Witam forumowiczów.

"... podstawowe zasady higieny, to jak się wchodzi to się puka ..."

Posty: 5
Rejestracja: 14 września 2018, 17:08
Lokalizacja: Tarnów (okolice)
[I]:
GTS300 ie Super 2012
[II]:
GTV250 ie
[III]:
ET4 125 Not Leader
[IV]:
PX125 2012-
Post: 18 maja 2019, 22:36
Cześć, na imię mam Łukasz i latek 40, mieszkam w bliskich okolicach Tarnowa.
Moja Vespowa przygoda zaczęła się od kupienia w ubiegłym roku Piaggio Liberty 125, z którego bylem zadowolony ale... żona zaczęła wiercić dziurę że Vespy sie jej bardziej podobają.
Decyzja była szybka liberciak poszedł do sprzedania po niecałym miesiącu i zaczęły się poszukiwania Vespy które zakończyły się w salonie na nowej GTS Touring 300.
Później zajawka nabrała tempa i poszło... najpierw wczesną jesienią dwie et4 125 które nadawały sie tyko do remontu (zmęczone (nie rozbite) przez poprzednich męczycieli/właścicieli) a że mam jakieś tam zdolności manualne i znajomych, znających sie na tym czy tamtym więc zabrałem sie za robotę.
Pierwsza biała perłowa (fabrycznie bordowa) etka preleader z 97r. została rozebrana na czesci pierwsze ( piaskowanie ramy, remont silnika, jednym słowem wszystko od początku) i zbudowana pod gust żony.
Efekt jak na pierwszy remont dla mnie był na tyle zadowalający że po złożeniu cieszyłem sie bardziej jak po kupieniu nowego GTSa. Póznej poszła druga et4 leader z 2001 czarna, również widoczna na załączonym obrazku z którą walczyłem na spokojnie przez zimę. Podobnie jak pierwsza odbudowana od podstaw..
Miedzy czasie kupiłem jeszcze dwie et4 125 1999r i 2003r do remontu (nie rozbite) które do dzisiaj zdążyłem rozebrać na części, ramy wypiaskować i prysnąć podkładem epoksydowym i powoli kompletuje części (nie brakujące a poprstu brzydkie i zmęczone).
Całkiem niedawno nieświadomie od jednego z forumowiczów kupilem GTV 250 który najbardziej z wszystkich działa mi na uzębienie, ale walcze (bardziej portfel) cały czas z shimmy. Cała przekładnia (łożyska, uszczelniacze) plus przód (łożyska, uszczelniacze, amortyzator, tarcza, opona pirelli sl26) i narazie jest tylko lepiej ale shimmy ciągle jest i mimo wszystko mnie wk****ia jazda nim/nią...
Kilka dni pózniej po GTV kupiłem PXa 2012 z przebiegiem 5000km po przygodzie drogowej. Tragedi nie ma bo trakcyjnie jedzie sie nią swietnie. Technicznie jak dla mnie ideał, natomiast lakierniczo można powiedzieć że nie tragedia ale w sumie cała nadaje się do lakierowania i nabiera mnie na zmiane lakieru na nie fabryczny - Marrakesch Braun Metallic (BMW) podoba mi się 'zajebiście' (fabryczny granat metalik).
W związku z tym mam rozterkę czy dobrze chcę postąpić... może koś się wypowie?
Mimo wszystko narazie przez sezon będe na PXie bzykał bo jeździ się świetnie a po sezonie zabieram się za remont.
Dobra koniec epopei bo się martwię żeby ktokolwiek chciał przeczytać.
Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje ze sie w niedługim czasie na jakieś spotkanie wybiorę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Reklama

Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 35
Rejestracja: 20 marca 2019, 11:20
Post: 19 maja 2019, 09:19
No niezły bałagan Szanowny Kolega ma pod kopułą :lol:
Z rozmachem :wink:
Nie przerywaj.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1803
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 19 maja 2019, 14:13
Co do zmiany lakieru ...
Jakiś bmw na Vespie ?
;)
Tak poważnie to osobiście lubię oryginały
Ale oczywiście o gustach się nie dyskutuje
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1210
Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
[I]:
LX50 2T
[II]:
GTS250 ABS
[III]:
PX200E 1982-97
Post: 21 maja 2019, 14:21
witaj, poszukaj na forum tematu o shimmy. walczyłem z tym wiele miesięcy w GTS250ABS. na koniec sie okazało że miałem tylko połówkę szpilki łączącej silnik z ramą. temat rzeka :) sprawdzałeś stan opon? bo po wszystkich poprawkach na koniec moze się okazać że to krzywo zjedzona gumka. dobra kończę, przeszukaj forum

P.S. ale żeby Vespazjan jeździł niesprawnym pojazdem? nie wierzę
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 149
Rejestracja: 29 czerwca 2014, 18:02
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
[I]:
PX125 2012-
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 21 maja 2019, 21:10
chłopie błagam "Midnight Blue" to fantastyczny kolor i nie zastępuj go żadnym BMW, mam px-a w tym kolorze i nigdy go nie zmienię (jak mówili w Forfiterze "jest piękny, is beautiful") ewentualnie jakbyś dobierał lak pod malowanie to MITSUBISHI CH DARK BLUE P, 262-1096 jest tym samym kolorem. Powtarzam kolor wspaniały jednak nie każdy potrafi go dobrać przy poprawkach lakierniczych etc.

Posty: 5
Rejestracja: 14 września 2018, 17:08
Lokalizacja: Tarnów (okolice)
[I]:
GTS300 ie Super 2012
[II]:
GTV250 ie
[III]:
ET4 125 Not Leader
[IV]:
PX125 2012-
Post: 21 maja 2019, 22:24
No niestety GTV nie nadające się do jazdy (przynajmniej dla mnie). Plan jest taki, żeby ją na części rozebrać. Dużo ognisk korozji ( więc również poprawki lakiernicze), i mam nadzieje ze wtedy wyjdzie co było powodem shimmy... Tak jak napisałem na dzień dzisiejszy wymienione wszystkie łożyska przekładni, kolumy kierowniczej, wahacza, koła, amortyzator, opona przód i tył (pirelki sl26)... i jest troszkę lepiej ale to za mało.
Z tego co jeszcze udało mi się wypatrzeć, piasta ma delikatne bicie ale zanim kupie nową, sprawdzę to dokładnie u tokarza, no i felgą z przodu jest inna jak z tył (moze jakieś spotkanie z "dziurą" było?).
A co do PXa macie racje zostanie oryginał, ale narazie muszę nacieszyć się jazdą...

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 204
Rejestracja: 21 czerwca 2013, 19:23
Lokalizacja: Lubień Galicja
[I]:
LX125/150
[II]:
LML STAR 125 4T
[III]:
PK50XL 1987-93
Post: 22 maja 2019, 07:17
Małopolska rośnie w siłę :) pozdrawiam i moze uda się spotkać
Ostatnio zmieniony 22 maja 2019, 18:40 przez slawdoor, łącznie zmieniany 1 raz
Sławek D.
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 149
Rejestracja: 29 czerwca 2014, 18:02
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
[I]:
PX125 2012-
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
GTS300 ie Super 2012
Post: 22 maja 2019, 08:18
co do rozmiaru felgi to logiczne że z tyłu jest inna rozmiarowo felga bo tak wychodzi w oryginale
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 29
Rejestracja: 18 lutego 2019, 08:41
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
PK50XL2 1990-
[II]:
Post: 22 maja 2019, 18:26
Jako miłośnik oryginału wszędzie powiem ci tak: to twój px i tylko tobie ma się podobać. Tyle.
Obrazek

Posty: 5
Rejestracja: 14 września 2018, 17:08
Lokalizacja: Tarnów (okolice)
[I]:
GTS300 ie Super 2012
[II]:
GTV250 ie
[III]:
ET4 125 Not Leader
[IV]:
PX125 2012-
Post: 22 maja 2019, 22:58
kierdollo pisze:co do rozmiaru felgi to logiczne że z tyłu jest inna rozmiarowo felga bo tak wychodzi w oryginale


Chodziło mi o lakier... są dwie różne
Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 714
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 23 maja 2019, 14:45
No proszę. Często odwiedzane prze zemnie tereny.

Mam chałupę koło Tarnowa (w Biskupicach R.). Taką na rekonesans wakacyjno-relaksacyjny.
Widzę że też raczej modern więc po linii. No to może kiedyś się spotkamy na jakimś 0% jeśli to po tej stronie świata. Pozdrawiam zatem i do zobaczenia w okolicy.

2019-04-27_10-14-50.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Pozdrawiam - Oskar Shon MVP Office Sys/Dev 11/19r, 3xMCC
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Rozwiązania i dodatki dla Excela, Outlooka, Worda: VBATools.pl

Posty: 5
Rejestracja: 14 września 2018, 17:08
Lokalizacja: Tarnów (okolice)
[I]:
GTS300 ie Super 2012
[II]:
GTV250 ie
[III]:
ET4 125 Not Leader
[IV]:
PX125 2012-
Post: 23 maja 2019, 22:31
OShon do Biskupic mam jakieś 15km, wiec zapraszam jak tylko będziesz w okolicy.
Slawdoor do ciebie kawałeczek dalej ale czemu nie również zapraszam, ewentualnie gdzieś na neutralnym gruncie.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 714
Rejestracja: 15 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Kraków
[I]:
ET2 50
[II]:
GTS250
Post: 24 maja 2019, 00:02
Wyślij jakiś namiar w WP na siebie, a ze Sławkiem, jak będzie miał ochotę to może po zlocie na Węgrzech, który już wielkimi krokami depcze nam po piętach, zrobimy jakiegoś grilla na wiosce. Będzie pretekst aby otworzyć więcej puszek.

Logo.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Pozdrawiam - Oskar Shon MVP Office Sys/Dev 11/19r, 3xMCC
Forum moderator: Outlook.pl | ExcelForum.pl | MSDN dział VBA
Rozwiązania i dodatki dla Excela, Outlooka, Worda: VBATools.pl

Wróć do ** Powitania **

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron