Serwis przedsezonowy

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.

Posty: 11
Rejestracja: 05 stycznia 2018, 21:05
Lokalizacja: Szczawno Zdrój
Post: 18 stycznia 2018, 21:30
Ponieważ to moja pierwsza Vespa podpowiedzcie co mam w niej posprawdzać.
Mam mały przebieg, ale nie wiem co robił w niej poprzedni właściciel. Książki serwisowej brak. :(
I czy są jakieś punkty, które trzeba smarować?
A... i czy warto montować dodatkowy filterek paliwa czy ten w zaworku podciśnieniowym wystarczy?

Reklama


Posty: 10
Rejestracja: 04 stycznia 2018, 10:27
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
ET4 50 4T
[II]:
ET2 50
Post: 19 stycznia 2018, 07:15
Nie wiem co sam potrafisz dobrze zrobić.
Ja w swojej kupionej sprawdziłem i ew. usunąłem usterki:
1. Rolki i ślizgi wariatora - luz na tulejce
2 .zużycie paska napędowego ( mierzę szerokość i oceniam stan ogólny )
3. Czyszczę pokrywę napędu i mechanizmy kopki z syfu po ścierającym się pasku.
4. grubość okładzin sprzęgła
5. Klocki hamulcowe przód i szczęki tył
6. Wymieniam płyn hamulcowy
7. wymieniam olej w przekładni
8. Ciśnienie w ogumieniu i stan opon
9. Czyszczenie i regulacja gaźnika
10. Świeca - jaka iskra, czyszczenie i przedmuchanie
11. ładowanie aku i ew. uzupełnienie wodą dest.
12. stan paska pompki oleju
13.Filtr powietrza- wymiana lub czyszczenie

To tak na szybko co przychodzi mi do głowy z rana - przed wyjściem do pracy :)
jur-us
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1677
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 19 stycznia 2018, 12:42
co 10 tys km przebiegu - rolki, ślizgi
co 15 tys km - pas napędowy i tuleja
takie są zalecenia Piaggio
oczywiście pod warunkiem, że znasz prawdziwy przebieg i wiesz kiedy były ostatnie wymiany
przed każdym sezonem - olej silnikowy (4T)
co 4 lata opony bez względu na stan bieżnika, wcześniej jeżeli się zużyją lub uszkodzą
co 5 lat akumulator, jeżeli Yuassa, inne padają po 2-3 latach
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Posty: 11
Rejestracja: 05 stycznia 2018, 21:05
Lokalizacja: Szczawno Zdrój
Post: 19 stycznia 2018, 19:57
Wszystko to ogarnę bez problemu. Dzięki koledzy. Zdziwiłem się tylko, że pomka olejowa jest
na oddzielnym pasku. Ile kropel powinna podać np. w ciągu 30sekund?
Bo chcę sprawdzić czy poprawnie dozuje.

Posty: 10
Rejestracja: 04 stycznia 2018, 10:27
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
ET4 50 4T
[II]:
ET2 50
Post: 20 stycznia 2018, 21:43
Pompka podaje olej w ilości proporcjonalnej do obrotów silnika - a ta ilość ustawiona jest na pompce.
jur-us
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 440
Rejestracja: 02 października 2008, 23:46
Lokalizacja: kraków
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
Vespa 90 1963-81
Post: 21 stycznia 2018, 23:14
Piaggiolini pisze:Wszystko to ogarnę bez problemu. Dzięki koledzy. Zdziwiłem się tylko, że pomka olejowa jest
na oddzielnym pasku. Ile kropel powinna podać np. w ciągu 30sekund?
Bo chcę sprawdzić czy poprawnie dozuje.


100 kropel na 100 sekund
simone

VESPA P80X@125T5 1982
VESPA 90 mk1 1964
motoVESPA PK75Xl 1987

Posty: 11
Rejestracja: 05 stycznia 2018, 21:05
Lokalizacja: Szczawno Zdrój
Post: 22 stycznia 2018, 22:04
Czyli co ok. sekundę ma podać kroplę? Bo tyle się naczytałem o tej pompce, że boję się by nie
"położyć" silnika.

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika