Moja gt 125 2004

Nasze Vespy - opisy techniczne pojazdów, opisy tras, przygody na dwóch kółkach
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 37
Rejestracja: 12 czerwca 2016, 22:42
Lokalizacja: Gliwice
[I]:
Granturismo 125L (GT)
[II]:
Wiatka WP 150
Post: 20 marca 2017, 19:29
Witam

W zeszłym roku zanabyłem gt 2004 z przebiegiem 34.000 stan cóż był niezły ale troszku jej brakowało ( tłumik naprawiany sznurkiem zasyfione wszystko co możliwe , chamulce i amory porażka rdza i syf.

w ostatnich tygodniach troszku ją odświeżyłem.
Na pierwszy ognień poszedł tłumik ( zakupiony używany od kolegi z forum )
Przed piaskowaniem
20161027_052012.jpg

po piaskowaniu i łataniu dziurek tigiem
20161031_191446.jpg


I po lakierowaniu oczywiście żaroodporną :-)

20161031_221827.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Jezus jeździł na harleju bo nie wiedział że jest Osa

Reklama

Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 37
Rejestracja: 06 września 2015, 15:22

[I]:
Granturismo 200L (GT) M312M
Post: 20 marca 2017, 20:50
Wrzuć trochę fot : przed w trakcie i po :)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 37
Rejestracja: 12 czerwca 2016, 22:42
Lokalizacja: Gliwice
[I]:
Granturismo 125L (GT)
[II]:
Wiatka WP 150
Post: 20 marca 2017, 22:07
Następny poszedł przedni amor

troszkę był skorodowany

20170216_143948.jpg


po szkiełkowaniu i malowaniuwygląda tak

20170222_224145.jpg


Pytanie czy sam amortyzator jest rozbieralny ? tłumi jeszcze ale fajnie by było wymienić uszcelniacze i olej.

Zaciski hamulcowe też wymagały konkretnego odnowienia

20170221_232149.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Jezus jeździł na harleju bo nie wiedział że jest Osa
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 37
Rejestracja: 12 czerwca 2016, 22:42
Lokalizacja: Gliwice
[I]:
Granturismo 125L (GT)
[II]:
Wiatka WP 150
Post: 20 marca 2017, 22:15
Po rozebraniu zabezpieczeniu wszystko poszło w szkło ( oczywiście bez tłoczów ) o dziwo uszczelniacze tłoczków w rewelacyjnym stanie po wymyciu zostały zamontowane spowrotem
20170222_202508.jpg


Nowy lakier plus smarowanko litowym smarem prowadnic

20170226_221934.jpg


TERAZ NAJCIEKAWSZE UWAGA !!! :-)

Nie wiem jak u was ale po zdjęciu amora koła zacisku i tarczy zorientowałem się że wachacz przedni wogule nie porusza sie a powinien ( góra dół ) po rozebraniu okazało się ze w środku jest armagedon

Smar dosłownie się spalił zapiekając łożyska igiełkowe i wszystko dookoła

20170223_231712.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Jezus jeździł na harleju bo nie wiedział że jest Osa
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 37
Rejestracja: 12 czerwca 2016, 22:42
Lokalizacja: Gliwice
[I]:
Granturismo 125L (GT)
[II]:
Wiatka WP 150
Post: 20 marca 2017, 22:26
Czały ten syf wyczysciłem srodkiem do mycia pił , izopropanolem itp. nie obyło sie bez sróbokręta .

potem wymiana łożysk szkiełkowanie :

20170227_230351.jpg


20170227_230329.jpg


Całość po zmontowaniu :

20170301_234119.jpg



Teraz wszystko pracuje ładniei lekko
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Jezus jeździł na harleju bo nie wiedział że jest Osa

2017
2017
Posty: 131
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34
Lokalizacja: Lublin
[I]:
ET4 125 Not Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
Post: 21 marca 2017, 11:07
No to gratulacje - kupa zabawy.
U mnie po wypiaskowaniu tłumika (nie wyglądał mega źle) okazało się, że trzeba go w kilku miejscach odtworzyć - "zjadło" np. prawie wszystko dookoła górnego mocowania.
Spawanie TIG i MIG załatwiło sprawę. Pomalowaliśmy farbą o temp. pracy do 550 stopni, więc może przeżyje jeszcze trochę :)
Z hamulcami i zawieszeniem miałem więcej szczęścia - choć to na 100% będę wiedział po rozpoczęciu sezonu
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 37
Rejestracja: 12 czerwca 2016, 22:42
Lokalizacja: Gliwice
[I]:
Granturismo 125L (GT)
[II]:
Wiatka WP 150
Post: 21 marca 2017, 16:47
O ile wiekszosc to kosmetyka to ten zapieczony wachacz z łożyskami to niezły bajzel teraz czuć różnice na drodze wczesniej to jak jazda starym komarkiem sztywniakiem ;-)
Jezus jeździł na harleju bo nie wiedział że jest Osa
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 37
Rejestracja: 12 czerwca 2016, 22:42
Lokalizacja: Gliwice
[I]:
Granturismo 125L (GT)
[II]:
Wiatka WP 150
Post: 24 marca 2017, 00:01
Następnie poszedł tyłdo remontu wymieniłem łozyska w ramieniu utzrymującym wydech , obudowie silnika ( od strony sprzęgła )


20170303_070046.jpg


I po
20170311_092138.jpg


20170311_091825.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Jezus jeździł na harleju bo nie wiedział że jest Osa
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 37
Rejestracja: 12 czerwca 2016, 22:42
Lokalizacja: Gliwice
[I]:
Granturismo 125L (GT)
[II]:
Wiatka WP 150
Post: 24 marca 2017, 00:05
w najbliższym czasie wymienie pasek bo jest nagranicy ( 21,5 mm) oraz rolki proforma

Teraz sprzęt tak się prezentuje ale jeszcze zrobie polerke lakieru i będzie git

20170319_222544.jpg


A tu z radziecką nieco starsą koleżanka

20161028_142008.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Jezus jeździł na harleju bo nie wiedział że jest Osa

2017
2017
Posty: 131
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34
Lokalizacja: Lublin
[I]:
ET4 125 Not Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
Post: 24 marca 2017, 10:26
Sprężynę w przednim amortyzatorze wymieniałeś na mocniejszą (w trakcie prac "zrobiła" się czerwona?

Pytam, bo zastanawiam się czy duża jest różnica w prowadzeniu się Vespy po takiej wymianie.
Awatar użytkownika
Vespa Power Tuner
Vespa Power Tuner
Posty: 3460
Rejestracja: 01 czerwca 2007, 15:15
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1

[I]:
PX200E Disk 2007+
[II]:
Vespa 125 1961-62
[III]:
GTV250 ie
[IV]:
Vespa 150GL 1961-62
Post: 24 marca 2017, 13:48
czerwona szybsza:) sprężyna :) a Wiaczesława ładny Grzyb - lubię takie !
Motocykliści noga z gazu!!!
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 37
Rejestracja: 12 czerwca 2016, 22:42
Lokalizacja: Gliwice
[I]:
Granturismo 125L (GT)
[II]:
Wiatka WP 150
Post: 24 marca 2017, 17:54
Hej amor wraz ze spreżyna odmalowany nic mnie to nie kosztowalo ba piaskuje i szkiełkuję sam :-) a lakier cóż mialem pod reką zielony i różowy więc czerwony to optymalny wybór jak padnie wtedy wymienie na nowy.

Apropo prowadzenia tak jak pisalem wyżej wyczszczenie spalonego i nalozenie nowego smaru wplynelo na poprawna prace zawieszenia radze sprawdzić w swoich sprzetach pozdrawiam
Jezus jeździł na harleju bo nie wiedział że jest Osa

2017
2017
Posty: 131
Rejestracja: 12 czerwca 2015, 22:34
Lokalizacja: Lublin
[I]:
ET4 125 Not Leader
[II]:
GT250 ie 60 (Euro 3) M451M
Post: 25 marca 2017, 20:05
Vespa z Jan pisze:czerwona szybsza:) sprężyna :) a Wiaczesława ładny Grzyb - lubię takie !

A naklejka "Sparco" podnosi moc o 10% :D

Wróć do Nasze Vespy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron