Vespa T5 - jakieś wskazówki?

O wszystkim co jest związane z Vespą
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 44
Rejestracja: 24 lipca 2016, 12:01
Lokalizacja: Lublin
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
Vespa 90 1963-81
Post: 26 czerwca 2017, 12:40
Vespiarze, zastanawiam się nad zakupem Vespy T5 z 1990 roku.
Zamarzył mi się projekt i w związku z tym mam kilka pytań.
Przede wszystkim czy ten konkretny model ma jakieś standardowe bolączki? Nigdy wcześniej nie miałem dwusuwa ani normalnej skrzyni (użytkuję ET4).
Jak wygląda sprawa z dostępnością części, również tuningowych, jaki byłby koszt kompletnego remontu silnika na standardowych gratach a jaki na częściach tuningowych?
Jaka jest realna wartość T5 w stanie idealnym? Próbuję kopać w polskich ogłoszeniach ale prawdę mówiąc ciężko coś wywnioskować bo jest ich bardzo mało a w tym momencie nie ma wcale. Czy to model z przyszłością i zapędami na youngtimera?
W końcu sprawa najważniejsza. Zaczynam się rozglądać nad jakimś prawdziwym fachowcem, który podjąłby się kompleksowej, drobiazgowej i profesjonalnej renowacji. Czy znacie kogoś godnego polecenia?
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi i informacje.

Reklama

Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1146
Rejestracja: 23 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 160GS 1962
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PK50XL 1987-93
[IV]:
PX80 1983-93
Post: 26 czerwca 2017, 14:10
T5 to już youngtimer. Generalnie to jest PX po fabrycznych ulepszeniach. Może być trudniej kupić części charakterystyczne dla T5. Generalnie genialny model który już nie będzie tracił na wartości. Ogłoszeń szukaj raczej na zachodzie. W Polsce jest ich bardzo bardzo mało. Nie zdziw się cenami dużo wyższymi niż zwykły PX.

Powodzenia!
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 44
Rejestracja: 24 lipca 2016, 12:01
Lokalizacja: Lublin
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
Vespa 90 1963-81
Post: 26 czerwca 2017, 14:26
No właśnie mam możliwość zakupu za granicą egzemplarza w średnim stanie za około 5000PLN. Jest kompletny, pali, jeździ, hamuje, nie ma korozji. Chcę go poddać kompleksowej renowacji i stąd moje pytania o obecną wartość w stanie idealnym :) Nie jestem Januszem ale zastanawiam się, która opcja byłaby korzystniejsza: kupienie T5 i zrobienie jej kapitalki (plusem jest to, że po takich zabiegach będzie na prawdę idealna i taka jak chcę) czy też kupienie znacznie droższego egzemplarza w super stanie (tu minusem jest to, że tak na prawdę przekonam się o tym dopiero gdy przyjedzie do mnie).
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 114
Rejestracja: 29 czerwca 2014, 18:02
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
[I]:
PX125 2012-
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 26 czerwca 2017, 18:03
Pierwszy scenariusz jest lepszy o wiele bo będziesz wszystko wiedział o swoim pojeździe, będziesz miał porządnie ogarnięty temat, nauczysz sie co nieco bo każda vespa sie trochę różni lub bardzo :) i pozostanie Ci dbanie i jaZda z dumą, a jeśli teraz jeździ to ją testuj póki sezon trwa wychwycisz szelakie niedociągnięcia, a zimą ją wypatroszysz i zrobisz porządnie :)
Wybór należy do Ciebie
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 431
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
Post: 03 lipca 2017, 21:19
kompletna T5 za +/- 1100 euro to zdecydowanie DOBRY zakup. silnik T5 poza skrzynią biegów / zapłonem nie ma nic wspólnego z PX-em tak więc jak byś zdecydował się ją nabyć trzy razy się zastanów nad tym komu dasz w tym grzebać.... silnik T5 jest dość kłopotliwy w naprawie ale dobrze zrobiony wymiata znakomicie! w pewnym sensie to najwydajniejsza jednostka montowana w manualnej vespie:)
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
motoVESPA PK75Xl 1987
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 43
Rejestracja: 21 września 2014, 18:22
Lokalizacja: Warszawa-Żoliborz
[I]:
LML STAR 150 2T
Post: 04 lipca 2017, 16:08
Ze znanych mi osób-Piotr "Specialsky" miał T5 i na pewno podpowie co i jak.. atakuj
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 44
Rejestracja: 24 lipca 2016, 12:01
Lokalizacja: Lublin
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
Vespa 90 1963-81
Post: 04 lipca 2017, 17:05
Dzięki wszystkim za posty, T5 już kupiłem.
Na razie wygląda tak sobie (uszkodzony tył) i ma bordowy kolor ale to się zmieni ;)
Jak myślicie, zostawić ją w oryginale czy przemalować w barwy Martini Racing albo Gulf?
https://goo.gl/photos/q8EFkouTsi7EL4wG8
https://goo.gl/photos/9QjHdhUsSkYTMm2b9
Ostatnio zmieniony 05 lipca 2017, 10:46 przez ushi, łącznie zmieniany 2 razy
Powód: poprawiłem linki
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 43
Rejestracja: 21 września 2014, 18:22
Lokalizacja: Warszawa-Żoliborz
[I]:
LML STAR 150 2T
Post: 04 lipca 2017, 17:09
pokaż fotki..ja jestem za oryginalnym lakierem ..
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 44
Rejestracja: 24 lipca 2016, 12:01
Lokalizacja: Lublin
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
Vespa 90 1963-81
Post: 04 lipca 2017, 17:10
https://goo.gl/photos/tTMetvGkZLKuhFUR6
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 44
Rejestracja: 24 lipca 2016, 12:01
Lokalizacja: Lublin
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
Vespa 90 1963-81
Post: 04 lipca 2017, 17:10
https://goo.gl/photos/a7QYwuRxatnCAJwk8
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 44
Rejestracja: 24 lipca 2016, 12:01
Lokalizacja: Lublin
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
Vespa 90 1963-81
Post: 04 lipca 2017, 17:15
VRP możesz otworzyć linki z fotami?
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 43
Rejestracja: 21 września 2014, 18:22
Lokalizacja: Warszawa-Żoliborz
[I]:
LML STAR 150 2T
Post: 04 lipca 2017, 18:05
tak.. jeśli to ori lakier ,to broń boże nic nie zmieniaj ..taka moja rada..
Ostatnio zmieniony 05 lipca 2017, 09:52 przez VRP, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 44
Rejestracja: 24 lipca 2016, 12:01
Lokalizacja: Lublin
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
Vespa 90 1963-81
Post: 04 lipca 2017, 18:12
Kolor oryginalny :)
Nie mogę się doczekać pierwszego spotkania a to dopiero za tezy tygodnie.
Zobaczymy co to za cudo.
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 431
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
Post: 04 lipca 2017, 18:22
gratulacje! a masz jakieś namiary na jej prefix i numer nadwozia bo... nie chciał bym psuć nastroju ale jest też "hiszpański" T5 - i na "oko" różnica tkwi w zegarach

aa.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
motoVESPA PK75Xl 1987
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 44
Rejestracja: 24 lipca 2016, 12:01
Lokalizacja: Lublin
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
Vespa 90 1963-81
Post: 04 lipca 2017, 18:25
Nr VIN będę miał w następnym tygodniu.
Zaraz do galerii w poprzednich postach wrzucę fotkę zegarów.
Simone - zerknij i daj mi znać ;)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 44
Rejestracja: 24 lipca 2016, 12:01
Lokalizacja: Lublin
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
Vespa 90 1963-81
Post: 04 lipca 2017, 18:45
simone pisze:gratulacje! a masz jakieś namiary na jej prefix i numer nadwozia bo... nie chciał bym psuć nastroju ale jest też "hiszpański" T5 - i na "oko" różnica tkwi w zegarach

aa.jpg


Który to "ten właściwy"?
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 431
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
Post: 04 lipca 2017, 18:48
prawy
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
motoVESPA PK75Xl 1987
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 43
Rejestracja: 21 września 2014, 18:22
Lokalizacja: Warszawa-Żoliborz
[I]:
LML STAR 150 2T
Post: 05 lipca 2017, 09:56
Czyli to chyba TX 200..
Awatar użytkownika
2014
2014
Posty: 239
Rejestracja: 13 stycznia 2009, 10:38
Lokalizacja: Łódź
[I]:
ET2 50
[II]:
P80X 1981-83
Post: 05 lipca 2017, 10:36
Przy zakupie T5 bardzo ważne jest sprawdzenie numerów na silniku.
Silnik to najciekawszy i najdroższy element tego pojazdu, bywa podmieniany na silnik od zwykłego PX-a.
T5 powinna mieć na bloku silnika VNX5M... , a na ramie VNX5T...

Vespa TX200 (a włąściwie to MotoVespa z rynku Hiszpańskiego) z wyglądu przypomina bardzo T5, ale siedzi w niej zwykły silnik od PX-a 12KM.
Podobnie jak Vespa GS200 na rynek krajów Benelux-u

ps. ten tył jest uderzony ... bo boczki jakoś dziwnie nie trzymają prostej, siodło odstaje, a i cięgno kranik jakby wystaje za mocno.
A tak z plusów to wydech wygląda dobrze :)

Pozdrawiam
Vespa ... bo lubię :)
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 610
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 05 lipca 2017, 13:24
Była fajna sztuka. Teraz już nikt z klubu się taką nie wozi.

2013-09-14 16-40-46.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Pozdrawiam - Oskar Shon MVP Office Sys/Dev 11/18r, 3xMCC
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Rozwiązania i dodatki dla Excela, Outlooka, Worda: VBATools.pl
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 431
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
Post: 05 lipca 2017, 15:22
T5 rozpoznać jest szalenie łatwo (tz silnik T5); ma dwie cechy, które każdy nawet laik zidentyfikuje;
- centralną świecę , której w żadnym (poza ultraunikatowym px150) PX-ie nie ma
- wydech przykręcany na dwie śruby a skręcany na króćcu wydechowym jak w każdym PX-e
tak więc zważywszy na to drugie nawet osłony nie trzeba ściągać.
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
motoVESPA PK75Xl 1987
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 44
Rejestracja: 24 lipca 2016, 12:01
Lokalizacja: Lublin
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
Vespa 90 1963-81
Post: 09 lipca 2017, 17:17
Simone , Piterson.
Jest dobrze, VIN to VNX5T000000035289 czyli T5 :)
Nie mam jeszcze nr silnika ale jestem dobrej myśli.
Czy ktoś wie czy i gdzie powinna być tabliczka znamionowa?
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1275
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 09 lipca 2017, 20:16
W angliku pod wajha kranika.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 44
Rejestracja: 24 lipca 2016, 12:01
Lokalizacja: Lublin
[I]:
Vespa 125 Primavera ET3 1976+
[II]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
Vespa 90 1963-81
Post: 22 lipca 2017, 05:14
Dzięki!
Reasumując, mamy w klubie T5. Będę się chwalił postępami w remoncie.
Przy okazji kupiłem jeszcze jedną do renowacji ;)
Zatem kolejne pytanie. Gdzie znajdę paletę oryginalnych kolorów w jakich wychodziły T5 MK1?
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 43
Rejestracja: 21 września 2014, 18:22
Lokalizacja: Warszawa-Żoliborz
[I]:
LML STAR 150 2T
Post: 14 września 2017, 11:28
To jeszcze czysto dokumentacyjnie takie zegary , też t5:

Obrazek
Następna

Wróć do Ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron