,,Billy Vespa'' custom project.

Nasze Vespy - opisy techniczne pojazdów, opisy tras, przygody na dwóch kółkach
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 08 kwietnia 2016, 22:27
Witam wszystkich serdecznie :)

W końcu chyba dorosłem i nadszedł najwyższy czas zamieścić tu moją fotorelacje z renowacji , a właściwie budowy mojego własnego Custom projectu jakim jest ,, Billy Vespa" z tym ,że w nieco innych kształtach niż seryjny skuter. Do projektu natchneło mnie posiadanie 9ciu szt pxów :idea: oraz moja wyobraźnia która nie pozwalała mi przestać myśleć o pewnych kształtach Vespy , które każdego dnia krążyły mi po głowie razem z wyzwaniem , które na codzień lubię podejmować i nakręcać sie nimi :) Pewnego dnia mocząc ręce w smarze przy jednej z moich maszyn postanowiłem ,że zbuduję właśnie na bazie jednego z nich swoją Vespę , taką żeby była jedyna na świecie i o takich kształtach jakie mnie urzekają w tych właśnie jednośladach i takich jakie Pan Piaggio jeszcze nie zdążył zaprojektować :roll: Na początku zanim zabrałem się do pracy projekt wydawał się być bardzo prosty i chciałem go zrealizować w ciągu jednej zimy (to była zima 2010 roku :wink: ) więc jak widać po dzisiejszej dacie target troszkę się przedłuża :roll: ,doszło sporo komplikacji , przeróbek a najwięcej czasu pochłonęła praca nad sylwetką Vespy , której drugi raz bym się chyba nie podjął. Wygrały ambicję i zajawka na posiadanie jedynego takiego skutera na całej kuli ziemskiej, takiego mojego niepowtarzalnego :bounce: :salut: Każdego kolejnego dnia popycha mnie do tego mega zajawa i radość jaką daje mi możliwość robienia czegoś własnymi rękami , a kiedy przychodzę do swojego garażu żyje nadzieją ,że nadejdzie ten dzień , w którym w końcu wyjadę na drogi moją wyemaginowaną i wyśnioną Vespą ! Fotografie nie zawsze będą super jakości , ale to nie na nich przecież skupiałem swoją uwagę ;) . Ze względu na to ,że fotorelację robię z opóźnieniem wpisy będą w formie pamiętnika. Teraz wracam do sortowania zdjęć w albumie i mam nadzieję lada dzień je tu wkleić i jak najlepiej opisać tak , aby powoli zapełnić ten forumowy pamiętnik , który mam nadzieję naszkicuje uśmiech na waszych zajaranych marką Piaggio twarzyczkach :lol: :mrgreen:




have fun !

Billy
Ostatnio zmieniony 14 kwietnia 2016, 20:59 przez Billy, łącznie zmieniany 6 razy

Reklama

Awatar użytkownika
2015
2015
Posty: 119
Rejestracja: 04 kwietnia 2011, 15:13
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK125S 1983-84
[III]:
PX125EFL 1983-97
Post: 09 kwietnia 2016, 14:18
Dawaj Bilon focie!
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 09 kwietnia 2016, 17:13
już się robi Sajmon !;)

Tak wyglądała od razu po kupnie,kompletności i stanu pozazdrościć jej nie można było , bo dołożyłem do zdjęcia nosek ,boczki , obudowę lampy oraz siedzenie i bagażnik ze swoich garazowych zapasów , a rudy który się na niej znajdował wynajmował lekko większość powierzchni ramy :) Już nie mogę się doczekać rozkręcania!

Pzdr


Billy

Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 12 kwietnia 2016, 08:49 przez Billy, łącznie zmieniany 2 razy
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 09 kwietnia 2016, 17:26
W maku , czas operacyjny to niecałe 2h z przerwą na mały posiłek. Elektryka cała do śmieci , była bardzo pokombinowana i nadaje się jedynie na miedziawe , oddam sąsiadowi garaż obok :) Czas posegregować częsci i poprostować wstępnie budę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 09 kwietnia 2016, 23:07 przez Billy, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 09 kwietnia 2016, 17:33
kilka puknięć i sama się wyprostuje, zawsze mogło być gorzej.
:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 09 kwietnia 2016, 22:57
..młotek i mateczka do blacharki bardzoprzydatne narzęzia i uwielbiam nimi pracować. Vespa odebrana z piaskowania więc pora przyjrzec się blacharce z przysłowiową ,, lupą,,.
Po bliższych oględzinach musiałem dorobić narzedzie do prostowania rantów , wykonać je można bardzo prosto :idea: przyspawując dwa łyse pręty fi 6 o długości 5 cm do zwykłych kombinerek.
No to do dzieła !

nice watch


Billy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 09 kwietnia 2016, 23:03
...po piaskowaniu ciąg dalszy :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 09 kwietnia 2016, 23:33
...Pora wrócić do pracy , następnym zadaniem jakie Sobie postawiłem było dorobienie blaszek (łatek na podłogę oraz kierunkowskazy i kokon ) zacząłem od heftania dziur -najpierw w zapomnienie poszła dziura po czopie stanu oleju ,a następnie po listwach i bodajże dywaniku , na którego widok w Vespie chce mi się po prostu płakać , nooo nie znoszę dziada , bo zasłania piękno ramy i linię rantów zewnętrznych , o listwach nie wspominając , kierunki wek bo w Vespie podoba mi się ,moje urojone ,,clear body,, :) (jest to tylko moja osobista opinia ) spawaczem z zawodu nie jestem i raczej nie będę ,najważniejsze ,żę zabawa z migomatem dała mi kolejne doświadczenia i wiele uśmiechu na mojej japie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Pzdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 10 kwietnia 2016, 02:16 przez Billy, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 09 kwietnia 2016, 23:35
spawanie i szlifowanie to zajebista sprawa! 8) :D

CD,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 10 kwietnia 2016, 00:08
Witam ponownie wszystkich zaglądających do mojego tematu oraz tych , którzy są tu pierwszy raz :)

...po srogich spawach przychodzi pora na wyrównanie powierzchni ramy szpachlą wypełniającą ,dodam tylko jeszcze ,że postanowiłem wyrzucić stacyjkę i zaspawałem również dziury w tunelu na elektrykę kierunkowskazów.


P.S
Muszę się przyznać ,że zapach tej szpachli jest dla mnie zajebisty! no lubię! :salut:

wyrównywanko czas start!


pzdr

Obrazek


Billy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 12 kwietnia 2016, 09:01 przez Billy, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 10 kwietnia 2016, 00:21
Podłogę potraktowałem szpachlą renowacyjną ,,remers,, ,którą używam na codzień w zawodzie. Podam przykład ,że jest tak elastyczna ,że płat o grubości jednej ósmej milimetra można wygiąć w kształt koła i NIC , więc z doświadczenia wiem ,że o pękaniu nie ma mowy ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 12 kwietnia 2016, 08:59 przez Billy, łącznie zmieniany 2 razy
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 10 kwietnia 2016, 01:01
:lol: Welcome back !

Dzisiaj kupiłem wszystkie niezbędne materiały na budowę dupci ,,Billy Vespy ,, tj włókna żywiczne ,pianę żywiczną dwuskładnikową , trzy różńe szpachle do obróbki oraz płat poliuretanu o twardosći bliskiej 600up ( kupiony na zamówienie ,twardszego nie ma ! , jest super lekki jak styrodur lecz tysiąc razy wytrzymalszy :D jeszcze tylko kilka szkiców na szybko prosto z mojej grzejącej się z zajawy bani i ruszamy dalej ! :bom: :bom: :bom:


Build Vespa or go home !


Billy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 10 kwietnia 2016, 10:46
Siemanooo!

...Jak nie trudno zauważyć na powyższym projekcie chcę zaoblić dupeczkę BV tak aby przypominała starsze wersje - babunie , jest to jeden z elementów w moim projecie jakie chciałbym przekształić , zmienić ,zbudować i jeden z nielicznych cech charakterystycznych Vespy dla któych chcę mi się szybciej oddychać podczas prac z nią związanyc :)
Po zeszlifowaniu blachy grubą tarczą lamelową dla celu lepszej przyczepności materiałów pierwszą warstwę przykleiłem na kotwy ,a następnie na klej żywiczny dwuskładnikowy , który połączy kostkę poliuretanu tak aby siedziała bezpiecznie na swoim miejscu, następnie wypełnie je poliuretanem dwuskładnikowym o bardzo wysokiej gęstośći spoiwa ( dla przykładu zwykła pianka poliuretanowa posiada pęcherze ,które mają nawet centymetrowe kratery , poliuretan ma gęstość styroduru up200 co daje nam np zbędne szukanie pęcherzyków nakłuwając go nawet igłą w celu znalezienia bąbli )


one ... two three four


pzdr


Billy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 10 kwietnia 2016, 10:57
HELLO!

Po kilku dniach parogodzinnych sesji systemem ( nakładanie szlifowanie , szlifowanie nakładanie) zaczęły się pojawiać wstępne kształty , lecz co do końcowego efektu to przysłowiowa ,, kropla w morzu,,
Ręce i przedramiona zakolegowały się z klockiem do szlifowania i dzięki bólowi są już na Ty, także nie ma ,że boli trzeba uparcie się zawziąć i dążyć do wymarzonego celu , bo właśnie o to mi chodziło od samego początku :) koniec sesji szlifowania na dzisiaj , a efekty przedstawiam poniżej :)


Pzdr


Billy

Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 12 kwietnia 2016, 08:38 przez Billy, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 10 kwietnia 2016, 11:12
.............RZEŹBA DUPECZKI CIĄG DALSZY....................

Powoli to mi zaczyna wyglądać i przypominać zgrabną jak na moje gusta dupeczkę. 8) :D Na wierzchnią warstwę poliuretanu dałem 3 warstwy żywicy (remers 5:1 )
, która ma na celu zapobiegania pęknieć oraz uodpornić na dziąłania mechaniczne w miejscach łaczenia tworząc jednocześnie elastyczny monolit :) :pirat: tro Na zakończnie dnia prac pozwoliłem Sobie uciąć szpetny dół dospawanej blachy , którą przykrywały warstwy nadmiaru szpachli oraz żywic.



555 !


Billy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 10 kwietnia 2016, 11:25
Witać witać o dupeczkę pytać :)

Podwóch tygodniach przerwy żywice i inne materiały są już w pełni utwardzone , przyszła pora na dopieszczenie jej przed psiknięciem podkładem ,w tym celu użyję szpachlówki natryskowej ,
która dokładnie wypełni wszystkie pory i dołki powstałe przy szlifowaniu papierem ściernym :wink:

Oto wyniki kształtu jaki udało mi się wypracować na przełomie trzech tygodni :)

P.S

Pragnę Sobie obiecać ,że już nie będę nigdy przerabiał czegoś co wydaje mi się najłatwiejsze na świecie :) :shock:

Billy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 10 kwietnia 2016, 11:32 przez Billy, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 10 kwietnia 2016, 11:29
:arrow: Aktualnie przewiduję minimum kilkudniową przerwę w realizacji projektu ,
pozdrawiam serdecznie i czas start ładować siły i wyobraźnie na następne dni pracy , której się już doczekać nie mogę :wink:

Serdeczne Najlepszego 4 all !


Billy
Awatar użytkownika
2015
2015
Posty: 119
Rejestracja: 04 kwietnia 2011, 15:13
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PK125S 1983-84
[III]:
PX125EFL 1983-97
Post: 10 kwietnia 2016, 13:29
hmmm co to będzie za pojazd ;) Dawaj foty a nie przerwy robisz :)

2016
2016
Posty: 327
Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 21:10
Lokalizacja: Warszawa Bródno
[I]:
Granturismo 125L (GT)
Post: 10 kwietnia 2016, 15:12
A zrobi takie swiatla z tyłu jak by w rurach we wgłębieniach w tylnym błotniku...
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1409
Rejestracja: 21 września 2007, 13:31
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Post: 10 kwietnia 2016, 15:16
Sledze z zainteresowaniem :)
Just because I don't care doesn't mean I don't understand...
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 10 kwietnia 2016, 16:16
Hubert :

Jeśli masz na to pomysł i narysujesz mi podglądowy projekt zrobię Ci po koleżeńsku takie śwatło w twojej Vespie ( nie masz wpisanego modelu więc licze na to ,żę może to być dobra przygoda mieć taką np w GSie ;) )
Światło, które ja planuje zaparkować to jakieś ze starszej wersji i iść w stronę klasycznego rozwiązania , NASA style tuning kompletnie mnie nie kręci. ;)
To co napisałeś jest dla mnie kompletnie nie zrozumiałe i wydaję mi się przypominać jakąś rakietę ze światłęm zapłonu przygotowywyjącego do startu ;)

Make vespa not problem !


Billy
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 10 kwietnia 2016, 16:23
Simon , pojazd będzie jaki będzie sam do końca nie wiem , bo pomsyłów z dnia na dzień przybywa
nie mówiąc o innowacjach mojej wyobraźni , które nie zawsze da się wdrążyć w projekt tak jak bym
tego sam oczekiwał , mogę Ci obiecać ,że będę się starał zrobić to jak najlepiej tylko potrafię , a co do fotek to następny sort prac nad kaskadą będzie dedykowany Tobie hyhy , dzięki za podkrętke jest to na prawdę miłe i motywujące :)
:lol:
5 mordo !


Billy
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 10 kwietnia 2016, 16:28
Konik : Dzięki za wsparcie wizualne w postaci śledznia tematu ;)

serdeczne pozdrosy !


Billy
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 659
Rejestracja: 30 marca 2012, 23:58
Lokalizacja: WROCŁAW
[I]:
P125X 1978-81
[II]:
Vespa 125 1962-63
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PK50XL 1987-93
Post: 10 kwietnia 2016, 16:41
Obecnyyy !

...Następnym etapem moich prac jest ,,Kaskada Sajmona'' , obiecałem ;)

Na wstępie opisu chciałbym skleić wielką piątke ( 555!) AMEBIE za użyczenie swojej budy od
Vespy Gl w celu odbicia laminatu modelu kaskady , bez tego kaskada , która podoba mi się najbardziej z wszystkich Vesp znalazła by się w moich rękach. (ktoś sie mnie kiedyś zapytał ,, dlaczego Sobie nie kupisz gotowej , przecież są w sprzedaży,, owszem wiem ,że są lecz ja chciałbym zrobić przy projekcie jak najwięcej rzeczy się da swoimi siłami i korzystać z wielkiego fun'u z czasu dla niego poświęconego oraz zwyczajnie postawić Sobię wyzwanie jak i się sprawdzić. :)
Formę do kaskady przygotowałem z silikonu sztukatorskiegowłókna szklanego , gipsu oraz żywicy epoksydowej . Samą formę robiłem kilka godzin , lecz najgorsze , a zarazem najfajniesze było przedemną czyli cała obróbka pechęrzyków , które się na niej znajdowały , dorobienie idealnej płaszczyzny łuku ramy ,docinania i szpachlowania..


poniżej cały przebieg krok po kroku ;)


Billy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 10 kwietnia 2016, 16:55 przez Billy, łącznie zmieniany 2 razy
Awatar użytkownika
Posty: 16
Rejestracja: 07 czerwca 2012, 20:22
Lokalizacja: Warszawa Gocław
[I]:
PX125EFL 1983-97
Post: 10 kwietnia 2016, 16:49
To się chłopie narobiłeś, ale warto było - DUPA extra, jaka tam lampa będzie? (krosta?) bo to Babcia biedzie?
z tym zaokrąglonymi boczkami co widziałem jak PXa zawoziłem w zeszłym roku? A zrób zdjęcie z boczkami przyłożonymi do tego cudnego zadu.
PS
A co z moim pxem?
Następna

Wróć do Nasze Vespy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron