Drugie życie Vespy GTS 250ie

Nasze Vespy - opisy techniczne pojazdów, opisy tras, przygody na dwóch kółkach
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 50
Rejestracja: 13 kwietnia 2016, 17:41
Lokalizacja: Bełchatów
[I]:
ET4 125/150 Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
Post: 21 lutego 2017, 10:11
Po rocznej przygodzie z ET'ką 150, postanowiłem przesiąść się na coś szybszego. Oczywiście wybór padł na Vespę GTS 250ie. Trafiła mi się w dobrych pieniądzach, bo była uszkodzona z przodu. Postanowiłem zmienić kolor na czerwony Red Dragon 894, bo wiadomo, co czerwone, to szybsze :-) Przy ogromnym wsparciu kolegi Kacpra (robił blacharkę, malował, a jego żona Justyna robiła dobrą kawę), w ubiegły weekend skończyłem ją składać i postanowiłem podzielić się z Wami fotkami.
https://goo.gl/photos/q843RMXxC149GEX59
Miłego dnia !
Ostatnio zmieniony 22 lutego 2017, 14:47 przez jaroalfa, łącznie zmieniany 1 raz

Reklama

Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1582
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 21 lutego 2017, 11:25
ładna
będzie żyć...
:)
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 31
Rejestracja: 07 lipca 2015, 22:13
Lokalizacja: Kielce
[I]:
GTS250
Post: 21 lutego 2017, 20:23
Lady in red... No ładne cacko. :)
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 534
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 21 lutego 2017, 22:32
Kupa roboty - fajnie wyszło.
Gratulacje.
Pozdrawiam - Oskar Shon MVP Office Sys/Dev 11/17r, 3xMCC
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
dz IT Veracomp SA, Projekt autorski dodatki Office: VBATools.pl

Posty: 9
Rejestracja: 15 lutego 2017, 16:20
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
GTS125 4T ie Super
Post: 22 lutego 2017, 07:30
Zajebista
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 50
Rejestracja: 13 kwietnia 2016, 17:41
Lokalizacja: Bełchatów
[I]:
ET4 125/150 Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
Post: 22 lutego 2017, 14:50
Dziękuję za opinie. Zastanawiam się, co jeszcze by tu ulepszyć. Czytam Wasze wpisy i rozmyślam :roll:

Póki co, w silniku słyszę jakieś dziwne stuki, czy to przypadkiem nie rolki wariatora ? Może ktoś już to przerobił ?

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 68
Rejestracja: 01 listopada 2016, 19:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
[I]:
PX125E 1981-84
Post: 22 lutego 2017, 15:07
miód malina 8)
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1582
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 22 lutego 2017, 17:14
jaroalfa pisze:Dziękuję za opinie. Zastanawiam się, co jeszcze by tu ulepszyć. Czytam Wasze wpisy i rozmyślam :roll:

Póki co, w silniku słyszę jakieś dziwne stuki, czy to przypadkiem nie rolki wariatora ? Może ktoś już to przerobił ?


Trudno ulepszać coś co jest doskonałe...
:eye:

A rolki co 10 tys km trzeba zmieniać
Pas napędowy co 15 tys
Tak prawi manual
:shock:
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 50
Rejestracja: 13 kwietnia 2016, 17:41
Lokalizacja: Bełchatów
[I]:
ET4 125/150 Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
Post: 22 lutego 2017, 22:40
No to wymienię i pas i rolki, bo cholera wie kiedy i czy w ogóle były wymieniane.

2017
2017
Posty: 108
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34
Lokalizacja: Lublin
[I]:
GTS250
Post: 23 lutego 2017, 00:07
Hej

Ja właśnie kończę podobną operację (z tym, że obeszło się bez lakierowania całości - tylko połowa).
Też miałem "stuki" w silniku - wariator "w kawałkach". Wymieniliśmy cały napęd - jest OK.
Z "ubrania" Vespy - został mi jeszcze przedni bagażnik (bo crash bary zamówiłem w UK i czekam aż przyjdą - różnica mega w cenie - z jakością zobaczymy) i pozakładanie tego, co do tej pory kupiłem.
Na razie czekamy na bardziej plusową temperaturę z polerką lakieru :)
Z tłumikiem miałem niestety mniej szczęścia niż Ty, bo mój po wypiaskowaniu wyglądał raczej słabo i trzeba go było pospawać. Teraz - po nałożeniu wysokotemperaturowego systemu malarskiego powinien długo posłużyć :)
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1094
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 23 lutego 2017, 11:25
super sprawa, wiadomo ze czerwone sa szybsze :) a jeszcze GTS250ie :) pozdrowienia od mojej GTS250ie ABS dragon red
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1582
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 23 lutego 2017, 19:59
jaroalfa pisze:No to wymienię i pas i rolki, bo cholera wie kiedy i czy w ogóle były wymieniane.


No i jeszcze .... ślizgi rolek
:)
Ale to tanie rzeczy są...
Tylko pas trochę droższy
Ja osobiście nie kombinuję ale kupuje fabryczne
RoboGo, Mieloch czy inni
:)
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 178
Rejestracja: 31 stycznia 2012, 10:03
Lokalizacja: Gdańsk
[I]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 27 lutego 2017, 14:34
Witam,

Czy te stuki są na wolnych obrotach , czy przy dodaniu gazu?
Poza rolkami, ślizgami i paskiem są jeszcze rzeczy do wymiany.

Sama wymiana rolek w wariatorze i paska nic nie da jeśli sprzęgło jest w kiepskim stanie. Jeśli masz wypalony dzwon trzeba go wymienić, do tego trzeba sprawdzić tak jak pisałem czy sprzęgło jest w dobrym stanie, grubość tarczy i sprężyna.
Jak już zdejmujesz pokrywę to sprawdziłbym to, koszt wymiany nieduży.

Co do stuków to są jeszcze łożyska, jedno w pokrywie ( przy dodaniu gazu to ono pierwsze daje znak o sobie. To mniejsze na piaście sprzęgła jest bardziej wytrzymałe, ale też po ok 20tyś trzeba je wymienić .


tomekmajesty pisze:
jaroalfa pisze:No to wymienię i pas i rolki, bo cholera wie kiedy i czy w ogóle były wymieniane.


No i jeszcze .... ślizgi rolek
:)
Ale to tanie rzeczy są...
Tylko pas trochę droższy
Ja osobiście nie kombinuję ale kupuje fabryczne
RoboGo, Mieloch czy inni
:)


tomekmajesty pisze:
jaroalfa pisze:Dziękuję za opinie. Zastanawiam się, co jeszcze by tu ulepszyć. Czytam Wasze wpisy i rozmyślam :roll:

Póki co, w silniku słyszę jakieś dziwne stuki, czy to przypadkiem nie rolki wariatora ? Może ktoś już to przerobił ?


Trudno ulepszać coś co jest doskonałe...
:eye:

A rolki co 10 tys km trzeba zmieniać
Pas napędowy co 15 tys
Tak prawi manual
:shock:
Meravigliosa Creatura - Vespa
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 50
Rejestracja: 13 kwietnia 2016, 17:41
Lokalizacja: Bełchatów
[I]:
ET4 125/150 Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
Post: 01 marca 2017, 14:37
Stuki słychać tylko na wolnych obrotach. Wczoraj nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem małą przejażdżkę, podczas jazdy nie słychać niepokojących dźwięków.
Jeszcze jej nie rozebrałem, więc nie wiem co jest grane. Jak będę wiedział na pewno się podzielę informacją.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1582
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 01 marca 2017, 22:39
Rolki stukają jak się lekko Doda gazu przy ruszaniu i zaczynają się przemieszczać albo jak z średnio wysokich obrotów podczas jazdy nagle zdejmiesz gaz na zero
Przynajmniej u mnie tak było je słychać jak się skończyły
:)
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

2017
2017
Posty: 108
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34
Lokalizacja: Lublin
[I]:
GTS250
Post: 03 marca 2017, 23:21
U mnie z kolei rolki było słychać (stukanie) tylko na wolnych obrotach.
Przy ruszaniu wszystko "cichło" jak "ręką odjął", a po rozebraniu napędu okazało się że rolki wyglądają jak skrzyżowanie elipsy z kwadratem w przekroju.
Wymieniłem na Malossi (mam nadzieję, że - jak to ktoś kiedyś pisał - zestaw jest z kryptonitu a nie z gównolitu :) ) i ten sezon pokaże, czy warto było.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 50
Rejestracja: 13 kwietnia 2016, 17:41
Lokalizacja: Bełchatów
[I]:
ET4 125/150 Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
Post: 03 marca 2017, 23:26
No to tak, jak u mnie.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 85
Rejestracja: 06 kwietnia 2015, 12:22
Lokalizacja: Włoszakowice
[I]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 17 marca 2017, 10:36
Nowy sezon - nowe zabawy :-)
Stuka mi na wolnych obrotach (GT 200 L). Chyba podobnie jak u jaroalfa. Mam jednak założony wariator J.Costa.
Obrazek
Tam są "paluszki" zamiast rolek. Przejechałem na tym około 5000 km.
Chciałem sprawdzić co to właściwie stuka zdejmując sprzęgło i wariator. Po uruchomieniu można by posłuchać czy to nadal stuka czy już nie. Założenie proste ale...

1. dzwon sprzęgła siedzi na osi jak zamurowany. Na Youtube widziałem, że faceci sobie go zdejmują po odkręceniu pokrywy bez problemu.
Obrazek

2. po drugie doszedłem do wniosku, że uruchomienie silnika bez pokrywy może być problemem bo oś rozrusznika bez pokrywy nie ma podparcia z jednej strony.
Chyba taka próba może zrobić szkodę na zębatkach :-(
Obrazek

- Czy można próbować zdjąć dzwon przy pomocy ściągacza? Czy go czasem nie zwichruję?
- Czy można uruchomić silnik GT 200 bez założonej pokrywy?
dwa koła w karierze:
Simson SR2, Jawka Typ20, Simson S51, Junak M10, MZ TS250, Saxonette Sachs 301/A, Suzuki Burgman 400, Vespa GT200 (2003)

2017
2017
Posty: 108
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34
Lokalizacja: Lublin
[I]:
GTS250
Post: 17 marca 2017, 22:12
Próba rozruchu bez pokrywy raczej skończy się tragicznie (akurat punkt łożyskowania w pokrywie dostaje największe uderzenie w trakcie rozruchu / bendiks).

Zerknij na link poniżej (i posłuchaj - goście nagrali to "stukanie") - może w czymś pomoże.


http://forum.burgmania.net/topic/22533- ... wariatora/
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 85
Rejestracja: 06 kwietnia 2015, 12:22
Lokalizacja: Włoszakowice
[I]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 18 marca 2017, 13:06
No tak... Stukanie mam takie samo. Nikt jednak pod tym linkiem nie stwierdził co to jest. J.Costa mam od jakiś 5000 km. Pasek na oko ok, nie mam go dłużej niż 5000 km. Znalazłem jednak w manualu jego minimalną szerokość - 19,2 mm. Sprawdzę. Dziękuję za wskazanie linku.
dwa koła w karierze:
Simson SR2, Jawka Typ20, Simson S51, Junak M10, MZ TS250, Saxonette Sachs 301/A, Suzuki Burgman 400, Vespa GT200 (2003)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 85
Rejestracja: 06 kwietnia 2015, 12:22
Lokalizacja: Włoszakowice
[I]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 18 marca 2017, 16:09
Zmierzyłem szerokość paska. Ma 20,8 mm. Czyli według manuala mieści się w standardzie. Jednak widać, że ewidentnie raz po raz ociera o obudowę.
Dane z GT125 GT200 Workshop manual:
Obrazek
Zamawiam pasek i wymieniam niejako na "wszelki słuczaj".
dwa koła w karierze:
Simson SR2, Jawka Typ20, Simson S51, Junak M10, MZ TS250, Saxonette Sachs 301/A, Suzuki Burgman 400, Vespa GT200 (2003)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 50
Rejestracja: 13 kwietnia 2016, 17:41
Lokalizacja: Bełchatów
[I]:
ET4 125/150 Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
Post: 18 marca 2017, 17:13
Ja dziś bawiłem się z szybą. Ponieważ moja oryginalna była uszkodzona, kupiłem Fabbri bez uchwytow. Mocowanie, które mi zostało przerobilem, aby dopasować do nowej owiewki.Obrazek
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 85
Rejestracja: 06 kwietnia 2015, 12:22
Lokalizacja: Włoszakowice
[I]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 18 marca 2017, 18:04
Oglądałem galerię zdjęć remontu Twojej Vespy - szacunek! Czy robiłeś to samodzielnie? Tylko kolega pomagał? Domyślam się, że "tylko" koordynowałeś te wszystkie roboty. Słowo TYLKO jest trochę uszczypliwe :-) Zrobić coś takiego właściwie od podstaw - podziwiam. Gdzie znalazłeś tzw. złote rączki?

Szybka ładna - jeszcze brak jakichkolwiek zmatowień. Z pewnością się przyda. Sam założyłem małą... trochę żałuję bo za większą jest znacznie ciszej w kasku. Mocowanie masz chyba wzmocnione na dole. Może szybka nie będzie drżała przy doganianiu TIR-a 8)
dwa koła w karierze:
Simson SR2, Jawka Typ20, Simson S51, Junak M10, MZ TS250, Saxonette Sachs 301/A, Suzuki Burgman 400, Vespa GT200 (2003)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 50
Rejestracja: 13 kwietnia 2016, 17:41
Lokalizacja: Bełchatów
[I]:
ET4 125/150 Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
Post: 19 marca 2017, 11:35
Nie ma co przesadzać, to nie był remont od podstaw, tylko blacharka i malowanie, choć przyznam szczerze , że wcześniej nie miałem o takich pracach pojęcia. Dopiero mój kumpel, który zajmuje się renowacją pojazdów, pokazał mi jak się to robi i dużo mi pomógł. To była moja pierwsza przygoda z takimi pracami. W zasadzie tylko rozebrałem Vespę, zmatowiłem części (i tak kolega po mnie poprawiał ;) ) i na koniec ją złożyłem. Całą resztę, czyli blacharkę i malowanie wykonał kolega. Teraz tylko ją dopieszczam. W międzyczasie robimy innemu koledze ET'kę i bierzemy się za następnego GTS'a, bo jedziemy na wakacje i chcemy zabrać Vespy ze sobą. Myślę, że następną moją przygodą będzie prawdziwe restaurowanie , tym razem, jakiegoś klasycznego egzemplarza z lat 60 lub 70. To będzie dopiero dla mnie wyzwanie.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 85
Rejestracja: 06 kwietnia 2015, 12:22
Lokalizacja: Włoszakowice
[I]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 19 marca 2017, 14:45
Skromny jesteś. Rozebranie wszystkiego do końca - tak aby to się nadawało do malowania to według mnie duża umiejętność. No chyba, że zawodowo ma się do czynienia z jakimś rodzajem mechaniki...
Domyślam się, że na wakacje jedziecie na Vespach, a nie "zabieracie je z sobą" na tyle przyczepy campingowej :wink:

Właśnie się zastanawiam jak wyjąć bak. Coś mi cieknie gdy zatankuję na full. Widzę, że poci się przy pływaku. Widać to jednak tylko przez mały otwór od wnętrza, po wyjęciu kufra pod siedzeniem. Wyjęcie baku tak aby się dobrać do tego otworu w którym jest umieszczony pływak to chyba większa robota...

W związku z moim "stukowym problemem", opisanym powyżej zrobiłem sobie przyrząd do zdjęcia variatora
Obrazek
rozmontowałem co trzeba i teraz czekam na zamówiony pasek :-)
Obrazek
dwa koła w karierze:
Simson SR2, Jawka Typ20, Simson S51, Junak M10, MZ TS250, Saxonette Sachs 301/A, Suzuki Burgman 400, Vespa GT200 (2003)
Następna

Wróć do Nasze Vespy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika