Strzela w gaźnik

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 29
Rejestracja: 10 lipca 2012, 12:42
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
Post: 23 lipca 2020, 11:02
Witajcie drodzy klubowicze.
Dwa lata temu skuter jeździł bardzo dobrze. W zeszłym roku po przejechaniu ok 10-15km, kiedy się zagrzał postrzelał trochę i gasł. Dopiero po ostudzeniu można było trochę pojeździć, ale objawy szybko wracały.
W tym sezonie od razu po odpaleniu postrzelał i gasł, później już nie odpalał.
Podejrzewam, że problem tkwi w zapłonie. Instalacja jest 6v.
Skuter jest po generalnej odbudowie ok 10 lat temu. Przebieg od remontu to 2200km. Z jedynych modyfikacji mechanicznych jakie są względem oryginału to cylinder DR75, który był na pokładzie jeszcze przed odbudową.
W linku video jak się zachowuje po odpaleniu. Chciałem zdjąć wirnik, ale ściągacz jaki mi przyszedł nie pasuje (w linku na zdjęciu)

Zastanawiam się, czy dokonać konwersji z 6 na 12v? Czy problem może być w tym zapłonie, czy to np może być "wszystko inne"?? :)

Będę wdzięczny za jakieś konstruktywne porady, wnioski, na co najpierw zwrócić uwagę. Jestem gotów rozebrać wszystko do jednej śrubki i złożyć od nowa ;)
Pozdrawiam!
Łukasz


Tak pracuje (kreski oznaczone względem poradnika ustawiania zapłonu z Waszej strony)
https://youtu.be/lYHsnPBDYZg

https://zapodaj.net/19ba348c7df67.jpg.html

taki przyszedł ściągacz...
https://zapodaj.net/fadce183ac1f7.jpg.html

Reklama


2019
2019
Posty: 207
Rejestracja: 03 września 2014, 07:53
Lokalizacja: Beuthen
[I]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[II]:
PX125EFL 1983-97
Post: 23 lipca 2020, 13:09
Kondensator albo jego podłączenie do masy. A co do ściągacza - mam taką samą Vespę i tam go nie trzeba - po prostu wykręcając śrubę wyciągasz nią magneto.
I jeszcze. Masz perełkę nie przerobioną. Nie zmieniaj na 12V. Ale to tylko moje zdanie
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem,
first make sure you are not, in fact, surrounded by ASSHOLES
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 29
Rejestracja: 10 lipca 2012, 12:42
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
Post: 23 lipca 2020, 13:38
wielkie dzięki za odpowiedź.
Co do kondensatora to parę lat temu był wymieniany przez mechanika. Zajrzałbym do tego, ale na prawdę nie mam pojęcia jak ściągnąć to magneto :D
Może posłużysz radą :)
A co do przerabiania, to sam się zastanawiam, bo jestem zwolennikiem oryginałów, ale co do użyteczności skutera, to zawsze miałem jakieś przygody. Nie wiem czy to kwestia złego zestrojenia, czy właśnie tej instalacji...
Dzięki jeszcze raz, pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 29
Rejestracja: 10 lipca 2012, 12:42
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
Post: 28 lipca 2020, 20:31
Dzięki za diagnozę. Okazało się, że po wymianie kondensatora, skuter chodzi na razie tak jak powinien 8)
Co do ściągania koła magnesowego, to bardzo mocno siedziało i poradziłem sobie dopiero trójramiennym ściągaczem do łożysk, wcześniej pierścień zabezpieczający się złamał gdy odkręcałem śrubę...
A tak pali po wymianie kondensatora:
https://youtu.be/hmJ-MtC1t_A

Pozdrawiam!

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron