Vespa problem

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.

Posty: 6
Rejestracja: 25 czerwca 2017, 15:04
Lokalizacja: Konopiska woj. Sląskie
[I]:
LX50 2T
Post: 30 marca 2018, 15:19
Witam
W zeszłym roku zakupiłem dla żony Osę z 2007 r 50 lx 2T
Skuterek odpalał od przysłowiowego strzała , osiągał prędkość do 75km/h .
Po zaledwie 2 miesiącach uzytkowania i moze 500 przejechanych kilometrów skuter podczas jazdy nie reagował na gaz , dosłownie jakby gasł .Problem ten nasilił sie do takiego stopnia że skuter po odpaleniu nie reaguje na manetkę gazu , dosłownie nie wchodzi na obroty , odpala pracuje na wolnych obrotach po odkreceniu gazu ma przebłyski ze szarpnie ale za chwile słychać buuuu jakby brakowało paliwa .
Ściągnąłem wężyk paliwa który idzie od spodu baku z takiego jakby reduktora , wymieniłem go wraz z filtrem , wymieniłem świece na nową , jednak te zabiegi na nic sie nie zdały .
Czy może którys z szanownych użytkowników podejrzewa co mogło sie stać ? może jakaś pierdółka którą mógłbym sprawdzić na miejscu a nie wozić skuter do serwisu .
Dziekuję za potecjonalne podpowiedzi.

Ps. Jeśłi coś zle opisałem , a ktoś ma ochotę pomóc proszę pytać a postaram sie wszystko opisac jak najdokładniej
Jest to mój pierwszy post tutaj , więc zabardzo nie wiem jakie panują tutaj reguły ,

Reklama

Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 136
Rejestracja: 29 czerwca 2014, 18:02
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
[I]:
PX125 2012-
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 31 marca 2018, 12:29
Po pierwsze gaźnik proponuje przeczyścić
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1723
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 31 marca 2018, 14:12
I oczywiście wyregulować skład mieszanki
Ponadto filtr powietrza



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Posty: 6
Rejestracja: 25 czerwca 2017, 15:04
Lokalizacja: Konopiska woj. Sląskie
[I]:
LX50 2T
Post: 31 marca 2018, 14:26
Sliczne dzięki za podpowiedzi , po świętach biorę sie za czyszczenie gaźnika .
Czy macie może jakieś wskazówki jak się za to zabrać aby nie popsuć :)
Nie znam sie na motorach nigdy nie rozbierałem gaźnika , ale manualnie jestem sprawny i mam dostęp do garażu z całym sprzętem .
Może jakiś filmik odnośnie regulacji , z tego co wiem mam gaźnik Dell'orto PHVA , tak jak z czyszczeniem dam rade tak z regulacja potrzebowałbym jakis porad

Ps da sie tutaj włączyc powiadomienia o nowym poscie ?
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1158
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 01 kwietnia 2018, 15:21
Regulacja mieszanką raczej nic nie da. Można zerknąć na membranę w gaźniku, dysze przedmuchać, wymienić gąbkę w filtrze powietrza jeśli się kruszy i zajrzeć do napędu, jak wyglądają rolki, pasek, wariator itp. ogólnie przyczyny można szukać w wielu miejscach ale jeśli nigdy tego nie robiłeś to lepiej rób sobie zdjęcia krok po kroku albo poproś kogoś o pomoc. Te silniki są proste w konstrukcji ale ważna jest kolejność składania ;)
☆ ★ CHULIGAN PX 177 CORSA ★ ☆

Posty: 6
Rejestracja: 25 czerwca 2017, 15:04
Lokalizacja: Konopiska woj. Sląskie
[I]:
LX50 2T
Post: 03 kwietnia 2018, 15:11
Gaznik wyczyszczony dokładnie wypłukany w benzynie wszystko rozkręcone , na drobne części i złożone .
Dopływ paliwa sprawdzony , tłumnik sprawdzony , praktycznie wszystko rozkręcone , a po odkręceniu manetki z gazem osa robi buuu :( i gaśnie
Po wykręceniu świecy kolor czarny okopcony i mokra , czasami strzeli w tłumnik .
Po podpięciu strobskopu pokazuje że iskra jest jakby nie regularna , i sam silnik pracuje jakby w rytm pojawiania się iskry , czy warto kupic moduł zapłonu dla sprawdzenia ?

Posty: 6
Rejestracja: 25 czerwca 2017, 15:04
Lokalizacja: Konopiska woj. Sląskie
[I]:
LX50 2T
Post: 06 kwietnia 2018, 15:49
Ślicznotka Zony uruchomiona :)
Wymieniłem cewko-moduł i Vespa ruszyła
Także dziękuje wszystkim za porady i może kiedyś ktoś skorzysta z tego wątku jeśli będzie miał podobny problem , dodam że moduł nabyłem na aukcji za 50zł , nowy 170zł ,mowa o oryginałach

Ps. Planujemy kupić drugą Vespe , także może spotkamy sie na jakimś zlocie :)

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika