Moja PK 50 XL z 1992r

Nasze Vespy - opisy techniczne pojazdów, opisy tras, przygody na dwóch kółkach

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 18 czerwca 2015, 20:55
Witam,

Oto moja Vespa PK50XL jak na razie to ją kupiłem, niestety jak widać mam uszkodzony błotnik przedni który będę naprawiał na dniach. A może na następny sezon założę KIT 75ccm. Po za tym Vespa jest kompletna 100% oryginalna mało śmigana bo ma tylko 3024 KM na szafie. kupiłem ją z kołpakami i bagażnikiem na przodzie ale jak na razie pozdejmowałem.

Obrazek Obrazek Obrazek

Reklama

Awatar użytkownika
2015
2015
Posty: 1039
Rejestracja: 17 września 2010, 09:32
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
LML STAR 125 2T
[III]:
Bajaj Chetak 150 Classic
Post: 18 czerwca 2015, 23:43
Mam na sprzedaż używany kit DR75 - króciec na 2 śruby, ale taki też powinien się znaleźć jakbyś był zainteresowany.

Pozdro!
Vespa Garage Ursynów

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 19 czerwca 2015, 23:08
no pewnie że bym był zainteresowany. Ile byś za ten kit sobie życzył i czy ewentualnie pomógł byś mi to zamontować. I jak się jeździ na 75 czuć zmianę ??

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 07 lipca 2015, 10:25
finoccio pisze:Mam na sprzedaż używany kit DR75 - króciec na 2 śruby, ale taki też powinien się znaleźć jakbyś był zainteresowany.

Pozdro!



HALO HALO jestem zainteresowany prosze o kontakt
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1275
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 07 lipca 2015, 10:47
Neon190 pisze:I jak się jeździ na 75 czuć zmianę ??


Ściepuje z zica :)

A tak na serio to czuć różnicę w przyspieszeniu i nie traci mocy na podjazdach. Prędkość max zostaje mniej więcej taka sama, jak chcesz ją trochę poprawić bez rozpoławiania całego silnika to dołóż sobie to:

http://olx.pl/oferta/bgm-pro-zebatka-przelozenia-glownego-vespa-pk-CID5-IDaFnYb.html#b1d8d62e73

Króćca na 2 śruby nie będziesz potrzebował.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 07 lipca 2015, 12:34
b00lwa pisze:
Neon190 pisze:I jak się jeździ na 75 czuć zmianę ??


Ściepuje z zica :)

A tak na serio to czuć różnicę w przyspieszeniu i nie traci mocy na podjazdach. Prędkość max zostaje mniej więcej taka sama, jak chcesz ją trochę poprawić bez rozpoławiania całego silnika to dołóż sobie to:

http://olx.pl/oferta/bgm-pro-zebatka-przelozenia-glownego-vespa-pk-CID5-IDaFnYb.html#b1d8d62e73

Króćca na 2 śruby nie będziesz potrzebował.



Wszystko piknie ladnie ale kolega zaproponowal i kontaktu nie zostawil chyba kupie nowke sztuke a o co chodzi s tym króćcem ktory to jest bo nie wiem od wydechu czy od czego i mozna jakies foto tego króćca bo ja mam cos z przodu cylindra na trzy sroby
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1275
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 08 lipca 2015, 09:49
Wyślij mu PW, może nie przeczytał tego wątku.
Króciec podejrzewam, że do gaźnika chciał ci sprzedać, ale ty masz na 3 śruby i to jest pod konkretny gaźnik (ty już masz komplet, swoją drogą napisz jaki).
Obrazek
Kolanko wydechu jest zawsze na 2 śruby, jesli masz takie dławione to też wypadało by wymienić.
Obrazek
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 08 lipca 2015, 12:49
b00lwa pisze:Wyślij mu PW, może nie przeczytał tego wątku.
Króciec podejrzewam, że do gaźnika chciał ci sprzedać, ale ty masz na 3 śruby i to jest pod konkretny gaźnik (ty już masz komplet, swoją drogą napisz jaki).
Obrazek
Kolanko wydechu jest zawsze na 2 śruby, jesli masz takie dławione to też wypadało by wymienić.
Obrazek



A jak kupie ten kit POLINI SPORT 75cc VESPA PK XL SPECIAL (5440599918) to bedzie wszystko pasowalo.

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 24 lipca 2015, 15:39
Dziś udało się zamontować lusterka od Vespy LX chyba wygląda OK ja przynajmniej mam lepszy widok co za wariat jedzie za mną.

Obrazek

2016
2016
Posty: 327
Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 21:10
Lokalizacja: Warszawa Bródno
[I]:
Post: 24 lipca 2015, 22:20
Błotnik dalej nienaprawiony.

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 24 lipca 2015, 22:27
Hubert pisze:Błotnik dalej nienaprawiony.



No niestety nie najpierw urlop teraz wyjazd weekendowy może w następny week go skleję ale jeszcze szpachlowanie i koloryzacja.

2016
2016
Posty: 327
Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 21:10
Lokalizacja: Warszawa Bródno
[I]:
Post: 27 lipca 2015, 05:28
Bracie, ważne że silnik cyka i kręcisz kołami. Błotnik może poczekać. Żartowałem. Przyjdzie jesień, zima ogarniesz. Teraz trzeba korzystać z sezonu. Pzdr.

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 27 lipca 2015, 12:48
Hubert pisze:Bracie, ważne że silnik cyka i kręcisz kołami. Błotnik może poczekać. Żartowałem. Przyjdzie jesień, zima ogarniesz. Teraz trzeba korzystać z sezonu. Pzdr.


Nie zmienia to faktu że to jedna z najpaskudniejszych rzeczy w mojej maszynie nad czym strasznie ubolewam ale i tak zachowana jest w stanie idealnym +

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 06 sierpnia 2015, 08:54
Zdecydowalem sie na zakup DR75 moze mi ktos powiedziec czy przy zmienie obedzie sie bez wyjmowania silnika i czy ktos ewentualnie moze mi pomuc w zmianie kitu??!! Flaszeczka obowiazkowa

2016
2016
Posty: 114
Rejestracja: 14 maja 2014, 17:11
Lokalizacja: Rycerka Górna
[I]:
PK50XL2 1990-
[II]:
PK50XL 1987-93
Post: 06 sierpnia 2015, 12:54
Ogarniesz temat bez wyjmowania silnika. Odkrecasz 4 sruby od cylindra ( warto skrócić troche klucz żeby miejsca troche bylo), 2 sruby od wydechu ( ja kolanko od cylindra wykrecalem dopiero po wymontowaniu cylka) i wyciagasz. Warto zabezpieczyc dziure po cylindrze jakąś szmatą zeby ci nic do srodka silnika nie polecialo. Potem juz tylko seger na tloku i wyjmujesz "oś" z tloka i po sprawie. Przy montażu załóż sobie seger na tloku od jednej strony zeby sie pozniej nie męczyć. No i pamietaj o kierunki tloka:)

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 06 sierpnia 2015, 20:13
Super dzięki za opis jak to zrobić najbardziej obawiałęm sie wyciągania silnika, wcześniej robiłem już przekładke z 50 na 70 w piaggio typhoon tak ze jakoś dam rade. Będę relacjonował jak by co hehe
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1275
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 06 sierpnia 2015, 20:26
Zdejmij koło, oprzyj tył skutera na taborecie, wykręć śrubę amortyzatora i opuść silnik (ale podeprzyj go jakimś klockiem drewna). Jeśli dodatkowo odkręcisz wcześniej gaźnik lub cały króciec, będziesz mógł opuścić silnik tak nisko jak na zdjęciu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 17 sierpnia 2015, 12:20
Zębatka 16 zęmbów zamówiona prosto z holenderskiego sklepu za pośrednictwem mojego brata sklep dobrze zaopatrzony wiec jak toś czegoś potrzebuje do dać znać sprawdzę czy maja i mogę sprowadzić :-) teraz pytanie czy kit 75 czy kit 102 jak 75 to nie ma problemu ale czy może mi ktoś powiedzieć gdzie i za ile trafić 102 ??

POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1275
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 17 sierpnia 2015, 16:50
102 bez zmiany przełozenia na 3.00 lub 2.86 nie ma sensu. Przy 75 i tak juz bedzie sie krecil na maxa. Bierz DR75F1.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 17 sierpnia 2015, 19:24
Ok a gdzie to w Polsce kupić bo dr75 znalazłem w scooterkingz za 377 zł i pytanko jak już zdejmę pokrywę sprzęgła to czy jest jakiś większy problem z wyjęciem tej zębatki??!!
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1275
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 18 sierpnia 2015, 06:45
Nie wiem dlaczego uparłes się na Polskęm skoro bez problemu możesz zamówić sobie sam z SIP/SC a przesyłka to tylko 5EUR.

http://skutercentrum.pl/ podajesz im numer części ze sklepu SC a oni ci to sprowadzą i wyślą do ciebie - płatne w PLN: http://www.scooter-center.com/de/product/1310002/Zylinder+DR+75+ccm+Formula+Vespa+V50+PK50?meta=1310002*scd_ALL_de*s1619290774944*dr75*6*6*1*16

Z zębatką bywa różnie, zależy jak mocno była spasowana. Teoretycznie odkręcasz pokrywę sprzęgła, odginasz podkładkę zabezpieczającą na zębatce, odkręcasz nakrętkę i zdejmujesz zębatkę. Uważaj, żeby klin z wału nie wpadł ci do środka silnika.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 23 sierpnia 2015, 08:30
Dr75 założone + dysza 75, niestety dostawa zębatki się opóźniła i nie zamontowałem jej pewnie w poniedziałek wieczorem zamontuje bo już będzie i zobaczymy jak to razem ze sobą będzie latać. Jak na razie na samym dr75+dysza czuć ze ma troszkę więcej mocy i sie nie muli dziś sprawdzę jak z regulacją gaźnika jest ale teraz coś dziwnego a mianowicie na poprzednim cylku gaźnik miał śrubkę od regulacji wolnych obrotów wkręconą na maxa czy tak powinno być ??!! kolor świecy wtedy był taki czekoladowo brązowy.
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1275
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 23 sierpnia 2015, 09:04
Jak wkręcisz na max to całkowicie odcinasz przepływ benzyny przez dyszę wolnych - tak nie powinno być. Jeśli to działało to albo uszkodzona jest śrubka regulacji która nie domyka kanału albo miałeś bardzo wysoko podniesioną przepustnicę.

Śrubkę wykręć o ok 1-2 obrotu. Dysza 75 może być dosyć duża. Która wersję DR75 w końcu kupiłeś i jaki duży gaźnik? 16.10? 16.15?
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 23 sierpnia 2015, 09:49
b00lwa pisze:Jak wkręcisz na max to całkowicie odcinasz przepływ benzyny przez dyszę wolnych - tak nie powinno być. Jeśli to działało to albo uszkodzona jest śrubka regulacji która nie domyka kanału albo miałeś bardzo wysoko podniesioną przepustnicę.

Śrubkę wykręć o ok 1-2 obrotu. Dysza 75 może być dosyć duża. Która wersję DR75 w końcu kupiłeś i jaki duży gaźnik? 16.10? 16.15?


SHB 16.15F

DR75 ze skuterkingz

hmmm to chyba jest coś nie tak bo śrubka wkręcona ale kanał ma szczelinke taka niewielką to może jest walnięta ta śrubka fuck...

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 73
Rejestracja: 08 czerwca 2015, 14:26
Lokalizacja: Warszawa/Ożarów Mazowiecki
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
PX80 1983-93
Post: 01 września 2015, 21:45
Dobra zębatka zamontowana PK`śka śmiga troszkę lepiej o to mi chodziło ale... no właśnie i jest ale jest pewien dyskomfort dźwiękowy PK`śka strasznie wyje niestety nie jest to dobre rozwiązanie na dłuższą metę więc w zimowy czas leka zbiórka pieniędzy zakup kosza sprzęgłowego wraz z zębatką o przełożeniu 3.72 jakoś tak ;-D
Następna

Wróć do Nasze Vespy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika