na aukcji RoboGo: http://allegro.pl/tuleja-wahacza-silnik ... 36429.html
dwa koła w karierze:
Simson SR2, Jawka Typ20, Simson S51, Junak M10, MZ TS250, Saxonette Sachs 301/A, Suzuki Burgman 400, Vespa GT200 (2003)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1304
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 12 kwietnia 2017, 15:31
@Obserwator, wymieniałem wszystko co możliwe, również tuleję. Ostatecznie największą zmianę zaobserwowałem po zmianie gumek na Pirelli GTS (miałem Michelin). Ostateczna diagnoza jest taka, że padł w moim GTS przedni amor. To spowodowało nierównomierne zjadanie gumek. Jak wymieniłem już amory i inne dobra, skuter na starych gumach oczywiście nie mógł działać. Ostateczna zmiana gumek doprowadziła efekt shimmy do minimum.

Po wszystkich zmianach mogę powiedzieć, że ten model tak ma. Shimmy praktycznie zginęło ale uraz w głowie pozostał :) Dbajmy o gumki, prawda stara jak świat.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 12 kwietnia 2017, 17:02
Niedługo wymieniam amory na nowe
Wszystkie trzy
Przebieg około 18 tys km


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 132
Rejestracja: 18 grudnia 2014, 22:44
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
Granturismo 125L (GT)
[II]:
PX125 MY 2001
Post: 12 kwietnia 2017, 20:34
bollcoo pisze:
PW czyli prawko? To rób benek, nie ma co zwlekać. Ja pierwszy raz na kursie siedziałem na moto i dlatego nie udało sie za pierwszym razem ale ogólnie całość zrobiłem w miesiąc. 125cm sprzedasz teraz w kosmicznej cenie i prawie w tej samej kupisz 300cm :)

Nie ma co sie zniechęcać. Porażki sa po to zeby je pokonywać:) a co do egzaminu to mysle ze bardziej stres przeszkodzi niz pycha;) pewność siebie raczej ci pomoze wg mnie:)



Z perspektywy czasu gdy to czytam, faktycznie nie wierzyłem w siebie jak i swoje umiejętności, a teraz żałuję, że tak późno się zdecydowałem :)

Egazmin zdany, co prawda już rok temu, bo w lipcu i to dwie kategorie jednego dnia i obie za pierwszym razem.

Faktycznie nie ma się co bać, gdy się umie i ma się odrobinę szczęścia to ciężko nie zdać. Ale dopiero samodzielna jazda na czymś większym przyprawia o stres na drodze egzamin to dziecinna igraszka do "samodzielnego życia na drodze" :)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Benek
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 86
Rejestracja: 13 kwietnia 2016, 17:41
Lokalizacja: Bełchatów
[I]:
ET4 125/150 Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 16 kwietnia 2017, 11:55
Hmm. Zachodzę w głowę i nie mogę pojąć : po jakiego licha puszczać kierownicę podczas jazdy. . .

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 37
Rejestracja: 06 września 2015, 15:22

[I]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 16 kwietnia 2017, 14:46
Pirelli GTS + wywazenie.
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 171
Rejestracja: 29 czerwca 2014, 18:02
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
[I]:
PX125 2012-
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 17 kwietnia 2017, 10:00
[quote="jaroalfa"]Hmm. Zachodzę w głowę i nie mogę pojąć : po jakiego licha puszczać kierownicę podczas jazdy. . .

Jeśli ramę, lagę etc masz prostą to jeśli przy 50-60km/h na prostej puścisz kierownice to vespa idzie jak po sznurku jest to prosty test a daje od razu odpowiedz czy wszystko gra.
Jeśli stwierdzisz że kółko przednie ściąga to sprawdź na maszynie cZy felga prosta i doważ koło i jeszcze raz test przeprowadź z puszczeniem kierki.
Miałem kiedyś przekoszonefo nieco lx-a i puszczenie kierki nie wchodziło w grę, dało sie puścić ale trzeba było ja zaraz chwytać jednym słowem oblał test i okazało sie ze jakies 4cm był przekoszony w prawo co wyszło jak ja wrzuciłem do znajomego który ma ramę do współczesnych vesp.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 86
Rejestracja: 13 kwietnia 2016, 17:41
Lokalizacja: Bełchatów
[I]:
ET4 125/150 Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 17 kwietnia 2017, 14:12
A to jeśli tylko do testu, to ok. W najbliższym czasie sprawdzę.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 37
Rejestracja: 06 września 2015, 15:22

[I]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 17 kwietnia 2017, 15:04
To dobry test, sam niedawno tak próbowałem i jesli jest ok to powinna iść jak po szynach, oczywiscie w granicach V jw. i po rownej drodze.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 17 kwietnia 2017, 20:20
Ale niestety GTS lubi szarpać kierownicą
Mój jak był nowy szedł pięknie
Teraz przy 17 tys km wali na kierownice
Wyważenie Ok nowe opony teraz jeszcze łożyska sprawdzę i wymienię amorki
Zobaczymy...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

2019
2019
Posty: 206
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34
Lokalizacja: Lublin
[I]:
ET4 125 Not Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
[III]:
Cosa 2 200
Post: 17 kwietnia 2017, 20:53
Ja tez się tego bałem, ale na szczęście nie mam tego zjawiska w swoim GTS-ie.
Ma już prawie 19,5 tys ... i shimmy nie występują.
Sprawdzałem w zakresie do licznikowych 130.
Jeżdżę z dużym kufrem (+ największe ciężarki na kierę), najwyższą szybą i przednim bagażnikiem. Założone mam micheliny (zastanawiałem się nad Pirelli, ale mi to zaprzyjaźniony mechanik wyperswadował).
Przyznam szczerze, że nie sprawdzałem bez całego "ubranka" na Vespie.

Niestety dziś zaczął mi się za to problem ze stopką centralną (postawienie jej nic nie daje, bo Vespa "leci" na bok zamiast się oprzeć na niej - tak jakby była za wysoko - pewnie tuleje).
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 04 maja 2017, 15:23
Przy okazji... shimmy to nie tylko Vespy problem
Miałem BMW F650, przy kufrach bocznych przy 110-130 kierownicę wyrywało z rąk
Honda Paneuropen też miała tą przyjemność w standardzie
:)
Nie czujny się wyjątkowi
:D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 92
Rejestracja: 06 kwietnia 2015, 12:22
Lokalizacja: Włoszakowice
[I]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 05 maja 2017, 06:53
Całe szczęście nic takiego nie obserwuję u mojej poczciwej GT200L. Choćbym nie wiem co kombinował i gaz otwierał do dechy, choćbym kuferek centralny wyłożył 6-pakiem z wodą sodową :-) nic się nie dzieje.
Obrazek

Ostatnio byłem na krótkich wakacjach we Włoszech (górzysta część Toskanii). Patrząc na nieliczne w tym rejonie Vespy stwierdzam, że jesteśmy w naszym kraju perfekcjonistami-hobbystami. Tam nikt o ten sprzęt nie dba. Nawet nowa Vespa 300 Sport - 11 tys. na liczniku - potrafi wyglądać na ulicy tak, że bym jej nie zamienił na moją starowinkę. Brudne, odrapane, pordzewiałe, z wyblakłymi plastikami, po obcierkach parkingowych i innych. Druga rzecz, że przeważnie to są 50 lub 125.
dwa koła w karierze:
Simson SR2, Jawka Typ20, Simson S51, Junak M10, MZ TS250, Saxonette Sachs 301/A, Suzuki Burgman 400, Vespa GT200 (2003)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 86
Rejestracja: 13 kwietnia 2016, 17:41
Lokalizacja: Bełchatów
[I]:
ET4 125/150 Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 24 maja 2017, 11:04
No i sprawdziłem, jak poradziliście. Ściąga na prawo, he. Jednak nie będę z tym nic robił.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 92
Rejestracja: 06 kwietnia 2015, 12:22
Lokalizacja: Włoszakowice
[I]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 24 maja 2017, 11:23
jaroalfa pisze:No i sprawdziłem, jak poradziliście. Ściąga na prawo, he. Jednak nie będę z tym nic robił.

Czyli puściłeś kierownicę przy 50 km/godz.
Ja tak długo nie pojadę. Tylko chwilę prosto, bo po puszczeniu manetki silnik tak hamuje, że z powodu małej prędkości zaraz chwytam kierownicę.
dwa koła w karierze:
Simson SR2, Jawka Typ20, Simson S51, Junak M10, MZ TS250, Saxonette Sachs 301/A, Suzuki Burgman 400, Vespa GT200 (2003)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 86
Rejestracja: 13 kwietnia 2016, 17:41
Lokalizacja: Bełchatów
[I]:
ET4 125/150 Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 24 maja 2017, 11:26
No tak, przy tej prędkości puściłem kierownicę. To trwało chwilę, ale mnie ściągnęło. Raczej mnie to nie męczy, bo na jazdę nie wpływa, dobrze się prowadzi.
Pzdr

Posty: 6
Rejestracja: 10 lutego 2020, 15:25
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
GTS250
Post: 01 marca 2020, 16:29
Temat trochę odgrzewam ale to moje pierwsze dni z GTS 250 i zaobserwowałem efekt shimmy przy puszczonej kierownicy, chyba głównie w przedziale 50-60km/h - jeszcze nie zdążyłem szczegółowo przetestować pelnego zakresu prędkości. Poczytałem trochę w Internetach i jest kilka sposobow żeby efekt zredukować...Mam pytanie do Użytkowników GTS jakie opony polecacie (pirelli GTS raczej nie są już dostępne) oraz czy ktoś z forumowiczów miałby może pożyczyć na jazdę próbą cięższe ciężarki na kierownice ?
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1926
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 01 marca 2020, 18:26
Ciężarki jak masz kufer, ale ... słabo pomagają
Opony Michelin city Grip mam już 3 komplet
Shimmy niestety jest i koniec
:)
Szkoda czasu na walkę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
PoprzedniaNastępna

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron