gaśnie po rozgrzaniu

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 29
Rejestracja: 10 lipca 2012, 12:42
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
Post: 31 lipca 2020, 22:55
Witam wszystkich, rozterek ciąg dalszy.
Wymieniłem ostatnio kondensator i skuter obecnie pali od pierwszego kopa. Śmiga aż miło, spokojnie można się rozpędzić do 70km/h.
Problem pojawia się po przejechaniu ok 10-15 kilometrów, kiedy jest gorący, a obroty spadną, po zdjęciu gazu potrafi zgasnąć i dopóki nie ostygnie, nie da rady go odpalić, jeżeli już to tylko na pych czasem zaskoczy. Drugi objaw jest taki, że gdy wrzucam na luz (maszyna rozgrzana), a jadę szybko, obroty nie spadają, a czasem skuter sam zaczyna piłować w górę, wtedy muszę go zdławić biegiem, a gdy spadną za nisko to też gaśnie.
Świeca po odkręceniu wygląda dobrze, sucha, iskra jest ładna, kolor kawy z mlekiem jak to się mówi. Jak ostygnie znów pali bez problemu.
Zaznaczę jeszcze, że niedawno rozpocząłem moją przygodę z mechaniką, więc może się okazać, że popełniam jakieś podstawowe błędy

Założony cylinder DR75
Gaźnik 16/16
Dysza 42
Świeca NGK B8HS
Tłumik seria
Zapłon oryginalny 6v
Kondensator wymieniony trzy dni temu


Tutaj kilka moich pytań/wątpliwości:
Czy normalne jest to że się tak grzeje?
Czy to że tłumik jest seryjny, może wpływać np na nieodpowiednie odprowadzanie spalin?
Czy problem może być kwestią np za słabego chłodzenia świecy? Dodam, że jak się świecę ostudzi, to odpala bez problemu.
Czy może trzeba dokonać konwersji instalacji z 6v na 12v (dodam, że iskra jest jak się świecę odkręci...)
Czy problem może być w ustawieniu gaźnika? Może nieodpowiednia dysza? Teraz jest założona 42
Może paliwo niedostatecznie chłodzi świecę?
Czy to że tak piłuje, może być oznaką że bierze "lewe" powietrze?

Będę wdzięczny za naprowadzenie mnie na jakieś sensowne rozwiązanie
Dzięki z góry i pozdrawiam!

Reklama

Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1315
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 01 sierpnia 2020, 06:54
Czy normalne jest to że się tak grzeje?
Co to znaczy "tak grzeje"? Każdy silnik spalinowy się rozgrzewa.
Czy to że tłumik jest seryjny, może wpływać np na nieodpowiednie odprowadzanie spalin?
Teoretycznie tak, ale nie szukał bym tu źródła problemu.
Czy problem może być kwestią np za słabego chłodzenia świecy? Dodam, że jak się świecę ostudzi, to odpala bez problemu.
Masz świece 8 czyli już z gatunku tych zimniejszych w przypadku tego setupu.
Czy może trzeba dokonać konwersji instalacji z 6v na 12v (dodam, że iskra jest jak się świecę odkręci...)
Nie trzeba, jednak zapony mechaniczne zaczynają nie wyrabiać przy bardzo wysokich obrotach.
Czy problem może być w ustawieniu gaźnika? Może nieodpowiednia dysza? Teraz jest założona 42
Może paliwo niedostatecznie chłodzi świecę?
Tutaj szukałbym pierwszego powodu, 42 to dysza wolnych (ta z boku, dostępna z zewnątrz gaźnika). musiałbyś zdemontować gaźnik, otworzyć komorę pływaka i sprawdzić jaka jest świeca główna. no i ile wykręciłeś śrubkę regulacji.
Czy to że tak piłuje, może być oznaką że bierze "lewe" powietrze?
Tak, to bardzo prawdopodobne. Musisz poszukać w którym miejscu bierze i poprawić uszczelnienie.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 29
Rejestracja: 10 lipca 2012, 12:42
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
Post: 01 sierpnia 2020, 10:10
Bardzo dziękuję za odpowiedź, wiele mi to rozjaśniło.
Biorę się za gaźnik w takim razie.
Co do dysz, czy powinienem kombinować zmieniając dyszę główną na większą?
Czy jest sprawdzone rozwiązanie na dobranie dyszy głównej z takim zestawem, czy trzeba metodą prób i błędów dobierać? Rozumiem że ta dysza wolnych obrotów jest ok.
A co do "lewego powietrza" to jak to najlepiej sprawdzić? Może od razu uszczelki wymienić w gaźniku?
Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 29
Rejestracja: 10 lipca 2012, 12:42
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
Post: 01 sierpnia 2020, 11:13
Sprawdziłem, dysza główna jest 74

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 82
Rejestracja: 15 marca 2012, 20:06
Lokalizacja: Warszawa Gocław
[I]:
PK125ETS
Post: 01 sierpnia 2020, 11:36
http://sfs.alexander-hepp.de/ Tu masz zbiór różnych konfiguracji z nie seryjnymi podzespolami. Może znajdziesz setup podobny do Twojego, w ten sposób możesz poprawnie ustawić swoją machine.
Z tego co widzę do V50 przy cylindrze dr75 dysza główna to 65 albo 74 a mała dysza to 34.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1315
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 02 sierpnia 2020, 13:52
postluk pisze:A co do "lewego powietrza" to jak to najlepiej sprawdzić? Może od razu uszczelki wymienić w gaźniku?
Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam!


Odpalasz silnik i na wolnych obrotach na luzie psikasz plakiem w podejrzane miejsca: łączenia gaźnika z króćcem, króćca z karterem, pod głowicą, pod cylindrem, pod uszczelniaczem magneta. Ewentualnie chwyć ręką z gaźnik i poszarp trochę, może na wybojach się rozszczelnia.
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron