Warsztaty

Forum Wielkopolski (Wielkopolska)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, 14:50
Post: 24 kwietnia 2007, 14:54
Witam Wszystkich,

Mam pytanie odnosnie warsztatów w Poznaniu. Jestem posiadaczem Vespy et2 z 99'. Jest sprowadzana i ma juz troche przebiegu i na malwowej powiedzieli ze ma juz slabe cisnienie i ze silnik do remontu, czyli szlif + tłok z pierscieniami. Na malwowej chca to zrobic za 550zł na katowickiej w salonie yamahy to samo. U mechanika samochodowego 120 szlif + 150 tłok + 100 robota = 370. Moze wie ktos gdzie w poznaniu mozna to zrobic po mniejszych kosztach???

POzdrawiam

Reklama

Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1188
Rejestracja: 23 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 160GS 1962
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PK50XL 1987-93
[IV]:
PX80 1983-93
Post: 24 kwietnia 2007, 17:00
ale vespa et2 ma cylinder aluminiowy pokryty nikasilem wiec nie bedzie tak latwo ze szlifem, mysle ze lepiej nie dawac jej do mechanika samochodowego
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 122
Rejestracja: 26 lipca 2005, 13:20
Lokalizacja: spod Poznania
Post: 24 kwietnia 2007, 18:15
nie wiem czy zrobisz to taniej. niestety to nie jest tani sport...
jedyne co mogę poradzić to ODRADZIĆ robienie cokolwiek na Malwowej. Nie będę także doradzał robienia cokolwiek u Mielocha.
PX80 '82
Post: 24 kwietnia 2007, 19:22
Sorry ze sie wtrace ale czasem lepiej spojrzec na polke z nowymi gratami na dluzej czy posluza a dorzycisz do calosci naprawde nie duze pieniadze.
np. Wawa regeneracja walu 200-300 zł nowy 320-350pln tak wiec :) szczerze mowiac to sie w tym przypadku nie oplaca, to samo dotyczy sie regeneracji cylindra szlif 150-200 pln + tlok na kolejny wymiar ~40-55e a zesatw nowka sztuka racingowy kosztuje 130-150e
Tak wiec propouje policzyc dokładnie czy sie opłaca! - niestety mowie to z wałasnego doświadczenia
pzdr!
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 370
Rejestracja: 20 grudnia 2004, 21:05
Lokalizacja: Poznań
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 24 kwietnia 2007, 20:21
Ja się podpinam pod opinię Fr3diego i Prezesa też. Jest jeszcze jakiś jeden serwis Vespy w Poznaniu, ale oni chyba tylko zabytki robią..... :wink:
I to by było na tyle..........bulba
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, 14:50
Post: 24 kwietnia 2007, 22:41
no ok ale dlaczego nie na malwowej? tam robilem glowne naprawy po sprowadzeniu... Moj kolega bardzo sobie zachwala a ma Kymco S9...

No 370 cała robota a u mielocha cylinder Polini Sport 50ccm kosztuje 340 zlotych + pewnie ze 100 jak nie 150 montaz czyli roznica jakies 130 zlotych...

Znalazlem jeszcze cylinder Metrakit MK 50 za 320 zlotych.

Na stronie mielocha napisane jest ze Polini daje moc 6,2KM a Metrakit 7-8,5KM. Ale z tego co wiem to Polini chyba lepsze, mimo tego prosze o opinie!

Tak w ogole to czy musze zmieniac jakies jeszcze czesci jak wymienie caly cylinder? Mam nadzieje ze nie ;)

Na razie nie bede nic robil z moja Vespa ale zyje swiadomoscia ze niedlugo trzeba bedzie to ogarnac...

P.S. i jakby ktos pytal to nie chce zmieniac na 70 bo i bedzie wiecej palic no i grugo cisnac a mi wystarczy szybki start i 85 max
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 370
Rejestracja: 20 grudnia 2004, 21:05
Lokalizacja: Poznań
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 25 kwietnia 2007, 07:19
70 dużo więcej nie pali......
I to by było na tyle..........bulba
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, 14:50
Post: 25 kwietnia 2007, 08:08
No tak sadze ze nie duzo wiecej.. Pewnie z 4,0-4,5? tylko ze mam watpliwosci czy nawet jezeli zmienie na 50 polini sport to czy wał wytrzyma wzrost mocy z 4(oryginalna Vespa) do 6,2(Polini). Naprawde chcialbym zmieniac tylko cylinder pozniej pewnie wariator ale to po jakims czasie.

pa
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1188
Rejestracja: 23 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 160GS 1962
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PK50XL 1987-93
[IV]:
PX80 1983-93
Post: 25 kwietnia 2007, 08:24
raczej pali dalej w okolicach 3 litrów
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, 14:50
Post: 25 kwietnia 2007, 08:27
no moj teraz pali z 4 bo strasznie go cisne no a ma cisnienie 7atm wiec podobno bardzo malo i to pewnie dlatego ze juz stary ;) no ale czy w koncu ktos mi powie czy jesli zaloze cylinder 50 a nawet 70 to przeciez przyrost mocy bedzie ogromny i nie wierze zeby nie trzeba bylo niczego wiecej nie wymieniac... pa
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 122
Rejestracja: 26 lipca 2005, 13:20
Lokalizacja: spod Poznania
Post: 25 kwietnia 2007, 08:45
jeśli założysz 70cc to przydałoby się zmienić wydech. A na seryjnych podzespołach powinna spokojnie wytrzymać i będziesz mógł śmiało śmigać (na początku, póki kaski nie przybędzie znowu). Później można wymienić wał, bo wiadomo zużywać się będzie szybciej. I powinny być dopasowane rolki do Twoich wymagań. Jeśli piszesz że chcesz szybki start to raczej lekkie. A gdyby Ci było mało na starcie to można pomyśleć o gaz-boxie, który poprawia spalanie mieszanki przy otwarciu manetki. Wtedy skuter szybciej reaguje na otwarcie manetki.
Czy więcej pali? Teraz pali Ci ok. 4 bo ma złą kompresje, złe spalanie mieszanki. Jeśli będzie dobrze wyregulowana to 70cc powinien paklić 3-3,5l.
A dlaczego nie na malwowej? Jeśli Twój kumpel nie pogubił jeszcze śrubek i plastików to znaczy że farciaż z niego ;) (czasem im się po prostu zapomni poprzykręcać plastiki, albo jeden zwala na drugiego, a drugi na pierwszego i w końcu nikt nie przykręca - smutne doświadczenia znajomych). czasem nawet bywa tak, że źle wyregulowany skuter wyjeżdża po regulacji jeszcze bardziej rozregulowany...
PX80 '82
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, 14:50
Post: 25 kwietnia 2007, 09:31
ok czyli moge wsadzic 70 i bedzie spalac 3-3,5... I na pewno zadna czesc mi sie nie rozwali po 2 miesiacach?! na malwowej na przegladzie stwierdzili ze naped jest w bardzo dobrym stanie bo przed sprowadeniem byl wymieniany. A ktory cylinder? Polini Sport 70 czy Metrakit MK Series 50cc.bo u mielocha polini 70 ma 7,7KM a ten metrakit 7-8,5KM wiec cos dziwnego...

pa
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 122
Rejestracja: 26 lipca 2005, 13:20
Lokalizacja: spod Poznania
Post: 25 kwietnia 2007, 14:04
który, nie wiem, sam musisz wybrać.
a czy się nic nie zepsuje po 2 miechach to nie obiecuje. ale jak będzie dobrze złożone to "nie powinno". ale naprawde dobrze jest pomyśleć o wydechu bo wydech tutaj dużo robi.
PX80 '82
Post: 25 kwietnia 2007, 14:42
Kazdy sprzedawca innaczej określa parametry tech asortymentu.
Np ten sam zestaw DR177 na str SCK ma 15 KM i predkośc do 120km/h a na SIP 13KM i predkośc 105 km/h, natomiast RSE z kosmosu bierze parametry.
Kolejny temat to jest odpowiednie założenie tego zestawu jak wiadmo, aby zestaw racingowy "spełniał oczekiwania" trzeba odpowiednio przygotować do tego silniki i tu może być ukryta różnica w parametrach podawanych przez sprzedawce (porting, przełożenie, gaznik, dysze, wydech, ustawienei zapłonu i itp)
pzdr!
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, 14:50
Post: 26 kwietnia 2007, 19:33
No wlasnie kupilem cylinder POLINI SPORT 70 do mojej Kochanej Vespy :)
U mielocha bo bylo zdecydowanie najtaniej!

Powiedzcie mi dobrzy ludzie :) macie jakis tani sprawdzony warsztat gdzie mi zaloza ten cylinder i ladnie wszystko wyregulują?

pozdr
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, 14:50
Post: 01 maja 2007, 09:00
Jakby co to caly czxas szukam jakies dobrego i taniego warsztatu gdzie zalozą mi cylinder i wyreguluja wszystko ;) pa
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 122
Rejestracja: 26 lipca 2005, 13:20
Lokalizacja: spod Poznania
Post: 01 maja 2007, 22:12
gadałem z kumplami, polecają warsztat na opolskiej. ale nie wiem jak z ceną będzie.
nie wiem dokładnie gdzie to jest. ponoć gdzieś koło przychodni, czyli szukaj NFZ :)
PX80 '82
Post: 02 maja 2007, 07:28
A Fr3di gdzie tam oni są ?? bo Chętnie bym podskoczył zobaczyć co konkurencja robi ?? mają tylko Vespy czy może all ?
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, 14:50
Post: 02 maja 2007, 08:40
ej a co powiecie o Sklepie i Serwisie RAPID na katowickiej chyba... Tam chcieli ode mnie tyle co na malwowej za remont, czyli 550. Wygladalo wszystko bardzo porzadnie...
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 370
Rejestracja: 20 grudnia 2004, 21:05
Lokalizacja: Poznań
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 02 maja 2007, 09:36
napiszę tak: mój kolega serwisuje tam Yamahę i jest baaaaardzo zadowolony. Tak więc możesz tam uderzyć...
I to by było na tyle..........bulba
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 122
Rejestracja: 26 lipca 2005, 13:20
Lokalizacja: spod Poznania
Post: 02 maja 2007, 12:05
no jeśli w rapidzie zrobią Ci vespę to czemu nie. To jest dobra firma, ale nie wiedziałem że skuterki też grzebią... :)
wiem że zajmują się właśnie większymi maszynami. i też mam znajomych którzy serwisują tam swoje sprzęty.

no jeszcze możesz uderzyć do przeźmierowa do Moto RP. ale nie pamiętam ulicy (jak sprawdze to Ci napiszę). Oni też może zrobią, chociaż słyszałem że mają teraz kupe roboty.
PX80 '82
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, 14:50
Post: 04 maja 2007, 13:38
WOW!!!

Ciagle jestem pod ogromnym wrazeniem. Bylem przed chwila na opolskiej i dostalem numer do ich mechanika. Nie zastanawiajac sie dlugo, od razu zadzwonilem i... SZOK!!! Za zamontowanie mojego nowego cylindra Polini Sport 70 i regulacje 50-100 zł... Dzieki za wszelkie, bardzo pomocne informacje na temat warsztatów! Juz zdecydowalem gdzie mam sie zglosic :)

pzdr
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 122
Rejestracja: 26 lipca 2005, 13:20
Lokalizacja: spod Poznania
Post: 04 maja 2007, 13:57
cieszę się że mogłem pomóc :)
i życzę powodzenia
PX80 '82
Post: 04 maja 2007, 23:37
Cześć!
Informuj o efektach obsługi serwisu i efektach tuningu.
pozdro
gre
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwietnia 2007, 14:50
Post: 05 maja 2007, 16:00
Pewnie ze bede! ;) pa
Następna

Wróć do wielkopolskie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika