Jak przeżyć na drodze (proszę wrzucać linki o tech jazdy)

O wszystkim co jest związane z Vespą
Post: 29 czerwca 2009, 21:02
Jak wreszcie zrobi się to polecam wycieczki ale wcześniej sugeruje lekturę.
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... _1_zakrety

pzdr!
Ostatnio zmieniony 03 września 2009, 15:11 przez Cipiór, łącznie zmieniany 1 raz

Reklama

Awatar użytkownika
Vespa Power Tuner
Vespa Power Tuner
Posty: 3460
Rejestracja: 01 czerwca 2007, 15:15
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1

[I]:
PX200E Disk 2007+
[II]:
Vespa 125 1961-62
[III]:
GTV250 ie
[IV]:
Vespa 150GL 1961-62
Post: 30 czerwca 2009, 11:03
bardzo miła teoria:) i ciutkę praktyki:) wiedzy nigdy dosyć zwłaszcza profesjonalnej.
Motocykliści noga z gazu!!!
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1409
Rejestracja: 21 września 2007, 13:31
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Post: 30 czerwca 2009, 11:10
Vespa z Jan pisze:bardzo miła teoria:) i ciutkę praktyki:) wiedzy nigdy dosyć zwłaszcza profesjonalnej.


Niezły artykuł, tylko kiedy piszą: "więc ostro przed siebie, potem po hamulcach i wchodzimy w lewy zakręt z 50 km/h na zegarze. " uśmiecham się delikatnie i przerabiam w myśli na "przyhamuj delikatnie, zredukuj do 20 i wchodź w lewy zakręt :)

pzdr.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand...
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 672
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 30 czerwca 2009, 12:14
w 100% to co podczas szybkiej jazdy samochodem...
hamowanie, podtrzymanie, gaz, parabola skrętu też identyczna, czyli nakładać tor za wierzchołkiem zakrętu

ćwiczę to non-stop i na 4 i na 2 kółkach... o ile w samochodzie jak coś nie wyjdzie to albo skoryguję, albo zahamuję, albo rozwalę felgę na krawężniku, o tyle na 2 kółkach dochodzi bardzo istotny element... ból
pzdr
***Olas***
Awatar użytkownika
Posty: 4
Rejestracja: 10 sierpnia 2009, 21:07
Lokalizacja: warszawa/konstancin-jeziorna
Post: 24 sierpnia 2009, 14:17
interesujący artykuł, jadę to sprawdzić :)


pozdrawiam maciek
Post: 03 września 2009, 15:06
Vespa z Jan pisze:uczymy się całe życie
http://www.motogen.pl/multimedia/motoge ... rt139.html

itd
Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 883
Rejestracja: 26 października 2004, 11:30
Lokalizacja: wrocław
[I]:
Vespa 50 Special 1972-75
[II]:
PX80 1983-93
Post: 08 września 2009, 21:25
proste, kto hamuje ten przegrywa i do przodu :)))
kto hamuje ten przegrywa


Vespa Special 50/102ccm
Vespa PX80/200ccm
Awatar użytkownika
Posty: 17
Rejestracja: 21 września 2009, 21:10
Lokalizacja: Otwock
[I]:
Granturismo 125L (GT)
Post: 08 października 2009, 19:32
Polecam wziąć kilka lekcji na tej drodze

http://www.youtube.com/watch?v=NzyuoGUO8OM
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 278
Rejestracja: 28 listopada 2009, 22:19
Lokalizacja: Gdańsk
[I]:
PK50SS / PK50S Lusso 1983-87
Post: 22 lutego 2010, 00:40
Mało osób zwraca na to uwagę, polecam zmniejszenie cisnienia w oponach na przedwiosenna i jesienna pogode, wyraznie lepsza przyczepnosc.
Awatar użytkownika
Vespa Power Tuner
Vespa Power Tuner
Posty: 3460
Rejestracja: 01 czerwca 2007, 15:15
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1

[I]:
PX200E Disk 2007+
[II]:
Vespa 125 1961-62
[III]:
GTV250 ie
[IV]:
Vespa 150GL 1961-62
Post: 22 lutego 2010, 07:38
zawsze na flakach jeźdzę
Motocykliści noga z gazu!!!
Awatar użytkownika
Majster
Majster
Posty: 1127
Rejestracja: 18 stycznia 2008, 22:53
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
ET4 125 Not Leader
Post: 22 lutego 2010, 08:53
...ale spada prędkość, a jak mawia Metus:
"Prędkość pionizuje..." :lol:

Pozdrawiam !!!
Sznur.
Lepszy martwy niż drugi...
Piłeś, nie pisz...
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 278
Rejestracja: 28 listopada 2009, 22:19
Lokalizacja: Gdańsk
[I]:
PK50SS / PK50S Lusso 1983-87
Post: 22 lutego 2010, 10:06
jak Hummerem po pustyni ;D
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 288
Rejestracja: 05 lutego 2010, 19:40
Lokalizacja: wrocław
Post: 22 lutego 2010, 18:51
http://www.youtube.com/watch?v=NzyuoGUO8OM

Na miły Bóg gdzie tak jeżdżą :!: :!: :!:
Awatar użytkownika
Vespa Power Tuner
Vespa Power Tuner
Posty: 3460
Rejestracja: 01 czerwca 2007, 15:15
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1

[I]:
PX200E Disk 2007+
[II]:
Vespa 125 1961-62
[III]:
GTV250 ie
[IV]:
Vespa 150GL 1961-62
Post: 22 lutego 2010, 19:15
co do jazdy z obniżonym ciśnieniem, jeżdzę Triumphem na gumach Conti z wysoką kostką używaną w BMW GS 1200 Adventure:) obniżyć trzeba bo inaczej...jeździłem na "lepszych" Bridgestone Trail Wings seryjne do tego modelu - zwane na amerykańskich forach - Death Wings:) polecam obniżanie, prędkość przy pojeździe klasy i pojemności niewielka ale bezpieczeństwo priorytet
Motocykliści noga z gazu!!!
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 143
Rejestracja: 15 czerwca 2009, 10:59
Lokalizacja: gdansk
[I]:
PX125EFL 1983-97
[II]:
PK50XL 1987-93
Post: 24 lutego 2010, 02:14
romano- to sa indie;D tam powinni byc wysylani ludzie co traca prawo jazdy, jak wroca odechce im sie szalec :twisted:
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 2297
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 24 lutego 2010, 08:51
ale jakie super sprzęty tam jeżdżą,co drugi to Bajaj taxi :D
Awatar użytkownika
Posty: 8
Rejestracja: 24 maja 2010, 20:29
Lokalizacja: Knurów
Post: 20 czerwca 2010, 13:31
ale faktycznie jakby kogoś tam przeniść to by człowiek dostał lekcję jazdy a szczególnie jak widać na filmiku kto ma pierwszeństwo :shock:
zawsze duży :lol:
będzie Pan(i) zadowolony(a)
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1158
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 06 września 2010, 08:05
romano1958 pisze:http://www.youtube.com/watch?v=NzyuoGUO8OM

Na miły Bóg gdzie tak jeżdżą :!: :!: :!:


dajcie mi chwilę to wrzucę kilka filmów z tego jak jeżdzą w Hanoi. pierwszy dzień jest straszny. a potem stajesz się częścią chaosu :)
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 162
Rejestracja: 14 lutego 2007, 01:15
Lokalizacja: Dublin/Gdynia
[I]:
GTV250 ie
Post: 26 stycznia 2011, 23:46
Cipiór pisze:Jak wreszcie zrobi się to polecam wycieczki ale wcześniej sugeruje lekturę.
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... _1_zakrety

pzdr!

naprawde wielkie dzieki.. swietny artykul.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 753
Rejestracja: 16 września 2009, 10:09
Lokalizacja: Warszawa - Powiśle
[I]:
S125 4T
[II]:
GTV125 4T 2007
[III]:
Vespa 50 Special 1969-72
Post: 16 maja 2011, 08:56
Witam Was porannie.
Chciałem się podzielić moimi spostrzeżeniami, teraz już bezpiecznie siedząc przy piwie na działce.
W ramach tzw. wymiany działkowej i wzajemnych odwiedzin miałem takie doświadczenie.
Rano jadąc drogą z Gąsiorowa nad Narwią do Somianki nad Bugiem o mały włos nie rozjechał mnie samochód. Wydarzenie praktycznie identyczne jak to Konika przy Muz. Narodowym.
Ja chciałem ominąć rodzinę na rowerach. Włączam kierunek, sprawdzam przez ramię, w oddali samochód więc jadę. Samochód przyspieszył i prawie mnie potrącił zderzakiem w mój narożnik. Oczywiście jakby do tego doszło, skończyłbym tak samo jak Konik, czyli wybiłoby mnie do góry i lecę.
Facet na szczęście zwolnił i do tragedii nie doszło. Zatrzymał się i powiedział, że nie widział mojego kierunkowskazu. Myślę, że faktycznie mógł nie widzieć - wyglądał na rozsądnego człowieka. Przeprosił i pojechaliśmy dalej.
To tyle tytułem wstępu i opisu sytuacji.
Stąd właśnie mój pomysł aby dodatkowo wystawić rękę przed manewrem i być jednocześnie bardziej widocznym.
Co o tym myślicie?
pozdr
trudno jest iść przez życie wieloma drogami jednocześnie - wybieram Vespę
Vespa "S" Super Sport - Fred Perry '09
Vespa Special /Polini-102ccm/ '72
Vespa GTV '06
Awatar użytkownika
Vespa Power Tuner
Vespa Power Tuner
Posty: 3460
Rejestracja: 01 czerwca 2007, 15:15
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1

[I]:
PX200E Disk 2007+
[II]:
Vespa 125 1961-62
[III]:
GTV250 ie
[IV]:
Vespa 150GL 1961-62
Post: 16 maja 2011, 09:48
ja to tak działąłem jak mój bajaj nie miał kierunków,
ale nie polecam - ryzyko utraty kończyny!
Allesio (kolega z Włoch) swoim nawykiem kierunkowal nogami...też nie polecam w naszych warunkach urwą nogę!
Awatar użytkownika
Vespa Power Tuner
Vespa Power Tuner
Posty: 3460
Rejestracja: 01 czerwca 2007, 15:15
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1

[I]:
PX200E Disk 2007+
[II]:
Vespa 125 1961-62
[III]:
GTV250 ie
[IV]:
Vespa 150GL 1961-62
Post: 19 maja 2011, 15:25
niby oczywiste ale zawsze wato sobie przypomnieć

http://www.rulesoftheroad.ie/pdf-downlo ... tion16.pdf
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 630
Rejestracja: 11 sierpnia 2008, 01:22
Lokalizacja: Wawa / Urzut
[I]:
Vespa 125 1961-62
[II]:
P200E 1977-82
[III]:
Cosa 1 200
Post: 15 listopada 2011, 22:45
warto stosować :D

http://www.scigacz.pl/Przeciwskret,dla, ... ,6271.html

a dodatkowo dociążać zewnętrzny podnóżek "odpychając się" od niego

piękne winkle wychodzą :lol: :lol: :lol:
1. Prowadź motocykl tak, jakbyś chciał żeby robiły to Twoje dzieci...
2. Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.
3. Co się wydarzyło na szlaku, zostaje na szlaku !
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1223
Rejestracja: 01 marca 2009, 19:00
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
PX150E 78-83
[II]:
PK50XL2 1990-
Post: 15 listopada 2011, 23:32
Potwierdzam :)

Obrazek
Kiss french, ride italian
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 270
Rejestracja: 13 sierpnia 2010, 21:08
Lokalizacja: Dęblin
Pochwały: 1

[I]:
ET4 125 Not Leader
[II]:
LX50 2T
Post: 16 listopada 2011, 21:11
Wookash pisze:Potwierdzam :)

Obrazek


Wookash, ale na zdjęciu akurat to nie jest przeciwskręt 8)
Gdyby to był przeciwskręt, to koło byłoby odwrócone w innym kierunku
:wink:
Pchając manetę, tę po wewnętrznej zakrętu, powodujesz to że maszyna sama kładzie się w zakręcie a koło idzie w przeciwny kierunek czyli przeciwskręt :D
Stąd właśnie ta nazwa :wink: :lol:
Pozdrawiam
MARCVS
DĘBLIN
Następna

Wróć do Ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika