Witam klubowiczów.
Mam Vespę prawdopodobnie P80X (przy sprowadzaniu było zagmatwane coś i dlatego nie jestem pewien) z 1982 roku. Zużyło mi się sprzęgło. Podpowiedzcie mi jakiego materiału najlepiej użyć jako okładzin ciernych na tarczki sprzęgłowe i jakim klejem najlepiej przykleić.
Ona ma cztery tarczki.
Zużyte sprzęgło
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Hm dziwne sprzeglo - w PX 80 sprzegło skladało jezeli sie nie myle z 3 tarczek z korkiem (6sprezynkowe) dopiero jesli sie nie myle od '92 w PX 125/150/200 zastosowano sprzeglo z 4 tarczkami z korkiem - bylo to sprzeglo od Cosy 8 malych sprezynek
Dlatego cos mi nie pasuje w roczniku '82 sprzeglo 4 tarczkowe. Co do opcji klejenia i kombinowania nie wiem czy jest sens za 8e kombinowanie pzdr! |
|
@ cipiór:
mas zracje co do sprzęgła z trzema tarczami, to był orginał ale jeśli ja dobrze wiem to zarówno w PXach jak i w PK lub Vkach można było stosować tuning okładziny, czyli cztery tarcze, patrz katalog SC.... Z doświadczenia wiem iż jedna tarcza więcej w sprzęgle powoduje problemy z ustawieniem... no i w katalogu kosztuje takie sprzęgło (tarcze) max 15oiro kto hamuje ten przegrywa
Vespa Special 50/102ccm Vespa PX80/200ccm |
|
Mam do sprzedania dobre sprzęgło (używane) do PX 80. Tomasz Łubik 505 90 80 18
|
|
no więc sorki za pomyłke.
Poprostu zły klawisz wdusiłem. Są trzy tarcze. I niby już przykleiłem korek (bo znalazłem) i powinno być dobrze, ale nie jest. Kiedy zaciągam sprzęgło, linka jest jakby za słabo naciągnięta. Już ją naciągnąłem tak że łapka od sprzęgła jest wygięta nawet kiedy sprzęgło nie jest wduszone, ale mimo to nie odcina napędu. Czyli krótko brak sprzęgła... o co tutaj może chodzić ?? PX80 '82
|
|
Moze zly olej masz i sprzeglo sie slizga moze blaszki pomiedzy tarczami masz zakatowane, moze zle dokrecone sprzeglo czyli nie dokonca dokrecone i lekko odstaje i pokrywa sprzegla (tzw lapa) dociska sprzeglo.
Moze ktos zrobil jakis patent na mloteczku sprzegla czyli ten kamyk mosiezny. - Olej Hipol 5GL- i nie narzekam - sprzeglo musi byc przykrecone na taka nakretke koronkowa do ktorej musi byc klucz specjalny jesli ktos nakrecil nakretek od WSKi bo cos kiedys takiego widzialem to nie dociagniesz kluczem nastadowym za Chiny sprzegla - wymiana nakretki oraz zdobyc klucz Sprzegla 4 tarczkowe i 8 sprezynkowe byly przykrecane na zwykal nakretke http://www.sip-scootershop.com/upload/i ... 36_003.jpg http://www.sip-scootershop.com/upload/i ... 95_003.jpg A tak wyglada sprzegło 3 tarczkowe orginalnie montowane - wszystkie model PX80 oraz w PX125 i 150 do '92 http://www.sip-scootershop.com/upload/i ... 06_003.jpg http://www.sip-scootershop.com/upload/i ... 07_003.jpg - piszesz ze masz wygieta dzwigenke od sprzegla ona jest lekko wygieta ale caly czas pracuje w swojej osi. poza tym ciezko ja chyba wygiac bo to jest odelw i szybciej peknie ale moze ktos zdolny jest (wykrecajac ta srubke w ktora wchodzi kolnierz linki) - sugeruje zdjac linke z lapy sprzegla i sprawdzic czy 3ma sprzeglo bez linki tak wyglada młoteczek mosieżny z podkładka: http://www.sip-scootershop.com/upload/i ... 39_003.jpg łapa dzwigni sprzegła http://www.sip-scootershop.com/upload/i ... 22_003.jpg http://www.sip-scootershop.com/upload/i ... 23_003.jpg nakretka http://www.sip-scootershop.com/upload/i ... 88_003.jpg podkładka pod ta nakretke z zabezpieczeniem http://www.sip-scootershop.com/upload/i ... 87_003.jpg klucz do tej nieszczesnej nakretki http://www.sip-scootershop.com/upload/i ... 48_003.jpg |
|
Nie, nie, chyba źle mnie zrozumiałeś, może źle to ująłem. Chodzi mi o to że linka od sprzęgła jest już tak naciągnięta, że nawet łapa jest pociągnięta. nie jest wykrzywiona, czy coś... poprostu mam już tak naciągniętą linke. Myślałem że może te tarczki które teraz zrobiłem są za grube (znaczy okładziny z korka) więc je troche zeszlifowałem, ale nie wiele to dało. I tu mam pytanie, może wiecie jaka powinna być grubość tach okładzin?? CO do tej nakrętki to jest oryginalna, nie jakaś tam od Wiejskiego Sprzętu Kaskaderskiego... i jest napewno dość dokręcone. Wszystko jest napewno dobrze poskładane. I za nic nie moge zrozumieć dlaczego te tarczki sie nie rozchodzą. Cały czas są ściśnięte... Jeśli nie macie więcej pomysłów to trudno. W każdym razie dzięki za pomoc PX80 '82
|
|
zobacz tu:
http://scooterhelp.com/tips/engine/clut ... vespa.html http://scooterhelp.com/tips/engine/clutch.lf.vespa.html http://scooterhelp.com/tips/engine/clut ... vespa.html A takie pytanko przed przerobka tarczek sprzegło działało? powdzenia i pzdr! |
|
Dzięki Cipiur za te linki. Przynajmniej wiem że wszystko dobrze robiłem wszystko po kolei tak jak tam jest opisane.
a w odpowiedzi na pytanie napisze tak: ciesze się że nie musiałem jej pchać 10 km, ale te 10 kilometrów jechałem przez 45 minut. na dwójeczce góra 20km/h. więcej gazu i się ślizgało, nie można było się rozpędzić. Po rozkręceniu okazało się że stare okładziny poodklejały się i zostały zmielone... PX80 '82
|
|
A gdzies ty kupił ta vespe moze bedzie latwiej namierzyc co w niej jest walniete:) moze to tak naprawde nie problem ze sprzeglem tylko czegos innego a sprzeglo to efekt koncowy
pzdr! |
|
Przerabiałem to w zeszłym roku. Naklejanie okładziny domowym sposobem itp. to strata czasu i atłasu. Błyskawicznie odpadnie i jeszcze będą przez to problemy (zmielona okładzina pójdzie do ojeju w skrzyni i można łożyska w skrzyni biegów załatwić).
Musisz po prostu wynienić te tarcze na na nowe. Ew. oddać do profesjonalnej regeneracji. Też miałem zagadkę z linką. Linka musi być już mocno naprężona i dźwigienka "wygięta" nawet przy puszczonej klamce sprzęgła na kierownicy. W istocie "praca" sprzęgła, tzn. "wysprzęglanie" i "zasprzęglanie" odbywa się na bardzo małym zakresie ruchu linki. Na marginesie: gdyby ktoś chciał kupić tarcze do dużego sprzęgła (PX200 itp) 4 tarczowego, to mam do sprzedania komplet ze sprężynami, nówka z SIP - w zeszłym roku przysłali mi nie to co trzeba do mojej Cosy1 (u mnie sprzęgło jest "małe", jak w PX80). |
|
Cipiur ona była sprowadzona z niemiec w '92 roku.
dzięki za podpowiedź Populares. jeszcze pokombinuje. aha, a jeszcze mam małe pytanie. Tam gdzie w obudowie sprzęgła jest do góry taki mały otwór z gwintem, ale nie ma tam śrubki wkręconej, co to jest ?? do czego on służy? z góry dzięki pozdrawiam PX80 '82
|
|
tam powinien byc tzw odpowietrznik ale zlaecam nie wkrecac go tylko wsunac kawalek rurki (wezyka) i zrobic tajka odme odprowadzajaca opary olejku na asfalt nie bedzie ci sie brudzil tak silnik a rurke uszczelnik silkonem silnikowym
pzdr! co do zrodal pochodzenia tej vespy myslalem ze od takiego kolesia ktorego zniam i stan tej vespy to byla porazszka pzdr! |
|
sory że odkopuje jeszcze ten temat po tygodniu (byłem na wczasach).
Sprzęgło zrobione, okazało się, że ten nieszczęsny korek był za gruby. Troche go starłem i sprzęgiełko chodzi jak złotko. leciutko i dobrze odłącza napęd. jestem bardzo zadowolony. Dzięki wszystkim za podpowiedzi PX80 '82
|
|
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Wróć do Baza wiedzy technicznej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika