Piaggio x8 200 - metaliczne stukanie w skrzyni

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.

Posty: 5
Rejestracja: 20 czerwca 2020, 15:39
Post: 20 czerwca 2020, 15:49
Kupiłem w maju ubiegłego roku. Już wtedy stukał. Przejeździłem od początku maja do końca listopada. Nigdy nie odmówił posłuszeństwa - ale stukał. Zimą rozebrałem napęd. Wymieniłem rolki wariatora, pasek, rolkę dystansową i łożysko wału sprzęgła (w pokrywie). Sprzęgło wizualnie w dobrym stanie. Talerze gładkie. I dalej sobie stuka. Może bym znów przejeździł cały sezon, ale trochę to denerwujące. Stukanie słychać delikatnie na wolnych obrotach. Nasila się po lekkim dodaniu gazu i całkowicie zanika kiedy ruszam. Kiedy skuter "ciągnie" nic nie słychać, kiedy zatrzymujesz się stukanie się pojawia. Delikatne , metaliczne i upierdliwe. Jak sądzicie, co może być tego powodem ?

Reklama


Niemowlak
Niemowlak
Posty: 33
Rejestracja: 13 czerwca 2019, 13:13
Lokalizacja: Łódź
[I]:
Vespa 150GS 1955
[II]:
Vespa 125 Primavera 1967-83
[III]:
Primavera 125 3V 2014-
Post: 20 czerwca 2020, 23:00
Powodem jest nieprawidłowa praca silnika.

Posty: 5
Rejestracja: 20 czerwca 2020, 15:39
Post: 21 czerwca 2020, 10:58
Dziękuję za podpowiedz. A mógłbyś wyjaśnić co rozumiesz przez nieprawidłową pracę silnika ?
Gdyby tak było to przynajmniej , jak dla mnie, sprawa wygląda poważnie. Dodam jeszcze że sprawdziłem luz na zaworach - było O.K. Co miałoby powodować tą nieprawidłową pracę silnika ?
Miałem też sugestię że tak stukać mogą rolki w zbyt wyrobionych ślizgach. Co o tym sądzisz ?
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1953
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 21 czerwca 2020, 16:37
To jak wymieniłeś rolki to ślizgów nie ?
Ja zawsze komplet w Vespie GTS300 wymieniam
Ostatnio stukało mu sprzęgło mimo że wyglądało dobrze to przy ruszaniu stukało i szarpało przy starcie
A mamy silniki tej samej konstrukcji
Wymiany ww elementów robi się zgodnie z książką czyli przy odpowiednich przebiegach
Nie czekamy aż pojawi się nieprawidłowa praca


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Posty: 5
Rejestracja: 20 czerwca 2020, 15:39
Post: 21 czerwca 2020, 18:07
To początki mojej przygody ze skuterem. Tak, masz rację - wymieniłem tylko rolki, ślizgów nie ruszałem.
Oparłem się na opinii osoby która jak mi się wydawało miała w tym temacie doświadczenie. Osoba ta jak mniemam (mniemałem) powinna mieć doświadczenie w tym temacie. Jak już napisałem skuter mam od roku. Poprzedni właściciel korzystał z serwisu dosyć rzadko. Tylko pierwszy z rachunków jaki mi przedstawił był z serwisu zajmującego się jednośladami. Pozostałe to faktury od mechaników samochodowych, aczkolwiek nie musi to oznaczać że nie mających wiedzy o motocyklach. Z przedstawionych dokumentów raz na trzy , cztery lata działo się tam coś innego niż wymiana oleju i filtrów. Oprócz czynności które wymieniłem wcześniej przy przeglądzie skrzyni jaki zrobiłem zimą dokonałem też ;
-wymiany obydwu opon ( miały odpowiednio 6 i 10 lat)
-wymiany wszystkich płynów - hamulcowego , chłodzącego (w obiegu było tylko połowę wymaganej ilości), oleju w
przekładni (tego dla odmiany było ponad dwa razy więcej)
-wymiany klocków hamulcowych
-sprawdzeniu luzu na zaworach
-czyszczenie gaźnika
-wymiany elektrozaworu ssania (był uszkodzony, skuter gasł, spalanie bardzo wysokie).
Oczywiście olej w silniku, filtr oleju, powietrza i paliwa.
Wracają do pytania. wymieniłem tylko rolki, bez ślizgów.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1953
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 21 czerwca 2020, 18:46
Co 10 tys km wymieniamy rolki i ślizgi co 15 tys km pas napędowy z rolką
Co roku oczywiście olej i filtr
Chyba co 15 tys km olej w skrzyni
Trzeba by zrobić kalendarzyk serwisowy i sprzęt będzie się odwdzięczał bezawaryjną jazdą
[FLEXED BICEPS]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Posty: 5
Rejestracja: 20 czerwca 2020, 15:39
Post: 21 czerwca 2020, 19:00
Dzięki za podpowiedź. Ściągnąłem książkę serwisową i tam jest to chyba bardziej restrykcyjne. Wszystkiego się dopiero uczę i od czegoś musiałem zacząć. Czyli reasumując - wyrobione ślizgi mogą być powodem stukania rolek ?
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1953
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 21 czerwca 2020, 19:03
Możliwe
Ale niekoniecznie
Może być sprzęgło
Mnie oprócz grzechotania szarpało przy ostrym starcie
Trzeba niestety komplet powymieniać
:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Posty: 5
Rejestracja: 20 czerwca 2020, 15:39
Post: 21 czerwca 2020, 19:10
Czy mogę po zdjęciu osłony skrzyni odpalić skuter (wał sprzęgła łożyskowany w obudowie) ?
Wydaje mi się to trochę niebezpieczne. A gdybym zrobił tak - demontuję obudowę skrzyni, zrzucam pasek, odpalam skuter, jeżeli to rolki to usłyszę stukot. Demontuję wariator, wyciągam rolki, montuję ponownie bez rolek, odpalam. Jeżeli stukot ustanie - mam powód. Rozumowanie poprawne czy błędne ?
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1953
Rejestracja: 09 lutego 2012, 17:43
Lokalizacja: Bilcza Echo k/Kielc
Pochwały: 2

[I]:
GTS300 ie Super 2008
Post: 21 czerwca 2020, 19:58
Oj ja się nie wypowiem
Mam mechanika zaufanego
Lekarza rodzinnego dentysty fryzjera i mechanika do moto się nie zmienia
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W mojej kolekcji:
MP5 PAPERINO (1945), HOFFMANN KÖNIGIN (1954), MESSERSCHMITT 150 GS (1961),
160 GS (1962), 125 GRAND TURISMO (1966), 50L (1966), 125 PRIMAVERA (1968),
125 GTR (1971), 200 RALLY (1972), 125 ET3 PRIMAVERA (1976)

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron