Ponieważ to moja pierwsza Vespa podpowiedzcie co mam w niej posprawdzać.
Mam mały przebieg, ale nie wiem co robił w niej poprzedni właściciel. Książki serwisowej brak.
I czy są jakieś punkty, które trzeba smarować?
A... i czy warto montować dodatkowy filterek paliwa czy ten w zaworku podciśnieniowym wystarczy?
Serwis przedsezonowy
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Posty: 11
Rejestracja: 05 stycznia 2018, 21:05 Lokalizacja: Szczawno Zdrój |
|
Posty: 10
Rejestracja: 04 stycznia 2018, 10:27 Lokalizacja: Wrocław [I]: ET4 50 4T [II]: ET2 50 |
Nie wiem co sam potrafisz dobrze zrobić.
Ja w swojej kupionej sprawdziłem i ew. usunąłem usterki: 1. Rolki i ślizgi wariatora - luz na tulejce 2 .zużycie paska napędowego ( mierzę szerokość i oceniam stan ogólny ) 3. Czyszczę pokrywę napędu i mechanizmy kopki z syfu po ścierającym się pasku. 4. grubość okładzin sprzęgła 5. Klocki hamulcowe przód i szczęki tył 6. Wymieniam płyn hamulcowy 7. wymieniam olej w przekładni 8. Ciśnienie w ogumieniu i stan opon 9. Czyszczenie i regulacja gaźnika 10. Świeca - jaka iskra, czyszczenie i przedmuchanie 11. ładowanie aku i ew. uzupełnienie wodą dest. 12. stan paska pompki oleju 13.Filtr powietrza- wymiana lub czyszczenie To tak na szybko co przychodzi mi do głowy z rana - przed wyjściem do pracy jur-us
|
2019
Posty: 2182
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43 Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc [I]: GTS300 ie Super 2008 |
co 10 tys km przebiegu - rolki, ślizgi
co 15 tys km - pas napędowy i tuleja takie są zalecenia Piaggio oczywiście pod warunkiem, że znasz prawdziwy przebieg i wiesz kiedy były ostatnie wymiany przed każdym sezonem - olej silnikowy (4T) co 4 lata opony bez względu na stan bieżnika, wcześniej jeżeli się zużyją lub uszkodzą co 5 lat akumulator, jeżeli Yuassa, inne padają po 2-3 latach W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961), 160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968), 125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976) |
Posty: 11
Rejestracja: 05 stycznia 2018, 21:05 Lokalizacja: Szczawno Zdrój |
Wszystko to ogarnę bez problemu. Dzięki koledzy. Zdziwiłem się tylko, że pomka olejowa jest
na oddzielnym pasku. Ile kropel powinna podać np. w ciągu 30sekund? Bo chcę sprawdzić czy poprawnie dozuje. |
Posty: 10
Rejestracja: 04 stycznia 2018, 10:27 Lokalizacja: Wrocław [I]: ET4 50 4T [II]: ET2 50 |
Pompka podaje olej w ilości proporcjonalnej do obrotów silnika - a ta ilość ustawiona jest na pompce.
jur-us
|
100 kropel na 100 sekund simone
VESPA P80X@125T5 1982 VESPA 90 mk1 1964 douglas 152l2 (VNA1T) 1960 primavera 125 1980 |
|
Posty: 11
Rejestracja: 05 stycznia 2018, 21:05 Lokalizacja: Szczawno Zdrój |
Czyli co ok. sekundę ma podać kroplę? Bo tyle się naczytałem o tej pompce, że boję się by nie
"położyć" silnika. |
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Wróć do Baza wiedzy technicznej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika